Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
4881/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tädeillä, äideillä yms. tuntuu joskus olevan hyvinkin ihmeellinen ajatusmaailma, että teini-ikäisen tai jo aikuisen lapsensa / siskon- tai veljen lapsen tavarat on jotenkin vapaata riistaa ja niitä voi jaella ympäriinsä kysymättä tavaroiden omistajalta sen enempiä.

Itse olen menettänyt, muutamia vauvaleluja lukuun ottamatta, lähes kaikki vanhat tavarani, koska äitini katsoi oikeudekseen jaella kaikki vanhat lautapelit, lelut yms. persaukisille sukulaisille tai työkavereidensa lapsille. Siellä oli useampiakin sellaisia tavaroita, jotka nyt olisin halunnut antaa omalle lapselleni, mutta kun ei, niin ei.

Kyllähän aikuiseksi kasvaneiden lasten romppeet kuuluvat vanhemmille, jos ne heidän riesaksi on jätetty. Itse heittäisin kaikki Fidaan tai roskiin.

Miksi et ole hakenut tavaroitani pois? Ei vanhemmillasi ole mitään velvollisuutta säilyttää sinun tavaroitasi.

Kaipa sitä voisi ilmoittaa, että siivoan komeroita ja täällä on tavaroitasi, tule hakemaan pois mitä haluat säästää. Jos ei tule/ilmoittaa, että antaa mennä vaan niin sitten kamat kiertoon.

Vierailija
4882/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäähän sen ettei heti opiskelijayksiöön tai -soluun muuttaessa voikkaan kaikkia tavaroitaan ottaa mukaansa, mutta viimeistään kun valmistuu, on työpaikka tai omat vanhemmat haluavat kotitalon myydä, niin ne omat tavarat on haettava pois vanhempien nurkista. Jos ei hae, niin turha suuttua jos ne hävitetään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4883/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyit? Tuossa tapauksessa oikeutesi ja ainoa oikea tapa toimia olisi ollut sanoa tulevasi hakemaan autosi omaan käyttöön ajaksi X, "lapsi" kulkekoon bussilla sen aikaa. Ei tuollaisia asioita kysellä.

Tämä on juuri vialla nykykasvatuksessa. Lapsille annetaan aivan liikaa valtaa (ja ilmaista rahaa) eikä haluta tuottaa pettymystä MISSÄÄN asiassa. Todella typerää. 

Vierailija
4884/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi, nyt nuori opiskeleva aikuinen. Sitähän haluaa aina auttaa ja tukea. Niinpä hänellä on käytössään auto, joka on minun ja jonka vakuutukset ja verot maksan. Ei tarvitse sitä juurikaan, mutta hyvä olla olemassa. Julkinen kulkee asuntonsa vierestä ja kauppaan pääsee vaikka kävellen.

Oma autoni, jota tarvitsen työssäni, oli menossa korjaamolle ja kysyin lapsen autoa lainaksi muutamaksi päiväksi. Ei käy, hän ilmoitti, korjaamosta saa vara-autoja. Ei auttanut mikään anelu, ei muistutus että auto on käytännössä minun ja sen myös maksankin, miksi maksaa myös vara-autosta? Mihinkään ei autoa olisi juuri silloin tarvinnut, eli seisoi parkkipaikalla, mutta minulle sitä ei voinut lainata.

Mies sitten järjesti minulle toisen auton korjauksen ajaksi.  Olemme miehen kanssa kumpikin auttavaisia ja avuliaita ihmisiä, meillä on hyvät tulot ja voimme auttaa aikuisia lapsiamme myös rahallisesti, sekä myös muuten. Joskus olisi vain mukavaa saada vastavuoroisesti jotain apua meillekin päin!  Aina se hämmästyttää, kun vastavuoroisuus ei toimi.

Sinuna pistäisin auton myyntiin kylmästi. Kai sinulla auton vara-avaimet on? Sen kun käyt hakemassa pois sen. Sinun autohan se on.

Onko edes laillista hakea oma auto pois jos sen on jollekin toiselle antanut. Eihän omaan asuntoonkaan saa mennä vaikka vuokralainen ei ole maksanut vuokria.

Vierailija
4885/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseutukaupungissa asuva sukulainen tuli ns. "isolle kirkolle" käymään ja tarjosin hänelle drinkin hyvässä ravintolassa jälleennäkemisen kunniaksi. Päädyttiin vielä hänen aloitteestaan toiseen paikkaan ruokaravintolaa valitsemaan ja kun tehtiin tilaukset hän ei tehnyt elettäkään maksaakseen, vaan piti erikseen ohjata ottamaan tilaus vastuulleen... ei tietoakaan vastavuoroisuudesta. Kommentoi vaan, että "etsä voi ottaa näitäkin kun kerran oot rikas". Ei todellakaan jatkoon.

Ai vastavuoroisuus, sinä tarjoat yhden drinkin ja sinulle pitää tarjota ruoat, taatusti monta kertaa drinkin hinta!? Taidatkin itse olla ällöttävä lokki. Ja hitto miltä kuulostaa tuo sun v****mainen kirjoitustyyli, "piti ohjata...". Holhoava ylimielinen lokki. Ihan yhtä oksettava olet kuin tuo sun tarinan "pahiskin". Kannattaa vähän miettiä, mitä kirjoittaa, kun kuulostaa itse idiootilta :D

Vierailija
4886/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupasin auttaa ystäväni poikaystävää työnhaussa, autoin hiomaan hakemuksia ja lopulta järkkäsin haastattelun tuttuni firmaan. Ennen sitä sovittiin tapaaminen kahvilassa että voisin prepata häntä hastattelua varten.

Tyyppi saapuu paikalle myöhässä, tilaa juotavaa ja syötävää, tyrmää kaikki neuvoni ja vinkkini koska tietää itse asiat paremmin ja lähtiessä toteaa että oho hänellä ei olekaan rahaa joten onhan ok että minä maksan laskun.

Mä olin juonut kahvin ja hän syönyt voileivän ja juonut oluen ja sitten vielä sen kahvinkin siihen päälle.

Joo ei ollut ok.

Tyyppi mokasi haastattelun ja aika pian sen jälkeen ystävänikin näki valon ja löysi normaalin poikaystävän röyhkeän lokin sijaan.

Olutta ennen työhaastattelua?! Ei pitäisi juoda moneen päivään mitään alkoholia, ettei haju lyö ihosta läpi.

.

Vierailija
4887/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutta ennen työhaastattelua?! Ei pitäisi juoda moneen päivään mitään alkoholia, ettei haju lyö ihosta läpi.

Vierailija
4888/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi, nyt nuori opiskeleva aikuinen. Sitähän haluaa aina auttaa ja tukea. Niinpä hänellä on käytössään auto, joka on minun ja jonka vakuutukset ja verot maksan. Ei tarvitse sitä juurikaan, mutta hyvä olla olemassa. Julkinen kulkee asuntonsa vierestä ja kauppaan pääsee vaikka kävellen.

Oma autoni, jota tarvitsen työssäni, oli menossa korjaamolle ja kysyin lapsen autoa lainaksi muutamaksi päiväksi. Ei käy, hän ilmoitti, korjaamosta saa vara-autoja. Ei auttanut mikään anelu, ei muistutus että auto on käytännössä minun ja sen myös maksankin, miksi maksaa myös vara-autosta? Mihinkään ei autoa olisi juuri silloin tarvinnut, eli seisoi parkkipaikalla, mutta minulle sitä ei voinut lainata.

Mies sitten järjesti minulle toisen auton korjauksen ajaksi.  Olemme miehen kanssa kumpikin auttavaisia ja avuliaita ihmisiä, meillä on hyvät tulot ja voimme auttaa aikuisia lapsiamme myös rahallisesti, sekä myös muuten. Joskus olisi vain mukavaa saada vastavuoroisesti jotain apua meillekin päin!  Aina se hämmästyttää, kun vastavuoroisuus ei toimi.

Sinuna pistäisin auton myyntiin kylmästi. Kai sinulla auton vara-avaimet on? Sen kun käyt hakemassa pois sen. Sinun autohan se on.

Onko edes laillista hakea oma auto pois jos sen on jollekin toiselle antanut. Eihän omaan asuntoonkaan saa mennä vaikka vuokralainen ei ole maksanut vuokria.

Eikö se auto ollut lapsella lainassa. Omistaja on äiti. Kyllä sen voi hakea, mutta itse olemme kasvattaneet lapsista itsekkäitä ja ahneita.

4889/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mieheni sukulainen vaati mieheni ja minun häihin plaseerausta paria päivää ennen häitä, jottei joutuisi istumaan itselleen epämieluisan ihmisen vieressä. Meillä oli tarkoitus, että jokainen saa valita paikkansa itse, eikä erillistä istumajärjestystä tarvita. Kovalla kiireellä sitten tein plaseerauksen ja paikkakortit hänen vuokseen.

4890/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34732 kirjoitti:

Yksi mieheni sukulainen vaati mieheni ja minun häihin plaseerausta paria päivää ennen häitä, jottei joutuisi istumaan itselleen epämieluisan ihmisen vieressä. Meillä oli tarkoitus, että jokainen saa valita paikkansa itse, eikä erillistä istumajärjestystä tarvita. Kovalla kiireellä sitten tein plaseerauksen ja paikkakortit hänen vuokseen.

Tuohon vielä lisäys, että kyseinen sukulainen ja tämä toinen vieras ovat kuin vettä ja öljyä, joten vapaalla järjestyksellä tuskin lähekkäin olisivat istuneet. Lisäksi sukulainen olisi voinut esittää vaatimuksensa hieman aiemmin kuin paria päivää ennen häitä, koska siinä vaiheessa oli jo paljon muita hoidettavaa.

Vierailija
4891/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini joutui hoitokotiin isoisäni kuoltua. Hautajaisissa isäni pikkuserkku ilmoitti, että hän sitten ottaa isoisoisoäitini vanhan kaapin, joka joskus oli hänen isoisoisänsä makuuhuoneessa. Joskus 1900-luvun vaihteessa. Että kuuluu kuulemma heidän sukuunsa. Meinasin nirhaista kakkulapiolla tuollaista kärkkyjää. Tai tietysti jos maksaa säilytyksestä vuokraa vaikka sen 20e/kk sieltä vuodesta 1900 niin asiasta voidaan ehkä keskustella.

Saattaahan se olla, että se kuuluu perintökaaren mukaan ihan oikeasti hänen suvulleen. Ollut siis hänen esi-isänsä omaisuutta ja jäänyt jossain perinnönjaossa palauttamatta. Jos näin, niin siinä tapauksessa voi olla, että se oletkin sinä, joka maksaa käyvän vuokran vaikka 20€/kk 1900-luvun alusta eikä asiasta edes keskustella.

Minäkin käyn vaatimassa itselleni isoisäni rakentamaa omakotitaloa, kun se on kuulunut meidän suvulle.

On ihan eri asia, jos se on muinoin myyty.

Mutta jos on esimerkiksi pariskunta, joista toisella on lapsia, mutta toisella ei. Lapseton perii vaikka sukutalon.

Jos lapseton sitten kuolee ensin, leski voi jäädä taloon asumaan, mutta lesken kuoleman jälkeen lesken lapset eivät peri taloa, vaan esimerkiksi lapsettomana kuolleen sisarukset tai näiden lapset perivät talon.

Miten sen kaapin kuulumisen suvulle voi sadan vuoden jälkeen todistaa. Sekin voi olla myyty tai lahjoitettu tälle nykyiselle omistajalle.

Sittenhän siitä varmaan on todisteet, jos on myyty tai lahjoitettu. Kyseessä kun selvästikin on arvokas antiikkihuonekalu.

Vierailija
4892/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä peiliin katsomisen paikka! Miten ihmeessä hyväksyt tuollaista käytöstä???!!!!

On kyllä niin lellitty kakara että nyt niitätte sitä mitä ootte kylväneet, sori vaan :(

Vierailija
4893/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies on ammatiltaan "nörtti", tehnyt ohjelmistoja mutta myös hardware-puolen töitä, kuten nytkin. Kaikki kaverit ja tutut totta kai haluavat ilmaiset näytönvaihdot ja puhelimenkorjaukset, ja mieluusti niin, että mies ostaa myös sen näytön (vaikka esim. aitoa iPhone-vaihtonäyttöä ei tilailla mistään Kiinasta). Monet puhelimet, etenkin ne iphonet, on vielä niin rakennettuja, että jos niitä koittaa sörkkiä, usein niihin saa usein jonkun toisen ongelman tilalle, kun niihin lisäilee omia Kiina-osia. Takuuhuoltoon lähetetyt Applet usein suosiolla vaan vaihdetaan, jos niissä on vähänkin monimutkaisempi ongelma. Mutkun on niin kallista korjauttaa liikkeessä... Nyt mies ilmoittaa vaan, että firman Y huoltopiste on paikassa X, sinne voi kiikuttaa, hänellä ei ole mitään tarvikkeita.

Paras oli kumminkin, kun tutuntutuntuttu erosi miehestään ja vei mukanaan miehen puhelimen, kuulemma hänen käytössään. Siinä oli kuulemma tärkeitä todisteita eroprosessia varten, mutta se oli myös lukossa, ja mieheni olisi se pitänyt hakkeroida auki, jotta nainen saa a) pränikän puhelimen ja b) puhelimessa olevat tiedot. Tämä tietty ilmaiseksi, kun ero vie niin paljon rahaa. Ja kuulemma ei ole edes laitonta, kun puhelin on käytännössä hänen!

Vierailija
4894/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyit? Tuossa tapauksessa oikeutesi ja ainoa oikea tapa toimia olisi ollut sanoa tulevasi hakemaan autosi omaan käyttöön ajaksi X, "lapsi" kulkekoon bussilla sen aikaa. Ei tuollaisia asioita kysellä.

Ohis komppaa. Tuollaisia asioita ei todellakaan kysytä. Älä ala jälkikasvusi tossuksi, tuohan on ihan naurettavaa. Ilmoitat että auto käyttöön tai loppuu maksaminen saman tien.

Vierailija
4895/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1720 täällä. Ei ole mediakoulu Helsingistä, sijaitsee Pohjanmaalla, eräänlainen hoitoalan koulu. Johtaja mulle totesikin kerran (olen moneen kertaan käynyt hänen juttusillaan kun näitä ongelmia on ollut niin paljon ja luokkalaisia on jo lähtenyt kesken pois) että osaavia ihmisiä on vaikea löytää. Viittasi just siihen valeopeen, ja ymmärsin täysin mitä johtaja tarkoitti..

Vissiin yleinen tapa kohdella oppilaita huonosti Pohjanmaalla...

Olin Seinäjoen AMK:ssa ja aloittaessani koulun olin hyvin masentunut jo etukäteen. Olin edellisenä kesänä yrittänyt itsemurhaa ja joka päivä oli kamppailua jaksamisen sekä oman pään kanssa. Pääsin jälkihaussa Seinäjoelle opiskelemaan ja sain hoitosuhteen psy. polille.

Voisi ajatella, että koulu tukisi hoitosuhdettani ja haluaisi, että olen mahdollisimman hyvässä kunnossa opiskelemaan... Ja kissan paskat! Mielivaltainen opettajani laittoi minut siivoamaan koulun varastoa oppituntien jälkeen, että teen "tunnit sisään" joita olin terapian takia poissa.

Enpä minä tuollaista jaksanut kauaa ja jouduin lopulta sairaslomalle ja tipahdin kokonaan koulusta. Jälkikäteen olen tajunnut, että en tehnyt mitään väärää yrittäessäni hoitaa itseäni kuntoon.

Seinäjoen AMK:ta en suosittele kenellekään.

Miksi hait kouluun, jos olit noin huonossa jamassa? Ei koulukaan loputtomiin voi päätä silitellä.

Koska mielenterveysongelmaisia usein kannustetaan jatkamaan opiskelua että se normalisoi elämää, elämä ei tunnu niin tyhjältä, jne. Ainakin näin mulle aluks tehtiin jatkuvasti, kunnes aloitin psykoterapian ja ongelmien laajuus selvisi.

Kaikkialla myös kerrotaan, että opiskelua voi itse voimien mukaan säädellä yms, mutta ilmeisesti tossa tapauksessa ei sitte ollutkaan ihan totta. Ainakin mulle on kerrottu, että kun joskus olen taas siinä kunnossa että voin opiskella, sen voi alottaa pienemmässä määrin ja katsoa mihin omat voimavarat riittää. Ja että opettajat on ymmärtäväisiä (sitä kyllä vähän epäilen).

Nuo opiskelua suosittelevat vois edes joskus ajatella mitä mt-ongelmainen saattaa aiheuttaa kurssikavereilleen. Mun yksi yo-kurssitoveri oli kummallinen laastari joka iski silmänsä minuun, kyttäsi kaikkia tekemisiäni, jokaista sanaani, vaatteitani, kenkiäni, papereita, yritti ryhmätyötoveriksi ym ym se oli ihan s*tanallista. Tuota siis kolmen vuoden eli kuuden opintokauden verran. (Miten oikein kestin?) Todella häiritsevää.

En ollut mitenkään kiinnostunut olemaan hänen ystävänsä (olis myös pitänyt kuunnella koko ajan hänen sairaskertomustaan vuosien ajalta, sitä hän selitti yksityiskohtaisesti ja avoimesti jopa tilojen käytävillä kaikkien kuullen). Yhdeltä kielilaitokselta hänet oli jo heitetty ulos ja yritti sitten tällä kieliosastolla uudestaan. Oli pakko lopulta sanoa skarpisti että nyt hei en halua kuulla enää kun hän mustamaalaa toisia opiskelijoita ja kaikkia muitakin siinä sivussa. Suuttui tietysti verisesti. Johonkin hän sitten hävisi eikä tullut enää neljättä opiskeluvuotta lukemaan. Ei tullut ikävä.

Vierailija
4896/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34732 kirjoitti:

Käyttäjä34732 kirjoitti:

Tuohon vielä lisäys, että kyseinen sukulainen ja tämä toinen vieras ovat kuin vettä ja öljyä, joten vapaalla järjestyksellä tuskin lähekkäin olisivat istuneet. Lisäksi sukulainen olisi voinut esittää vaatimuksensa hieman aiemmin kuin paria päivää ennen häitä, koska siinä vaiheessa oli jo paljon muita hoidettavaa.

Minkä ihmeen takia teit?! Siksi että olet hänen määräiltävissään? Olisit sanonut, että ei ole istumajärjestystä, ettekä sitä omiin häihinne tee, vieraat istukoot missä haluaa.

Vierailija
4897/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini oli tyyppi jolla oli kaikki konstit että muut hänelle maksaisivat kaiken jos tuli kyläilemään, siis jos käytiin syömässä tai pääsyliput ym. En kerro tarkemmin siitä mutta viimeinen korsi minulle oli kun sinä päivänä kun oli meille tulossa bussilla 200 km päästä olin valtavan sairas aamulla, 40 kuumeessa ja kauhea vatsakipu ja tiesin että joudun sairaalaan niin lähetin tekstiviestin että ei tule. Vastasi että on jo bussissa ja koska on maksanut lipun niin tulee eikä hänellä ole muuta vaihtoehtoa siksi viikonlopuksi kun ei ehtisi sopia muuta kyläilyä. (Siis kotona ei voinut olla viikonloppua, piti aina kyläillä ja elää muiden laskuun) No, tuli ja pian sen jälkeen mies vei minut sairaalaan ja jouduin sinne 5 yöksi. Ystäväni oli sen viikonlopun meillä, mies oli joutunut käyttämään sitä vaikka missä ja tietenkin maksamaan vaikka mitä . Kun tulivat minua katsomaan niin yritti saada minut vakuuttuneeksi että hän jäisi meille ja olisi meillä ainakin siihen asti kuin tulisin kotiin ja sitten voisi vielä minua hoitaa. What! Mies melkein pimahti. Sanoin ettei missään tapauksessa, että hänen on lähdettävä silloin kuin on sovittu. No, lähtöaamunaan soitti minulle sairaalaan ja kysyi onko minulla kotona jossain rahaa jonka hän voisi ottaa koska tarvitsee taksin 1.5 km linja-auto asemalle (mieheni oli lähtenyt töihin ja karkuun ennenkuin tyyppi heräsi) ja hänellä oli vain satasen seteli ja ei varmaan kuskilla olisi vaihtorahaa! Ja minä olin tiputuksissa, kuumeessa ja aivan houreissa sairaalassa. Sanoin vain tyynesti että kyllä meidän kaupungin taksikuskeilla on aina vaihtorahaa ja jos ei ole niin kyllä tietävät missä voi vaihtaa. OMG. Entinen ystävä tietenkin... monen muunkin entinen...

Selvästi täysin keksitty koko jeremiaadi.

4898/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34732 kirjoitti:

Käyttäjä34732 kirjoitti:

Minkä ihmeen takia teit?! Siksi että olet hänen määräiltävissään? Olisit sanonut, että ei ole istumajärjestystä, ettekä sitä omiin häihinne tee, vieraat istukoot missä haluaa.

Esitätkö tämän saman kysymyksen kaikille muillekin tässä ketjussa? Suurin syy oli se, että mieheni oli ehtinyt jo luvata hänelle istumajärjestyksen, kun vieras tätä vaati, ja itse omalta osaltani toivoin, että kaikki vieraat viihtyisivät, eikä jännitetteitä syntyisi. Kuka tahansa haluaa viettää häänsä ilman lisästressiä. En osannut olettaa, että kukaan tulisi toisen häistä esittämään vaatimuksia tämänkaltaisista asioista. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia, että joko on määräiltävissä tai ei ole. Toisinaan myönnytyksiä tehdään, jotta vältytään isommilta harmeilta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että toisten odotukset ja vaatimukset ovat asiallisia ja oikeutettuja, saati kohteliasta käytöstä.

Vierailija
4899/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kyllä totta. Jotenkin sitä aina ajattelee, että tulisi järkiinsä kun ikää kuitenkin tulee vuosittain lisää. 

Vierailija
4900/11849 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaystäväni kaveri soitti ja vaati meitä lähtemään heti hakemaan hänelle mikroa rikkoutuneen tilalle ja samalla mainitsi että mehän voidaan viedä vanha rikkoontunut samalla kaatopaikalle