Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
6141/11850 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaisi säilyttää romujaan meidän kotona, niin pyytäisin vuokraa 50€ kuutio vuodelta etukäteen. Eikä palautuksia.

Siis sä haluaisit väkisin, että ne romut on teillä vähintään sen vuoden?

Vierailija
6142/11850 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tutun ystävä, joka oli istunut ryöstöstä ja ollut vankilaa paossa Tahaimaassa yms. pyysi, että ottaisin hänelle puhelinliittymän, koska itsellään ei ollut luottotietoja. Olin ainoa heidän tuttu jolla oli luottotiedot ja elämä normaali. Oletan, että hän oli luokitellut minut höynäytettäviin.

Tästä lienee aikaa jo sen verran, että ei vielä ollut luottovammaisille pre-paid liittymiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6143/11850 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin parikymppisenä opiskelijana äidin pyynnostä hälle kännyliittymän. Äidilla siis luottotiedot menneet, ei saanut liittymää eikä silloin vielä ollut prepaideja. Liittymä oli halpa ja itselleni oli ilmaista soittaa siihen. Sovittiin, että mä soittelen äidille ja hän soittaa vaan ihan välttämättömät puhelut, lääkärit yms. Eikös äiti sitten samantien antanut tän liittymän pikkuveljelleni, joka teki siihen useamman sadan euron laskun. Soitteli ja tekstaili. Tämä oli siis aikaa ennen whatsappia ym. ilmaisia viestisovelluksia. Kysyin äidiltä, että miksi antoi puhelimen veljelle. Äiti tiuskaisi, että vahdi itse liittymäsi, ei kuulu hälle. Aika sanattomaksi veti, kun muisti mitä olimme sopineet. Maksoin laskun ja katkaisin liittymän. Sen koomin en ole äidin puhelinasioihin sekaantunut. Veli ei tietenkään maksanut tekemäänsä laskua mulle takaisin. Minunhan se liittymä oli.

Vierailija
6144/11850 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta mökin sijainti saaressa. Meillä yhdet tuttavat aikoinaan tulivat Joka viikonloppu pienellä kajuutta veneellä, jossa pystyi yöpymään mutta ei keitto tai vessa tms mukavuuksia.  Tulivat perheensä kanssa asenteella , ja "älkää antako meidän häiritä mutta voidaanhan käyttää teidän ulkohuussia, ja voidaanhan käyttää teidän hellaa ihan vain pikaisesti ja  aamukahvit kumminkin keittämässä/lämmittämässä lapselle maitoa/puuroa , käydä saunan jälkilämmöissä jne".  Mökki oli sinänsä varsin vaatimaton ja koska itse olimme yökyöpeleitä ja aamulla pitkään nukkuvia , ei ollut kovin kivaa että nämä kolistelivat keittiössä aamukuudelta.  Eikä mitenkään muutenkaan .Olimme siihen aikaan vähän liian kilttejä, ja pari kertaa evakuoidumme pitkälle ulkomaan lomalle. Kuulemma kävivät meidän rannassa siltikin.  Lopulta mökki myytiin ja siirryimme veneilyyn. Ja hoksasimme että Suomessa on oikeasti varsin laaja vierasvene satamaverkko hyvine palveluineen (vessat, saunat suihkut  pesukoneet, grillipaikat, ravintolat joskus yms.), mutta se maksaa. . Nämä olivat hyvin pihejä ihmisiä muutenkin. Sen koommin emme ole mökkiä hankkineet, omassa veneessä on kaikki mukavuudet ja oma rauha. Eikä ikinä tule kutsumattomia vieraita.

No mitäpä jos hankkii mökin, eikä kerro siitä kenellekään. Vaihtoehtoisesti miettisi, onko ”ystäväpiiri” oikea

Meidän perhe ei tykkää olla mökillä. Meillä on tosi kiva koti ja viihdymme hyvin täällä.

Oltiin kerran häissä ja istuimme samassa pöydässä ihmisten kanssa, joilla oli mökki. He eivät halunneet selkeesti puhua siitä ja en sitten udellut. Jälkikäteen kuultiin olivat ihmeissään , kun emme ole kysyneet lisätietoja yllätysvierailulle.

He siis itse kertoivat tulivat juuri mökiltä, kun on lähellä ja olin kysynyt jotain kysymyksiä, eivät halunneet puhua aiheesta. En sitten myös kysynyt lisää ja tämä ihmetytti.

Vierailija
6145/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kerta sukulainen vaati tosi härskin homman tehtäväksi. En tehnyt.

Vierailija
6146/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta mökin sijainti saaressa. Meillä yhdet tuttavat aikoinaan tulivat Joka viikonloppu pienellä kajuutta veneellä, jossa pystyi yöpymään mutta ei keitto tai vessa tms mukavuuksia.  Tulivat perheensä kanssa asenteella , ja "älkää antako meidän häiritä mutta voidaanhan käyttää teidän ulkohuussia, ja voidaanhan käyttää teidän hellaa ihan vain pikaisesti ja  aamukahvit kumminkin keittämässä/lämmittämässä lapselle maitoa/puuroa , käydä saunan jälkilämmöissä jne".  Mökki oli sinänsä varsin vaatimaton ja koska itse olimme yökyöpeleitä ja aamulla pitkään nukkuvia , ei ollut kovin kivaa että nämä kolistelivat keittiössä aamukuudelta.  Eikä mitenkään muutenkaan .Olimme siihen aikaan vähän liian kilttejä, ja pari kertaa evakuoidumme pitkälle ulkomaan lomalle. Kuulemma kävivät meidän rannassa siltikin.  Lopulta mökki myytiin ja siirryimme veneilyyn. Ja hoksasimme että Suomessa on oikeasti varsin laaja vierasvene satamaverkko hyvine palveluineen (vessat, saunat suihkut  pesukoneet, grillipaikat, ravintolat joskus yms.), mutta se maksaa. . Nämä olivat hyvin pihejä ihmisiä muutenkin. Sen koommin emme ole mökkiä hankkineet, omassa veneessä on kaikki mukavuudet ja oma rauha. Eikä ikinä tule kutsumattomia vieraita.

No mitäpä jos hankkii mökin, eikä kerro siitä kenellekään. Vaihtoehtoisesti miettisi, onko ”ystäväpiiri” oikea

Meidän perhe ei tykkää olla mökillä. Meillä on tosi kiva koti ja viihdymme hyvin täällä.

Oltiin kerran häissä ja istuimme samassa pöydässä ihmisten kanssa, joilla oli mökki. He eivät halunneet selkeesti puhua siitä ja en sitten udellut. Jälkikäteen kuultiin olivat ihmeissään , kun emme ole kysyneet lisätietoja yllätysvierailulle.

He siis itse kertoivat tulivat juuri mökiltä, kun on lähellä ja olin kysynyt jotain kysymyksiä, eivät halunneet puhua aiheesta. En sitten myös kysynyt lisää ja tämä ihmetytti.

Onko sitä "että"-sanaa niin vaikea käyttää?

Vierailija
6147/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä, jonka kanssa yhteydenpito oli harventunut, pyysi kahville ja tietysti ilahduin ja lähdin. No, viisi minuuttia oli vaihdettu kuulumisia, niin hän ihan pokkana pyysi multa työpaikkaa firmassani. Ei haettu hänen alansa ihmistä, enkä oikein tiedä, mitä hittoa hän olisi siellä tehnyt, kun on ihan eri alan ihminen. Ei pohjustanut mitenkään, yhtäkkiä vaan pyysi töitä. Ei edes mainostanut osaamistaan tai koulutustaan, kitisi vain miten kurjaa hänellä on työttömänä, ja mulla kun on kerran yritys, niin tietenkin mun täytyy hänet palkata.

Oli viimeinen kerta, kun vastasin hänen yhteydenottoihinsa.

Vierailija
6148/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä, jonka kanssa yhteydenpito oli harventunut, pyysi kahville ja tietysti ilahduin ja lähdin. No, viisi minuuttia oli vaihdettu kuulumisia, niin hän ihan pokkana pyysi multa työpaikkaa firmassani. Ei haettu hänen alansa ihmistä, enkä oikein tiedä, mitä hittoa hän olisi siellä tehnyt, kun on ihan eri alan ihminen. Ei pohjustanut mitenkään, yhtäkkiä vaan pyysi töitä. Ei edes mainostanut osaamistaan tai koulutustaan, kitisi vain miten kurjaa hänellä on työttömänä, ja mulla kun on kerran yritys, niin tietenkin mun täytyy hänet palkata.

No, ei tämä nyt niin härskiä ollut - epätoivoista ehkä - ellei sitten pyytänyt että saa palkkaa muttei tarvitse tehdä mitään. Mitäpä ei hyvän kaverin takia tekisi... ;)

Vierailija
6149/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei tämä nyt niin härskiä ollut - epätoivoista ehkä - ellei sitten pyytänyt että saa palkkaa muttei tarvitse tehdä mitään. Mitäpä ei hyvän kaverin takia tekisi... ;)

Minusta se oli härskiä. Oltiin aiemmin oltu tosi hyviä ystäviä ja ilahduin tosi paljon, kun hän yllättäen kutsui kahville. Kyse ei ollutkaan ystävän tapaamisesta vaan siitä, että minulla olisi muka ollut velvollisuus palkata ihminen, jota en firmassani tarvitse. Kyllä siitä jäi tosi paha mieli. 

Jos ystävä tai tuttu haluaa pyytää minulta töitä, niin ei sitä tehdä ystävyyden varjolla ja yhteydenotto hoidetaan ihan eri tavalla kuin kutsumalla kahville vaihtamaan kuulumisia.

sama

Vierailija
6150/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härski toimintatapa: mentiin pieneen kahvilaan. Tilasin ensin kahvin ja jonkun leivoksen. Perässä tullut ystävätär kysyi, että kuuluuko vesilasi ”kaupan päälle”. Saa ottaa vesilasin vastasi myyjä. No ystävättäreni otti vain tämän vesilasin eikä tilannut muuta (eli minulle kuuluneen vesilasin)

Vierailija
6151/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksoitko?

Vierailija
6152/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo edesmennyt entinen eläkeläisnaapurini oli kaapannut omaan käyttöönsä puolet rivitalon pihastani. Tällävälin, kun asunto oli ollut ilman vuokralaista hän oli rakentanut aidan ja siirtänyt kukkapenkin sen eteen. Kirkkain silmin väitti, että näin on aina ollut kunnes otin yhteyttä isännöitsijään. Vaatimus vielä tämän jälkeen, että piha kuuluu hänelle. Kävin näyttämässä pohjapiirrosta taloyhtiön pihasta mittoineen minkä olin isännöitsijältä pyytänyt. Kysyin, että hän piirtää sitten oman tonttinsa tähän. Tähän loppui vaatimus.

Sitten on useampi näitä "ahnepaska" nimimerkillä olevia tapauksia jotka yhteiseen illanviettoon eivät tuo sipsipussia kummenpaa, mutta rohmuavat yli jäävän ruoan jotka muut tuoneet. Paras tapaus oli yhden kaverini  poikaystävä, joka ilmoitti yhteisessä juhannuksen vietossa, että hän syö vain omia eväitä ja juo omia juomia. Tämä heppu söi muiden ruoat ja joi juomat. Lopuksi hän vielä oli napannut yhteisestä rahapotista mihin kukin maksoi ruoat ja juomat, kun hän oli tuonut tyttöystävänsä kyydillään...

Vierailija
6153/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toista näin typerää kansaa missään muualla maailmassa? Pieniä, niin pieniä ihmisiä.

Vierailija
6154/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kerta sukulainen vaati tosi härskin homman tehtäväksi. En tehnyt.

Mulle kävi ihan sama homma. Tosi härskiä vaatia tollaista.

Vierailija
6155/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kaverin vaimo oli tulossa opiskelemaan paikkakunnallemme. Kysyi että voisiko asua meillä. Olin nähnyt hänet kerran, että niin hyvä tuttavuus oli kyseessä. Ja paras juttu oli että rouvan oma lapsi asui samalla paikkakunnalla.

Minä otin meille asumaan työkaverini tytön. Me asumme Helsingissä, tyttö Oulussa.

Tehtiin virallinen vuokrasopimus, johon sai asumistukea, koska oli opiskelija.

Ilmoitin saa lähteä heti, kun saa paremman paikan ja autamme muutossa. Asui muistaakseen 4 kk.

Kyllä vuokraa pitää maksaa, vaikka asuisi toisten nurkissa.

Vierailija
6156/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä ihmisten röyhkeyttä, jonka tulkitsen usein tyhmyydeksi.

Isäni oli todella hyvä koneiden korjaaja ja teki sitä ei mielellään tutuille ja sukulaisille. Ei yleensä halunnut korvausta pikku hommista. Hyvä mieli riitti.

Lopulta isästä aika jätti ja vietimme hänen hautajaisia. Niin yksi sukulaismies tuli ihan vauhkona, että isälläni jäi kesken hänen moottorisahan korjaus. Milloin minä hoidan sen loppuun.. sanoin kohteliaasti, että väärä aika ja paikka. Jatkoi kuitenkin vaahtoamista sahastaan.

Ei mennyt perille kohtelias pyyntö käsitellä asia myöhemminkin. Eikä varsinkaan kun kerroin etten minä noista vehkeistä mitään ymmärrä.

Soitti hautaisten jälkeen, että jos minä en sitä korjaa niin minun pitäisi se huollattaa jossain hänelle.

Sanoin että järjestyy. Vein sahan kaatopaikan kierrätyspisteeseen ja pyysin sieltä dokumentin jossa mainittiin saha otetuksi vastaan.

Vein lapun sukulaiselle ja sanoin, että tämän verran ymmärrän tämän tyyppistä vaatimusta.

Ei ole enää kuulunut mitään.

Pitää uskaltaa olla ilman sukulaisia jos ei halua olla hyväksi käytetty.

Vierailija
6157/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ehkä pahimmasta päästä. Täti pyysi minua varastoimaan tyttärensä kaksion tavaroita (vanha sohva, sänky, runkipatja , pöytä jne...siis isoja tavaraoita, arvottomia rahallisesti) sen aikaa kun tytär asui ulkomailla (ei siis tietoa kestosta, aikuinen kyseeessä, lopulta se kesti 5v.), kun minulla oli autotalli. No vastasin että pidän sielä autoa...Tuohoin sitten vaan tokaisi että onhan sulla pihallakin tilaa autolle. No joo niin on. Mutta täti siis itse asuu 200m2 asunnossa ja on sielä iso pihavarasto tms...Ja kesäpaikka jossa olisi aittaa tms varastotilaa reilusti. No tytär muutti sitten takaisin ja osti uudet kalusteet, olisin siis 5 vuotta täyttänyt autotallini (Helsingissä) arvottomalla roinalla joka lähti kaatikselle / lahjoitukseen kyn tytär palasi.  

Törkeä pyyntö ja onneksi et suostunut, mutta...

RUNKIPATJA :D ymmärrän, että se on lyöntivirhe, mutta tulee mieleen jokin peräkammarinpojan vanha patja, johon on ... no, runkittu.

Vierailija
6158/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahamies kirjoitti:

Pitää uskaltaa olla ilman sukulaisia jos ei halua olla hyväksi käytetty.

No kukahan niitä sukulaisia kaipaa? Niistä on enemmän haitoja kuin hyötyjä.

Vierailija
6159/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan ihme touhua. Ensin kieltäydytään puhumasta ja sitten ihmetellään, kun asiasta ei enää jatketa.

Vierailija
6160/11850 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toista näin typerää kansaa missään muualla maailmassa? Pieniä, niin pieniä ihmisiä.

Tuo on ehkä toiseksi yleisin harhaluulo, joka eri kansoilla on itsestään, heti kateuden jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän