Voinko veloittaa pienen summan synttäreistäni?
Täytän kohta tasavuosia ja haluaisin kovasti pitää pientä juhlat. Rahatilanne on tosin tällä hetkellä todella huono ja tarjoiluihin menee aina kuitenkin suht paljon rahaa. En tarvitse enkä halua mitään tavaralahjoja ja kukista en tykkää, joten olisiko teistä tosi huono idea laitaa kutsutuille infoa että älkää tuoko lahjoja, mutta jos voisitte tuoda 3-5e tarjoiluja varten. Haluaisin kuitenkin tarjota ja tehdä hyvää ruokaa yms. Miltä tällainen kuulostaa? Täytän tasan kuitenkin nyt vain kerran ja lisäksi summa ei ole kovin iso.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Täytän kohta tasavuosia ja haluaisin kovasti pitää pientä juhlat. Rahatilanne on tosin tällä hetkellä todella huono ja tarjoiluihin menee aina kuitenkin suht paljon rahaa. En tarvitse enkä halua mitään tavaralahjoja ja kukista en tykkää, joten olisiko teistä tosi huono idea laitaa kutsutuille infoa että älkää tuoko lahjoja, mutta jos voisitte tuoda 3-5e tarjoiluja varten. Haluaisin kuitenkin tarjota ja tehdä hyvää ruokaa yms. Miltä tällainen kuulostaa? Täytän tasan kuitenkin nyt vain kerran ja lisäksi summa ei ole kovin iso.
Mitä tuo täytän tasan kuitenkin vain kerran tarkoittaa? Minä täytän kesällä 40, aattelin kyllä "tasan" täytellä vielä muutaman kerran :)
Karjalaisena ämmänä kuulostaa tosi kauhialta pyytää maksua-tunnelmahan menee kokonaan ja itsetunto.Ajattelen olevani vanhanaikainen, vaan tuntuu täällä olevan nuorta ja viksua sakkia.Kunnioitettavaa.
Voinko veloittaa pienen summan synttäreistäni?
Yst. terv. Provotehtailija
Pyydä pomolta 50€ synttäreitä varten, kutsu sekin sinne. Varmasti saat
Vierailija kirjoitti:
Lahjan idea ihmisillä hukassa. Se ei ole maksu vaan symbolinen ele jolla viestitetään kiitollisuutta ja sitä, että toinen on tärkeä.
Käytännön tavarat, rikki menneen pölynimurin tilalle uusi tai kasa sukkahousupaketteja ovat enemmän köyhäinapua kuin oikeita lahjoja. Vanhemmilta jos saan olen kiitollinen, muilta ottaisin vittuiluna.
Kuohuviini on hyvä, onhan alkoholi ns.turhake mutta yhdessä juhliessa nostaa tunnelmaa.
Mä puolestani en voi ymmärtää lahjoja, joilla ei ole mitään käyttöarvoa enkä siten myöskään suurinta osaa tähän keskusteluun osallistuneista. Mikään ei oo ärsyttävämpää kuin saada lahjaksi jotain ihan tarpeetonta josta saa vaan alkaa miettiä mihin se mahtuu tai miten siitä pääsee eroon ja kuinka paljon luonnonvaroja turhakkeeseen on kulunut. Ehdottomasti siis en pahastuisi vaan ilahtuisin jos kutsussa pyydettäisiin osallistuun tarjoilukuluihin lahjan ostamisen sijaan. Mutta silloinkin tietysti haluaisin osallistua kohtuullisella summalla ja saada vegaaniruokaa.
Ap täällä taas.
Koko ketju unohtui tässä kiireiden joukossa ja välisivulta ponnahti eteen. Vau, en ole ennen saanut näin monta alapeukkua, lähes 600 kpl!
Tämähän on siis provo. Tai ei periaatteessa provo, sillä olen saanut tällaisen kutsun kaverini 30 w juhliin. Kutsussa pyydettiin 5 euroa ruokakuluihin.
T. Ap, joka taisi herättää aika kuumiin tunteita välillä
Itse en ainakaan menisi sellaisiin juhliin jossa joutuis maksamaan jotain, kyllä jos joku järjestää juhlia täytyy myös olla vara! eikä ottaa muilta rahaa..
Jos ap olisi minun hyvä ystävä niin en loukkaantuisi siitä, jos toivoisi pientä osallistumista. Ekan sivun "moukkamaista sanoa ääneen olevansa köyhä" -kommentoijien kaltaisia ihmisiä en todellakaan kaipaisi kaveripiiriini. :D
Nyyttärit on muuten kivoja, mutta vähän vaikeaa, jos haluaisi jtn tiettyä ruokalajia laittaa tms.