Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fluorihammastahnojen epäillään aiheuttavan hermostovaurioita, autismia ja ylivilkkautta.

Vierailija
13.05.2016 |

http://m.kauppalehti.fi/uutiset/hermomyrkkya-hammastahnassa-syopaa--aut…

Taitaa olla taas hys hys - aihe monikansallisten tahnafirmojen voittojen takia.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen epäillyt pitkään tuon fluori-innostuksen terveellisyyttä. Meillä on käytettykin ekokauppojen fluorittomia hammastahnoja. Monen mielestä omituista hörhöilyä ja turhan pelkäämistä, mutta alkaakohan pian mielipiteet muuttua, ja olemmekin höyrähtäneiden ekohörhöjen sijaan tässä asiassa edelläkävijöitä...

Vierailija
2/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahnaa EI SAA niellä. Pitää kaksi kertaa purskutella vettä poskissa ja vielä kurlata. Typerät hampuhoitajat käskevät lapsiakin jättämään tahnan huuhtelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammastahnaa EI SAA niellä. Pitää kaksi kertaa purskutella vettä poskissa ja vielä kurlata. Typerät hampuhoitajat käskevät lapsiakin jättämään tahnan huuhtelematta.

Luin jostain joskus että fluori imeytyy suustakin luultua tehokkaammin ja olisi yksi kalkkeutuneen käpyrauhasen aiheuttajia, suurimpia sellaisia.

Vierailija
4/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava uutinen. Vähän niinkuin alumiinittomat dödöt - voihan niitä käyttää, mutta niiden funktio ei suinkaan toteudu. Ainakaan itsellä ei pidätä hienhajua. 

Saako tavallisista kaupoista fluorittomia dödöjä? Merkkisuosituksia?

Minua taas pidetään hysteerisenä kun huuhtelen jokaisen astian astianpesukoneesta tullessa, en usko että kaikki astianpesuaine on muuten suinkaan lähtenyt.

Vierailija
5/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluorin myrkyllisyys on ollut aina tiedossa. Autismin kirjon räjähdysmäiseen kasvuun se voi olla osasyy. Monia muitakin teorioita on. Fluorittomiakin hammastahnoja on olemassa.

Vierailija
6/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa nytkö ihmiset on vasta herännyt tähän :D Wanha juttu!

Vierailija
7/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta nielemättömyys. Fluoria imeytyy jo suun limakalvoilta elimistöön vaikkei yhtään nielisi.

Vierailija
8/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava uutinen. Vähän niinkuin alumiinittomat dödöt - voihan niitä käyttää, mutta niiden funktio ei suinkaan toteudu. Ainakaan itsellä ei pidätä hienhajua. 

Minua taas pidetään hysteerisenä kun huuhtelen jokaisen astian astianpesukoneesta tullessa, en usko että kaikki astianpesuaine on muuten suinkaan lähtenyt.

Ainakin meidän Lähi-Prismassa on ekotuotehylly kosmetiikkapuolella, ja siellä on esim. Frantsilan yrttitilan fluoritonta hammastahtaa sekä Urtekramin jotain makua.Ja ekokaupoista, esim. Ruohonjuuresta, voi tilata myös netitse jos haluaa laajempaa valikoimaa. Meillä käytetään fluorittomia Denttabs-hampaidenpuhdistustabletteja. Nämä siis pureskellaan suussa tahnaksi ja sitten harjataan.

Vierailija
9/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän Lähi-Prismassa on ekotuotehylly kosmetiikkapuolella, ja siellä on esim. Frantsilan yrttitilan fluoritonta hammastahtaa sekä Urtekramin jotain makua.Ja ekokaupoista, esim. Ruohonjuuresta, voi tilata myös netitse jos haluaa laajempaa valikoimaa. Meillä käytetään fluorittomia Denttabs-hampaidenpuhdistustabletteja. Nämä siis pureskellaan suussa tahnaksi ja sitten harjataan.

Mihin niiden tablettien puhdistavuus perustuu? En ole kuullutkaan tuollaisista tableteista aikaisemmin.

Vierailija
10/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi pesen hampaat mäntysuovalla.

Vierailija
11/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. Paljon mahdollista mutta onko vaihtoehtojakaan? Alumiinittomia dödöjäkin olen etsinyt tai edes sellaisia tavallisia dödöjä, jotka eivät ärsytä kainalon ihoa mutta ei niitäkään löydy. Yrittää pitää sen fluorin käytön pienenä ja pesee välillä vaikka ihan vedellä vaan. Tätä ei varmaan saisi sanoa mutta en tiedä onko hampaiden harjaamisella suurtakaan merkitystä eikien ehkäisyssä. Mä luulen, että kyse on jostakin muusta. Suun bakteereista tai jostakin, koska ainakaan itse en ole huolellisellakaan ja säännöllisellä harjaamisella saanut reikiintymistä vähentymään.

Vierailija
12/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä muistin, että minun on pitänyt esittää tutkittavaksi se, miksi keinokuituja sisältävät vaatteet suosivat hajua tuottavien bakteereiden kasvamista. Eli jos pitää luonnonkuituisia vaatteita, ei tarvitse hajusteita, koska ihon bakteeristo on tasapainossa ja hikikään ei tuolloin haise, mutta jos vaatteissa on vähänkin keinokuitua, alkaa kainalot haista todella nopeasti. Tämän on pakko liittyä jollain tavalla siihen, miten keinokuidut muokkaavat ihon bakteeristoa. Mikäli täällä palstalla on joku, joka asiasta tietää, olisin kiitollinen tiedoista.

Vierailija
13/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Paljon mahdollista mutta onko vaihtoehtojakaan? Alumiinittomia dödöjäkin olen etsinyt tai edes sellaisia tavallisia dödöjä, jotka eivät ärsytä kainalon ihoa mutta ei niitäkään löydy. Yrittää pitää sen fluorin käytön pienenä ja pesee välillä vaikka ihan vedellä vaan. Tätä ei varmaan saisi sanoa mutta en tiedä onko hampaiden harjaamisella suurtakaan merkitystä eikien ehkäisyssä. Mä luulen, että kyse on jostakin muusta. Suun bakteereista tai jostakin, koska ainakaan itse en ole huolellisellakaan ja säännöllisellä harjaamisella saanut reikiintymistä vähentymään.

Anna vähemmän ruokaa streptococcus mutansille! Kokeile iltaisin kookosrasvapurskuttelua, jolloin bakteereille ei jää ruokaa, josta tuottaa kariesta aiheuttavia entsyymeitä. Muutenkin hiilarit minimiin.

Vierailija
14/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna vähemmän ruokaa streptococcus mutansille! Kokeile iltaisin kookosrasvapurskuttelua, jolloin bakteereille ei jää ruokaa, josta tuottaa kariesta aiheuttavia entsyymeitä. Muutenkin hiilarit minimiin.

Painan nytkin vain 53 kiloa. Kyllä mun jotakin syötäväkin on. Varsinaista karkkia en edes syö. Suklaata satunnaisesti ja sitäkin tummana.

Vierailija
15/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin niiden tablettien puhdistavuus perustuu? En ole kuullutkaan tuollaisista tableteista aikaisemmin.

Noissa muuten nykyisin on fluoria, huomasin kun viimeksi ostin. Muuten kyllä loistava tuote, Saksassa kehitetty ja tehty ja on tutkittu niin hankaavuusarvot kuin muutakin. Nyt ovat sitten ilmeisesti päättäneet "tehostaa" ja on laittaneet fluoria, harmi kyllä. Ja mainokseen on tullut lupaus että voi korjata jo alkaneita reikiä, mitä ei ollut ennen fluorin lisäämistä tuotteeseen.

Vierailija
16/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi pesen hampaat mäntysuovalla.

Käytätkö myös dödönä tuota?

Vierailija
17/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainesosat: Microcrystalline Cellulose, Amisoft (Sodium Lauroyl Glutamate), Stevioside (Stevia), Silica, Minz, Sodium Bicarbonate, Ascorbic Acid, Magnesium Stearate, Menthol, Xanthan-Gum 

Lisätietoa http://kauppa.ruohonjuuri.fi/hampaanpesutabletit-ilman-fluoria/DENTTA-4…;

Joku mainitsi että näissä on nykyisin fluoria, mutta ei ole niin, vaan on niin että tuoteteesta on erikseen sekä fluorattu että fluoriton versio. Meillä käytetään tuota fluoritonta.

Vierailija
18/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan nytkin vain 53 kiloa. Kyllä mun jotakin syötäväkin on. Varsinaista karkkia en edes syö. Suklaata satunnaisesti ja sitäkin tummana.

Miten tämä liittyy kommentoimaasi viestiin?

Vierailija
19/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin jonkin aikaa fluoritonta hammastahnaa. Sen jälkeen ilmeni muutama alkava reikä. Siirryin takaisin fluorin käyttöön.

Vierailija
20/90 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä muistin, että minun on pitänyt esittää tutkittavaksi se, miksi keinokuituja sisältävät vaatteet suosivat hajua tuottavien bakteereiden kasvamista. Eli jos pitää luonnonkuituisia vaatteita, ei tarvitse hajusteita, koska ihon bakteeristo on tasapainossa ja hikikään ei tuolloin haise, mutta jos vaatteissa on vähänkin keinokuitua, alkaa kainalot haista todella nopeasti. Tämän on pakko liittyä jollain tavalla siihen, miten keinokuidut muokkaavat ihon bakteeristoa. Mikäli täällä palstalla on joku, joka asiasta tietää, olisin kiitollinen tiedoista.

Kyllä se hiki valitettavasti haisee osalla ihmisistä (johon joukkoon itse harmi kyllä kuulun) vaikka käyttäisi luonnonkuituvaatteitakin. Kyseessä on geneettinen ominaisuus, jolla on mielenkiintoinen yhteys korvaeritteen laatuun: ihmisillä joilla on "märkä" tahmea korvaerite, hiki haisee, kun taas kuivaa kokkaroituvaa vaikkua tuottavien hiki ei luonnostaan haise. 

Itselläni ei valitettavasti auta kuin jytkyimmät alumiinidödöt hajuongelmaan, niin vinkeän hajusita se hiki on vaikkei sitä määrällisesti paljoa eritykään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme