Miksi lietsotaan Venäjän vataisuutta?
Antakaa maailman, valtioiden ja ihmisten olla mitä he ovat.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryssäviha elää edelleen hyvin monen suomalaisen sydämessä.
Myös minun isoäitini joutui lähtemään kiireellä kodistaan 12-vuotiaana, kiitos venäläisten. Kyllä hän poti ryssävihaa lopun elämäänsä, ja ihan ymmärrettävästä syystä.
Isäni perheineen joutui lähtemään Kannakselta. Isä joutui myös sotaan keskenkasvuisena poikasena ja näki sodasta painajaisia lopun elämäänsä. Ryssien isotteleminen ja uhitteleminen sen kuin jatkuu. Siihen pohjautuu minun venäjän vataisuuteni.
Suomi menetti Karjalan vasta kun he olivat itse hyökänneet Neuvostoliittoon Saksan tukemina. Joten siitä on turha valittaa.
Suomen on turha valittaa kun itse liittoutuivat Saksan kanssa ja lähtivät tekemään suur-Suomea. Mutta ei mennyt ihan nappiin se retki.
Luepa historiankirjasi uudestaan. Suomi menetti Moskovan rauhassa Karjalan keväällä 1940, kun Hitlerin ja Stalin olivat liitossa, heillähän oli sovittuna ns von Trippentropp sopimus ja heillä oli hyökkäämättömyyssopimus. Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen 1939, eikä Suomi ollut liitossa kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Matti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu, foliohattu silmille pikku-Putte. Eihän kansat kapinoi hallintoaan vastaan. Kyllä jurppii, kun katsoo mitä itäeuroopassakin tapahtui. Imppperialistit kätyreineen yllyttivät, eiks je?
Venäjätyylinen valmiiksi liputettu ja laputettu äänestymenetelmä on niiiin ihailtavaa.
Heh :)
Viimeistään siinä vaiheessa väittelyä kun vastapuoli alentuu nimittely ym ad hominem -argumentointiin tietää itse olevansa jo niskan päällä.Kyllä kansat kapinoi korruptoituneita hallintojaan vastaan, näin kävi Ukrainassakin. Kansan tyytymättömyydessä venäjämieliseen hallitsijaansa näki Yhdysvallat oivan markkinaraon ajaa omaa asiaansa, lisätä omaa vaikutusvaltaansa alueella ja tuoda epävakautta geopoliittisen kilpailijansa takapihalle.
Tätä kansan tyytymättömyyttä hyväksikäyttäen he toteuttivat maassa vallanvaihdon ja tilalle nostettiin ensisijaisesti lännen, toissijaisesti omaa ja ehkä vasta kolmantena kansansa asiaa ajava, umpikorruptoitunut kaveri. Eli ts. Ukrainan kansaa kusetettiin jälleen kerran pahemman kerran.
Tällä hetkellä on maassamme käynnissä hivenen samankaltainen prosessi, missä pyritään lietsomaan yhä suurempiin mittasuhteisiin kansamme historiasta kumpuavaa epäluuloa itäistä naapuriamme kohtaan.
Yritäppä löytää yksikin edes aavistuksen myönteinen uutisointi Venäjästä, Putinista puhumattakaan.
Negatiivis-sävytteistä uutisointia löytää senkin edestä mielin määrin, kuitakuinkin päivittäin. Tarkoittaako tämä että Venäjä on vaan niin absoluuttisen paska paikka että mitään myönteistä ei voi maasta uutisoida? Ja Putin todellakin itse pääpirulainen?
Vaiko olisiko mahdollista että kuitenkin asiassa olisi tietynlainen mielipiteenmuokkaus-agenda taustalla...?
Unohdit Tsetsenian Puttelutku.
:))
Yhä paranee! Viitaan edellisen viestini ensimmäiseen lauseeseen.
Rauhaa ja rakautta vain sinullekkin !
Unohdit Tsetsenian Puttelutku.