Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
4041/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini soitti minulle äitienpäivää edeltävänä iltana, voisinko vahtia heidän vauvaansa äitienpäivänä kun hän menisi puolisonsa kanssa ravintolaan. Olin aivan hämmästynyt ehdotuksesta, koska ensinnäkin ravintola oli suosittu ja varaus sinne on tehtävä kuukausia etukäteen (kyseessä ei ollut mikään peruutusaika) ja hän kysyi siis edellisenä iltana lastenvahtiapua. Toiseksi olin itsekin nuori äiti tuolloin ja halusin viettää ENSIMMÄISTÄ äitienpäivääni oman vauvani ja perheeni kanssa, ja olimme jo sopineet perheelle ohjelmaa tuoksi päiväksi. Mokoma kaveri vielä suuttui, kun en suostunut

Olen myös saanut outoja pyyntöjä ja ehdotuksia ammattiini liittyen. Olen siis juristi, tarkemmin sanottuna tuomari. Ja aina pitäisi olla lukemassa ja kommentoimassa kaikenmaailman sopimuksia ja papereita sukulaisille ja ystäville. Ilmaiseksi tottakai! Onneksi pystyn kieltäytymään intressiristiriitaan vedoten. Tuomarit eivät nimittäin ilman sivutoimilupaa saa toimia lainkaan asiamiehenä/avustajana.

Nuori äiti ja nyt jo tuomari. Lääkärit ja tuomarit ne näköjään viihtyy vauvapalstalla. Tuntuu, että jokainen tänne kirjoittava nyt vähintään lakimies on tai ainakin miehensä on.

Niinhän se on, että jos sinä et ole lääkäri etkä tuomari, niin ei ole mahdollista että kukaan muukaan on!

t. Ihan vaan filosofian maisteri ja äiti jo 26-vuotiaana :)

Lääkäri tai tuomari on eri asia kuin humpuukimaisteri ja lapsia osaa tehdä kuka tahansa, jos vehkeet toimii.

Ikävä että et saanut edes lukiota käytyä.

Se ei kuitenkaan muuta tyhjänpäiväistä hömppämaisteriutta miksikään. Edelleenkin lääkäri ja tuomari ovat vähän eri tason tutkintoja. Lasten teko ei vaadi kummoisiakaan taitoja.

Lääkäri ja tuomari eivät ole tutkintoja. 

Ok, hyvä on lääketieteen lisensiaatti (LL) ja oikeustieteen vai onko - tieteiden maisteri (OTM) ovat hieman eri tason tutkintoja kuin joku humanistipellemaisterin tutkinto.

Eihän filosofian maisteri ole välttämättä mikään "humanistipelle". Hänellähän on voinut olla pääaineena esimerkiksi matematiikka, fysiikka, kemia, tietotekniikka tms.

Itselläni on yhteiskuntatieteen maisterin tutkinto (varmaan lasketaan humanistipelleilyksi) ja nyt opiskelen oikeustieteen maisterin tutkintoon, enkä ainakaan tässä 2,5 vuoden aikana ole huomannut, että OTM-tutkinto tai siihen johtavat opinnot olisivat sisältönsä puolesta jotenkin "eri tasoa".

Vierailija
4042/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini soitti minulle äitienpäivää edeltävänä iltana, voisinko vahtia heidän vauvaansa äitienpäivänä kun hän menisi puolisonsa kanssa ravintolaan. Olin aivan hämmästynyt ehdotuksesta, koska ensinnäkin ravintola oli suosittu ja varaus sinne on tehtävä kuukausia etukäteen (kyseessä ei ollut mikään peruutusaika) ja hän kysyi siis edellisenä iltana lastenvahtiapua. Toiseksi olin itsekin nuori äiti tuolloin ja halusin viettää ENSIMMÄISTÄ äitienpäivääni oman vauvani ja perheeni kanssa, ja olimme jo sopineet perheelle ohjelmaa tuoksi päiväksi. Mokoma kaveri vielä suuttui, kun en suostunut

Olen myös saanut outoja pyyntöjä ja ehdotuksia ammattiini liittyen. Olen siis juristi, tarkemmin sanottuna tuomari. Ja aina pitäisi olla lukemassa ja kommentoimassa kaikenmaailman sopimuksia ja papereita sukulaisille ja ystäville. Ilmaiseksi tottakai! Onneksi pystyn kieltäytymään intressiristiriitaan vedoten. Tuomarit eivät nimittäin ilman sivutoimilupaa saa toimia lainkaan asiamiehenä/avustajana.

Nuori äiti ja nyt jo tuomari. Lääkärit ja tuomarit ne näköjään viihtyy vauvapalstalla. Tuntuu, että jokainen tänne kirjoittava nyt vähintään lakimies on tai ainakin miehensä on.

Niinhän se on, että jos sinä et ole lääkäri etkä tuomari, niin ei ole mahdollista että kukaan muukaan on!

Lääkäri tai tuomari on eri asia kuin humpuukimaisteri ja lapsia osaa tehdä kuka tahansa, jos vehkeet toimii.

Ikävä että et saanut edes lukiota käytyä.

Se ei kuitenkaan muuta tyhjänpäiväistä hömppämaisteriutta miksikään. Edelleenkin lääkäri ja tuomari ovat vähän eri tason tutkintoja. Lasten teko ei vaadi kummoisiakaan taitoja.

Lääkäri ja tuomari eivät ole tutkintoja. 

Ok, hyvä on lääketieteen lisensiaatti (LL) ja oikeustieteen vai onko - tieteiden maisteri (OTM) ovat hieman eri tason tutkintoja kuin joku humanistipellemaisterin tutkinto.

Eihän filosofian maisteri ole välttämättä mikään "humanistipelle". Hänellähän on voinut olla pääaineena esimerkiksi matematiikka, fysiikka, kemia, tietotekniikka tms.

Itselläni on yhteiskuntatieteen maisterin tutkinto (varmaan lasketaan humanistipelleilyksi) ja nyt opiskelen oikeustieteen maisterin tutkintoon, enkä ainakaan tässä 2,5 vuoden aikana ole huomannut, että OTM-tutkinto tai siihen johtavat opinnot olisivat sisältönsä puolesta jotenkin "eri tasoa".

Nyt oikeasti perustakaa oma ketju tälle idioottimaiselle väittelylle että mikä on ”oikea” maisterintutkinto. Menee jo niin paljon ohi aiheen ja kaikkia kyllästyttää lukea näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4043/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin kovin läheinen kaverini soitteli kuulumisia. Hän on menossa naimisiin ensi viikonloppuna, tiesin kyllä niistä mutta kutsua ei ole tullut, mikä ei ole häirinnyt erityisesti. Puheltiin niitä näitä, ja yhtäkkiä tuli kysymys: "Tulisitko avuksi koristelemaan juhlapaikkaa häiden aattona?" Häkellyin sataprosenttisesti ja nieleskelin hetken kunnes sain sanottua että on muuta menoa (vaikkei ole). Jumalauta. Eilen muuten tuli tekstiviesti että saisin tulla häihin kun joku oli peruuttanut. En ole menossa.

Mulla on yksi tuttu joka tekee samaa. En juurikaan suostu enää noihin. En henkilökunnaksi enkä juhlakansaksi. Viimeksi kun kieltäydyin tulemasta ilmaiseksi työvoimaksi eräisiin juhliin, niin sain syyllistystä ja kyseenalaistamista siitä että kestääkö mun iltavuoro muka niin pitkään ja enkö nyt voi tulla. Haloo, ihan kuin joku oikeasti haluaisi vielä oman iltavuoron päälle pe iltana mennä ilmaiseksi piikomaan johonkin. Kiitos ei.

Vierailija
4044/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun muistisairaan äitini kanssa ja teen kokopäivätyötä. Veljeni ehdotti minulle, että ottaisin kerran kuukaudessa hänen alle vuoden ikäisen vauvansa viikonlopuksi hoitoon. Hänen avopuolisollaan oli lapsia edellisistä parisuhteista ja näiden lasten isä hoiti lapsiaan silloin tällöin. Jos minä olisi ottanut veljeni lapsen hoitoon, olisi heillä ollut yksi viikonloppu kuukaudessa "pariskunta-aikaa"  ihan kahdestaan. Ihan kiva, mutta vastapallona heitin hänelle, että hoitaisiko hän sitten äitiämme vastaavasti yhden viikonlopun kuukaudessa, jotta minullakin olisi joskus vastuista vapaa viikonloppu? 

Hänen mielestään pyyntöni oli kohtuuton, koska olin lapseton sinkku ja elämäni oli hänen mielestään paljon helpompaa kuin heillä lapsiperheessä...

Ei tullut sopimusta ja välit viilenivät entisestään. Olen kyllä onnellinen, että en suostunut pyyntöön. Tässä mennään muutenkin ajoittain ihan jaksamisen rajoilla, kun äitini vaeltelee öisin ja joudun tarkistelemaan, ettei hän vain lähde ulos tai laita esim. hellaa päälle keskellä yötä. Tähän yhtälöön nyt ei vain pikkuvauva sovi mitenkään, etenkään kun minulla ei juurikaan ole kokemusta vauvanhoidosta. 

Laita ovi yöksi takalukkoon ja hellan sulakkeet pois päältä. Kai äitisi on välillä hoitojaksoilla että saat levätä? Mihinkään lapsenhoitoon älä suostu!

Vierailija
4045/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme joukkueessa pelasi jääkiekkoa  poika, jolla oli sisko. Tämä sisko harrasti ratsastusta.

Minulla oli aiemmin oma hevonen ja vanhemmat tiesivät minut hevosihmiseksi,

He ehdottivat ( tai kyselivät ), että milloin hommaisin uuden hevosen, jotta sisko pääsisi sillä ratsatstamaan kun ratsastus on niin kallista.

Samaan aikaa veljelle ostettiin aina kaikki uusimmat ja kalleimmat varusteet.

Ja siis tätä piinaa kesti jonkin aikaa. 

Kerran sitten avauduin että jos jossain vaiheessa hevosen ostan, niin en osta lastenratsua ja laskekaa huvikseen paljonko olette laittaneet tällä kaudella pojat varusteisiin ja leireihin. Tyttö kun ratsasti sen 1krt/vko ja tallikin oli kävelymatkan päässä.

Vierailija
4046/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin lapsi kirjoitti:

Puoli ketjua luettuani tajusin, että isäni on juuri tällainen ihminen, joka odottaa, että hänen puolestaan tehdään asioita ja että hän saa tehdä erinäisiä asioita lainatavaroilla ilman, että hänen tarttis tehdä vastapalvelusta. Toisaalta hän on myös narsisti, joka elää kiitoksella. Ja yllättäen hän on arjen sankari, eli palomies, joten kiitosta tulee varmaan siltä suunnaltakin joka työvuorossa. Kiitoksien saamisen takia hän tekeekin aina kaikenlaisia hommia muualla, mutta ei ikinä kotona. Sitten kun kiitos (tai korjaustarve) loppuu, niin loppuu hänen osaltaan yhteydenpito kyseiseen tahoon melko herkästi.

Pahin oli se vuosi, kun sain ajokortin. Puoli vuotta ennen kortin saamista isä sai nyhdettyä ikääntyneiltä kummivanhemmiltaan pienehkön ja muutenkin halvan auton ilmaiseksi, kun "eihän niillä vanhuksilla ollut sille enää käyttöä". Siirsi auton omiin nimiinsä vakuutuksen kera ja "piti autoa kunnossa" sen aikaa, että saisin kortin. Eli käytti sitä puoli vuotta oman jo olemassa olevan auton sijasta, pitihän sitä näyttää kaikille, millaisen auton hän oli saanut tyttärelleen hommattua.

Ja ai niin, hänen piti opettaa minut ajamaan, mutta kas kummaa, 3kk ennen 18v. synttäreitäni ilmoitti, että on nyt niin kova burnout ettei pysty opettamaan. Tämän toki ymmärrän, itsekin olen jonkinlaisen burnoutin tässä kokenut viime vuosina, mutta eroperheen lapsena sitä kyllästyi aika nopeasti siihen, että toinen lupaa jotain eikä ikinä pidä tätä lupausta. Isäni sai kuitenkin järjestettyä minut autokouluun. Kortin saatuani auto siirrettiin minun nimiini, isäni toki maksoi vielä hyvää hyvyyttään vakuutuksen. Ihan mukava auto oli, joka kulki myös kovilla pakkasilla. Yllättäen minusta tulikin sitten tarpeen tullen isäni yksityiskuski, jos esim hänen autonsa oli sökönä (ei ollut varaa korjata kun oli pa jne.) tai piti jonkun kaukaisen sukulaisen luona, "saatpahan ainakin ajokokemusta". Juu. Kun myöhemmin muutin opiskelemaan, ja hyvää hyvyyttäni annoin talven ajaksi autoni isälleni lainaan, ettei turhaan seiso kadun varressa, niin sitä olikin sitten vaikea saada takaisin, kun just silloin oli oma auto taas hajalla yms.

Saman vuoden lopulla, pikkujoulukaudella, lupauduin kuskaamaan isäni ja pari hänen kaveriaan pikkujouluihin. Oli sovittu aika, jolloin haen isäni ja sen jälkeen hänen lähialueella asuneet kaverit. Kun saavuin isäni luo, hän oli munasillaan olohuoneessa vasta valmistautumassa, ja puhui puhelimessa jonkun turhan tärkeän tutun kanssa. Meni varmaan tunti, ennen kuin päästiin lähtemään. Kaveritkin jo soitteli että koska olette tulossa hakemaan. Itse olin turhan kiltti, olis vaan pitänyt lähteä menemään ja sanoa, että soita sitten kun olet valmis, en rupea täällä odottelemaan kun valitset kalsareita.

Enää ei ole autoa, myin pois kun en yhtenä kesänä saanut kesätöitä ja opiskelijana eivät muut rahat riittäneet elämiseen. Eipä ole kyllä enää välejä isääkään, ihan muista syistä kylläkin. Mutta on tämä vapauttavaa, kun ei tarvitse tuntea itseään huonoksi kun ei tee toiselle koko ajan milloin mitäkin palveluita.

Sori, mutta vaikutat kiittämättömältä. Jos isäsi maksoi sulle kortin ja hankki auton, niin ei kyllä ole todellakaan paljoa pyydetty, että joskus toimit kuskina ja lainaat autoa, kun et sitä itse tarvitse. Jos taas kaikenlainen vastapalveluksen tarjoaminen tuntuu kauhealta, tee kuten minä: hanki kortti ja auto sitten, kun sinulla on varaa se tehdä ihan omalla rahalla.

Vierailija
4047/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni pyytää naisystäväänsä (josta hän itse sanoo ettei se ole oikea suhde, kunhan nyt vaan vähän p*neskelee), kuljettamaan hänet autolla linja-autopysäkille, säästääkseen taksimaksun.

Nainen asuu paikassa A. Linja-auto lähtee paikasta A. Isä asuu paikassa B. Paikan A ja B välillä on 10 km.

Nainen siis ajaa yhteensä 20 km, jotta isäni ei tarvitse maksaa taksimaksua. Tietenkään naiselle hän ei korvaa tätä mitenkään.

Vierailija
4048/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sai mut hermostumaan ja kovaa. Harmi vain, etten siinä tilanteessa sitä tuonut ilmi. Jälkeenpäin ajateltuna olisi mun pitänyt ilmaista mielipiteeni selvästi.

Mieheni ex-tyttöystävä jonka kanssa olen silloin tällöin tekemisissä, koska ollaan tunnettu jo ennenkuin mieheni ja eksänsä edes seurustelivat. Ollaan asuttu samalla paikkakunnalla joten väkisinkin tuntee.

Noh, mieheni oli töissä, kun tämä eksä soitti ja kysyi voiko tulla kylään. Suostuin vain siksi, koska mieheni oli töissä. En siis ole sen kummemmin tekemisissä mutta joskus soitellaan. Tällä kertaa pyysi päästä kylään.

Kylässä sitten kun oli, sanoi tämä eksä, että mieheni pitäisi ottaa hänen koiransa hoitoon. Sanat menivät näin

”Vois Mattiki ottaa Mustin joskus hoitoon”. Ja erittäin inhottavalla äänensävyllä. Tämä kyseinen koira oli hankittu heidän ollessa yhdessä, muta erosta vähintään 6 vuotta, joten miksi h*elvetissä mieheni olisi velvollinen milläänlailla ottamaan tuota piskiä hoitoon.

Kaikenlisäksi meillä on miehen kanssa pieni lemmikki jo, ei kissa mutta sellainen lemmikki jota ei koiran kanssa halua päästää samaan tilaan. Ja on muuten ärsyttävä koira. Räksyttää eikä usko yhtään mitään ku ei ole opetettu.

Kyllä pisti niin v*tuttamaan tuo lause, jälkeenpäin mietittynä olisin halunnu sanoa päin naamaa, että mieheni EI ole monen vuoden jälkeen milläänlailla tilivelvollinen huolehtimaan koirasta. 🤦‍♀️

Öh anteeksi kuinka? Koska miehesi ei ole huolehtinut heidän YHTEISESTÄ koirastaan kuuteen vuoteen niin sillä perusteella sitä ei tarvitse tehdä jatkossakaan? En tiedä kumpi tässä on pahempi, sinä vai miehesi. Onneksi heillä ei ollut lapsia. 

Vierailija
4049/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttärenikin on humpuukimaisteri, toimii lukion lehtorina ja apulaisrehtorina, jotain nettilukiotakin on. Tienaa n. 90 000 vuodessa, ihan kivasti, lomat on pitkät ja jne. Hoiti opiskelut ripeästi ja sai työn vuosi ennen valmistumista, vakinaistettiin valmistumisen jälkeen, työelämässä ennen kuin täytti 24 v. Harmittaa kun en ole humpuukimaisteri.

Ja me varmaan uskomme tämän. Minun serkun kaveri on koulunkäynninohjaajia ja tienaa 120 000. € vuodessa.

No silläpä ei minulle ole mitään väliä uskotko vai et, sinä olet minulle pelkkä nolla. Et yhtään mitään.

Puss och kram!

Puss och kram bara: Lukion rehtori ansaitsee n.5000 kuukaudessa. Apulaisrehtori/lehtori tätä vähemmän. Vaikka kuinka netissä pyörisi,ei pääse mainitsemiisi ansioihin. Ihan netistä ansiotulot löytyvät. Ha det så bra.

No tämä on ihan bullshittiä! Tavallinen lukion lehtori tienaa kyllä lähemmäs 5000€, jos on muutama ikälisä ja ylikurssi. Puolison vuositulot viime vuonna 65000€, vaikka on vain ihan riviope lukiossa. Ja ennen kuin joku alkaa puhua miehen rahoilla leuhkimisesta niin olen itse viisikymppinen lääkäri yksityisellä puolella ja tienaan aika paljon enemmän kuin mieheni.

Vierailija
4050/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli äkilliseen sairaskohtaukseen yllättäen. Viikko ennen hautajaisia serkun tytär soitti ja ilmoitti äidilleni, että he tulevat edellisenä iltana äidilleni yöksi. Äiti sanoi ettei hänelle mahdu, koska läheisiä on tulossa yöksi. Tytär sanoi etteivät he tule sitten hautajaisiin ja harmitteli sitä, että tuli adressi jo ostettua.

Vierailija
4051/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttärenikin on humpuukimaisteri, toimii lukion lehtorina ja apulaisrehtorina, jotain nettilukiotakin on. Tienaa n. 90 000 vuodessa, ihan kivasti, lomat on pitkät ja jne. Hoiti opiskelut ripeästi ja sai työn vuosi ennen valmistumista, vakinaistettiin valmistumisen jälkeen, työelämässä ennen kuin täytti 24 v. Harmittaa kun en ole humpuukimaisteri.

Ja me varmaan uskomme tämän. Minun serkun kaveri on koulunkäynninohjaajia ja tienaa 120 000. € vuodessa.

No silläpä ei minulle ole mitään väliä uskotko vai et, sinä olet minulle pelkkä nolla. Et yhtään mitään.

Puss och kram!

Puss och kram bara: Lukion rehtori ansaitsee n.5000 kuukaudessa. Apulaisrehtori/lehtori tätä vähemmän. Vaikka kuinka netissä pyörisi,ei pääse mainitsemiisi ansioihin. Ihan netistä ansiotulot löytyvät. Ha det så bra.

No tämä on ihan bullshittiä! Tavallinen lukion lehtori tienaa kyllä lähemmäs 5000€, jos on muutama ikälisä ja ylikurssi. Puolison vuositulot viime vuonna 65000€, vaikka on vain ihan riviope lukiossa. Ja ennen kuin joku alkaa puhua miehen rahoilla leuhkimisesta niin olen itse viisikymppinen lääkäri yksityisellä puolella ja tienaan aika paljon enemmän kuin mieheni.

Erittäin uskottavaa. Luulen kuitenkin, että olet hermoromahduksen vuoksi saikulla oleva lähihoitaja Korsosta. Kirjoitustyylisi viittaa kovasti siihen.

Vierailija
4052/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa vanha rintamamiestalo, jonka ostimme muutama vuosi sitten ja jonka olemme rempanneet mieleiseksemme.

Siskoni on perinyt vanhan suvussa olleen hirsitalon ja on sitä rempannut ja laittanut. Todella hieno talo, ei siinä.

Mutta sisko tapasi uuden miehen ja muutti tämän miehen taloon toiselle paikkakunnalle. Hän sitten ehdotti, että minä ja mieheni muuttaisimme hänen taloonsa vuokralle ja laittaisimme omamme vuokralle tai möisimme, jotta HÄNEN ei tarvitsisi vuokrata taloaan vieraille ja jotta hän voisi välillä sitten käyttää taloa perheineen.

Ei suosuttu :)

Vierailija
4053/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi haluaa nähdä lapsenlapsia muttei minua. Ei suostu hoitamaan lapsenlapsia vaan haluaa vain nähdä haluamillaan ajankohdilla heitä ja valittaa kun ei onnistu riittävän usein kun yhteiset näkemiset missä minä olen ei kelpaa. Rusinat pullasta meno ei käy kun mies ei suostu kuskaamaan lapsia äidilleen esittelyyn

Vierailija
4054/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin nuoria ja molemmat asuttiin vanhemmillamme. Minä keskustan lähellä, kaverini 20 km päässä keskustasta. Käytiin baareissa viikonloppuisin. Olin usein perheeni autolla liikenteessä.

Minusta ei ollut reilua, että tämän kaverini mielestä minun olisi pitänyt kuskata hänet sinne kotiinsa baari-illan jälkeen eli keskellä yötä. Kuului hänen mielestään hyvän kaverin hommiin. Joskus kuskasin, aina en.

Tuolloinen poikakaverini taasen tykkäsi pummata minulta kyydin omalle kaverilleen baari-iltojen jälkeen, ihan toiseen suuntaan mihin olin menossa. Ärsyttävää. Haki itselleen mitalia kaulaan minun kustannuksellani.

Näiltä ketä kuskasin en koskaan saanut kyytejä.

4055/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi teille, joilta tuttavat pummivat mökkiä ilmaiseksi lainaan: sanokaa, että mökki on vuokrattavana hotels.comin kautta, ja hinta on 500€ /viikko. Juhannusviikko on 1000€ /viikko.

Ja sama, jos ruinataan näitä asunnon lainaamisia: onnistuu, asunto on lainattavissa airb'n'b:n kautta ja hintaa on 100€/yö. Sieltä vaan buukkaamaan ja tervetuloa!

Tai sitten sanotte, että mökki /asunto on jo valitettavasti vuokrattu venäläiselle turistiporukalle hotels.comin /airb'n'b:n kautta. Voi kun harmi, kun ei tiedetty, että olisitte olleet tulossa...

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4056/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme  maalle ja tutustuin naapurissa asuvaan pariskuntaan, yhtenä päivänä tuli puhe siitä että minulla olisi seuraavana päivänä hammaslääkäri ja naapurin rouva huudahti että oi hänelläkin on kaupunkiin asioita, pääsisikö samalla kyydillä? Myöhemmin tämä kyydin pummiminen alkoi olla joka päiväistä ja sitten selvisi ettei rouvalla ole autoa. Ei edes ajokorttia! Kuka hiivatti muuttaa maalle ilman ajokorttia? Rouva siis teki töitä kotoa kotoa käsin ja silloin kun lähti kauppaan tms meni miehensä kyydillä.

Vierailija
4057/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puss och kram!

Ketään ei kiinnosta

Vierailija
4058/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sai mut hermostumaan ja kovaa. Harmi vain, etten siinä tilanteessa sitä tuonut ilmi. Jälkeenpäin ajateltuna olisi mun pitänyt ilmaista mielipiteeni selvästi.

Mieheni ex-tyttöystävä jonka kanssa olen silloin tällöin tekemisissä, koska ollaan tunnettu jo ennenkuin mieheni ja eksänsä edes seurustelivat. Ollaan asuttu samalla paikkakunnalla joten väkisinkin tuntee.

Noh, mieheni oli töissä, kun tämä eksä soitti ja kysyi voiko tulla kylään. Suostuin vain siksi, koska mieheni oli töissä. En siis ole sen kummemmin tekemisissä mutta joskus soitellaan. Tällä kertaa pyysi päästä kylään.

Kylässä sitten kun oli, sanoi tämä eksä, että mieheni pitäisi ottaa hänen koiransa hoitoon. Sanat menivät näin

”Vois Mattiki ottaa Mustin joskus hoitoon”. Ja erittäin inhottavalla äänensävyllä. Tämä kyseinen koira oli hankittu heidän ollessa yhdessä, muta erosta vähintään 6 vuotta, joten miksi h*elvetissä mieheni olisi velvollinen milläänlailla ottamaan tuota piskiä hoitoon.

Kaikenlisäksi meillä on miehen kanssa pieni lemmikki jo, ei kissa mutta sellainen lemmikki jota ei koiran kanssa halua päästää samaan tilaan. Ja on muuten ärsyttävä koira. Räksyttää eikä usko yhtään mitään ku ei ole opetettu.

Kyllä pisti niin v*tuttamaan tuo lause, jälkeenpäin mietittynä olisin halunnu sanoa päin naamaa, että mieheni EI ole monen vuoden jälkeen milläänlailla tilivelvollinen huolehtimaan koirasta. 🤦‍♀️

Öh anteeksi kuinka? Koska miehesi ei ole huolehtinut heidän YHTEISESTÄ koirastaan kuuteen vuoteen niin sillä perusteella sitä ei tarvitse tehdä jatkossakaan? En tiedä kumpi tässä on pahempi, sinä vai miehesi. Onneksi heillä ei ollut lapsia. 

Eiköhän se koira jäänyt erossa vaimolle. Koira ei kuitenkaan ole yhteishuollossa oleva lapsi.

Vierailija
4059/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se koira jäänyt erossa vaimolle. Koira ei kuitenkaan ole yhteishuollossa oleva lapsi.

Onhan niitä yhteishuoltokoiriakin. Mutta jos koirasta on sovittu että jää vaimolle, on turha vuosia myöhemmin syyllistää miehen nyxää siitä, että mies ei ole hoitanut koiraansa. 

Vierailija
4060/11850 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin opiskelemaan viikoiksi toiselle paikkakunnalle. Sanoin leikilläni naapurin rouvalle että katsoo vähän mieheni perään ja auttaa jos on tarvis jossain kotitöissä.

Ovat olleet naimisissa jo kymmenen vuotta. Että niin hyvää huolta piti.

JA tää on totta. En enää kanna kaunaa mutta olihan se aluksi aika vaikeeta ymmärtää ja hyväksyä. Onneksi löysin uuden puolison opiskelupaikkakunnalta jonne jäin asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä