Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
1141/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyynikko666 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kritisoi sitä, että hääpari on käynyt valokuvattavana vihkimisen jälkeen. Toisin kuin joku sanoi, syynä ei yleensä ole se, ettei haluttaisi nähdä toista ennen vihkimistä, vaan se, että ennen vihkimistä pari on jännittyneempi ja se valitettavan usein myös näkyy kuvissa. Valokuvaajat usein suosittelevat, että kuvat otettaisiin vasta vihkimisen jälkeen. Itse teen molemmin päin. Kuitenkin varmistan aina hääparilta jo kuvausta sopiessa, että ovathan huomioineet vieraiden vastaanottamisen juhlapaikalla. Kaaso/bestman avaamassa ovia ja tarjoamassa juotavaa. Kuvaukseen menee noin 30-45 minuuttia, joten odottelua ei niin kauheasti kerry, kun morsiuspari kuitenkin lähtee vihkipaikalta ensimmäisenä pois.

t. valokuvaaja

Tämä on totta. Ei pitäisi olla mikään ongelma ottaa kuvia vihkimisen jälkeen, jos vieraat on huomioitu. Kyllä pari voi olla kuvattavana, mutta silloin vieraiden on päästävä sisälle, saatava virvokkeita ja heille on hyvä järjestää jopa pientä ohjelmaa. Itsekin kyllä haluaisin kuvauksen vihkimisen jälkeen juuri rennomman fiiliksen vuoksi. 

Kuvauksenhan voi järkätä vaikka eri päivälle. Ei tarvi sitten muuta jännittää.

No eihän tämä toimi, että ryhtyisi kahtena eri päivänä tälläytymään. Häissä, joissa olin itse kaasona, niin kuvat otettiin aamulla ennen vihkimistä. Siinä oli hääpari vielä ihan freesinä ennen yhtään kesähelteiden hikikarpaloa. Ei ollut turhaa odottelua vihkipäivänä.

Vierailija
1142/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häärahatili: tuntuu sisäänpääsymaksulta häihin, pahimmassa tapauksessa vertaillaan kuka vieraista antaa eniten rahaa. 

Minä olen huono ostamaan lahjoja. Itse en tavarasta juuri välitä enkä harrasta sisustusta tms. Yleensä pareilla on jo huusholli valmiina niin aika turhaa on jotain kuppeja ja pyyhkeitä ostella. Miksi net ovat myös oikkutarkkoja siitä, mitä kotiinsa haluavat. Minulle on ihan ok laittaa lahjarahat tilille tai ostaa häälahjalistalta jotain. Kunhan lista on sellainen, että löytyy monenhintaisia vaihtoehtoja. Kalliimpiin juttuihin voi koota sitten vaikka kimopan. . Yleensä ihmiset haluaa kumminkin osallistua lahjan kanssa ja nämä vaihtoehdot vähentää turhaa pähkäilyä. Minulle on ok myös toive antaa rahaa häälahjan sijaan johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen.

Meillä oli hääkutsussa runoiltuna, että olemme olleet yhdessä jo 14v, joten tavaralahjoja emme tarvitse. Pieni rahallinen muistaminen riittäisi, sillä meille tärkeintä on että pääsette osallistumaan juhlapäiväämme. Toivoimme myös, että vaihtoehtoisesti lahjarahat saisi lahjoittaa jollekin sopivalle hyväntekeväisyysjärjestölle ja laitoimme omat lahjotuskohteemme esimerkiksi ja ohjeet miten heille saisi lahjarahan siirrettyä.

Yksi läheinen sukulainen sitten sanoa tokaisi joiden jälkeen, että oli hyvä keksintö laittaa kutsuun että lahjoitus olisi rahana meille tai hyväntekeväisyyteen, sillä kuka nyt antaisi rahansa hyväntekeväisyyteen?! 😳 Tämä ei todellakaan ollut se idea vaan juuri se että ihmiset saisivat laittaa anonyymina vaikka 10€ johonkin tarpeen alaiseen kohteeseen kuin siirtää pennejään meidän tilille, kohtuullisen hyvin toimeentulevalle alempaan keskiluokkaan kuuluville. No, kaikki laittoi kuitenkin roponsa meille ja sillä ei menty minnekään ulkomaille, vaan maksettiin häitä varten otettu pikku laina pois heti. (Ja yksi syy miksi häiden järjestäminen venyi 14v oli juuri tämä lahjaongelma, ahdisti että ihmiset ajattelee, että rahan vuoksi järjestetään/kutsutaan.)

Näin olisin toiminut itsekkin vieraan asemassa. Teidän häät, ja haluan muistaa teitä, ja lahjoa, enkä jotain katukoiria espanjassa. Mielestäni hääpari voi sitten siirtää saamansa lahjarahat itse katukoirille, eikä pakottaa sitä hommaa kannattamattomia toimimaan itseään vastaan ja väkisin laittaa vieraita lähettämään rahaa kankkulankaivoon.

Ärsytti  tosi paljon kun yhteen väliin sisko joka joulu anto lahjaksi jonkun plakaatin, että nimissäni on tehty lahjoitus johonkin kehitysmaavuoheen. En todellakaan tarvinnut häneltä mitään lahjoja, vaan kyseessä hänellä oli oman erinomaisuutensa pönkittäminen. Jokainen laittakoon ITSE hyväntekeväisyyteen jos haluaa, ei pakoteta muita toimimaan niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

julia-a kirjoitti:

Ikävimmät häät ovat ne, joihin ei saa tulla lapset mukaan.

--

Lapset kuuluvat elämään ja elämän erilaisiin juhliin. Häihin ja hautajaisiin. 

Ootko miettinyt että jotkut ei vaan halua omiin häihinsä kirkuvia ja riehuvia lapsia? Ne ei ole sinun hääsi joten sinä et voi päättää ketä sinne kutsutaan ja sun tunteillas ei oo siinä kohtaa merkitystä.

Ehkä sen hääparinkin kannattaisi muutama sekunti miettiä järjestelyjään niiden kutsumiensa vieraiden kannalta. Jos häät on hääparin juhla niin turha sinne sitten on ketään muita pyytää. senkun juhlii kahdestaan niin ei vieraat häiritse.  Itse en tosiaan vaivaudu paikalle, mikäli kutsu ei ole koko perheelle.

Miten nämä ihmiset, jotka kertovat olevansa yksikköjä lastensa kanssa toimivat töiden, harrastusten, polttareiden, kolmekymppisten (ja muiden aikuisten syntymäpäivien), lääkärikäyntien jne suhteen? Entä kun ystävä haluaa keskustella luottamuksellisesti jostain: siinäkö se perhe napottaa vieressä?

Perheellinen ihminen tekee kaiken tuon perheensä ehdoilla. Kyllä, olen joutunut ottamaan lapsen mukaan lääkärille, koska miehen ollessa työmatkalla ei lyhyellä varoitusajalla muuta hoitajaa löytynyt. Taidat olla kovin nuori, mikäli sinulle jonkun polttarit tai kolmekymppiset näyttäytyy kovin tärkeinä tapauksina. Normaalit aikuiset perheelluiset ihmiset eivät vietä syntymäpäiviäkään niin ettei lapset voi osallistua eli kakkua, kahvia ja perheen ja ystävien kanssa vietetään ilman kännäystä ja riekkumista. Tämän huomaat itsekin jos joskus aikuistut. Itsellä tuohon riekkumiseen maku meni jo parikymppisenä ja tilalle tuli muita arvoja ja ilon aiheita.

Väärin. Olen lähes 50v, minulla on lapsia ja he ovat aina olleet tärkeintä minulle, vaikka myös harrastan ja käyn töissä. Vapaa-ajalla olen lisäksi valmentanut urheilussa lapsia.

Tekisi mieli veikata, että sinä olet vielä symbioottisessa taaperokuplassa.

En ole ollut yksissäkään kolme-, neli- tai viisikymppisissä, jotka olisivat kakkukahvittelut, jotka pyörisivät jonkun vauvakuplalaisen lapsen ympärillä. Alkoholiakin juodaan, mutta kukaan ei ole juoppokaan.

Ehkä sieltä vauvakuplasta asiat ovat mustavalkoisia, ilman sävyjä: joko ollaan täysin raittiita tai juoppoja. Joko vihataan lapsia tai eletään täydessä symbioosissa ilman muuta elämää.

Oikeassa elämässä osataan ihan juhlia ja käyttää alkoholia olematta rapajuoppoja. Se että joskus juhlissa ottaa tai on ilman lapsia ei tarkoita, että tätä tapahtuisi jatkuvasti tai mitään muuta ei elämässä ole tai mistään muusta ei nautita. Tuskinpa nuo juhlat kenenkään elämästä kamalan isoa siivua vievät: kutsuja voi toki tulla paljon, mutta harvapa kaikkiin menee. Osataan joskus olla hetki ilman jälkikasvua luulematta, että nyt ne on täysin hylätty ja heitteillä ja toissijaisia.

Ääriajattelu on kaikessa pelottavaa. Pikkuvauva on sen tissin perään, mutta tuskin kukaan normaali vanhempi estää lapsensa kasvua normaaliksi yksiköksi liimaamalla itsensä siihen lapsiparkaan kiinni. Tai no, on niitäkin kai.

Kyllä tämän ja elämän moninaisuuden sekä sävyt hoksaa, kun aikuistuu.

Vierailija
1144/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä:

- Pitkä matka kirkon ja hääpaikan välillä, varsinkin, jos ei ole bussikuljetusta. Hääpaikalta pitää myös päästä helposti pois.

- Hääparin odottaminen valokuvauksesta - ottakaa kuvat etukäteen!

-Tuntemattomien viereen joutuminen ruokapöydässä - laittakaa paikat vain vanhemmillenne ym. teille kaikkein tärkeimmille ihmisille, muut saakoon valita paikkansa itse.

- Ikävää on, jos hääpaikalla on pieniä huoneita, jolloin kaikki eivät näe hääparia.

- Ruokarajoitteita (esim. gluteeniton, laktoositon, maidoton, vegaani, pähkinä- tai manteliallerginen) ei ole otettu huomioon. Nykyisin kaikki ruoka (kakkukin) voidaan tehdä helposti gluteenittomaksi, laktoosittomaksi tai maidottomaksi ja lihat, kalat voi laittaa erikseen. Inhottaa, kun usein erityisesti gluteeniton voi syödä vain jotain pientä hääpöydästä ja ehkä hänelle on tehty joku vaatimaton leivos kakun tilalle. Siis kaikki ruoka ruokailijoiden mukaan, kysy etukäteen ruokarajoitteet. Kunnon merkinnät ruokiin, jos niissä on jotain jollekin vieraalle sopimatonta ja vähän erikseen pöydän päähän sellaiset ruoat, etteivät sekoitu "puhtaisiin". Ja tarpeeksi ruokaa, ettei lopu kesken ja ruoka tarpeeksi kauan esillä. Olen ollut häissä, jossa viimeisimmille hakijoille ei ruokaa riittänyt. Se oli todella ikävää ja noloa. Pitopalvelut usein mitoittavat annokset liian pieniksi ja usein vievät ruoat pois, kun lähtevät. Kun niistä kerran on maksettu, ei niitä tarvitse viedä pois?

Ehdotuksia:

- Ohjelmavihkonen on hyvä olla, jotta tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu

- Jos haluaa leikkiä: ei liian montaa, vain jokunen tosi hauska leikki, joita on myös kiva katsoa osallistumatta niihin

- Mukavaa oli eräissä häissä, joissa jokainen esitteli itsensä pöytä kerrallaan. Siihen tarvitaan seremoniamestari ja mikrofoni. Läheisimmät kertoivat jonkun kivan jutun jomman kumman nuoruudesta tai miten tutustuivat pariskunnan toiseen osapuoleen, ja ystävät kertoivat, miten esimerkiksi olivat tutustuneet ystäväänsä. 

- Ruokailun jälkeen morsiuspari kiertää yhdessä joka pöydässä hetken rupatellen.

- Jos paikalla on lapsia, olisi heille kiva olla jotain omaa ohjelmaakin, jotta vanhemmat pääsisivät vähän "helpommalla". Vaikkapa yhtenä esimerkiksi piirustusta, voisivat tehdä hääparista piirustuksia. Lastenohjelmalla voisi olla joku aikuinen vetäjä.

- Kiva tapa on myös, että hääparista on hääpaikalla valokuva-albumeita kuvateksteineen. Varta vasten häitä varten tehtyjä, joissa on kummastakin lapsuus- ja nuoruuskuvia (myös perheestä) ja yhteisen taipaleen alusta tähän päivään. Molemmista eri albumit.

- Jos on lahjapöytä, olisi kiva, kun morsiuspari kävisi sitä katsomassa ja avaisi lahjat ja siinä samalla kiittäisi lahjasta. Se on yksi mukava ohjelma häihin.

- Orkesteri tai tiskijukka, erilaista kaikille sopivaa musiikkia ja tanssia.

- Hääkimpun heitto on mukava perinne, mutta se sukkanauhan vetäminen suulla typerää mielestäni.

- Ruokajuomien lisäksi baari, josta voi esimerkiksi itse ostaa juomia, jos kaikkea ei tarjota, mutta katsokaa, ettette itse juo itseänne humalaan. Mikään ei ole nolompaa, kuin änkyräkännissä oleva morsiuspari (tai morsiusparin vanhemmat).

- Iltaruoka ruokarajoitteet huomioiden, jos juhlat kestävät kauan

Onnea häihin ja elämään!

Vierailija
1145/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häävieras kirjoitti:

Ikävintä:

- Pitkä matka kirkon ja hääpaikan välillä, varsinkin, jos ei ole bussikuljetusta. Hääpaikalta pitää myös päästä helposti pois.

-Tuntemattomien viereen joutuminen ruokapöydässä - laittakaa paikat vain vanhemmillenne ym. teille kaikkein tärkeimmille ihmisille, muut saakoon valita paikkansa itse.

- Ikävää on, jos hääpaikalla on pieniä huoneita, jolloin kaikki eivät näe hääparia.

- Ruokarajoitteita (esim. gluteeniton, laktoositon, maidoton, vegaani, pähkinä- tai manteliallerginen) ei ole otettu huomioon. Nykyisin kaikki ruoka (kakkukin) voidaan tehdä helposti gluteenittomaksi, laktoosittomaksi tai maidottomaksi ja lihat, kalat voi laittaa erikseen. Inhottaa, kun usein erityisesti gluteeniton voi syödä vain jotain pientä hääpöydästä ja ehkä hänelle on tehty joku vaatimaton leivos kakun tilalle. Siis kaikki ruoka ruokailijoiden mukaan, kysy etukäteen ruokarajoitteet. Kunnon merkinnät ruokiin, jos niissä on jotain jollekin vieraalle sopimatonta ja vähän erikseen pöydän päähän sellaiset ruoat, etteivät sekoitu "puhtaisiin". Ja tarpeeksi ruokaa, ettei lopu kesken ja ruoka tarpeeksi kauan esillä. Olen ollut häissä, jossa viimeisimmille hakijoille ei ruokaa riittänyt. Se oli todella ikävää ja noloa. Pitopalvelut usein mitoittavat annokset liian pieniksi ja usein vievät ruoat pois, kun lähtevät. Kun niistä kerran on maksettu, ei niitä tarvitse viedä pois?

Ehdotuksia:

- Jos haluaa leikkiä: ei liian montaa, vain jokunen tosi hauska leikki, joita on myös kiva katsoa osallistumatta niihin

- Mukavaa oli eräissä häissä, joissa jokainen esitteli itsensä pöytä kerrallaan. Siihen tarvitaan seremoniamestari ja mikrofoni. Läheisimmät kertoivat jonkun kivan jutun jomman kumman nuoruudesta tai miten tutustuivat pariskunnan toiseen osapuoleen, ja ystävät kertoivat, miten esimerkiksi olivat tutustuneet ystäväänsä. 

- Ruokailun jälkeen morsiuspari kiertää yhdessä joka pöydässä hetken rupatellen.

- Jos paikalla on lapsia, olisi heille kiva olla jotain omaa ohjelmaakin, jotta vanhemmat pääsisivät vähän "helpommalla". Vaikkapa yhtenä esimerkiksi piirustusta, voisivat tehdä hääparista piirustuksia. Lastenohjelmalla voisi olla joku aikuinen vetäjä.

- Kiva tapa on myös, että hääparista on hääpaikalla valokuva-albumeita kuvateksteineen. Varta vasten häitä varten tehtyjä, joissa on kummastakin lapsuus- ja nuoruuskuvia (myös perheestä) ja yhteisen taipaleen alusta tähän päivään. Molemmista eri albumit.

- Jos on lahjapöytä, olisi kiva, kun morsiuspari kävisi sitä katsomassa ja avaisi lahjat ja siinä samalla kiittäisi lahjasta. Se on yksi mukava ohjelma häihin.

- Hääkimpun heitto on mukava perinne, mutta se sukkanauhan vetäminen suulla typerää mielestäni.

- Ruokajuomien lisäksi baari, josta voi esimerkiksi itse ostaa juomia, jos kaikkea ei tarjota, mutta katsokaa, ettette itse juo itseänne humalaan. Mikään ei ole nolompaa, kuin änkyräkännissä oleva morsiuspari (tai morsiusparin vanhemmat).

Onnea häihin ja elämään!

olen itse keliaakikko, enkä kannata sitä että 100 muuta ihmistä joutuisi syömään keliaakikon tavoin minun takiani. Kakku nyt on helppo tehdä gluteenittomasti, kunhan käyttää perunajauhoja, mutta noin muuten. Se on minun ruokarajoitukseni, ei koko hääväen. Sama koskee kaikkea pähkinöistä maitotuotteisiin. Tekisin jonkun pikkukakun, jossa on otettu kaikki rajoitteet huomioon, ja itse hääkakku sitten sellainen juuri minkä hääpari itse haluaa. Yleensä me allergikot olemme olleet allergiamme kanssa pitkään, ihan lapsesta asti jo, ja olemme kyllä tottuneet siihen että joudumme näkemään valtaväestöä enemmän vaivaa ruokamme eteen. Ei meitä haittaa että muut syövät mitä syövät, kunhan itse emme vahingossakaan saa allergeeniä itseemme. 

Vierailija
1146/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häävieras kirjoitti:

Ikävintä:

Ehdotuksia:

Onnea häihin ja elämään!

No kyllä menee hankalaksi, jos jokaikisen vieraan ruokarajoitteet aletaan huomioimaan koko tarjoilussa. Ymmärrän toki allergiat, mutta että vegaanitkin? Haloo?

Vierailija
1147/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolla ruokavalinnalla on helppo pilata häät. Esimerkiksi pääruokana perunavelli. Nälissään lähti kaikki ravintoloiden ja grillien kautta matkoihinsa.

Vierailija
1148/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä noissa lapsettomissa juhlissa muuta vikaa ole kuin vaikea saada hoitajaa kun kaikki yleensä samoissa häissä. Enkä ketään tuntematonta MLL:n hoitajaa tahdo meille yöksi.

Vierailija
1149/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on omituista ,minkä ihmeen takia jotkut ihmiset haluavat haalia koko sukunsa häihin , vaikkei ikinä olisi oltu missään henkilökohtaisessa kontaktissa. Täytyy päteä ja pärjätä kumppanin suvulle? Halutaan saada mahdollisimman iso lahjapotti ? Vai mikä?

Se painostus tulee yleensä hääparin vanhempien taholta. Heille on tärkeää päästä näyttämään että kuinka hienot juhlat on järjestetty, joten tottakai sinne haalitaan kaikki kaukaiset sukulaiset, naapurit ja työkaverit.

Näin tuoreen morsiamen äitinä kyllä haluan sanoa, että toki kutsun ne läheiset tuttavat ja sukulaisemme, joiden lasten häihin itse olemme saaneet kutsun. Olisi loukkaavaa jättää kutsumatta.

Olihan tämä kommentti provo? Kyseessä on hääparin juhla, ei vanhempien juhla. Hääparilla on oikeus saada kutsua juhliinsa itselleen merkittävät ja läheiset ihmiset, eikä jotain vanhempien tuttavia. Ja miksi ihmeessä joku vanhempien tuttava haluaisi edes osallistua sellaisiin häihin, joiden morsianta ja sulhasta ei edes välttämättä tunne?

Vierailija
1150/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on tullut jo hyvin kattavasti häämokia 58 sivun verran :)

Vierailija
1151/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on tullut jo hyvin kattavasti häämokia 58 sivun verran :)

Ja vähän aasialaispornoa sinne sekaan.

Pliis, modet, tässä ois teille ihan tarpeeks hommaa, kun siivoatte tän saastan pois oikean keskustelun seasta.

Vierailija
1152/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häävieras kirjoitti:

Ikävintä:no

Ehdotuksia:

Onnea häihin ja elämään!

No kyllä menee hankalaksi, jos jokaikisen vieraan ruokarajoitteet aletaan huomioimaan koko tarjoilussa. Ymmärrän toki allergiat, mutta että vegaanitkin? Haloo?

Miksi vegaanin ruokavaliota ei tarvitse ottaa huomioon eikä kunnioittaa? Haloo??

Vierailija
1153/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häävieras kirjoitti:

Ikävintä:

Ehdotuksia:

Onnea häihin ja elämään!

Kyllä meidän häissä ainakin huomioitiin vegaanit siinä missä allergiat ja muut ruokarajoitteet. Miksi ei olisi huomioitu, kyllä se pitopalvelu ne tekee ongelmitta.

Vierailija
1154/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian suuttui kaasojen ohjelmanumerosta ja murjotti / itki koko loppujuhlan ajan.

Itkun aihe oli se, että kaasot näyttivät valokuvamuistoja vuosien varrelta ja yhdessä kuvassa morsiamella vilahti tupakka kädessä. Morsian ei ollut kertonut sukulaisilleen, että on joskus polttanut tupakkaa ja suuttui tämän asian paljastumisesta. Sukulaiset eivät ole uskonnollisia tai mitään sellaista, vaan ihan ns. tavallisia ihmisiä, joten en itse tajunnut mikä tässä oli niin suuri ongelma. Liekö suurin osa edes tajunnut että tupakka ylipäätään oli siinä kuvassa, kun se näkyi vain taustalla.

En tiedä kenen syy tuo juhlien pilalle meno nyt sitten varsinaisesti oli. Olisiko kaasojen pitänyt tietää, että morsian vetää tuollaisesta herneet nenään? Vai morsiamen ottaa vähän rennommin? Noh, joka tapauksessa juhlat murjottavan juhlakalun kanssa olivat aika kiusalliset.

1155/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelun alimitoitus ruuissa ja kahvileivissä. Tyttären häät ja häpesin tarjoilun  pienuutta. Oli sanottu, että pitää olla riittävästi. Pitkämatkalaisia vieraita suurin osa

Anneli

Vierailija
1156/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun alkoholittomana juomana oli tarjolla vain hanavettä ja kotikaljaa. En voi sietää kaljan makua. Juhlajuomani oli siis vesi.

Alkoholittomia vaihtoehtoja olisi runsaasti. Muuten häissä ei oltu penniä venytetty.

Tämä on muuten omituinen asia. Olen yleensä omalla autolla liikkeellä, joten en juhlissa ota alkoholia.

Vesi ja pommac on ne juomat. Kotikaljaa tai mehukattia, jos oikein ylellistä. Eräissä juhlissa kysyin, että olisiko jotain alkoholitonta (oli tupaantuliaiset ja oli boolia yms ja pöydällä useita pulloja limsaa). Emäntä vastasi, että ota hanasta vettä. Limsaa ei voinut antaa lasillista, koska se oli tarkoitettu booliin.

Yksissä häissä pyysin alkoholittoman maljan, niin morsiamen äiti rääkäisi kovaan ääneen, että taasko sää oot paksuna. Siinä sitten seisoin kaikkien tuijottaessa mahanseutuani. En ollut raskaana, mutta en kokenut olevani tilivelvollinen muille vieraille siitä. No kauhealla tohinalla morsiamen äiti kävi hakemasta keittiöstä sitten vihreää mehukattimehua, jota oli varannut lapsille.

No mitä se alkoholiton juoma sitten saisi teille olla? Limsaa, mehua, maitoa, mocktaileja, alkoholitonta olutta, vai mitä? Kiinnostaisi tietää...

Jos on tarjolla viinejä, voisi olla tarjolla alkoholittomia viinejä myös tai sitten vaikka erilaisia makukivennäisvesiä Vichy, Aqua yms Cokiskin on parempi kuin vesi - juhlissa kun ollaan. Kaikki kupliva alkoholiton olisi kiva.

Muuten kyllä juon vettä paljon, mutta että häissä ruoka- ja seurustelujuomana hanavesi..

Ei nyt pentele sentään mehukattiakaan aikuisille.. 

Kyllä minulle vesi on se paras ja ainoa juoma ruuan kanssa. Kokisen lipitys ruokajuomana häissä on kyllä junttia, jopa niiltät lapsilta. Joko viini, olut, tai vesi, ei mitään mehuja ja limppareita aikuisille ihmisille juhlissa ruokajuomaksi! Hanavesi on ihan sitä samaa vettä mitä pullovesikin H2O:ta, eikä mitään huonoa halppisversiota. Vesikannuun koristeeksi sitruunaa tai mansikkaa, ja vähän mintunlehteä niin on täydellinen ja koristeellinen juoma juhlaan kuin juhlaan.

Sitä vettä saa kraanasta, eli en kyllä pidä siitä mitenkään juhlavan juomana. Sitä juo lisäksi myös ne viinin juojat, joten mitä spessua se "kaato" on alkoholittomalle hyvän aterian päälle? Ehdottomasti toki vesi vaihtoehtona, se juo ken tykkää, mutta lisäksi kuplavesi, kokis (eikä mitään freeway halpiskolaa) ja ehkä jopa se alkoholiton olut tms vaihtoehdoksi.

Tämä . Mikä siinä alkoholittoman oluen viini n tms ostamisessa ja tarjoilussa kirpaisee jos muille on tarjolla alkoholipitoinen versio? Sama onnittelumaljojen ja boolin suhteen.

Itse vastasin vain siihen että samaa vettä se hanavesikin on, eikä yhtään huonompaa kuin muovin sisällä kaupasta kannettu. 

Eli kun tarjoilet muille viiniä ja olutta , tokaiset niille jotka haluaisi alkoholittoman vaihtoehdon että hanavesi kelvatkoon teille? Ei se hanavesi kyllä oikein ole samantasoinen juhlajuoma kun se viini tai olut. Sitäpaitsi monissa paikoissa hanavesi maistuu siihen tottumattomalle ihan kauhealle. esim. tyttären kissa ei suostu juomaan vettä uudessa kodissaan Turussa vaan sille täytyy ostaa neutraalin makuista vettä tai viedä pullossa täältä.

Kissat onkin tarkkoja. Ei kenenkään pidä juoda pilaantunutta vettä, eli etkö nyt tee itsestäsi hölmöä väittämällä niin :D  Jos tehdään itse kotikalja tai sima, tai muu juoma johon vettä tulee, niin kyllä siihen ihan sitä hanavettä laitetaan. Vai keitätkö kahvitkin pulloveteen häissäsi? Enpä oikein usko. Tuo hanaveden dissaaminen on todella törkeää, varsinkin kun ihan selkeästi siinä viestissä sanottiin että kauniisiin kannuihin, koristeeksi ja makua tuomaan mansikkaa ja minttu, tai sitruunaviipaleita ja jotain muuta koristeyrttiä. Todella juhlallista tulee, etkä sinä huomaa mitään onko se vesi kaadettu kannuun muovipullosta vai hanasta ;)

Minulle maistuisi alkoholiton olut tai alkoholiton viinikin (myös onnittelujuomaksi alkoholiton kuohari), kun olen kuskina. Noloa juhlan järjestäjältä huutaa kesken juhlien, että hae vettä hanasta, ei meillä oo muuta kuin vettä ja maitoa juotavana alkoholittomana.

Vierailija
1157/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyynikko666 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kritisoi sitä, että hääpari on käynyt valokuvattavana vihkimisen jälkeen. Toisin kuin joku sanoi, syynä ei yleensä ole se, ettei haluttaisi nähdä toista ennen vihkimistä, vaan se, että ennen vihkimistä pari on jännittyneempi ja se valitettavan usein myös näkyy kuvissa. Valokuvaajat usein suosittelevat, että kuvat otettaisiin vasta vihkimisen jälkeen. Itse teen molemmin päin. Kuitenkin varmistan aina hääparilta jo kuvausta sopiessa, että ovathan huomioineet vieraiden vastaanottamisen juhlapaikalla. Kaaso/bestman avaamassa ovia ja tarjoamassa juotavaa. Kuvaukseen menee noin 30-45 minuuttia, joten odottelua ei niin kauheasti kerry, kun morsiuspari kuitenkin lähtee vihkipaikalta ensimmäisenä pois.

t. valokuvaaja

Tämä on totta. Ei pitäisi olla mikään ongelma ottaa kuvia vihkimisen jälkeen, jos vieraat on huomioitu. Kyllä pari voi olla kuvattavana, mutta silloin vieraiden on päästävä sisälle, saatava virvokkeita ja heille on hyvä järjestää jopa pientä ohjelmaa. Itsekin kyllä haluaisin kuvauksen vihkimisen jälkeen juuri rennomman fiiliksen vuoksi. 

Kuvauksenhan voi järkätä vaikka eri päivälle. Ei tarvi sitten muuta jännittää.

No eihän tämä toimi, että ryhtyisi kahtena eri päivänä tälläytymään. Häissä, joissa olin itse kaasona, niin kuvat otettiin aamulla ennen vihkimistä. Siinä oli hääpari vielä ihan freesinä ennen yhtään kesähelteiden hikikarpaloa. Ei ollut turhaa odottelua vihkipäivänä.

Näin se toimii, joko ennen vihkimistä tai jos ei onnistunu, niin vieraille cocktail hour siksi aikaa (sisällä + lämmitys tai ilmastointi, istumapaikat, musiikkia, juomaa, pientä syötävää jne).

Vierailija
1158/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urbaani maalainen kirjoitti:

Pitopalvelun alimitoitus ruuissa ja kahvileivissä. Tyttären häät ja häpesin tarjoilun  pienuutta. Oli sanottu, että pitää olla riittävästi. Pitkämatkalaisia vieraita suurin osa

Tämä on joskus ongelma. Maksetaan pitopalvelulle suuri summa ruokatarjoiluista ja kerrotaan kuinka monta henkilöä tulee. Silti ruoka ei riitä, vaikka joukossa ei olekaan suursyömäreitä, jotka söisi kolmen edestä.

Silloin sitä miettii, että mistä tässä on maksettu.

Vierailija
1159/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on omituista ,minkä ihmeen takia jotkut ihmiset haluavat haalia koko sukunsa häihin , vaikkei ikinä olisi oltu missään henkilökohtaisessa kontaktissa. Täytyy päteä ja pärjätä kumppanin suvulle? Halutaan saada mahdollisimman iso lahjapotti ? Vai mikä?

Se painostus tulee yleensä hääparin vanhempien taholta. Heille on tärkeää päästä näyttämään että kuinka hienot juhlat on järjestetty, joten tottakai sinne haalitaan kaikki kaukaiset sukulaiset, naapurit ja työkaverit.

Näin tuoreen morsiamen äitinä kyllä haluan sanoa, että toki kutsun ne läheiset tuttavat ja sukulaisemme, joiden lasten häihin itse olemme saaneet kutsun. Olisi loukkaavaa jättää kutsumatta.

Olihan tämä kommentti provo? Kyseessä on hääparin juhla, ei vanhempien juhla. Hääparilla on oikeus saada kutsua juhliinsa itselleen merkittävät ja läheiset ihmiset, eikä jotain vanhempien tuttavia. Ja miksi ihmeessä joku vanhempien tuttava haluaisi edes osallistua sellaisiin häihin, joiden morsianta ja sulhasta ei edes välttämättä tunne?

Olin joskus häissä joissa oli enemmän morsiamen isän työkavereita ja yhteistyökumppaneita kuin sulhasen ystäviä ja sukulaisia. Aika selvää siis kuka maksoi häät.

Vierailija
1160/2309 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urbaani maalainen kirjoitti:

Tämä on joskus ongelma. Maksetaan pitopalvelulle suuri summa ruokatarjoiluista ja kerrotaan kuinka monta henkilöä tulee. Silti ruoka ei riitä, vaikka joukossa ei olekaan suursyömäreitä, jotka söisi kolmen edestä.

Silloin sitä miettii, että mistä tässä on maksettu.

Ne annoskoot per henkilö ovat kyllä todella pieniä, kun niitä lautasella katselee. Siksi olen pitopalvelua käyttäessäni kertonut määrän aina puolellatoista.

Paras ratkaisu on pöytiin tarjoilu. Näin tein omissa häissäni. Vaikka tuntuisi, että kukaan ei ole suursyömäri, niin kun jokainen ottaa vähän sitä omaa herkkuaan reilummasti, niin väkisinkin loppuu kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi