Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olin pieni äiti lähetti minulta kysymättä Hevoslehteni siskonsa lapselle luettaviksi

Vierailija
24.05.2016 |

Tai en ollut ihan niin pienikään, vaan sen ikäinen, etten enää lukenut niitä lehtiä, mutta ne olivat silti minulle tärkeät. Sain ne lehdet takaisin, ne oli kuulemma lainattu, mutta äiti sanoi minua huonokäytöksiseksi, kun minä suutuin siitä, että ne lehdet oli lähetetty toiselle minulta kysymättä. Minulla on nyt pieniä lapsia enkä tiedä miten perustelen itselleni sen, että kunnioittaisin heidän arvoaan ja oikeuksiaan tai sen että minun pitää nähdä heidät itsestäni erillisinä ihmisinä. Tuli vain mieleeni, kun ne Hevoslehdet palautuivat minulle äskettäin aivan muista syistä paikasta, johon olin ne varastoinut.

Kommentit (307)

Vierailija
21/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nyt perustelut sille, miksi olin tilanteessa hankala ja itsekäs.

Ap

Onhan se nyt lapsellista alkaa nipottamaan jostain vuosien takaisesta lehtien lainaamisesta. Ilmeisesti et muistanut koko lehtiä ennenkuin nyt ja siitä piti sitten alkaa kiukuttelemaan, jostain lasten lehdistä.

Voit toki olla katkera äidillesi lopun ikääsi

Vierailija
22/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko ne lehdet siis itse?

Jos saat lahjaksi/muuten vain jotain, saako ne ottaa sinulta pois ja antaa henkilölle x? Vain, koska et niitä itse ole maksanut. Samalla sanoen ivallisesti, että sinun täytyy opetella jakamaan.

Ei, en sano, että ap:lla olisi mitenkään fiksua käytöstä vielä aikuisenakin narista asioista. Silti en ymmärrä tätä asennetta, että et maksanut, saa maksaja tehdä niille mitä haluaa. Minulle annetut lahjat ovat tietääkseni minun, kun lahja annetaan, menee maksajalta oikeus siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinua on rangaistu?

Rangaistus oli se, että kun puolustin oikeuksiani, niin minusta sanottiin että toimin väärin ja olen paha. Uskoin sen ja se on vääristänyt minäkuvaani, koska minulla olikin tuossa oikeuksia. Isäni maksoi lehdet.

Ap

Äitihullu. On kyllä mukava, että pystyit viimeinkin löytämään esimerkin äitisi "narsistisuudesta". Jaksamista.

Onneksi sait lehdet takaisin. Annatko lastesi lukea niitä?

Entä se, että isäsi on ne maksanut eikä hänkään ole enää suosiossa? On sulla vaikeeta!

Minun ei edes kannattaisi vastata sinulle, koska se vain ruokkii sinua, mutta sinä koitat kääntää keskustelua harhaan. Syytä siihen voi jokainen rehellinen ihminen miettiä.

Ap

Mihin harhaan? Jokainen edellisen viestin asia on totta

Harhaan ketjun aiheesta.

Ap

Vierailija
24/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisit töihin! Muuten tätä kestää iltaan saakka

Vierailija
25/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut hankala etkä itsekäs, ne oli sinun lehtiä ja sinun olisi pitänyt saada päättää mitä niille tehdään. Sinun omat lapset taas on täysin syyttömiä siihen, että sinulla oli hirveä lapsuus. Älä kosta heille kokemiasi vääryyksiä vaan anna heille sitä rakkautta, hoivaa ja huomiota mitä he ansaitsevat. Saatat eheytyä siinä itsekin. Puhun tavallaan omasta kokemuksesta, sillä kasvoin itse alkoholistiperheessä. Olen kokenut arvokkaana sen, että voin itse tarjota lapsilleni parempaa mitä itse sain lapsena.

Vierailija
26/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onhan se nyt lapsellista alkaa nipottamaan jostain vuosien takaisesta lehtien lainaamisesta. Ilmeisesti et muistanut koko lehtiä ennenkuin nyt ja siitä piti sitten alkaa kiukuttelemaan, jostain lasten lehdistä.

Minä en kiukuttele mistään lehdistä, vaan mietin, miten tämä kaikki on vaikuttanut omaan oikeustajuuni ja miten se vaikuttaa lapsiini. Sillä kuten sanoin tajusin vasta eilen, että minulla oli oikeus niihin lehtiin, juuri kuin joku sanoi, että ne olivat minun, koska olivat olleet lahja minulle. Näin haluan itsekin asiat lasteni kanssa nähdä. Koska se on minusta oikeudenmukaisinta, ei se, että koska olen ne maksanut niin saan kävellä lapseni yli siinä ja tässä asiassa. Mutta kieltämättä minun on hyvin vaikeaa toimiessani niin. Hyvin vaikeaa. En tiedä mikä vaikea siinä on, mutta jotakin nousee.

Muistan hyvin kun asia oli ajankohtainen, mutta kun jyrätään niin jäähän se unohduksiin. Mutta ei se, etttä sen on unohtanut tee siitä jyräämisestä ja väärinkohtelusta oikeutettua tapahtumaa. Ja siis tämä on se kuvio, jossa olen joutunut elämään. Ei vain yhdet lehdet. Ja sitten minulle vielä on kehuttu (äiti), miten minua kohdellaan hyvin. Eli minun kuului uskoa, että tuollainen kohtelu on hyvää. Eihän se siltä tuntunut, mutta...ehkä ihmisiä sitten saa kohdella niin, että heistä tuntuu pahalta. Se on se ongelma nyt, kun minulla on lapsia.

Ap

Vierailija
27/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nyt viestistä jossa esitettiin, että olin hankala ja itsekäs ne perustelut.

Ap

Vierailija
28/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat lahjaksi/muuten vain jotain, saako ne ottaa sinulta pois ja antaa henkilölle x? Vain, koska et niitä itse ole maksanut. Samalla sanoen ivallisesti, että sinun täytyy opetella jakamaan.

Ei, en sano, että ap:lla olisi mitenkään fiksua käytöstä vielä aikuisenakin narista asioista. Silti en ymmärrä tätä asennetta, että et maksanut, saa maksaja tehdä niille mitä haluaa. Minulle annetut lahjat ovat tietääkseni minun, kun lahja annetaan, menee maksajalta oikeus siihen.

Juu, mutta ap ei edes lukenut lehtiä. Äiti ehkä ajatteli lainata sen vuoksi siskon tytölle, jota ne ilmeisesti oikeasti kiinnostivat. Ehkä äiti ei tajunnut kysyä lupaa, kun ajatteli ettei tyttöä kiinnosta lehdet lainkaan. (Niin kuin olikin). Tässä hän on nyt huomannut äitinsä tehneen virheen ja tarttuu siihen mielipuolisesti.

Vierailija
29/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä en kiukuttele mistään lehdistä, vaan mietin, miten tämä kaikki on vaikuttanut omaan oikeustajuuni ja miten se vaikuttaa lapsiini. Sillä kuten sanoin tajusin vasta eilen, että minulla oli oikeus niihin lehtiin, juuri kuin joku sanoi, että ne olivat minun, koska olivat olleet lahja minulle. Näin haluan itsekin asiat lasteni kanssa nähdä. Koska se on minusta oikeudenmukaisinta, ei se, että koska olen ne maksanut niin saan kävellä lapseni yli siinä ja tässä asiassa. Mutta kieltämättä minun on hyvin vaikeaa toimiessani niin. Hyvin vaikeaa. En tiedä mikä vaikea siinä on, mutta jotakin nousee.

Muistan hyvin kun asia oli ajankohtainen, mutta kun jyrätään niin jäähän se unohduksiin. Mutta ei se, etttä sen on unohtanut tee siitä jyräämisestä ja väärinkohtelusta oikeutettua tapahtumaa. Ja siis tämä on se kuvio, jossa olen joutunut elämään. Ei vain yhdet lehdet. Ja sitten minulle vielä on kehuttu (äiti), miten minua kohdellaan hyvin. Eli minun kuului uskoa, että tuollainen kohtelu on hyvää. Eihän se siltä tuntunut, mutta...ehkä ihmisiä sitten saa kohdella niin, että heistä tuntuu pahalta. Se on se ongelma nyt, kun minulla on lapsia.

Ap

Varaa aika kriisikeskuksesta. Kerro, että eilen sait takaisin sinulta ilman lupaa lainatut lehdet. Lainauksesta on kohta 30 vuotta aikaa etkä muistanut asiaa ennen eilistä. Kyllä he ymmärtää!

Vierailija
30/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nyt viestistä jossa esitettiin, että olin hankala ja itsekäs ne perustelut.

Ap

Haluat ja haluat, mutta kaikkea ei saa.

Vierailija
31/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta ap ei edes lukenut lehtiä. Äiti ehkä ajatteli lainata sen vuoksi siskon tytölle, jota ne ilmeisesti oikeasti kiinnostivat. Ehkä äiti ei tajunnut kysyä lupaa, kun ajatteli ettei tyttöä kiinnosta lehdet lainkaan. (Niin kuin olikin). Tässä hän on nyt huomannut äitinsä tehneen virheen ja tarttuu siihen mielipuolisesti.

Minä en sanonut, etteikö lehdet eivät olleet minulle tärkeät tai etteivätkö ne kiinnostaneet. Olisiko äitini mielestäsi kuulunut pyytää anteeksi tai pahoitella minulle, ettei ollut tullut ajatelleeksi kysyä lupaani?

Ap

Vierailija
32/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja olet sekaisin. Miten joku voi kaivella kauan sitten tapahtunutta mitätöntä asiaa.

On järkevää kierrättää lukemisia. 

Pienestä asiasta sinun minuus on kärsinyt jos tästä, oikeasti jos tämä on suuri asia elämässäsi ei ole tapahtunut mitään.

Sinäkin äitinä olet varmasti tehnyt sellaista josta lapsesi ei ole pitänyt ja mieti jos he vuosikymmenien kuluttua muistelevat asiaa tällä tasolla kuten sinä nyt omaa äitiäsi.

Päävikaisuutesi johtuu muusta kun heppalehtien lainaamisesta.

Vierailija
33/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jotain suhteellisuudentajua. Ei maailma aina ole reilu, eivät äiditkään täydellisiä. 

Vierailija
34/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haluat ja haluat, mutta kaikkea ei saa.

Tottakai voidaan esittää myös perustelut, jos voidaan esittää väite.

Ap

Vierailija
35/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mahdotonta! Sinä olet oikea altruistisuuden perikuva

Vierailija
36/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja olet sekaisin. Miten joku voi kaivella kauan sitten tapahtunutta mitätöntä asiaa.

On järkevää kierrättää lukemisia. 

Pienestä asiasta sinun minuus on kärsinyt jos tästä, oikeasti jos tämä on suuri asia elämässäsi ei ole tapahtunut mitään.

Sinäkin äitinä olet varmasti tehnyt sellaista josta lapsesi ei ole pitänyt ja mieti jos he vuosikymmenien kuluttua muistelevat asiaa tällä tasolla kuten sinä nyt omaa äitiäsi.

Päävikaisuutesi johtuu muusta kun heppalehtien lainaamisesta.

Perustelepa sinä, millä lailla olin hankala ja itsekäs kun äitiäni ei hetkauttanut se, että oli lupaani kysymättä lähettänyt lehteni serkulleni (jota vastaan minulla ei ole mitään, en vain tunne koko ihmistä edes, koska asui satojen kilometrien päässä) ja sain kuulla olevani paha ihminen, kun suutuin siitä, ettei äitiä hetkauttanut se, ettei ollut kysynyt lupaa minulta? Äiti siis suhtautui vihamielisesti minuun siksi, että minua loukkasi hänentekemä virheensä.

Ap

Vierailija
37/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en sanonut, etteikö lehdet eivät olleet minulle tärkeät tai etteivätkö ne kiinnostaneet. Olisiko äitini mielestäsi kuulunut pyytää anteeksi tai pahoitella minulle, ettei ollut tullut ajatelleeksi kysyä lupaani?

Ap

Tähänkin voisi vastata.

Ap

Vierailija
38/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ketju. Äitihullu keksi viimeinkin esimerkin äitinsä narsistisuudesta. Muistetaan, että hänelle alkoholistiperheessä kasvaminen tai insesti olisi pienempi paha kuin tämä hänen äitinsä karmeus. Vaati teiniä siivoamaan ja nyt vielä tämä. Lainasi teiniltä salaa lapsuuden heppalehdet siskonsa lapsille.

Ei ihme, että välit äitiin on menneet! (paitsi kun tarvii apua)

Vierailija
39/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ei ollut mitään oikeutta tehdä niin kysymättä minun lupaani, siitä on nyt kysymys, ja siitä, että kun minä sanoin hänelle silloin nuorena tästä niin äiti suuttui minulle. Ei nähnyt itsessään mitään vikaa toimiessaan minua kohtaan noin.

Ap

Vierailija
40/307 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno ketju. Äitihullu keksi viimeinkin esimerkin äitinsä narsistisuudesta. Muistetaan, että hänelle alkoholistiperheessä kasvaminen tai insesti olisi pienempi paha kuin tämä hänen äitinsä karmeus. Vaati teiniä siivoamaan ja nyt vielä tämä. Lainasi teiniltä salaa lapsuuden heppalehdet siskonsa lapsille.

Ei ihme, että välit äitiin on menneet! (paitsi kun tarvii apua)

Kerropa sinä, millä perusteella olin tuossa itsekäs ja ilkeä?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi