Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
6161/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä, jonka kanssa yhteydenpito oli harventunut, pyysi kahville ja tietysti ilahduin ja lähdin. No, viisi minuuttia oli vaihdettu kuulumisia, niin hän ihan pokkana pyysi multa työpaikkaa firmassani. Ei haettu hänen alansa ihmistä, enkä oikein tiedä, mitä hittoa hän olisi siellä tehnyt, kun on ihan eri alan ihminen. Ei pohjustanut mitenkään, yhtäkkiä vaan pyysi töitä. Ei edes mainostanut osaamistaan tai koulutustaan, kitisi vain miten kurjaa hänellä on työttömänä, ja mulla kun on kerran yritys, niin tietenkin mun täytyy hänet palkata.

Oli viimeinen kerta, kun vastasin hänen yhteydenottoihinsa.

No, ei tämä nyt niin härskiä ollut - epätoivoista ehkä - ellei sitten pyytänyt että saa palkkaa muttei tarvitse tehdä mitään. Mitäpä ei hyvän kaverin takia tekisi... ;)

Minusta se oli härskiä. Oltiin aiemmin oltu tosi hyviä ystäviä ja ilahduin tosi paljon, kun hän yllättäen kutsui kahville. Kyse ei ollutkaan ystävän tapaamisesta vaan siitä, että minulla olisi muka ollut velvollisuus palkata ihminen, jota en firmassani tarvitse. Kyllä siitä jäi tosi paha mieli. 

Jos ystävä tai tuttu haluaa pyytää minulta töitä, niin ei sitä tehdä ystävyyden varjolla ja yhteydenotto hoidetaan ihan eri tavalla kuin kutsumalla kahville vaihtamaan kuulumisia.

sama

Olitte tosi hyviä ystäviä? Mihin se tosi ystävyys kaatuu, jos tuleekin vähän tapaamiseen taukoa? Olitko itse tosi aktiivinen ottamaan yhteyttä? Viilenikö välit johonkin oikeasti ikävään asiaan? Jos ei mitään kummenpaa syytä kuin että työ, opiskelu jne vei kaiken ajan ja siksi yhteydenpito jäi. Mikä ihme se on, että kaveris työttömänä kysyy töitä? Juuri niinhän sitä tehdään. Jos jonkun tuntee, niin kannattaa kysyä. Teetkö avaruusalusten alustan ruuvinreikiin kierteitä, joita ei kukaan muu voi tehdä kuin ruuviyliopiston tohtoritason ruuvityöntekijä? Etkö voinut ajatella antavasi hommia, jos on oma firmas, aina voi perehdyttää ihmisen kuin ihmisen työhön. Varmaan ihan perus järki pelaa kuitenkin ystävälläsi. Ei se työnteko niin ihmeellistä ole. 

Vierailija
6162/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaisi säilyttää romujaan meidän kotona, niin pyytäisin vuokraa 50€ kuutio vuodelta etukäteen. Eikä palautuksia.

Mut hei eihän kuutio vie edes paljon yhtään tilaa!

T. Piritta H.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6163/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kysyi, voisinko ostaa hänen saamansa sosiaalitoimiston 25 euron maksusitoumuksen kauppaan.

Vierailija
6164/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran jätkä tuuri juoppo. Yö työ ja pitkät vapaat juo putkeen ei tie mikä maa valutta silloin. Soitti eräs lauantai aamu 6 ovikello.Voitko lainaa kulta roskikaapin avainta vien roskani sinne.Mies ystävän heräsi tuon jätkän sössötys myös. Jätkä mua 13v. nurempi ja ei mikään miehinen mies.kalja maha ,housut roikuu vyötärön alla,osa proteesi hapaista pois känissä ja sösötää.Palo hihat käsikin painuu: H...Kello 10 mentiin mies ystävän kanssa soitaa ovikelloa.Jätkä avaa oven .Kylpytakki auki ja on alaston. Ylläri mies ystäväni mukana.Ovisilmänsä näki vain minut.Asialisesti puhutiin.pakotin pyytää anteeksi ja sanoin ettei passa toistua. Kun seuraavan kerran dokas ,taas ovella.Olet kyllä v-mäinen ämmä.En tiennyt sulla mies ystävä.Ilmotus taululleko pitää lappu laitaa seurustelen kysyin? Vedin oven kiinni. Taas kulu pitempi aika,saatto iham 6kk. Kun jätkä kaatokänis sösötämässä jotain.Ilman niitä teko hampaitaan. Sitten sano kato oot niin seksy,mulla seisoo.Käytän näitä,käsisä sinisiä sexski pilereitä.Mulla kyllä kestää seksi.Rakastan suo niin.Siitä jätkästä ja rauhan sain kun sanoin.Kuule maito naama, naiskäsi ,lyhyt pätkä.Ei kiinosta. Multa menee jalat alta ja anna heti. Kun on iso tumma mies.isot kädet .tumma tukka!Sano viellä: Tommosta vanhaa ämmää en huolisikaan. Mutta sain rauhan,jos sama aika rapuun tulossa. Ei tule,väistä hyvä,Kai lähtiessä yläkerros kaiteen yli katsoo menenkö,Luojan kiitos ei tarvii nähdä eds. Suomi mies eronut akaton tai leski. Luulee jurrissa kaikki naiset kaadetavissa oli nuori tai vanha jos asuu yksin. Vapaata helopa riistaa luulevat saavansa,ihan sama rappu.ei mitään häpyä.Sen verran hannareita ettei Bubi mene .sieltä varmaan löytyy oma kulta iham sama tasoinen kuin itse ovat.

Vierailija
6165/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle jonka kaverit hyysää: voi olla, että ne maksaa takaisin jotain mitä et ole tajunnut antaneesi. Mulla on hyvätuloinen kaveri joka tekee tällasta säännöllisesti, ja sallin, koska tiedän että se on sen tunnelukkoinen tapa kiittää mua siitä henkisestä tuesta ja avusta mitä olen sille vuosikymmenien aikana antanut. Kivistää liikaa sanoa sanoin, joten tekee näin. Tyyppi menee aina todella vaikeaksi jos yritän estellä, kun selvästi kokee kamalaksi jos ei pääse kiittämään ainoalla tavalla minkä osaa.

Jos susta oikeasti tuntuu siltä, että ne harjoittaa tätä avustusta koska ei pääse yli siitä mielikuvasta mikä niillä on susta nuorempana, niin herra jumala puhu niille suoraan?? Älä nyt ainakaan ota mitään vittuiluneuvoja täältä...

Vierailija
6166/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä, jonka kanssa yhteydenpito oli harventunut, pyysi kahville ja tietysti ilahduin ja lähdin. No, viisi minuuttia oli vaihdettu kuulumisia, niin hän ihan pokkana pyysi multa työpaikkaa firmassani. Ei haettu hänen alansa ihmistä, enkä oikein tiedä, mitä hittoa hän olisi siellä tehnyt, kun on ihan eri alan ihminen. Ei pohjustanut mitenkään, yhtäkkiä vaan pyysi töitä. Ei edes mainostanut osaamistaan tai koulutustaan, kitisi vain miten kurjaa hänellä on työttömänä, ja mulla kun on kerran yritys, niin tietenkin mun täytyy hänet palkata.

Oli viimeinen kerta, kun vastasin hänen yhteydenottoihinsa.

No, ei tämä nyt niin härskiä ollut - epätoivoista ehkä - ellei sitten pyytänyt että saa palkkaa muttei tarvitse tehdä mitään. Mitäpä ei hyvän kaverin takia tekisi... ;)

Minusta se oli härskiä. Oltiin aiemmin oltu tosi hyviä ystäviä ja ilahduin tosi paljon, kun hän yllättäen kutsui kahville. Kyse ei ollutkaan ystävän tapaamisesta vaan siitä, että minulla olisi muka ollut velvollisuus palkata ihminen, jota en firmassani tarvitse. Kyllä siitä jäi tosi paha mieli. 

Jos ystävä tai tuttu haluaa pyytää minulta töitä, niin ei sitä tehdä ystävyyden varjolla ja yhteydenotto hoidetaan ihan eri tavalla kuin kutsumalla kahville vaihtamaan kuulumisia.

sama

En pitäisi kovinkaan härskinä kysyä tuttavan firmasta töitä. Onko se niin vaikea sanoa, ettet tarvitse uutta työvoimaa ja hänen alansa töitä ei ole firmassanne.

Vierailija
6167/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta mökin sijainti saaressa. Meillä yhdet tuttavat aikoinaan tulivat Joka viikonloppu pienellä kajuutta veneellä, jossa pystyi yöpymään mutta ei keitto tai vessa tms mukavuuksia.  Tulivat perheensä kanssa asenteella , ja "älkää antako meidän häiritä mutta voidaanhan käyttää teidän ulkohuussia, ja voidaanhan käyttää teidän hellaa ihan vain pikaisesti ja  aamukahvit kumminkin keittämässä/lämmittämässä lapselle maitoa/puuroa , käydä saunan jälkilämmöissä jne".  Mökki oli sinänsä varsin vaatimaton ja koska itse olimme yökyöpeleitä ja aamulla pitkään nukkuvia , ei ollut kovin kivaa että nämä kolistelivat keittiössä aamukuudelta.  Eikä mitenkään muutenkaan .Olimme siihen aikaan vähän liian kilttejä, ja pari kertaa evakuoidumme pitkälle ulkomaan lomalle. Kuulemma kävivät meidän rannassa siltikin.  Lopulta mökki myytiin ja siirryimme veneilyyn. Ja hoksasimme että Suomessa on oikeasti varsin laaja vierasvene satamaverkko hyvine palveluineen (vessat, saunat suihkut  pesukoneet, grillipaikat, ravintolat joskus yms.), mutta se maksaa. . Nämä olivat hyvin pihejä ihmisiä muutenkin. Sen koommin emme ole mökkiä hankkineet, omassa veneessä on kaikki mukavuudet ja oma rauha. Eikä ikinä tule kutsumattomia vieraita.

No mitäpä jos hankkii mökin, eikä kerro siitä kenellekään. Vaihtoehtoisesti miettisi, onko ”ystäväpiiri” oikea

Meidän perhe ei tykkää olla mökillä. Meillä on tosi kiva koti ja viihdymme hyvin täällä.

Oltiin kerran häissä ja istuimme samassa pöydässä ihmisten kanssa, joilla oli mökki. He eivät halunneet selkeesti puhua siitä ja en sitten udellut. Jälkikäteen kuultiin olivat ihmeissään , kun emme ole kysyneet lisätietoja yllätysvierailulle.

He siis itse kertoivat tulivat juuri mökiltä, kun on lähellä ja olin kysynyt jotain kysymyksiä, eivät halunneet puhua aiheesta. En sitten myös kysynyt lisää ja tämä ihmetytti.

Tosiaan ihme touhua. Ensin kieltäydytään puhumasta ja sitten ihmetellään, kun asiasta ei enää jatketa.

Tämä on hyvin tavallista. Ensin kerrotaan asiasta kautta rantaan ja sitten närkästymään, kun ei olla kiinnostuneita tai kerrotaan asiasta suoraan ja sitten suututaan, kun asiasta puhutaan. Tämä koskee varsinkin ihmissuhdeasioita.

Vierailija
6168/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-Sinkkulinnalainen kirjoitti:

Naapuri kysyi, voisinko ostaa hänen saamansa sosiaalitoimiston 25 euron maksusitoumuksen kauppaan.

Aivan normaalia, halusi tietenkin ostaa jotain hyödyllistä. Takavuosina meillä päin sosiaalitoimiston asiakkaat olivat ostaneet maksusitoumuksella kahvia, sokeria, karkkia, säilykkeitä yms. Säilyvää ja säilyvyyden vuoksi helposti myytävää. Sitten kaupan pihalla nämä vekkulit myivät näitä tuotteita ale-hintaan ja suoraan kertoivat, että saisivat ostettua olutta kurkkua kutkuttavan janoon. Totta kai piti auttaa kekseliäitä kaveruksia.

Vierailija
6169/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä sopii tapaamisia porukalla, joista sitten myöhästyy (aina. ja pahimmillaan lähemmäs tunnin). Sitten loukkaantuu, kun muut eivät jaksa odottaa häntä, vaan lähtevät esim. kahville tai muualle seurustelemaan. Kahviakaan ei saisi tilata, jos hän ei ole paikalla...

Vierailija
6170/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta mökin sijainti saaressa. Meillä yhdet tuttavat aikoinaan tulivat Joka viikonloppu pienellä kajuutta veneellä, jossa pystyi yöpymään mutta ei keitto tai vessa tms mukavuuksia.  Tulivat perheensä kanssa asenteella , ja "älkää antako meidän häiritä mutta voidaanhan käyttää teidän ulkohuussia, ja voidaanhan käyttää teidän hellaa ihan vain pikaisesti ja  aamukahvit kumminkin keittämässä/lämmittämässä lapselle maitoa/puuroa , käydä saunan jälkilämmöissä jne".  Mökki oli sinänsä varsin vaatimaton ja koska itse olimme yökyöpeleitä ja aamulla pitkään nukkuvia , ei ollut kovin kivaa että nämä kolistelivat keittiössä aamukuudelta.  Eikä mitenkään muutenkaan .Olimme siihen aikaan vähän liian kilttejä, ja pari kertaa evakuoidumme pitkälle ulkomaan lomalle. Kuulemma kävivät meidän rannassa siltikin.  Lopulta mökki myytiin ja siirryimme veneilyyn. Ja hoksasimme että Suomessa on oikeasti varsin laaja vierasvene satamaverkko hyvine palveluineen (vessat, saunat suihkut  pesukoneet, grillipaikat, ravintolat joskus yms.), mutta se maksaa. . Nämä olivat hyvin pihejä ihmisiä muutenkin. Sen koommin emme ole mökkiä hankkineet, omassa veneessä on kaikki mukavuudet ja oma rauha. Eikä ikinä tule kutsumattomia vieraita.

No mitäpä jos hankkii mökin, eikä kerro siitä kenellekään. Vaihtoehtoisesti miettisi, onko ”ystäväpiiri” oikea

Meidän perhe ei tykkää olla mökillä. Meillä on tosi kiva koti ja viihdymme hyvin täällä.

Oltiin kerran häissä ja istuimme samassa pöydässä ihmisten kanssa, joilla oli mökki. He eivät halunneet selkeesti puhua siitä ja en sitten udellut. Jälkikäteen kuultiin olivat ihmeissään , kun emme ole kysyneet lisätietoja yllätysvierailulle.

He siis itse kertoivat tulivat juuri mökiltä, kun on lähellä ja olin kysynyt jotain kysymyksiä, eivät halunneet puhua aiheesta. En sitten myös kysynyt lisää ja tämä ihmetytti.

Tosiaan ihme touhua. Ensin kieltäydytään puhumasta ja sitten ihmetellään, kun asiasta ei enää jatketa.

On ihan. yleinen luulo mökki-ihmiset kuvittelevat kaikki haluavat tulla heidän mökille. Meidän perhe ei. Mun lapsuudenystävä on opettaja ja asuu mökillä koko kesäloman.

Käydään aina kerran kesässä heidän luona. Järjestetään jotain menoa samaan matkaan ja ollaan siellä max 5 h, jos lämmitetään sauna.

Voidaan mennä saunaan, uimaan, soutelemaan, syödään ja lähdetään. Olen joskus, ehkä 10 v sitten ollut siellä yksin ystäväni kanssa yötä, muu perhe ei ikinä. 

Ei tulisi ikinä mieleenkään ängetä kenenkään kotiin / mökille ilmoittamatta . Ja jos jonkun kumman syyn takia oltaisiin menossa ohi, voisin kysyä voidaanko tulla kahville. Ja oltaisiin max tunti, lähdettäisiin pois. 

Vierailija
6171/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOMMUNIKOIKAA kirjoitti:

Sulle jonka kaverit hyysää: voi olla, että ne maksaa takaisin jotain mitä et ole tajunnut antaneesi. Mulla on hyvätuloinen kaveri joka tekee tällasta säännöllisesti, ja sallin, koska tiedän että se on sen tunnelukkoinen tapa kiittää mua siitä henkisestä tuesta ja avusta mitä olen sille vuosikymmenien aikana antanut. Kivistää liikaa sanoa sanoin, joten tekee näin. Tyyppi menee aina todella vaikeaksi jos yritän estellä, kun selvästi kokee kamalaksi jos ei pääse kiittämään ainoalla tavalla minkä osaa.

Jos susta oikeasti tuntuu siltä, että ne harjoittaa tätä avustusta koska ei pääse yli siitä mielikuvasta mikä niillä on susta nuorempana, niin herra jumala puhu niille suoraan?? Älä nyt ainakaan ota mitään vittuiluneuvoja täältä...

Kaunis ajatus tuo ensimmäinen lauseesi, toivon että kyse olisi jostain tällaisesta :) Palstan neuvoista en missään tapauksessa ota oppia, nämä ihmiset ovat kuitenkin hyväntahtoisia ja auttavaisia. Kiva kun kommentoit! 

Vierailija
6172/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla täällä joltakulta mökille kutsumatta tulevalta perheeltä että mitä teidän mielessä oikein liikkuu kun "piipahdatte" yllättäen jonkun tuttavan mökille. Itselläni tämä on niin kaukainen ajatus, että vaikea tavoittaa mitä silloin päässä on oikeasti. Ymmärrän jos ei ole varaa omaan mökkiin, monellakaan ei ole, mutta Suomessa on vapaita uimarantoja vaikka kuinka jos vaikka lasten täytyy päästä uimaan, plus vaellusreittejä nuotioineen jossa voi grillata  jne. Kuka oikeasti menee kenenkään mökille kutsumatta. Kertokaa.

Vierailija
6173/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla täällä joltakulta mökille kutsumatta tulevalta perheeltä että mitä teidän mielessä oikein liikkuu kun "piipahdatte" yllättäen jonkun tuttavan mökille. Itselläni tämä on niin kaukainen ajatus, että vaikea tavoittaa mitä silloin päässä on oikeasti. Ymmärrän jos ei ole varaa omaan mökkiin, monellakaan ei ole, mutta Suomessa on vapaita uimarantoja vaikka kuinka jos vaikka lasten täytyy päästä uimaan, plus vaellusreittejä nuotioineen jossa voi grillata  jne. Kuka oikeasti menee kenenkään mökille kutsumatta. Kertokaa.

Viis mökeistä, mutta jotkut sukulaiset tulee kotiin kylään kutsumatta. Vaikka titävät itsekin hyvin ettei niiden tulo ketää ilahduttaa. 

Vierailija
6174/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli te, jotka yleensä menette kutsumatta jonnekin, kertokaa miksi. Itse en koskaan tee niin, vaikka ihan sosiaalinen ihminenkin olen, mutta me kutsumme kylään vain niitä joista tykätään, ja he ovat kutsuttuina aina tervetulleita ja heistä pidämme hyvän huolen. Mutta muut, ei kiitos.

Vierailija
6175/11850 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen vaati, että olisimme kuskanneet hänen osuutensa perintöhuonekaluista ja huonekasveista hänen vanhempiensa talosta hänen kotiinsa "kun teillä on se pakettiauto ja olette ihan siinä matkan varrella ajamassa."

"Matkan varrella" tarkoitti yhteensä 300 kilometrin ylimääräistä lenkkiä per suunta, mies oli kyseisellä suunnalla aikataulutetun työmatkan takia ja kuskaus olisi pitänyt hoitaa tämän sukulaisen vaatimien aikataulujen mukaisesti. Samaan hengenvetoon sukulainen totesi, ettämitään ei saisi mennä rikki ja huonekasvit pitäisi kääriä siten, ettei yksikään palellu matkalla. Hän olisi siis ollut kotonaan odottamassa lastia saapuvaksi.

Ei sitten suostuttu, mistä seurasi ensin huutoa siitä, miten itsekkäitä autoilijat ovat ja sen jälkeen pitkä hiljaisuus yhteydenotoissa, kunnes olisi taas tarvinnut autoa johonkin muuhun kuskaukseen. Tuohon asti kyseessä oli ollut järkevä ja kiva sukulainen, mutta perintö tuntuu saavan ihmisissä jotain outoa aikaan?

Tähän väliin sopiikin kertoa lähisukulaiseni härskeimimmistä härskein pyyntö. Parisenkymmentä vuotta sitten sukulainen ja enomme olivat yhdessä enon maksamalla reissulla Balilla. Sukulainen (serkkupoika) kertoi enolleen ikävästä avioerostaan ja oli murtunut ja jäi nuolemaan näppejään kun vaimo vei kaiken ja hänelle ei jäänyt "penniäkään." Eno siinä lohdutteli, mutta serkkupoikani löysikin oivan ratkaisun rahapulaansa ja murheeseen. Hän keksi pyytää enoltaan rahaa ja saikin, mutta vielä painotti sitä, että on tärkeää, että hänelle tehdään testamentti, jossa kerrotaan, että kukaan toinen sukulainen ei saisi enon omaisuudesta mitään. Enolla oli muuten omakin poika, joka asui Amsterdamissa. Mutta enolla ei ollut lapsensa kanssa mitään tekemistä, joka tietenkin järkytti tätä. Kuulemma eno ei tuntisi, vaikka tulisi kadulla vastaan. No niin, sitten kiltti eno teki testamentin, jonka ainoana saajana oli serkkupoika. Allekirjoittajina puolituttuja naapureita. Kun sitten enoni kuoli, niin häneltä löytyikin toinen testamentti, jossa oli aivan eri sisältö kuin aikaisemmassa. Siinä enoni antoi omaisuuden sille ihmiselle, joka oli häntä hoitanut. Amsterdamin lapsi sai tietenkin lakiosan ja toinen perijä sen b-osan, mutta serkkupoika ei saanut mitään. Hän siis menetti upean merenrantahuvilan Etelä-Suomessa sekä Tampereen jugend-linnassa sijainneen huoneiston paraatipaikalla. Vaikka enoni oli jo hyvin iäkäs, niin järki toimi ja hän päätti itse, kenelle omaisuutensa antaa. Omaisuus meni - arvatkaapa kenelle.

Sinulleppa tietenkin. Eli olit niin härski että ohitit enosi ainoan jälkeläisen, sen jolle koko perintö olisi kuulunut.

Härskiä. Toki hoidit enoasi euron kuvat silmissäsi...ilmatteeksi ei kukaan mitään tee.

-----Etpä tainnutkaan lukea juttua kunnolla. Viimeisillä rivillä lukee, että eno halusi jättää omaisuutensa sille, joka oli häntä hoitanut, EIKÄ tämä hoitaja mitään ollut KERJÄNNYT !!! Se, joka kerjäsi sai näpilleen ja poika ei ollut enon mukaan mieleinen, joten hän sai rahana sen mitä vaati. Eno teki ITSE ratkaisunsa. Härskiä on se, että et tiedä tuon taivaallista koko sessionista.Kateellisuutta on tämäkin puoleltasi. 

Vierailija
6176/11850 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen vaati, että olisimme kuskanneet hänen osuutensa perintöhuonekaluista ja huonekasveista hänen vanhempiensa talosta hänen kotiinsa "kun teillä on se pakettiauto ja olette ihan siinä matkan varrella ajamassa."

"Matkan varrella" tarkoitti yhteensä 300 kilometrin ylimääräistä lenkkiä per suunta, mies oli kyseisellä suunnalla aikataulutetun työmatkan takia ja kuskaus olisi pitänyt hoitaa tämän sukulaisen vaatimien aikataulujen mukaisesti. Samaan hengenvetoon sukulainen totesi, ettämitään ei saisi mennä rikki ja huonekasvit pitäisi kääriä siten, ettei yksikään palellu matkalla. Hän olisi siis ollut kotonaan odottamassa lastia saapuvaksi.

Ei sitten suostuttu, mistä seurasi ensin huutoa siitä, miten itsekkäitä autoilijat ovat ja sen jälkeen pitkä hiljaisuus yhteydenotoissa, kunnes olisi taas tarvinnut autoa johonkin muuhun kuskaukseen. Tuohon asti kyseessä oli ollut järkevä ja kiva sukulainen, mutta perintö tuntuu saavan ihmisissä jotain outoa aikaan?

Tähän väliin sopiikin kertoa lähisukulaiseni härskeimimmistä härskein pyyntö. Parisenkymmentä vuotta sitten sukulainen ja enomme olivat yhdessä enon maksamalla reissulla Balilla. Sukulainen (serkkupoika) kertoi enolleen ikävästä avioerostaan ja oli murtunut ja jäi nuolemaan näppejään kun vaimo vei kaiken ja hänelle ei jäänyt "penniäkään." Eno siinä lohdutteli, mutta serkkupoikani löysikin oivan ratkaisun rahapulaansa ja murheeseen. Hän keksi pyytää enoltaan rahaa ja saikin, mutta vielä painotti sitä, että on tärkeää, että hänelle tehdään testamentti, jossa kerrotaan, että kukaan toinen sukulainen ei saisi enon omaisuudesta mitään. Enolla oli muuten omakin poika, joka asui Amsterdamissa. Mutta enolla ei ollut lapsensa kanssa mitään tekemistä, joka tietenkin järkytti tätä. Kuulemma eno ei tuntisi, vaikka tulisi kadulla vastaan. No niin, sitten kiltti eno teki testamentin, jonka ainoana saajana oli serkkupoika. Allekirjoittajina puolituttuja naapureita. Kun sitten enoni kuoli, niin häneltä löytyikin toinen testamentti, jossa oli aivan eri sisältö kuin aikaisemmassa. Siinä enoni antoi omaisuuden sille ihmiselle, joka oli häntä hoitanut. Amsterdamin lapsi sai tietenkin lakiosan ja toinen perijä sen b-osan, mutta serkkupoika ei saanut mitään. Hän siis menetti upean merenrantahuvilan Etelä-Suomessa sekä Tampereen jugend-linnassa sijainneen huoneiston paraatipaikalla. Vaikka enoni oli jo hyvin iäkäs, niin järki toimi ja hän päätti itse, kenelle omaisuutensa antaa. Omaisuus meni - arvatkaapa kenelle.

Sinulleppa tietenkin. Eli olit niin härski että ohitit enosi ainoan jälkeläisen, sen jolle koko perintö olisi kuulunut.

Härskiä. Toki hoidit enoasi euron kuvat silmissäsi...ilmatteeksi ei kukaan mitään tee.

Arvasit väärin! Koko potti meni Manneheimin lastensuojelujärjestöön Tampereelle!

Vierailija
6177/11850 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viis mökeistä, mutta jotkut sukulaiset tulee kotiin kylään kutsumatta. Vaikka titävät itsekin hyvin ettei niiden tulo ketää ilahduttaa. 

”Vaikka” vai ”Koska”?

Vierailija
6178/11850 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasit väärin! Koko potti meni Manneheimin lastensuojelujärjestöön Tampereelle!

Eihän sellaista olekaan.

Vierailija
6179/11850 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut, että tottakai ostan, hintaan 20 euroa.

Vierailija
6180/11850 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla saa kirjoitti:

Olisit sanonut, että tottakai ostan, hintaan 20 euroa.

Todennäköisesti 14.98€ olisi riittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi