Miksi lietsotaan Venäjän vataisuutta?
Antakaa maailman, valtioiden ja ihmisten olla mitä he ovat.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa maailman, valtioiden ja ihmisten olla mitä he ovat. >
Jos Venäjä tekisi näin vaikkapa Ukrainan (Krimin) suhteen...
Länsimaat rupesivat aseellisesti, taloudellisesti ja polittisesti tukemaan laitonta kansannousua demokraattisesti valittua Presidenttiä vastaan. Kun tämä rosvojoukko oli saanut vallan niin ne rupesivat järjestelmällisesti tuhoamaan Ukrainan venäläisten omaisuutta ja uhkailemaan ihmisiä.
Siellä on tällä hetkellä vallassa äärioikeistolainen puolue jonka mielestä Ukrainan venäläisillä ei pitäisi olla mitään asiaa Ukrainaan.
Samaan aikaan länsimaat yrittivät ostaa Ukrainaa omalle puolelleen antamalla heille ilmaista rahaa. Tarkoituksenaan tuoda Naton armeija Ukrainaan. Ihme että venäjä ei ampunut ydinasetta Ukrainaan. Koska Nato on kuitenkin Venäjän vihollinen ja uhka koko sen olemassaololle.
Ihanko itse tuon litanian präkäsit?
Taisi olla valmis konsepti, jonka copypastesit.
Ei siellä mitään kansannousua ja rosvojoukkoa yllytetty. Tsiikaas vaikka sitä Presidentin huvilaa. Itse rosvo- Janu pötki helikopterilla Venäjälle siirrettyään kansan varoja itselleen Panamaan. Sinne missä Putininkin varat ovat. Liekkö tehneet veljekset hieman keskinäistä avunantoa?
Nuo liikkeet sen kapinan sai aikaan, kelpo yllykkeet olivatkin.
Mutta usko vaan esimiehiäsi, siitähän palkankin saat.
Vierailija kirjoitti:
Moni venäläinen on rikollinen. Suomessa Venäläisiä mamuja on jo ihan liikaa ja kohta ne vaatii enemmän oikeuksia ja vaikuttaa politiikkaan. Suomessa jopa myydään maata noille. Toivottavasti asialle tehdään jotain ennenkun meidän maa on tuhoontuomittu. En halua menettää Suomen itsenäisyyttä Venäläisille! Ihmettelen miksi niin moni 'suvaitsee' Venäläisiä.
Tiedätkö mitä on suomessa vielä enemmän liikaa kuin venäläisiä? Idiootteja, kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiulkomaiden pitäisi ymmärtää paikkansa, eikä tehdä itsestään Venäjälle vaarallisia antamalla alueitaan aggressiivisten imperialistivaltojen tukikohdiksi.
Aggressiivinen imperialistivalta? Ensimmäiseksi esimerkiksi sellaisesta minulle tulee heti mieleen Venäjä. Venäjä ei ole Neuvostoliitto, mutta venäläiset eivät itse näytä sitä vieläkään oivaltavan.
Neuvostoliittoa ja sen sotia ihannoidaan taas nyky-Venäjällä, ja juhlittiin viimeksi ns. voiton päivän (butterless day) sotilasparaateissa.
Vaikea kuvitella että Saksassa juhlittaisiin natsien hirmutekoja samalla lailla.
Venäjällä juhlitaan voittoa Saksasta. Sitä että koko kansaa ei tapettu.
Et näytä muistavan että Saksa hyökkäsi Neuvostoliittoon tarkoituksena tappaa koko Neuvostoliiton kansan. Saksan mukaan kun slaavilaiset eivät ole edes ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä lietsoo Venäjän vastaisuutta juurikin sillä, ettei anna maailman, valtioiden ja ihmisten olla mitä ovat.
Niinkö?
Kuinka monen maan asioihin länsimaat on puuttunut? Huomattavasti useamman kuin Venäjä.
Tulihan se tuokin vakiovastaus sieltä. "Mutku noiki!"
Länsimaat om aiheuttanut lähi-idässä suuren sodan joka ulottuu useaan valtioon. Joten ihan turha valittaa Venäjän tekemisistä.
Venäjä ei halua samanlaista tilannetta lähialueillensa.
Suomi on samanlaista sakkia kuin Syyria ja Libya?
Luulisi Venäjällä olevan parempi tiedustelu.
Kärkkäästihän väitätte, että "länsi" yllytti kansannousuja.
Eikö kansan kyllästymisellä diktaattorien toimintaan ollut mitään tekemistä. Tuo kyllästyminenhän pelottaa Kremlin herroja. Siitä pelosta johtuukin oppositin äänen vaientaminen ja muut tyypilliset diktaattorien otteet kansaa vastaan.
Ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta tuli mieleen:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiulkomaiden pitäisi ymmärtää paikkansa, eikä tehdä itsestään Venäjälle vaarallisia antamalla alueitaan aggressiivisten imperialistivaltojen tukikohdiksi.
Aggressiivinen imperialistivalta? Ensimmäiseksi esimerkiksi sellaisesta minulle tulee heti mieleen Venäjä. Venäjä ei ole Neuvostoliitto, mutta venäläiset eivät itse näytä sitä vieläkään oivaltavan.
Neuvostoliittoa ja sen sotia ihannoidaan taas nyky-Venäjällä, ja juhlittiin viimeksi ns. voiton päivän (butterless day) sotilasparaateissa.
Vaikea kuvitella että Saksassa juhlittaisiin natsien hirmutekoja samalla lailla.
Venäjällä juhlitaan voittoa Saksasta. Sitä että koko kansaa ei tapettu.
Et näytä muistavan että Saksa hyökkäsi Neuvostoliittoon tarkoituksena tappaa koko Neuvostoliiton kansan. Saksan mukaan kun slaavilaiset eivät ole edes ihmisiä.
Kiihkokansallismieltä sillä nostatetaan. Stalin olisi mielellään hurauttanut Englannin kanaaliin asti, mutta vastassa olkin Patton, ja siihen tyssäsi. Ja pysyykin siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaat rupesivat aseellisesti, taloudellisesti ja polittisesti tukemaan laitonta kansannousua demokraattisesti valittua Presidenttiä vastaan. Kun tämä rosvojoukko oli saanut vallan niin ne rupesivat järjestelmällisesti tuhoamaan Ukrainan venäläisten omaisuutta ja uhkailemaan ihmisiä.
Siellä on tällä hetkellä vallassa äärioikeistolainen puolue jonka mielestä Ukrainan venäläisillä ei pitäisi olla mitään asiaa Ukrainaan.
Samaan aikaan länsimaat yrittivät ostaa Ukrainaa omalle puolelleen antamalla heille ilmaista rahaa. Tarkoituksenaan tuoda Naton armeija Ukrainaan. Ihme että venäjä ei ampunut ydinasetta Ukrainaan. Koska Nato on kuitenkin Venäjän vihollinen ja uhka koko sen olemassaololle.
Ei siellä mitään kansannousua ja rosvojoukkoa yllytetty. Tsiikaas vaikka sitä Presidentin huvilaa. Itse rosvo- Janu pötki helikopterilla Venäjälle siirrettyään kansan varoja itselleen Panamaan. Sinne missä Putininkin varat ovat. Liekkö tehneet veljekset hieman keskinäistä avunantoa?
Kerro mikä Ukrainassa on muttunut kun siellä ont ämä sinun hieno hallintosi?
Nykyinen Presidentti omistaa puolet maasta, valtion varoja katoaa jatkuvasti ja ihmiset köyhtyy.
Edes Ukrainalaiset eivät ole tyytyväisiä nykyiseen hallintoon.
Et näytä muistavan sitäkään että tuo vallanvaihto ei ollut Ukrainassa uusi. Vaan että siellä oli oranssi vallankumous jo vuosia sitten. Silloin nyt syrjäytetty Presidentti nousi valtaan.
Ukrainalaiset ovat kuin idiootteja jotka toistavat samaa kaavaa ja luulevat asioiden muuttuvan.
Mulla on tavallisia venäläisiä kohtaan mitä suurimmat sympatiat. Toki kaikkialta löytyy idiootteja, niin Venäjältäkin, mutta ei ole silti oikein mitä toimia Venäjän hallinto yhä kasvavissa määrin toteuttaa kansalaisiaan kohtaan. Enemmän olen huolissani Venäjän sisä- kuin ulkopolitiikasta. Enemmän olen huolissani monista venäläisistä kuin meistä suomalaisista.
Ja joo, kyllä on Jenkitkin paha valtio eikä Suomikaan ole mikään utopia. Muiden maiden paskuus ei silti oikeuta omia epäeettisiä toimia.
Venäläinen kulttuuri on oikeasti monelta osin aika hienoa ja ainutlaatuista. Sääli että puljun johdossa on tuollainen tonttu joka vaimentaa vastustajien äänet upouudella kansalliskaartillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni venäläinen on rikollinen. Suomessa Venäläisiä mamuja on jo ihan liikaa ja kohta ne vaatii enemmän oikeuksia ja vaikuttaa politiikkaan. Suomessa jopa myydään maata noille. Toivottavasti asialle tehdään jotain ennenkun meidän maa on tuhoontuomittu. En halua menettää Suomen itsenäisyyttä Venäläisille! Ihmettelen miksi niin moni 'suvaitsee' Venäläisiä.
Tiedätkö mitä on suomessa vielä enemmän liikaa kuin venäläisiä? Idiootteja, kuten sinä.
Voisitko vähän perustella? Kaikki mitä sanoin on ihan faktaa. Näköjään sinä olet se jota kutsua idiootiksi?
Et selvästi tahdo tajuta mikä uhka Venäjä on Suomelle. Mutta ummista silmäsi ja itke sitten kun Suomea ei enään ole. Ja vielä laitan sulle tilastot siitä että Venäläiset ovat enemmistö mamuista vankiloissa.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/107527-nama-luvut-julki-ensi-kertaa-ulk…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryssäviha elää edelleen hyvin monen suomalaisen sydämessä.
Myös minun isoäitini joutui lähtemään kiireellä kodistaan 12-vuotiaana, kiitos venäläisten. Kyllä hän poti ryssävihaa lopun elämäänsä, ja ihan ymmärrettävästä syystä.
Isäni perheineen joutui lähtemään Kannakselta. Isä joutui myös sotaan keskenkasvuisena poikasena ja näki sodasta painajaisia lopun elämäänsä. Ryssien isotteleminen ja uhitteleminen sen kuin jatkuu. Siihen pohjautuu minun venäjän vataisuuteni.
Suomi menetti Karjalan vasta kun he olivat itse hyökänneet Neuvostoliittoon Saksan tukemina. Joten siitä on turha valittaa.
Suomen on turha valittaa kun itse liittoutuivat Saksan kanssa ja lähtivät tekemään suur-Suomea. Mutta ei mennyt ihan nappiin se retki.
Vierailija kirjoitti:
Heh, klassista propagandapuhetta. Ole eri mieltä "virallisen" totuuden kanssa ja heti olet Kremlin kätyri tms. Huoh.
Ukrainan kansa halusi eroon umpikorruptoituneesta hallitsijastaan joka sattui olemaan venäjämielinen, saivat tilalle umpikorruptoituneen hallitsijan joka on länsimielinen.
Hommaa oli vahvasti Yhdysvallat tukemassa, ei tarvitse paljon nettiä tonkia löytääkseen videoita missä USA senaattori McCain pitää hallinnon vastaisia palopuheita Kiovassa, Victoria Nuland jakaa pipareita melenosoittajille jne. Ihan vilpitön "freedom and democracy" -motiivilla olivat tietty liikenteessä, uskokoon ken tahtoo :))
Pelkkää geopolitiikkaa, kuten myös nykyinen anti-Venäjä myllytys täällä meillä.
Yhdysvallat mielellään näkisi Putinin hallinnon kaatuvan jotta voisivat istuttaa (sinnekkin) länsimielisen nukkehallitsijan joka myisi Venäjän mittavat luonnonvarat lännelle sopuhintaan. Asiaa ajetaan kiivaalla propagandasodalla jonka hedelmiä näemme omassa mediassamme päivittäin, kauppasodalla (pakoitteet) sekä sotilaallisella hiillostamisella (NATO-vyörytys yhä likemmäs Venäjää). Suomi on tätä menoa varsin tukalassa välikädessä jos nykymeno jatkuu. Onneksi meistä monella on vielä realiteettien taju tallella.
Vierailija kirjoitti:
Suomi menetti Karjalan vasta kun he olivat itse hyökänneet Neuvostoliittoon Saksan tukemina. Joten siitä on turha valittaa.
Suomen on turha valittaa kun itse liittoutuivat Saksan kanssa ja lähtivät tekemään suur-Suomea. Mutta ei mennyt ihan nappiin se retki.
Missähän sinä olet historiasi mahtanut opetella?
Ja näin mainintana, Neuvostoliiton oli ihan turha valittaa, että Suomi liittoutui Saksan kanssa. Itse olivat aloittanneet, mutta sulle ei varmaan ole kukaan tullut kertoneeksi Ribbentropin sopimuksesta?
Matti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, klassista propagandapuhetta. Ole eri mieltä "virallisen" totuuden kanssa ja heti olet Kremlin kätyri tms. Huoh.
Ukrainan kansa halusi eroon umpikorruptoituneesta hallitsijastaan joka sattui olemaan venäjämielinen, saivat tilalle umpikorruptoituneen hallitsijan joka on länsimielinen.
Hommaa oli vahvasti Yhdysvallat tukemassa, ei tarvitse paljon nettiä tonkia löytääkseen videoita missä USA senaattori McCain pitää hallinnon vastaisia palopuheita Kiovassa, Victoria Nuland jakaa pipareita melenosoittajille jne. Ihan vilpitön "freedom and democracy" -motiivilla olivat tietty liikenteessä, uskokoon ken tahtoo :))
Pelkkää geopolitiikkaa, kuten myös nykyinen anti-Venäjä myllytys täällä meillä.
Yhdysvallat mielellään näkisi Putinin hallinnon kaatuvan jotta voisivat istuttaa (sinnekkin) länsimielisen nukkehallitsijan joka myisi Venäjän mittavat luonnonvarat lännelle sopuhintaan. Asiaa ajetaan kiivaalla propagandasodalla jonka hedelmiä näemme omassa mediassamme päivittäin, kauppasodalla (pakoitteet) sekä sotilaallisella hiillostamisella (NATO-vyörytys yhä likemmäs Venäjää). Suomi on tätä menoa varsin tukalassa välikädessä jos nykymeno jatkuu. Onneksi meistä monella on vielä realiteettien taju tallella.
Juupa juu, foliohattu silmille pikku-Putte. Eihän kansat kapinoi hallintoaan vastaan. Kyllä jurppii, kun katsoo mitä itäeuroopassakin tapahtui. Imppperialistit kätyreineen yllyttivät, eiks je?
Venäjätyylinen valmiiksi liputettu ja laputettu äänestymenetelmä on niiiin ihailtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän sinä olet historiasi mahtanut opetella?
Ja näin mainintana, Neuvostoliiton oli ihan turha valittaa, että Suomi liittoutui Saksan kanssa. Itse olivat aloittanneet, mutta sulle ei varmaan ole kukaan tullut kertoneeksi Ribbentropin sopimuksesta?
Ribbentropin sopimus on esimerkki siitä miten sairas oli Suomen johto silloin.
Suomi oli Saksan liittolainen jo ennen talvisotaa.
Naurettavinta tuossa oli se että jos Saksa olisi voittanut niin se olisi tuhonnut koko Suomen. Hitler kun ei pitänyt pätkääkään koko maasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tavallisia venäläisiä kohtaan mitä suurimmat sympatiat. Toki kaikkialta löytyy idiootteja, niin Venäjältäkin, mutta ei ole silti oikein mitä toimia Venäjän hallinto yhä kasvavissa määrin toteuttaa kansalaisiaan kohtaan. Enemmän olen huolissani Venäjän sisä- kuin ulkopolitiikasta. Enemmän olen huolissani monista venäläisistä kuin meistä suomalaisista.
Ja joo, kyllä on Jenkitkin paha valtio eikä Suomikaan ole mikään utopia. Muiden maiden paskuus ei silti oikeuta omia epäeettisiä toimia.
Venäläinen kulttuuri on oikeasti monelta osin aika hienoa ja ainutlaatuista. Sääli että puljun johdossa on tuollainen tonttu joka vaimentaa vastustajien äänet upouudella kansalliskaartillaan.
Venäläinen hallintomalli on jalostunut tuhannen vuoden aikana. Siellä ei valtaan pääse rehellinen.
Kaikkein kieroimmat ja brutaaleimmat pärjäävät ja pitämällä yllä tätä Iivana-Julman aikaista ja esimerkin luomaa pelkovaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavinta tuossa oli se että jos Saksa olisi voittanut niin se olisi tuhonnut koko Suomen. Hitler kun ei pitänyt pätkääkään koko maasta.
Eli sulle ei siis ole kukaan kertonut siitä vuoden 1939 Ribbentropin sopimuksesta? Eipä yllätä, en minäkään siitä kauheasti kehuskelisi.
Sen kun sopivat Neuvostoliiton ulkoministeri Molotov ja Saksan ulkoministeri Ribbentrop. Eli mene trolli treenaamaan historiaa vähän muualtakin kuin sieltä Venäjän propagandaosaston materiaalista, ei tuolla osaamisella kannata alkaa väittelemään täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulle ei siis ole kukaan kertonut siitä vuoden 1939 Ribbentropin sopimuksesta? Eipä yllätä, en minäkään siitä kauheasti kehuskelisi.
Sen kun sopivat Neuvostoliiton ulkoministeri Molotov ja Saksan ulkoministeri Ribbentrop. Eli mene trolli treenaamaan historiaa vähän muualtakin kuin sieltä Venäjän propagandaosaston materiaalista, ei tuolla osaamisella kannata alkaa väittelemään täällä.
Juu nää tollotrollit ei vieläkään tajua kuinka Molo ja Ribbe jakoivat eurooppaa sulle-mulle periaatteella.
Sitä se venäläinen uudelleenkirjoitettu historia teettää. Ja vanhakin kirjoitus oli sitä ihteensä.
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu, foliohattu silmille pikku-Putte. Eihän kansat kapinoi hallintoaan vastaan. Kyllä jurppii, kun katsoo mitä itäeuroopassakin tapahtui. Imppperialistit kätyreineen yllyttivät, eiks je?
Venäjätyylinen valmiiksi liputettu ja laputettu äänestymenetelmä on niiiin ihailtavaa.
Heh :)
Viimeistään siinä vaiheessa väittelyä kun vastapuoli alentuu nimittely ym ad hominem -argumentointiin tietää itse olevansa jo niskan päällä.
Kyllä kansat kapinoi korruptoituneita hallintojaan vastaan, näin kävi Ukrainassakin. Kansan tyytymättömyydessä venäjämieliseen hallitsijaansa näki Yhdysvallat oivan markkinaraon ajaa omaa asiaansa, lisätä omaa vaikutusvaltaansa alueella ja tuoda epävakautta geopoliittisen kilpailijansa takapihalle.
Tätä kansan tyytymättömyyttä hyväksikäyttäen he toteuttivat maassa vallanvaihdon ja tilalle nostettiin ensisijaisesti lännen, toissijaisesti omaa ja ehkä vasta kolmantena kansansa asiaa ajava, umpikorruptoitunut kaveri. Eli ts. Ukrainan kansaa kusetettiin jälleen kerran pahemman kerran.
Tällä hetkellä on maassamme käynnissä hivenen samankaltainen prosessi, missä pyritään lietsomaan yhä suurempiin mittasuhteisiin kansamme historiasta kumpuavaa epäluuloa itäistä naapuriamme kohtaan.
Yritäppä löytää yksikin edes aavistuksen myönteinen uutisointi Venäjästä, Putinista puhumattakaan.
Negatiivis-sävytteistä uutisointia löytää senkin edestä mielin määrin, kuitakuinkin päivittäin. Tarkoittaako tämä että Venäjä on vaan niin absoluuttisen paska paikka että mitään myönteistä ei voi maasta uutisoida? Ja Putin todellakin itse pääpirulainen?
Vaiko olisiko mahdollista että kuitenkin asiassa olisi tietynlainen mielipiteenmuokkaus-agenda taustalla...?
Isäni perheineen joutui lähtemään Kannakselta. Isä joutui myös sotaan keskenkasvuisena poikasena ja näki sodasta painajaisia lopun elämäänsä. Ryssien isotteleminen ja uhitteleminen sen kuin jatkuu. Siihen pohjautuu minun venäjän vataisuuteni.