Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat naiset tulevat omituisiksi viimeistään viidenkympin korvilla

Vierailija
22.05.2016 |

Tämä todettu niin sukulaisissa, ystävä- ja tuttavapiirissä kuin työelämässä.

En ole tätä missään tuonut ääneen esiin. Jokaisella on kuitenkin joku läheinen, joka on lapseton vapaaehtoisesti tai syyttään. Siksi aihe jää taka-alalle keskusteluissa. En halua loukata ketään.

Tunnistatteko ilmiön? Useat puhuvat vain fyysistä vaivoistaan, ovat jotenkin syrjäytyneen oloisia kaikin puolin. Vaikka asema olisi sosioekonomisesti hyväkin.

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kälyni on tällainen, tosin vasta vähän päälle 30v, mutta elämä pyörii oman yksiön ja kahden kissan ympärillä. Keksii kaikenlaisia vaivoja joista valittaa, sosiaalisia suhteita ei juuri ole. Töissä ei käy kun ei huvita. Ei ole tainnut amiksesta valmistumisen jälkeen olla kuin parilla työkkärin pakkotyöjaksolla. Täysin siskonsa vastakohta.

Sitten taas oma veljeni lähemmäs 40v, ei lapsia. Elää täyttä elämää, on paljon harrastuksia, hyvä työ, paljon sosiaalisia suhteita. 

Ei tämä lapsista ole kiinni vaan ihmisestä itsestään. Ehkä tietyntyyppiset ihmiset helpommin jäävät lapsettomiksi tai eivät halua niitä. Ei voi kuitenkaan yleistää, "hyvää" ja "huonoa" löytyy yhtä paljon perheellisistä kuin lapsettomistakin.

Kuka sinä olet sanomaan, mikä on kenellekin täyttä elämää?? Uskomatonta näiden joidenkin ihmisten julkeus!

Vierailija
142/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on todellisuudessa syy ja mikä seuraus? Jos ihminen on hankalaa tyyppiä, ehkä hän ei niin kovin helposti löydä puolisoa ja sitten ne lapsetkin jäävät saamatta. Tuskin lapsettomuus aiheuttaa "omituisuutta".

Siviilisääty ei kerro yhtään siitä, onko ihminen hankala vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmoittautuu! Fyysisistä vaivoista voisin mainita mustelman reidessä kun tipahdettiin sohvalta rakastellessa, alkoholilla oli osuutta asiaan. Nukahdettin sylikkäin lattialle ja aamulla oli kyllä venytettävä. Tänään katsellaan krapulassa jääkiekkoa ja syödään jäätelöä. Onneksi pakkasessa oli yksi pitsa niin ei nälkään kuolla. Huomenna on arki, jakkupuku päälle ja virastoon, yäk mutta kyllä sen kestää. Loppuviikosta lento, viikonlopuksi reissuun. Viiskymppisen elämä on sietämätöntä.

No joo... 

Tuskin tuota kukaan uskoo, mutta yritit nyt kuitenkin. 

Hihhih, 20-30-vuotiaat luulee, että viiskymppisille ei enää tapahdu mitään

Vierailija
144/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu onnellinen ja ihan tavallinen melkein 50v. Onpahan keskustelu! Ei voi kuin ihmetellä ihmisten ilkeyttä.

Joku kirjoitti että matkailu ja mökkeily on vain tyhjyyden (lapsettomuuden ) täyttämistä. Onko hullumpaa kuultu? Entäs ne lapsiperheet jotka mökkeilee ja matkustelee? ?

Mikäs heidän motiivi sitten on?

Mulla on paljon rakkaita ja läheisiä lapsia ja teinejä ympärillä , omia ei ole.

Mulla on hyvä työ, ihana mies, hyviä ystäviä. Mitään vaivoja ei ole ilmaantunut ja samanikäiset kaveritkin ovat kyllä ihan terveitä.

Rakastan matkustamista, ja rakastin sitä jo parikymppisenä. Mitähän tyhjiötä mä silloin täytin?

Vierailija
145/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viisikymppinen vapaaehtoisesti lapseton enkä ole omituiseksi tullut vaan olen normaali oma itseni, aina vain ja edelleen. Että silleen.

Entä ulkopuolisten silmissä?

ETTEI KYSYJÄ ITSE OLISI HIUKAN OMITUINEN

Vierailija
146/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ajattelee niin, että se ja tämä täyttää vain tyhjiötä niin kokee elämän tyhjiönä. Hänelle elämä ei ole arvokas, se on vain massiivinen joka päiväinen vitutus ja pysyvä mielentila. Eniten vituttaa kaikki asenne. Hän haluaisi toteuttaa kaikkea mutta rahat ja rahkeet eivät riitä mihinkään ja se on tietysti tämän kirotun yhteiskunnan syy. Jaaha. Kukaan ei ole kehoittanut kyllin selkeästi ottamaan päätä pois perseestä ja katselemaan maailmaa uusin silmin.

Ei elämä pyöri oman navan ympärillä, ei kohdunkaan ympärillä. Jokaisella ihmisellä on mahdollisuus tehdä omasta elämästään itselleen mieluinen. Viisikymppiset ovat jo pahimmat kipunsa kipuilleet pois, nyt on seesteisempää. Minua viisaampi ihminen sanoi, että hän tekee vain mukavia asioita. Niin minäkin yritän tehdä.

Vierailija
147/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se varmasti kurjaa huomata, että elämä on valunut ohi eikä ole mitään enää korjttavissa. Yksinäinen vanhuus odottaa:(

Vierailija
148/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin pitää sitten vain tappaa itsensä pois.

Vierailija
149/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kälyni on tällainen, tosin vasta vähän päälle 30v, mutta elämä pyörii oman yksiön ja kahden kissan ympärillä. Keksii kaikenlaisia vaivoja joista valittaa, sosiaalisia suhteita ei juuri ole. Töissä ei käy kun ei huvita. Ei ole tainnut amiksesta valmistumisen jälkeen olla kuin parilla työkkärin pakkotyöjaksolla. Täysin siskonsa vastakohta.

Sitten taas oma veljeni lähemmäs 40v, ei lapsia. Elää täyttä elämää, on paljon harrastuksia, hyvä työ, paljon sosiaalisia suhteita. 

Ei tämä lapsista ole kiinni vaan ihmisestä itsestään. Ehkä tietyntyyppiset ihmiset helpommin jäävät lapsettomiksi tai eivät halua niitä. Ei voi kuitenkaan yleistää, "hyvää" ja "huonoa" löytyy yhtä paljon perheellisistä kuin lapsettomistakin.

Meniköhän joku nyt vähän liian pitkälle.

Vierailija
150/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se varmasti kurjaa huomata, että elämä on valunut ohi eikä ole mitään enää korjttavissa. Yksinäinen vanhuus odottaa:(

Ei mun elämä ainakaan ole minnekään "valunut ". Mitään korjaamistakaan ei ole. En pelkää edes yksinäistä vanhuutta, se tulee jos on tullakseen. Mies on rinnalla ja sisarusten lapset käyvät nytkin moikkaamassa ,joskus kyllästymiseen asti , iältään 11 -21 v. Lisäksi mieheni 22 v tyttö käy meillä aika paljon yökylässä reissujensa ja konserttien yhteydessä.

Kyllä teistä nuorista naisista tulee myös viisikymppisiä. Jos on noin harhaiset ajatukset elämästä jo nyt, perheellä tai ilman, miten mahdatte tulla lastenne kanssa toimeen sitten vuosien päästä?

Vierailija
151/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
152/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä tätä uppaat? Etkö jo tarpeeksi mielipahaa ole saanut aikaiseksi? Vielä tekee mieli kiusata ja lietsoa siihen muita mukaan mahdollisimman paljon. Sinun lapsesi saavat olla sinusta varmasti hyvin ylpeitä. Olet hieno ja lempeä ihminen sisältä.

Vierailija
153/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni huomattavasti vanhempi isosisko on nyt 50 ja risat.

Nähdään harvoin, mutta viimeksi oikein järkytyin. Alkoholi maistuu, koko nainen oli jotenkin... turvoksissa. Hoki pikkusievässään koko ajan, miten onnekas olen, kun mulla on lapsia ja mies. Selvin päin sitten hehkutti sinkkunaisen itsenäistä elämää.

Facebookiin kirjailee viikottain omituisia, sekavia runoja yksinäisyydestä ja omista lapsuusmuistoista.

Eli kyllä näitä naisia on olemassa. Toki yhtä paljon on varmasti lapsettomia naisia, jotka todella nauttivat elämästään.

Vierailija
154/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmoittautuu! Fyysisistä vaivoista voisin mainita mustelman reidessä kun tipahdettiin sohvalta rakastellessa, alkoholilla oli osuutta asiaan. Nukahdettin sylikkäin lattialle ja aamulla oli kyllä venytettävä. Tänään katsellaan krapulassa jääkiekkoa ja syödään jäätelöä. Onneksi pakkasessa oli yksi pitsa niin ei nälkään kuolla. Huomenna on arki, jakkupuku päälle ja virastoon, yäk mutta kyllä sen kestää. Loppuviikosta lento, viikonlopuksi reissuun. Viiskymppisen elämä on sietämätöntä.

No joo... 

Tuskin tuota kukaan uskoo, mutta yritit nyt kuitenkin. 

Hihhih, 20-30-vuotiaat luulee, että viiskymppisille ei enää tapahdu mitään

Olen varmasti 20-vuotta sitten kuvitellut, että elämä on ohi viisikymppisenä, mutta toisin on. Lapset ovat lentäneet pesästä ja heillä on asiat kunnossa. Miehellä on minulla on avautunut aivan uudenlainen elämä. On varaa ja aikaa tehdä kaikkea, mitä me pidämme kivana. Seksielämä on piristynyt ja elämä on mallillaan. Tietysti meillä on tuuria, kun olemme terveitä ja hyväkuntoisia.

Vierailija
155/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan OT, mutta miksi ihmeessä lapseton 50-vuotias nainen hengaa vauva-palstalla?

Idiootti. Tämä on av eli aihe vapaa.

Tämä on VAUVA-lehden Aihe vapaa palsta. Jäikö vauvat saamatta?

Idiootti, selvitäpä, mitä yleisaiheisia keskustelupalstoja Suomessa on? Tämä on niistä tunnetuin. Lehti kuin lehti. Oma vauva on jo aikuinen.

Idiootti, olet edelleen VAUVA-lehden sivuilla. Vauva-lehden, hyvä hminen, Vauva-lehden.

Idiootti, aihe vapaalla aihe on vapaa ja tänne tullaan sen takia. Ihan sama onko vauva- tai vaikka autoalan lehden ylläpitämä.

No ei kyllä minulla tulisi mieleenkään mennä keskustelemaan sellaisen lehden sivuille, minkä aihepiiri ei kuulu elämääni millään tavalla. Siis sen lehden aihepiiri, get it? Silloin todennäköisesti sen palstankin lukijakunta on enemmän liittynyt siihen aiheeseen, vaikka oltaisiinkin kys lehden "aihe vapaalla". Ei käy mielessä mennä pauhaamaan moottoripyörälehden aihe vapaaseen, kuinka "moottoripyörät on perseestä ja haisee pahalle ja niistä kuuluu niin kova meteli ja en ikinä ikinä hanki moottoripyörää ja mun elämä on ilman sitä niin paljon parempaa." Tai menisinkö heppakerhoon haukkumaan hevosia ja hevosista tykkääviä? En. Tai lanttumaakarien sivuille haukkumaan heidän työtään, arvostelemaan ja vihaamaan, sotkemaan paikat, riehumaan omassa kypsymättömyydessäni.

Ihan sama vaikka on aihe vapaa, mutta tämä on vauva-lehden pitämä palsta ja todennäköisesti täällä käy paljon enemmän perheellisiä, jotka keskustelevat heidän elämään kuuluvista asioista. Velat, te olette väärässä paikassa. Miksei teillä ole omaa palstaa? Voisitte pistellä antaumuksella "sen vittumaisen bussimatkan jälkeen kun ensin se kakara itki saatana ja sit sen mutsi repi ne limpputissisä esille, hyi mä kualen, enkä pysty syömään ainakaan viikkoon mitään ku mua niin öllättää. Miksi on lapsia olemassa? Ku mä jo olen täällä niin laitetaan vauvahanat tukkoon"

Jossain oli joskus veloille tarkoitettu ihan oma palsta. Kävin siellä useaan otteeseen lukemassa (huom en kirjoitellut mitään) ja ajattelin, että ihan hirveää, kuinka kamalan kylmiä, epäkohteliaita, onnettomia ja sokeita omalle elämälleen ovat nuo velat. Se kylmyys ja julmuus oli käsinkoskeletavaa. Ja nyt te olette rantautuneet tänne? Miten surullista. Levitätte myrkkyä ja saastetta jokaiseen paikkaan minne menettekin. Minä olen tosi onnellinen, että te olette ymmärtäneet olla tekemättä lapsia.

Vielä viimeinen asia: jos te olette varmoja valinnastanne, niin miksi siitä pitää pauhata koko ajan, miksi sitä pitää kehua, saada huomioo, varmistusta, onko se uhraus, oletteko jotenkin parempia, tärkeämpiä vai mitä se on? Koska jos ihminen on onnellinen ja varma, niin hän toimii silloin onnellisen tavalla, kypsästi ja lempeydellä ja se on jotain ihan muuta mitä te velat nyt täällä teette.

Reps. Hae lääkitys harhoihisi.

Vierailija
156/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niin väsyneitä ketjuja, joita ilmaantuu tänne palstalle päivittäin samasta aiheesta. Joku provoilee ivaamalla lapsettomia naisia (aina nuo samat kliseiset argumentit: paska vanhuus ym.) ja paikalle ryntää liuta lapsettomia tosikkoja kuvailemaan yksityiskohtaisesti oman elämänsä paremmuutta lapsettomana. Väliin saattaa joku provoilija käydä huutelemassa, mutta pääosin ketjuissa vallitsee yksimielisyys siitä, että lapseton elämä voi olla hyvää elämää ja muun väittäminen on kateutta ja epävarmuutta omista valinnoista. Luulisi noista peukutuksistakin sen huomaavan, että noin kansa keskimäärin ajattelee, ja ettei tässä mitään todellista vastakkainasettelua edes ole. Ei ketään normaalia ihmistä kiinnosta se, onko sinulla lapsia vai ei. Ehkä vanha Pirkko-tätisi saattaa sinulle vinoilla lapsettomuudestasi, mutta muuten on turha kuvitella, että ikätoverisi vatvoisivat mielissään lapsettomuuttasi paheksuen. Erittäin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

Pointti oli se, etten käsitä tämänkaltaisten ketjujen hämmentävän valtavaa suosiota tällä palstalla. Tästä aiheesta kun tuntuu riittävän vatvomista loputtomiin, vaikka juuri kukaan ei aikuisten oikeasti edes esitä mitään vasta-argumentteja.

Vierailija
157/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huono provo taas. Harmittaako sua ap kun tuli hankittua lapsia, vai mikä sua oikein hiertää siinä kun joillain ei ole lapsia? Miksi niitä ois pakko olla kaikilla?

Vierailija
158/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meh

Vierailija
159/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä, eikö nyt vielä riittäisi jotain haukuttavaa, lytättävää ja syrjittävää lapsettomissa tai vela-naisissa? Jos ei riitä, niin ainahan voitte vääristellä ja valehdella lapsettomasta kaikenlaista, paisutella, vihjailla ja ilkeillä niin paljon kun vain sielunne sietää. Mitäpä sellaisen lapsettoman tunteista välittämään, tai sen lapsettoman ihmisen puolison tunteista! Sittenpä vaan taas kutsutaan kylään pokerinaamalla ja keljuillaan siellä sitten sillä tavalla kivasti rivien välistä! Niin ne lapsetkin oppivat esimerkistä kuinka kiusataan ja ilkeillään.

Oikein todella hyvää jatkoa ja kesää.

Vierailija
160/167 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up