Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
6381/11850 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuttiin vieraaksi hääjuhliin, siellä odotettiin että olisin viihdyttänyt lapsia " lapsiparkissa", sähän oot päikäkodissa työssä ja tykkäät lapsista....juu en hoitanut

Vierailija
6382/11850 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaMa83 kirjoitti:

Meillä omakotitalo, rauhallisella paikalla ja joka Jumalan kerta kun lähdemme lomalle, niin sinne menee luvitta loisimaan joko siskoni tai enoni tai joku muu sukulainen. Siellä sitten ryypätään viikko ja lämmitellään saunaa ja pidetään bileitä. Ei haittaa jos avaimia ei ole taloon, koska ulkotilat riittävät mainiosti. Tämä sinällään jo ärsyttää, mutta edelliseltä reissulta kotiutuessa ja vahinkoja tarkastellessa huomasin, että paljua oli päätetty myös lämmittää. Ja tottakai ilman vettä, koska sehän on täysin loogista. Oli sitten palanut koko "kiuas" rei'ille ja sellanen 1500e vahinko, jota kukaan ei olisi halunnut maksaa. Loppuviimeeksi siskon mies sen maksoi sitten.

Asentaisin sopiviin paikkoihin livekuvaa lähettäviä kameroita ja kun havaitsisin 'liikettä' soittaisin poliisille. Voisi sitten livenä vaikka hotellin parvekkeella tai biitsillä seurata tilanteen selvittelyä :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6383/11850 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani on diabetes. Yksi kaveri pyysi että antaisin hänelle lapseni yhden verensokerimittarin ja liuskoja että hän voisi välillä mittailla sokereitaan, hänellä ei ollut diabetesta. Sama kaveri pyysi minua kylään ja kun suostuin niin perään tuli pyyntö hakea hänen paketti postista. Oli tosi iso ja painava paketti ja mun piti raahata se hänen asuntoon.

Sinä siis menit ensin kaverisi luokse hakemaan valtakirjan, että saat paketin lunastettua postissa, eikä kaverisi lähtenyt mukaan kantoavuksi? Todella uskottavaa.

Ei siinä mitään valtakirjaa tarvittu, kaveri lähetti mulle puhelimeen sen saapumisilmoitusviestin jossa oli kaikki tiedot ja tunnukset. Tästä on aikaa muutama vuosi. Terveisin se paketin hakenut.

Postin työntekijä on siis sortunut virkavirheeseen, kun on luovuttanut paketin pelkän saapumisilmoituksen perusteella.

Ensin postinjakaja toimittaa saapumisilmoituksen mihin sattuu ja sitten kuka vaan sen ilmoituksen saanut voi paketin noutaa.

Posti on osakeyhtiö. Ei siellä ole virkamiehiä eikä maalaisjärjen käyttö ole sen vuoksi virkavirhe.

Posti on Suomen valtion omistama osakeyhtiö. Postista löytyy virkamiehiä vieläkin. 

No nyt on paksua potaskaa. Ei löydy, kun virat on lakkautettu lailla vuonna 1993.

Ne on työsopimussuhteessa kaikki, paitsi vuokratyöntekijät.

Et taida tietää, mitä virkavirhe tarkoittaa?

Tottakai tiedän, koska olen viranomainen. Minulla on virka. Postissa ei ole virkoja ollut kohta kolmeenkymmeneen vuoteen.

Enkä ottanut kantaa virkavirheeseen, vaan siihen, että Postissa olisi virkamiehiä. Kun ei ole.

Etkä ole kun et edes tiedä ettei henkilö ole viranomainen. Yksittäinen poliisi ei esimerkiksi ole viranomainen, Poliisi instituututiona on sitä. 

Onko sulla nyt vähän jäänyt sama virsi päälle. Tiedätkö, ei ketään kiinnosta pennin jeniä nämä sun jankkaukset ohi aiheen. Lopeta jo, ole hyvä!

Ohis

Moi vajis, uo oli ainoa kommentti mitä olen kirjoittanut tähän ketjuun. Älä kommentoi enää minulle, ole hyvä! Äläkä esiinny viranomaisena, se on rikos. 

Vierailija
6384/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme aikoinaan kahden ystävämme muutoissa ja kävimme toiselle kastelemassa kukkia loman aikana ja toiselle lapsenvahtina ja mieheni haki heidät laivalta kotiin ja ajoi pitkältä viemään huonekaluja paikasta toiseen,mutta kun meillä oli sukulaisen häät,tarvitsimme koiralle hoitajaa ,molemmat lupasivat,mutta kun häät lähestyivät,he peruivat tulonsa,minulta jäi kahdet häät väliin.

Vierailija
6385/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tuttavapariskunnan kanssa reissussa,mieheni ja minä saimme aina huonoimman nukkumapaikan,nukuimme keittiössä,teltassa ja laivamatkalla autokannella autossa muiden nukkuessa hytissä.En koskaan viihtynytkään näiden miehen kavereiden kanssa.

Vierailija
6386/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehelläni oli kauppa,yksi hänen juoppo sukulaisensa soitti ja pyysi tuomaan olutta kotiinsa.Yhden kerran suostuimme,koska matka ei ollut kovin pitkä.

Vierailija
6387/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset olivat merkanneet minut lapsensa hoitajaksi kysymättä minulta mitään tai edes ilmoittamatta,silloin kun joutuvat viikonloppuna molemmat töihin.Lasta oli kiva hoitaa joskus,mutta en olisi usein halunnut käyttää koko omaa vapaata lauantaita siihen.Minusta olisi ollut kohteliasta tiedustella asiaa minulta ,ennekuin ilmoittivat minut varahoitajaksi.

Vierailija
6388/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni pyysi aina rahaa itselleen aikoinaan mieheni kautta. Että anna rahaa, kun tytär opiskelee taidekoulussa. Oli ikävä olla aina välikädessä. Kun minulla ei niitä rahoja ollut. Siskoni ei ikinä soittanut muuten, kuin aina rahaa. Jos kysyin häneltä, että miksi et ikinä soita, niin vastaus oli, että kun olen sellainen mielistelijä ym. Niin loppui myös minun hyväksikäyttö tämän kommentin mukaan. 

Vierailija
6389/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset olivat merkanneet minut lapsensa hoitajaksi kysymättä minulta mitään tai edes ilmoittamatta,silloin kun joutuvat viikonloppuna molemmat töihin.Lasta oli kiva hoitaa joskus,mutta en olisi usein halunnut käyttää koko omaa vapaata lauantaita siihen.Minusta olisi ollut kohteliasta tiedustella asiaa minulta ,ennekuin ilmoittivat minut varahoitajaksi.

En ikinä suostuisi tuollaiseen. Ilmoittaisin että teillä on tunti aikaa hakea lapset ennen omia menojani, tai ilmoitan sosiaalipäivystykseen että lapset on heitteillä.

Vierailija
6390/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme aikoinaan kahden ystävämme muutoissa ja kävimme toiselle kastelemassa kukkia loman aikana ja toiselle lapsenvahtina ja mieheni haki heidät laivalta kotiin ja ajoi pitkältä viemään huonekaluja paikasta toiseen,mutta kun meillä oli sukulaisen häät,tarvitsimme koiralle hoitajaa ,molemmat lupasivat,mutta kun häät lähestyivät,he peruivat tulonsa,minulta jäi kahdet häät väliin.

Koiran pitäminen on oma valinta. Koiran voi viedä myös kenneliin.

Vierailija
6391/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, koiran voi viedä hoitolaan juhlien ajaksi. Peruitte siis häihin menon viime tipassa, kun koira. Kai sentään lahjan toimisitte hääparille. Ikävä että tuttavapariskuntanne teki oharit koiran vastaamisesta. Laitoitte vahingon kiertämään.

Vierailija
6392/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme mieheni kanssa vanhempieni mökille eräänä juhannuksena.Mieheni kaveri joka oli sinkku,kyseli,voisiko hän mahdollisesti tulla käymään siellä ja pyysi osoitteen.Ajattelimme,että tulkoon käymään,ettei hänellä olisi yksinäinen juhannus.No,tulihan hän,oli ottanut mukaansa viisi autolastillista meille vierasta porukkaa.En tietenkään ollut varannut moiselle porukalle ruokaa ym.ja sain kuulla huomautuksen saunan pienuudesta.Eipä olisi tullut mieleenkään kutsua sinne noin isoa porukkaa.He uivat vastarannalle ja kiljuivat,onneksi kukaan ei hukkunut eivätkä naapurit valittaneet,minun juhannukseni oli kuitenkin pilalla,en tykkää isoista porukoista.Mutta eipä ollut mieheni kaverilla yksinäistä !

Vierailija
6393/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehtinyt ,kun peruivat viime tingassa.Osa perheestä pääsi onneksi häihin.

Vierailija
6394/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menimme mieheni kanssa vanhempieni mökille eräänä juhannuksena.Mieheni kaveri joka oli sinkku,kyseli,voisiko hän mahdollisesti tulla käymään siellä ja pyysi osoitteen.Ajattelimme,että tulkoon käymään,ettei hänellä olisi yksinäinen juhannus.No,tulihan hän,oli ottanut mukaansa viisi autolastillista meille vierasta porukkaa.En tietenkään ollut varannut moiselle porukalle ruokaa ym.ja sain kuulla huomautuksen saunan pienuudesta.Eipä olisi tullut mieleenkään kutsua sinne noin isoa porukkaa.He uivat vastarannalle ja kiljuivat,onneksi kukaan ei hukkunut eivätkä naapurit valittaneet,minun juhannukseni oli kuitenkin pilalla,en tykkää isoista porukoista.Mutta eipä ollut mieheni kaverilla yksinäistä !

No olipahan taas tarinan yritys. Oli viisi autolastillista ja miehen kaveri ja aloittajan vanhempien sauna.

Jos tämä olis tosi, ei sulla olis vanhempiesi saunalleikinä maailmassa enää asian häntääkään.

Vierailija
6395/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehtinyt ,kun peruivat viime tingassa.Osa perheestä pääsi onneksi häihin.

Koirahotelli ei peru viimetingassa.

Vierailija
6396/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kävin kauppaopiston iltakouluna. Luokalla oli syrjäänvetäytyvä nainen, jolla oli paljon poissaoloja. Kerran hän sitten tuli kysymään, että saisiko kopioida muistiinpanojani. Ajattelin, että hänelle oli varmaan iso kynnys tulla kysymään ja että tietenkin pitää auttaa. Se oli virhe.

Tyypistä tuli oikea maanvaiva. Minä sain hyviä arvosanoja ja hän pyysi minua opettamaan mm. matikkaa. Hänelle sopisi esim. lauantaiaamuna klo 9. Minulle ei sopinut. Jos hän oli ollut pois koulusta, hän soitti minulle heti kun arveli minun ehtineen kotiin. Ja soitti niin monta kertaa, että vastasin. Soitti parin minuutin välein. Mainittakoon, että tämä tapahtui aikana, jolloin ei ollut kännyköitä vaan pelkät lankapuhelimet. 

Sitten alkoi soitella myös työpaikalleni vaikka sanoin, etten ehti työaikana puhumaan. Kerran halusi tulla hakemaan ruotsin muistiinpanoni työpäivän aikana. Olin tuolloin raskaana ja menossa Naistenklinikalle. Sanoin, että jos tulee ennen klo 10, voi kopsata ne, sen jälkeen joudun lähtemään. Hän tietysti myöhästyi. Työpaikalla (tyhmät) olivat paljastaneet minne olin lähtenyt. Hän ilmestyi Naistenklinikalle! Yritin piiloutua lehden taakse. Kuulin kun hän meni kysymään luukulta ja uskomatonta: ne kertoivat, että olin ultrassa ja käskivät istua odottamaan! Sitten hän huomasikin minut.

Viimein kyllästyin ja käskin unohtaa meidän puhelinnumeron. Helpotus oli suuri, kun tyyppi jäi luokalleen. 

Vierailija
6397/11850 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ilmoittivat minne sinut varahoitajaksi, sinulleko? Mikset sanonut ettei käy?

Vierailija
6398/11850 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6399/11850 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-Sinkkulinnalainen kirjoitti:

Naapuri kysyi, voisinko ostaa hänen saamansa sosiaalitoimiston 25 euron maksusitoumuksen kauppaan.

Hyvä idea. Seuraavana päivänä pyytää että voitko tuoda vähän ruokaa kaupasta kun hänellä ei ole rahaa ja sinulla on se maksusitoumuskin.

Vierailija
6400/11850 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on merkitty kummiksi minulta itseltäni mitään kysymättä.

Ei ole tullut "kummilapselle" lahjoja laiteltua.

En tosin ole ollut ko perheen kanssa tekemisissäkään.