Vierailija

Tuossahan tuo kysymys jo tulikin

Sivut

Kommentit (35)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

rahat menneet alusta asti lasten omille tileille. Toinen lapsi nyt 17v ja toinen 9v.

Vanhemmalla tilillään lapsilisiä hiukan alle 20000E tällä hetkellä.

Vierailija

Mä saan puolet kahden lapsen lapsilisistä yksinhuoltajakorotuksineen (eli 150 euroa kuussa). Ajattelen, että maksan sillä puolet lasten hoito-/kerhomaksusta. Elämiseen siis menee.

Vierailija

Tulevat tilille muutama päivä ennen palkkaa ja palkkapäivänä hoituu automatisoidut menot. En tiedä mihin menee...säästöön, ruokakauppaan, bensaan, remonttiin, lainanlyhennykseen....
Lapselle säästän muutaman kympin kuussa.

Vierailija

Ihan menee tilille kuten palkkakin ja käytetään siinä samassa. Lapsikin saa ruokaa, vaatteita, harrastuksia, matkoja jne. yli sen lapsilisän määrän ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
rahat menneet alusta asti lasten omille tileille. Toinen lapsi nyt 17v ja toinen 9v.

Vanhemmalla tilillään lapsilisiä hiukan alle 20000E tällä hetkellä.

Tokan lapsen lapsilisähän on suurempi eli saa enemmän. Aika epäreilu systeemi :D

Vierailija

Tällä hetkellä ne menee mun tilille, joka ei ole päivittäisessä käytössä. Tuolta tililtä menee viisi kymppiä kuussa mun henkivakuutusrahastoon (lapset edunsaajina) ja loput nyt vaan kertyvät sinne, kun ei olla osattu päättää ostetaanko lapsille osakkeita vai mitä.

Vierailija

Mahtaisiko vastaajat vielä kertoa, mitä tuloluokkaa edustavat?
Itseäni lapsena ihmetytti, kun meidän ylemmmän keskiluokan perheessä lapsilisät meni kaikki yleisiin tuloihin, mutta pienemmällä tulolla sukulaisperheessä lapsilisät ohjattiin lasten säästötileille.

Vierailija

Menee omille tileilleen. Kiertää ensin minun tilini kautta, josta lähtevät tasan jaettuna eteenpäin. Näin siis kuopus ei kerrytä enempää kuin esikoinen. Eipä se ero tosin suuri taida ollakaan.

Niistä tullaan maksamaan aikanaan isommat menot: vaihto-oppilasvuosi, ajokortti, joku kalliimpi harrastus tms.

Vierailija

Elämiseen menee. Olen säästänyt lapsille rahastoon 10 e kk, parempi sekin kuin ei mitään. Mutta kun lapsilisä on n. 100 e ja tarhamaksu 283 euroa niin siihenhän se menee eikä ole vasta kuin kolmannes maksettu.

Vierailija

Nuorimman lapsen lapsilisä menee lapsien säästötilille josta maksetaan aikanaan lapsien ajokortit yms. Kahden vanhemman lapsen menee perheen yhteiselle matkatilille..

Vierailija

Kahden lapsen lapsilisät menee mun tilille, josta molemmille ohjautuu automationa 100€/kk omalle tilille. Lasten tileiltä maksetaan sitten heidän isommat hankinnat, kuten esim. uudet pyörät, talvivaatteet, kengät ja harrastusmaksuja. Lapsiin menee siis lapsilisät.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat