Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia vanhemmilla asuminen yli parikymppisenä saa aikaan joissakin ihmisissä peppukipua?

Vierailija
15.05.2016 |

AP on 24v ja olen asunut nyt vuoden taas vanhemmillani. Tässä välissä asuin kolme vuotta omillani opiskelujen aikaan, mutta kun valmistuin niin päätin muuttaa takaisin vanhemmilleni. Syitä oli useita:

- Epävarmuus työllisyyden kanssa (työskentelen edelleen jatkasti erilaisilla määräaikaisilla työsopimuksilla)
- Rahan säästö (tarkoitus ostaa oma asunto vuoden parin päästä)
- Tekemistä enemmän kuin jossain taloyhtiössä (iso talo isolla tontilla maaseudulla)

Vaihtoehtona olisi ollut muuttaa johonkin omaan yksiköön ja maksaa siitä vuokraa 500e/kk. Nyt saan tuon 500 euroa "säästöön" omaa asuntoa varten.

Jatkuvasti törmään ilkeisiin kommentteihin miten olen mammanpoika, nysvä, vässykkä jne. Osa kavereista myös kokee että olen saanut tulevan asuntoni käsirahan kasaan väärin perustein, "koska asun kotona". Miksi näin vihaisia kommentteja? Tämä ei ole provo, vaan kysymys.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän aiheen ohi mutta mulla alkoi yli kolmikymppisenä vaivaan peppukipu ja sieltä vuoti myös verta. Kerroin asiasta sairaanhoitaja äidilleni. Mutsi katsoi peräaukkooni ja totesi siellä olevan pukamia. Sitte mutsin kehotuksesta hain apteekista pukamavoidetta ja suppoja. Ei tarvinut onneksi käydä lääkärille näyttämässä.

Vierailija
122/123 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi muuta olla kuin kateutta. Aikuiset lapset kadehtii niitä kavereitaan/ tuttaviaan, jotka pääsee helpommalla ja saa rahaa helpommin säästöön. Vanhemmat kadehtii, kun itsellä ei ole mahdollisuutta tarjota omalle jälikasvulleen yhtä paljon kuin tuttavilla, tai sitten potevat huonoa omaatuntoa tai huonommuutta, koska eivät halua. Kokevat olevansa huonompia vanhempia, kun käyttävät kaikki rahat itseensä, jos tuttavat eivät tee samoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se länsimaisen ihmisen silmin katsottuna ihan pimeää ettei aikuinen ihminen halua olla itsenäinen. Raha menee oman elämän ohi.

Jokainen tyylillään tietysti, ei muiden valinnat itsessäni mitään peppukipua kylläkään herätä. Esim. kumppaniksi katselisin kuitenkin toisenlaista ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi