Voinko veloittaa pienen summan synttäreistäni?
Täytän kohta tasavuosia ja haluaisin kovasti pitää pientä juhlat. Rahatilanne on tosin tällä hetkellä todella huono ja tarjoiluihin menee aina kuitenkin suht paljon rahaa. En tarvitse enkä halua mitään tavaralahjoja ja kukista en tykkää, joten olisiko teistä tosi huono idea laitaa kutsutuille infoa että älkää tuoko lahjoja, mutta jos voisitte tuoda 3-5e tarjoiluja varten. Haluaisin kuitenkin tarjota ja tehdä hyvää ruokaa yms. Miltä tällainen kuulostaa? Täytän tasan kuitenkin nyt vain kerran ja lisäksi summa ei ole kovin iso.
Kommentit (150)
Ei, kun pyydät rahalahjaa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Et.
Miksi en voi veloittaa?
Ap
No et. Pidä nyyttärit, kaikki tuovat jotakin syötävää, ei erikseen lahjoja. Eikä rahastusta.
Mieluummin ehdotat nyyttärisynttäreitä ilman lahjoja.
Et voi. Pidä nyyttärit ja sovi että ei lahjoja
Rahatilanne on oikeasti nyt hankala ja ruokaan menee kuitenkin rahaa. Ei tuo 3-5 e tule kattamaan kuitenkaan ruuan hintaa per naama. Jo lahjan menisi paljon enemmän rahaa.
Ap
Mikä pakko niitä juhlia on pitää, jos ei sitä rahaa ole tarpeeksi? Satsaa mieluummin itseesi, Virosta joku kylpylähemmotteluloma. Tai jotain muuta. Mutta ei ikinä sitä rahan kerjäystä, tosi moukkamaista!
Voit toki veloittaa jos haluat antaa itsensä varsin nolon saiturin kuvan.
En haluaisi pitää nyyttäreitä nyt synttäreille, kun kyseessä olisi vähän juhlavampi tilaisuus. Samalla tulisi juhlittu hieman myös valmistumista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et.
Miksi en voi veloittaa?
Ap
Jos haluat kuuluttaa vielä koko maailmallekin, että olet persaukinen juntti, niin kerjää toki rahaa. Itse kiertäisin tuollaisen ihmisen ja sen maksulliset juhlat kaukaa.
Et todellakaan voi.
Pidä nyyttärit.
Pidä nyyttärit. Rahan pyytäminen on junttia.
Eli olen siis valmistumassa tässä juuri ja periaatteessa juhlat olivat samalla tasavuosisynttärit/valmistujaisjuhlat. Eli periaatteessa juhlat vähän kuin kuuluisi pitää.
Mielestäni tämä ei ole rahankeruuta. Kaverit tietävät kyllä että rahatilanne on huono ja tulevaisuus epävarma.
Ap
Itse kiertäisin kaukaa tuollaiset juhlat. Etkö voi juhlia esim. myöhemmin? Tyyliin 50+1 juhlat?
Haluat että ensin vieraat vaivautuvat juhlimaan sinun vuoksesi ja samalla vielä maksavat sinulle siitä? Mikä logiikka?
Olen itseasiassa menossa tällaisiin juhliin parin viikon päästä. Aplle tiedoksi, vieraskirja saattavat kyllä tulla juhliin, mutta eivät ole ilosia. Tullaan varmaan paljon puhumaan selän takana.
Et.