Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko leikkauksen jälkeen kakkahätä?

Vierailija
19.08.2023 |

Olen menossa leikkaukseen ja tuo on naurettavaa kyllä ainoa oikea pelkoni. Muihin pelkoihin olen löytänyt vastauksen googlesta mutta tähän en... Ja tämä ei nyt ihan tunnu siltä, että tuosta vain soittaisin lääkärille kysyäkseni vain tuota 😂 sellainen leikkaus siis tulossa että pitää olla sängyssä väh 4 päivää. Luin että katetri voidaan laittaa, että pissahätä ei tule, mutta miten kakkahätä? Tuleeko se edes? Kamalaa ajatella jos pitää kakata johonkin vaippaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetus tulee. Ja vitrsaumpi.

Vierailija
2/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta jos tulisi niin mieluummin pyytäisin sen vaipan kuin sänkyyn tekisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä tuli lääkkeistä ummetus..😬

Vierailija
4/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tullut. Kaks kertaa leikattu. Ja saathaan sä pöntölle mennä jos hätä tulee, mut ekan kerran hoitajan kanssa jos alkaa pyörryttään.

Vierailija
5/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Katetrista huolimatta virtsaumpi? Apua... Ap

Vierailija
6/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla että nukutus/kipulääkkeistä tulee niin paha ummetus ettei isompaa hätää tule ollenkaan, jos sellaisia saat.

Vierailija
7/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole tullut. Kaks kertaa leikattu. Ja saathaan sä pöntölle mennä jos hätä tulee, mut ekan kerran hoitajan kanssa jos alkaa pyörryttään.

Mä en usko että oikeasti saan. Mulle on sanottu että ensimmäisinä päivinä täysi vuodelepo ja sen jälkeen istumista ja seisomista ja kun ne sujuu ilman kovaa kipua ja väsymistä niin sitten saa lähteä liikkeelle. Eli vasta sitten vessaan? Niin ymmärsin. Ap

Vierailija
8/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Katetrista huolimatta virtsaumpi? Apua... Ap

Ei varmaan kannattais uskoa kaikkea mitä jostain vauvapalstalta lukee.

Vierailija
9/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ummetus niistä lääkkeistä ja makaamisesta tulee. Mulla ainakin alkoi suoli toimimaan vasta sitten kun lähdin liikkeelle (ja mies toi luumuja).

Vierailija
10/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että oikeasti saan. Mulle on sanottu että ensimmäisinä päivinä täysi vuodelepo ja sen jälkeen istumista ja seisomista ja kun ne sujuu ilman kovaa kipua ja väsymistä niin sitten saa lähteä liikkeelle. Eli vasta sitten vessaan? Niin ymmärsin. Ap

Ei tarvi kertoa jos et halua mutta missä leikkauksessa on noin pitkä toipimisaika sairaalassa? Usein ne potkii jo samana iltana pellolle.

Joudut varmaan ottamaan veritulppia estäviä piikkejä jos et saa liikkua ton enempää. Mä jouduin ite pistämään itteeni niitä vielä kotonakin kun mulla oli katetri.

Vierailija
11/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen mulle tuli ihan kamala ummetus. Lopulta kun sain sen jäätävän ja kivikovan pökäleen synnytettyä (hehe) kauhean tuskan ja kivun kanssa niin tajusin että tikit oli revennyt ja ei kuin tikkaukseen...

Eli muistakaa, luumuja, vettä, luumuja, vettä.... Myös sinä, ap.

Vierailija
12/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli leikkauksen jälkeen ummetusta. Söin monta päivää ummetuslääkettä ennen kuin mitään tuli.

Vierailija
13/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen leikkaus edellyttää tuollaista? Yleensähän sitä nostetaan viimeistä seuraavana päivänä ylös vuoteesta jopa elinsiirroissa.

Vierailija
14/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin nukutuksesta niin että lähihoitajat siivosivat löysää ulostetta sängystä.

Vierailija
15/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä leikkaus kun noin kauan sängyssä? Ison vatsaleikkauksenkin jälkeen ylös seuraavana päivänä että toipuu. Jos ei saa nousta ni vaippa tai alusastia.

Vierailija
16/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä leikkaus kun noin kauan sängyssä? Ison vatsaleikkauksenkin jälkeen ylös seuraavana päivänä että toipuu. Jos ei saa nousta ni vaippa tai alusastia.

Selkäleikkaus. Operoidaan rintarangan ja lannerangan kohdalta. Ap

Vierailija
17/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräruiske annetaan ennen leikkausta.

Vierailija
18/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennät suolen ennen leikkausta ja olet pari päivää ennen leikkausta nestemäisellä ruualla.

Vierailija
19/19 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin tuntia ennen leikkausta hoitajalta salaa palan banaania. Tämä siksi, että annettiin syötäväksi Panadol 1000 särkylääke, joka on niin valtavan kokoinen, etten pysty nielemään sitä muuten kuin paloina ja ruoan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi