Mistä nuorille työpaikkoja jos vanhoja ei päästetä eläkkeelle?
Ihmettelen vain. Kun itse pääsin eläkkeelle, firma otti paikalleni toisen. Mitenkäs luulette käyneen, jos minua olisi pidetty edes vuotta pidempään siellä?
Kommentit (6)
Mistä nuorille tai vanhemmillekaan saadaan työpaikkoja kun maahan haalitaan palkanpolkijoita ja muuta halpatyöväkeä pitkin maailmaa?
Nämäkin btw ikääntyy ja heillekin pitää aikanaan maksaa eläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa yhteiskunta tulee pesemään kätensä ihmisten elatusvelvollisuudesta. Jokainen jää oman onnensa varaan.
Jos tekoäly ja robotiikka vievät ihmisiltä työpaikat, eikä yhteiskunta huolehdi ihmisistä niin jossain vaiheessa iskee anarkia.
Eihän raskaissa fyysisissä töissä kukaan jaksa 70 vuotiaaksi. Raksalla, hoito- alalla, siivousalalla, teollisuudessa yms. Hullu ehdotus. Eri asia, jos olet paperinpyörittäjä jossain toimistossa, jaksat vaikka 100 vuotiaaksi. Johtajat ja poliitikot tietenkin jäävät eläkkeelle 50- vuotiaina. Minä olen 61v vanhustenhoitaja ja aivan loppu.
Ei kuule siitä huolta, että eläkeikää lähestyvät saisivat töissä jatkaa eläkkeeseensä asti. Nythän irtisanomista on jo helpotettu. Yritykset vain toteavat, etteivät yrityksen vanhimmat työntekijät enää pysty antamaan tarvittavaa työpanosta ja mono perään, kymmeneksi tai viideksitoista vuodeksi kortistoon "eläkettä" odottelemaan.
Eikä niitä nuoria niin paljon kuitenkaan tilalle otettaisi muutenkaan. Suomi syöksyyn!
Tämä on aivan älyvapaata. Omalla työpaikallani oli suunnitelmana että eläkkeelle jäänyt tulee tekemään sitten lomailtuaan taas töitä. Samaan aikaan nuoret valmistuvat kortistoon. Eikö se eläke ole sitä varten että lähtee alta pois hidastamasta töitä?
Tulevaisuudessa yhteiskunta tulee pesemään kätensä ihmisten elatusvelvollisuudesta. Jokainen jää oman onnensa varaan.