Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
1021/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun alkoholittomana juomana oli tarjolla vain hanavettä ja kotikaljaa. En voi sietää kaljan makua. Juhlajuomani oli siis vesi.

Alkoholittomia vaihtoehtoja olisi runsaasti. Muuten häissä ei oltu penniä venytetty.

Tämä on muuten omituinen asia. Olen yleensä omalla autolla liikkeellä, joten en juhlissa ota alkoholia.

Vesi ja pommac on ne juomat. Kotikaljaa tai mehukattia, jos oikein ylellistä. Eräissä juhlissa kysyin, että olisiko jotain alkoholitonta (oli tupaantuliaiset ja oli boolia yms ja pöydällä useita pulloja limsaa). Emäntä vastasi, että ota hanasta vettä. Limsaa ei voinut antaa lasillista, koska se oli tarkoitettu booliin.

Yksissä häissä pyysin alkoholittoman maljan, niin morsiamen äiti rääkäisi kovaan ääneen, että taasko sää oot paksuna. Siinä sitten seisoin kaikkien tuijottaessa mahanseutuani. En ollut raskaana, mutta en kokenut olevani tilivelvollinen muille vieraille siitä. No kauhealla tohinalla morsiamen äiti kävi hakemasta keittiöstä sitten vihreää mehukattimehua, jota oli varannut lapsille.

No mitä se alkoholiton juoma sitten saisi teille olla? Limsaa, mehua, maitoa, mocktaileja, alkoholitonta olutta, vai mitä? Kiinnostaisi tietää...

Jos on tarjolla viinejä, voisi olla tarjolla alkoholittomia viinejä myös tai sitten vaikka erilaisia makukivennäisvesiä Vichy, Aqua yms Cokiskin on parempi kuin vesi - juhlissa kun ollaan. Kaikki kupliva alkoholiton olisi kiva.

Muuten kyllä juon vettä paljon, mutta että häissä ruoka- ja seurustelujuomana hanavesi..

Ei nyt pentele sentään mehukattiakaan aikuisille.. 

Kyllä minulle vesi on se paras ja ainoa juoma ruuan kanssa. Kokisen lipitys ruokajuomana häissä on kyllä junttia, jopa niiltät lapsilta. Joko viini, olut, tai vesi, ei mitään mehuja ja limppareita aikuisille ihmisille juhlissa ruokajuomaksi! Hanavesi on ihan sitä samaa vettä mitä pullovesikin H2O:ta, eikä mitään huonoa halppisversiota. Vesikannuun koristeeksi sitruunaa tai mansikkaa, ja vähän mintunlehteä niin on täydellinen ja koristeellinen juoma juhlaan kuin juhlaan.

Sitä vettä saa kraanasta, eli en kyllä pidä siitä mitenkään juhlavan juomana. Sitä juo lisäksi myös ne viinin juojat, joten mitä spessua se "kaato" on alkoholittomalle hyvän aterian päälle? Ehdottomasti toki vesi vaihtoehtona, se juo ken tykkää, mutta lisäksi kuplavesi, kokis (eikä mitään freeway halpiskolaa) ja ehkä jopa se alkoholiton olut tms vaihtoehdoksi.

Tämä . Mikä siinä alkoholittoman oluen viini n tms ostamisessa ja tarjoilussa kirpaisee jos muille on tarjolla alkoholipitoinen versio? Sama onnittelumaljojen ja boolin suhteen.

Itse vastasin vain siihen että samaa vettä se hanavesikin on, eikä yhtään huonompaa kuin muovin sisällä kaupasta kannettu. 

Vierailija
1022/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä viestejä lukee tuntuu kieltämättä vähän omituiselta. Itse olen ollut vain ja ainoastaan kivoissa häissä, on ollut erilaisia, hyvin pienimuotoisempia ja suureellisia, isolla budjetilla tehtyjä. Olen aina mennyt häihin onnellisena hääparin juhlasta ja en ole arvostelevalla silmällä syynäillyt karkkibaareja tai puuttuvia tai liian pitkäveteisiä hääleikkejä. Joissain häissä on ruokaa ollut niin että pöydät notkuu ja toisissa sitten nuukemmin - kukin juhla on ollut morsiusparin malliin tehty ja sellaisenaan hyvä. Kutsusta voi aina kohteliaasti kieltäytyä, ei kenenkään ole pakko mennä häihin mieltänsä pahoittamaan tai nälkää näkemään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on outoa, että ihmiset vetää herneen nenään lapsettomista häistä. Eikös se ole oiva mahdollisuus viettää laatuaikaa oman kumppanin kanssa?

Selittäkää joku, miksi lapsettomat häät on verinen loukkaus.

Laatuaika kumppanin kanssa vietetään aivan muualla kuin toisten ihmisten ryyppyjuhlissa/ pönotysjuhlissa. Niitähän kyseiset juhlat ovat kun kerran ei haluta lapsia paikalle. Häät on perhejuhlat ja sukujuhlat. Lapsetkin kuuluu sukuun. Eikö aikuiset? Ihmiset osaa järjestää mitään muuta tilaisuutta bilettää kavereidensa kanssa? Mitä järkeä on edes kutsua niitä sukulaisia? Minulle ei lapsia kutsussa tarkoittaa sitä, että kyseessä on juhlat, jonka tyylisen tilaisuuteen en halua osallistua. Joten kiitos ei, emme pääse tulemaan.

Justjust. Moni jättää lapset kutsumatta sen takia, että muuten juhlissa saattaa olla niitä lapsia jopa enemmän kuin aikuisia. Jolloin on oltava sitten niille eri ikäisille lapsille omia juttuja ja kaikki maksaa.

Tai sitten on joku hybridi. Puolisollani on iso suku, parikymmentä serkkua ja näillä kolmattakymmentä lasta ja lisää tulee koko ajan. Ikähaitari on melkoinen.

Useammassakin serkkuhäässä on ollut rajauksena, että serkkutasolle kutsutaan iästä riippumatta ja siitä alaspäin ei, iästä riippumatta.

Vierailija
1024/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä, joissa PITOPALVELU oli leikannut palan hääkakusta ennen sen esille tuomista. Tästä on vuosia, enkä edelleenkään ole keksinyt minkäänlaista mahdollista perustelua tuolle.

Tulis mieleen, että hääpari on pyytänyt leikkaamaan palan kakkua itselleen pakkaseen, jonka söivät sitten ensimmäisenä hääpäivänään?

Ei, hääpari oli järkyttynyt tästä.

"Tulis mieleen, että hääpari on pyytänyt leikkaamaan palan kakkua itselleen pakkaseen, jonka söivät sitten ensimmäisenä hääpäivänään"

Voisikos kyseessä olla katkeroituneen ja hylätyn morsiamen exän viesti sulhaselle, että paras pala kakusta on jo maistettu?

No nyt oli kaukaa haettu ja oksettava teoria. Mikä paras pala kakusta? Hyi.

Taitaa olla huonoin pala vuoden säilyttelyn jälkeen :D

Vierailija
1025/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on outoa, että ihmiset vetää herneen nenään lapsettomista häistä. Eikös se ole oiva mahdollisuus viettää laatuaikaa oman kumppanin kanssa?

Selittäkää joku, miksi lapsettomat häät on verinen loukkaus.

Laatuaika kumppanin kanssa vietetään aivan muualla kuin toisten ihmisten ryyppyjuhlissa/ pönotysjuhlissa. Niitähän kyseiset juhlat ovat kun kerran ei haluta lapsia paikalle. Häät on perhejuhlat ja sukujuhlat. Lapsetkin kuuluu sukuun. Eikö aikuiset? Ihmiset osaa järjestää mitään muuta tilaisuutta bilettää kavereidensa kanssa? Mitä järkeä on edes kutsua niitä sukulaisia? Minulle ei lapsia kutsussa tarkoittaa sitä, että kyseessä on juhlat, jonka tyylisen tilaisuuteen en halua osallistua. Joten kiitos ei, emme pääse tulemaan.

Justjust. Moni jättää lapset kutsumatta sen takia, että muuten juhlissa saattaa olla niitä lapsia jopa enemmän kuin aikuisia. Jolloin on oltava sitten niille eri ikäisille lapsille omia juttuja ja kaikki maksaa.

Ei sinne sirkusta tarvitse silti järjestää. Palkkaa pari nuorta valvomaan ja leikittämään ja tila tähän. Viimeisimmissä sukuhäissä Itsellä oli jo lapset yli 15 v ja viihtyivät serkkujensa kanssa jutelemassa. Pienemmille oli leikkihuone ja siellä pelejä ja tekemistä. Heille myös oli järjestetty ongintaa, kasvomaalausta ym. Sekä nurkkaus videoiden katsomiseen . Lähinnä viitseliäisyystä on kyse.

Vierailija
1026/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa avec-kutsussa on kyllä sekin, että toki vakiintuneen puolison saa ottaa, mutta jos on vieras jolla paljon näitä ns irtobingoja, niin miksi kutsua omiin juhliinsa jonkun flavor of the month? Kiusallista. 

Todellakin! Meillä oli erään vieraan kanssa tämä ongelma. Tyyppi kyseli pitkin kesää, että ”voinko tuoda teidän häihin leidin X, Y, Z...” Naiset vaihtuivat joka terassikierroksella.

Sitten se viimeisin naisjuttu ehti mennä parin viikon kestoaikanaan poikki, joten ei tarvinnut viimeisimmälle löydölle enää häissä paikkaa kattaa.

Toinen ongelma oli mieheni sisko. Hän vatvoi, tuoko mukanaan silloista miesystäväänsä vai ei. Joka toinen viikko ennen juhlia ilmoitti, että mies tulee/ei tule. Miestäni otti päähän niin paljon, että hän sanoi aika suorat sanat toiseksi viimeisenä päivänä ennen juhlaa. Sisko siitä möksähti ja tämä miesystävä käväisi meidän hääjuhlien jatkoilla pikipäin kartanon pihalla juttelemassa verkkarit jalassa 8-/

Ja vieraita pyydettiin ilmoittamaan tulostaan n. kk aiemmin, koska ruoka-, juoma- ja kakkutilaukset piti lyödä ajoissa lukkoon.

Vierailija
1027/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä viestejä lukee tuntuu kieltämättä vähän omituiselta. Itse olen ollut vain ja ainoastaan kivoissa häissä, on ollut erilaisia, hyvin pienimuotoisempia ja suureellisia, isolla budjetilla tehtyjä. Olen aina mennyt häihin onnellisena hääparin juhlasta ja en ole arvostelevalla silmällä syynäillyt karkkibaareja tai puuttuvia tai liian pitkäveteisiä hääleikkejä. Joissain häissä on ruokaa ollut niin että pöydät notkuu ja toisissa sitten nuukemmin - kukin juhla on ollut morsiusparin malliin tehty ja sellaisenaan hyvä. Kutsusta voi aina kohteliaasti kieltäytyä, ei kenenkään ole pakko mennä häihin mieltänsä pahoittamaan tai nälkää näkemään :)

Ongelmahan tässä on, ettei etukäteen voi tietää millaiset juhlat on luvassa. Itse osallistun nykyisin vain aivan lähisukulaisten häihin. Nekin jätän mieluummin väliin jos on kovin hankalassa paikassa ja huonoon aikaan.Asun kaukana muusta suvusta.

Vierailija
1028/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden ripottelu tuntemattomien sekaan. Hääparilla saattaa olla kiva ajatus, että suvut tutustuvat toisiinsa, mutta todellisuudessa pariskunnan vanhempia ja sisaruksia lukuunottamatta suvut eivät tule koskaan olemaan tekemisissä toistensa kanssa.

- - - - - - - 

"Vieraiden ripottelu tuntemattomien sekaan."

Vuosia... vuosia sitten olin edustamassa sukuhaaraa varsin kaukaisten sukulaisten häissä.  Muuten ihan ehdottoman asialliset normihäät ilman mitään rasittavia leikkejä tms ja muita hörhöilyitä.

Kuinkas ollakaan, istumajärjestykseksi oli muodostunut (ainakin epäilen) hiukan vitsillä seuraavanlainen: Pitkä pöytä, joka oli istutettu lapsia ja nuoria täyteen, paitsi aivan pöydän pää. Siellä sitten istuin ventovieraiden pentujen ja vihkipapin kanssa sitten...  Veikkaan, että koiraleuka serkunserkulla tms olisi ollut sormet pelissä, kieli poskella. Ehkä haluttiin katsoa, miten selviän seurustelusta hengenmiehen kanssa.  Hiukan ehdin jo mielessä manata tilannetta...

-Elettiin aivan digikuvauksen alkuaikoja johon olin itse aika tukevasti hurahtanut, samoin kuin kuvankäsittelyyn ja samalla pikku kuvajulkaisujen koostamisen; taittamisen alkeita siis.  Kuinka ollakaan, kohta kävi ilmi, että pastori oli saman harrastuksen innokas touhuaja ja eipä aikaakaan, kun digikuvaus jutuille ei meinannut loppua tulla. Kun aihe oli uusi ja vielä  yhdistettynä molempien amatööri "taittamiseen" niin saman aihepiirin harrastajia ei ollut koskaan ennen tullut vastaan sen ajan maailmassa. Ja sen tiimoilta juttua siis todella riitti!

Epäilin källiä ja silmäkulmasta naurua pidätellen yritin seurata källi-masinistin hämmästystä siitä, miten tunnetulla semi-skeptikolla ja semi-ateistilla (meikulla) ja kirkonmiehellä juttua riitti ja riitti katkeamatta koko illan...

Sorry, off-topic stoorista mutta kyseessä olisi saattanut olla myös patamusta kertomus typerästä istumajärjestyksestä. Opetus on samalla se, ettei ennalta voi suunnitella enempää onnistunutta kuin kiusallistakaan istumajärjestystä sata-varmasti...

Heh, sama ihme tapahtui serkkuni häissä. Serkku oli istuttanut meidät meille vieraan työkaveripariskuntansa viereen. Illan mittaan meillä juttu kulki niin hyvin, että loppuillasta työkaverin mies kulki halikaulaa mieheni kanssa ja kertoi, miten on tavannut hengenheimolaisen. Nyt ne on meidänkin tuttavapiiriin kuuluvia ihmisiä ja kivaa on aina kun tavataan, serkku tietenkin miehineen mukana.

Vierailija
1029/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häärahatili: tuntuu sisäänpääsymaksulta häihin, pahimmassa tapauksessa vertaillaan kuka vieraista antaa eniten rahaa. 

Minusta kaameampi on pitkä häälahjatoivelista, josta kukin ostaa tavaraa varojensa mukaan... jos pystyy ostamaan, välillä ne ovat niin kalliita.

Tai sitten kasa sellaista kamaa häälahjapöydällä, ettei hääpari keksi niille oikein muuta käyttöä kuin jatkokierrättämisen lahjana edelleen. Usein pariskunta on asunut yhdessä jo tovin ja hankkinut tarvittavat tavarat asuntoonsa.

P.S. Mauttomin taitaa kuitenkin olla se, että kerätään hattuun rahaa juhlapaikalla jonkun leikin varjolla. Ihan kuin ei häälahja ja polttarit jo riittäisi.

Vierailija
1030/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää nämä nälän ja janon valittelijat. Onko tosiaankin niin, että ihmiset eivät osaa varautua? Ottaa mukaan vähän syötävää (pähkinät ovat erinomaisia) ja vesipulloa?

Vierailija
1031/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on se aika kirkosta hääpaikalle. Ja siellä hääpaikalla odottelu, koska usein tässä välissä otetaan ne hääkuvat. Ja odotutetaan vieraita. Kuumana kesäpäivänä pitäisi järjestää vettä juotavaksi ja vessamahdollisuuden. Ja ehkä jotain ohjelmaa, kun on niin tylsää. 

Tähänkin on ratkaisu. Voi käväistä matkan varrella vaikka jossain kahvilla ja istuskella rauhassa. Menee juhlapaikalle sitten vähän myöhemmin ja kas, odotteluaika on lyhentynyt mukavasti.

Vierailija
1032/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksissä häissä ruoat ja kakku oli pahasti alimitoitettu. Kun meidän pöydän vuoto tuli hakea kakkua, ei jäljellä ollut mitään. Kokonaan ilman kakkua jäi noin 20 henkeä.

Ikäväkseni olen myös huomannut, että laskennallinen kakku- ja ruokaannos ovat hyvin erikokoisia kuin toteutuneet annokset. Jos ihmiset saavat itse annostella, niin siinä menee kerralla kaksi tai kolmekin laskennallista annosta. Moni tulee sillä mielellä, että syödään nyt sitten koko antamamme lahjan arvosta. Ja matkat vielä päälle. Siksi onkin järkevää maksaa yhdelle tarjoilijalle, joka esim. annostelee kakun.

Vierailija
1033/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legenda Jo Eläessään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä hyvin mautonta, jättää kaason puoliso kutsumatta.

Itse olin kaverin häissä myös vieraana ilman puolisoa, vaikka olin 7. kuulla raskaana. Tiesivät siis jo kutsuessaan vain minut, että olin raskaana ja ollut puolisoni kanssa yhdessä jo useamman vuoden. Siinä sitten selittelet/keksit hätävalheita hääjuhlassa tuntemattomille ihmisille, miksi minun puolisoni "ei päässyt" mukaan. Olin ainoa ilman avecia. Oli todella kiusallista ja nöyryyttävää, vaikka pahan mielen yritinkin peittää parhaani mukaan.

Olin hääparin toisen osapuolen läheinen ystävä yli 10 v ajan, tuo tapahtuma viilensi välit totaalisesti.

Vaikkei kaikkien sukulaisten/kavereiden puolisot miellyttäisi, niin kutsu molemmille olisi silti kohtuullinen pitkään yhdessä olleille pareille.

Minä tuollaisissa tilanteissa sanon totuuden

Kerron että puolisoa ei kutsuttu, siksi ei ole mukana.

En tokikaan ala asiaa päivittelemään tai ihmettelemään kenellekään , mutta en kyllä myöskään valehtele.

Se on hääparin asia nolostella ja selitellä asiaa , jos se esille tulee jossain vaiheessa.

Minä en olisi edes mennyt. Olisin käyttänyt raskautta tekosyynä. Hääkutsusta saa kieltäytyä.

Mieheni ei lähtenyt serkkunsa häihin, koska kutsu koski vain häntä itseään. Olimme olleet naimisissa yli 10 vuotta, joten kutsuja kyllä tiesi, että miehelläni on puoliso

On kyllä todellista white trash-toimintaa olla kutsumatta kaason puolisoa häihin. Noloa. Muutenkin nämä ilman avecia olevat kutsut on arveluttavia ja epäkunnioittavia, jos on on kyseessä kuitenkin seurusteleva/aviossa oleva pari. Jos ei rahat riitä, niin priorisoidaan kutsuttavia. Jättäisin menemättä minkä tahansa syyn varjolla jos puolisoa ei kutsuttaisi.

Itse en ala tuollaisessa tilanteessa keksimään/vaivaudu erittelemään mitään syitä, minkä varjolla en osallistu häihin. Serkkuni kutsui 600 km päähän hankalien kulkuyhteyksien päähän häihin, joihin puolisoani ei kutsuttu. Kutsussa kehdattiin jopa alleviivata, että huomaathan, että kutsu on vain sille, jonka nimi lukee kuoressa.. noihin häihin osallistuminen yöpymiseen ja matkoineen olisi maksanut mun lomareissubudjetin verran. Kyllä tuollaiset matkat häihin ovat jo hinnaltaan sellaisia, että niihin yhdistetään perheen kesälomamatkailua. Lähdin mieluummin puolisoni kanssa Prahaan ja jätin häät välistä :) liekö moni muukin sukulaisista sai samantyyppisen kutsun, koska täältä päin kukaan ei lähtenyt ko. häihin. Serkun äiti suuttui puolelle suvusta sitten ja mm kysyi äidiltäni, vieläkö olen puolisoni kanssa yhdessä.. (joo kyllä, ja paljon kauemmin kuin serkkuni omansa) ilmeisesti ymmärsivät yskän.

Ihan varmasti fiksua korostaa, että kutsu on vain kutsutulle. En tuosta alleviivauksesta pahastuisi. Helpottihan se tässäkin tapauksessa päätöksentekoa. Ihmiset loukkaantuvat kummallisista asioista.

En loukkaantunut, mutta ihmettelen kyllä edelleen, miksi korostetaan noilla kutsun sanavalinnoilla, koska kyllähän se kutsu oli jo mulle vain osoitettu. Tässähän serkkuni äiteineen pahoitti mielensä, kun en tullut yksin. Tuommoinen on mielestäni vain mautonta alleviivata, että jotain perheenjäsentä ei haluta häihin.

Kiitos selvennyksestä. Ja anteeksi, käsitin sinun ottaneesi siipeesi, kun täällä piti vielä asiaa erikseen muistella ja korostaa, kuinka serkkusi ja hämem äitinsä pahoittivat mielensä.

Vierailija
1034/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häärahatili: tuntuu sisäänpääsymaksulta häihin, pahimmassa tapauksessa vertaillaan kuka vieraista antaa eniten rahaa. 

Minusta kaameampi on pitkä häälahjatoivelista, josta kukin ostaa tavaraa varojensa mukaan... jos pystyy ostamaan, välillä ne ovat niin kalliita.

Tai sitten kasa sellaista kamaa häälahjapöydällä, ettei hääpari keksi niille oikein muuta käyttöä kuin jatkokierrättämisen lahjana edelleen. Usein pariskunta on asunut yhdessä jo tovin ja hankkinut tarvittavat tavarat asuntoonsa.

P.S. Mauttomin taitaa kuitenkin olla se, että kerätään hattuun rahaa juhlapaikalla jonkun leikin varjolla. Ihan kuin ei häälahja ja polttarit jo riittäisi.

Ne kauhuhäät...sulhasen vanhemmat olivat sikarikkaita ja lahjatoivelista oli Stockalla (ja tavaratkin kalleimmasta päästä!) ja silti oli tällainen rahankeruutapahtuma. Voi yökötys.

Vierailija
1035/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhasen isä oli äidinkielen opettaja ja piti piiiitkästyttävän puheen sulhasen ja oman sukunimensä historiasta, jonka morsian naimakaupassa sai ( ihan tavallinen sukunimi). Hääparille suunnattu, kaunis, mutta rakkaudella ja huumorilla höystetty lyhyempi puhe olisi ollut asiayhteyteen sopivampi. Lopuksi maljojen kohotus tuoreelle hääparille olisi kruunannut puheen.

Vierailija
1036/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät, joissa piti maksaa ruoka itse.

Vierailija
1037/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää nämä nälän ja janon valittelijat. Onko tosiaankin niin, että ihmiset eivät osaa varautua? Ottaa mukaan vähän syötävää (pähkinät ovat erinomaisia) ja vesipulloa?

Ei ole ikinä tullut mieleen, että häihin olisi tarkoitus ottaa omat eväät mukaan! Eikä kyllä ole ollut tarvettakaan kuin yksissä häissä tähän mennessä (siellä ei olisi mitkään pähkinät riittäneet, olisi saanut olla big mac -ateria, jotta sen lisäksi hääruoka olisi riittänyt). Tietenkään mielestäni ei saa/kannata olettaa, että ruokaa ei saa heti vihkimisen jälkeen, eli kannattaa syödä etukäteen riittävästi, jotta jonkin aikaa pärjää. Mutta kun häät usein ovat usean tunnin mittaiset, niin kyllä mielestäni juhlan järjestäjän kuuluu huolehtia siitä, ettei vieraiden tarvitse olla nälkäisenä koko päivää ja iltaa.

Vierailija
1038/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on se aika kirkosta hääpaikalle. Ja siellä hääpaikalla odottelu, koska usein tässä välissä otetaan ne hääkuvat. Ja odotutetaan vieraita. Kuumana kesäpäivänä pitäisi järjestää vettä juotavaksi ja vessamahdollisuuden. Ja ehkä jotain ohjelmaa, kun on niin tylsää. 

Parhaiten järjestetyissä häissä tämä aika oli varattu coctail-tilaisuudeksi, jossa tarjottiin skumppaa ja pientä purtavaa, hääparin lähisuku kiersi tutustumassa häävieraisiin. 

Minusta on ihana osallistua sellaisiin häihin, joissa on majoitusta (voin maksaa itse), niin, että voisi tanssia myöhään ja yöpyä paikanpäällä, syödä hyvä aamiainen ja lähteä kotiin.

Vierailija
1039/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä, joissa PITOPALVELU oli leikannut palan hääkakusta ennen sen esille tuomista. Tästä on vuosia, enkä edelleenkään ole keksinyt minkäänlaista mahdollista perustelua tuolle.

Tulis mieleen, että hääpari on pyytänyt leikkaamaan palan kakkua itselleen pakkaseen, jonka söivät sitten ensimmäisenä hääpäivänään?

Mutta eihän tätä palaa leikata ennen kuin hääpari on aloittanut kakun.

Herraisä sentään, onko tuollainenkin tapa keksitty? Ikinä kuullutkaan, onneksi. Minkälainen kakku säilyy syömäkelpoisena, saati hyvänmakuisena vuoden pakkasessa?

Laadukas kakku.

Vierailija
1040/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan kartanohäät hienot, mutta monesti vieraat joutuvat jakautumaan, moniin eri huoneisiin.

Tuossa kohtaa auttaa, jos on hyvä äänentoistojärjestelmä. Silloin muihinkin huoneisiin kuuluu hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi