Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
981/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on outoa, että ihmiset vetää herneen nenään lapsettomista häistä. Eikös se ole oiva mahdollisuus viettää laatuaikaa oman kumppanin kanssa?

Selittäkää joku, miksi lapsettomat häät on verinen loukkaus.

Laatuaika kumppanin kanssa vietetään aivan muualla kuin toisten ihmisten ryyppyjuhlissa/ pönotysjuhlissa. Niitähän kyseiset juhlat ovat kun kerran ei haluta lapsia paikalle. Häät on perhejuhlat ja sukujuhlat. Lapsetkin kuuluu sukuun. Eikö aikuiset? Ihmiset osaa järjestää mitään muuta tilaisuutta bilettää kavereidensa kanssa? Mitä järkeä on edes kutsua niitä sukulaisia? Minulle ei lapsia kutsussa tarkoittaa sitä, että kyseessä on juhlat, jonka tyylisen tilaisuuteen en halua osallistua. Joten kiitos ei, emme pääse tulemaan.

Vierailija
982/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

enolesinkku kirjoitti:

Kutsu ilman avecia. En tuntenut häistä ketään muita kuin hääparin ja tietenkään voinut heidän kanssaan viettää aikaa.

Olin ainut, joka ei tuntenut ketään. Muilla ystävät, tuttavat, puolisot mukana.

Jäi todella huono fiilis. Vietin ajan yksin pyörien ympäri hääpaikkaa ja yrittäen tutustua muihin, mutta vaikeaa koska kaikilla oli omat porukat. Lisäksi paikkani oli pöydässä, jossa ainoastaan pariskuntia.

Selitys oli, että kaikki maksaa. Ymmärrän, mutta miksi kaikilla muilla sitten avecit mukana?

Tämä on kyllä pahin moka , enkä kyllä ymmärrä kuinka jotkut eivät vaan tajua.

Voi kutsua harrastusporukan, työporukan , opiskelukaveriporukan tms ilman avecia , mutta ei yksittäistä henkilöä.

Mielestäni jopa sinkun kutsuun olisi hyvä laittaa avec, jolloin hän voi itse päättää kenet ottaa mukaan.

Mua liikutti, kun kaveri suunnitteli omia häitään ja sanoi, että mulle tulee avecillinen kutsu, vaikka olin vielä sinkku. "Kyllä sä siihen mennessä olet jonkun seuralaisen löytänyt"

Ja tämä siis kaikella rakkaudella, eikä painostuksena suhteeseen vain jonkun kanssa. Hän luotti siihen, että valitsemani seuralainen osaa käyttäytyä juhlassa asiallisesti.

Hääjuhlat olivat kauniit ja hyvässä hengessä järjestetty. Ruokaa riitti, istumajärjestystä oli mietitty ja sääkin oli kuin morsian.

Niin, ja se avec ehti löytyä hyvissä ajoin. Tulevaisuudessa voi esittää tälle ihanalle ystäväpariskunnalle vastavuoroisesti hääkutsun. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun alkoholittomana juomana oli tarjolla vain hanavettä ja kotikaljaa. En voi sietää kaljan makua. Juhlajuomani oli siis vesi.

Alkoholittomia vaihtoehtoja olisi runsaasti. Muuten häissä ei oltu penniä venytetty.

Tämä on muuten omituinen asia. Olen yleensä omalla autolla liikkeellä, joten en juhlissa ota alkoholia.

Vesi ja pommac on ne juomat. Kotikaljaa tai mehukattia, jos oikein ylellistä. Eräissä juhlissa kysyin, että olisiko jotain alkoholitonta (oli tupaantuliaiset ja oli boolia yms ja pöydällä useita pulloja limsaa). Emäntä vastasi, että ota hanasta vettä. Limsaa ei voinut antaa lasillista, koska se oli tarkoitettu booliin.

Yksissä häissä pyysin alkoholittoman maljan, niin morsiamen äiti rääkäisi kovaan ääneen, että taasko sää oot paksuna. Siinä sitten seisoin kaikkien tuijottaessa mahanseutuani. En ollut raskaana, mutta en kokenut olevani tilivelvollinen muille vieraille siitä. No kauhealla tohinalla morsiamen äiti kävi hakemasta keittiöstä sitten vihreää mehukattimehua, jota oli varannut lapsille.

Oi miksi tuo vihreä mehukatti on mainittu tässä ketjussa niin monta kertaa?!? ihan järkyttävintä kuraa.....

Yleensä missä tahansa juhlissa, joihin kutsutaan lapsia ,juomana on vihreää mehukattimehua tai siitä valmistettua boolia eli mehun joukkoon laitetaan spriteä ja mahdollisesti päärynätuoremehua.. Ilmeisesti juoman vihreä väri tuo juhlavuutta tilanteeseen enemmän kuin punainen tai keltainen juoma.

Vierailija
984/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin bändin kanssa soittamassa häissä ja morsiamen sisko halusi laulaa biisin. Säestettiin kyllä, mutta oli kyllä kauheaa kuunneltavaa, kun ei osannut laulaa ollenkaan.

Tämä. Nolompaa on ainoastaan se, että joku täti vetää aarian kirkon parvelta Hyacinth Bucket tyyliin tai suloiset sisarusten lapset rääkkää viulua tai huilua. Musiikkiesitys on ok, mikäli esiintyjä osaa oikeasti sen esittää.

Vierailija
985/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun alkoholittomana juomana oli tarjolla vain hanavettä ja kotikaljaa. En voi sietää kaljan makua. Juhlajuomani oli siis vesi.

Alkoholittomia vaihtoehtoja olisi runsaasti. Muuten häissä ei oltu penniä venytetty.

Tämä on muuten omituinen asia. Olen yleensä omalla autolla liikkeellä, joten en juhlissa ota alkoholia.

Vesi ja pommac on ne juomat. Kotikaljaa tai mehukattia, jos oikein ylellistä. Eräissä juhlissa kysyin, että olisiko jotain alkoholitonta (oli tupaantuliaiset ja oli boolia yms ja pöydällä useita pulloja limsaa). Emäntä vastasi, että ota hanasta vettä. Limsaa ei voinut antaa lasillista, koska se oli tarkoitettu booliin.

Yksissä häissä pyysin alkoholittoman maljan, niin morsiamen äiti rääkäisi kovaan ääneen, että taasko sää oot paksuna. Siinä sitten seisoin kaikkien tuijottaessa mahanseutuani. En ollut raskaana, mutta en kokenut olevani tilivelvollinen muille vieraille siitä. No kauhealla tohinalla morsiamen äiti kävi hakemasta keittiöstä sitten vihreää mehukattimehua, jota oli varannut lapsille.

No mitä se alkoholiton juoma sitten saisi teille olla? Limsaa, mehua, maitoa, mocktaileja, alkoholitonta olutta, vai mitä? Kiinnostaisi tietää...

Jos on tarjolla viinejä, voisi olla tarjolla alkoholittomia viinejä myös tai sitten vaikka erilaisia makukivennäisvesiä Vichy, Aqua yms Cokiskin on parempi kuin vesi - juhlissa kun ollaan. Kaikki kupliva alkoholiton olisi kiva.

Muuten kyllä juon vettä paljon, mutta että häissä ruoka- ja seurustelujuomana hanavesi..

Ei nyt pentele sentään mehukattiakaan aikuisille.. 

Kyllä minulle vesi on se paras ja ainoa juoma ruuan kanssa. Kokisen lipitys ruokajuomana häissä on kyllä junttia, jopa niiltät lapsilta. Joko viini, olut, tai vesi, ei mitään mehuja ja limppareita aikuisille ihmisille juhlissa ruokajuomaksi! Hanavesi on ihan sitä samaa vettä mitä pullovesikin H2O:ta, eikä mitään huonoa halppisversiota. Vesikannuun koristeeksi sitruunaa tai mansikkaa, ja vähän mintunlehteä niin on täydellinen ja koristeellinen juoma juhlaan kuin juhlaan.

Sitä vettä saa kraanasta, eli en kyllä pidä siitä mitenkään juhlavan juomana. Sitä juo lisäksi myös ne viinin juojat, joten mitä spessua se "kaato" on alkoholittomalle hyvän aterian päälle? Ehdottomasti toki vesi vaihtoehtona, se juo ken tykkää, mutta lisäksi kuplavesi, kokis (eikä mitään freeway halpiskolaa) ja ehkä jopa se alkoholiton olut tms vaihtoehdoksi.

Tämä . Mikä siinä alkoholittoman oluen viini n tms ostamisessa ja tarjoilussa kirpaisee jos muille on tarjolla alkoholipitoinen versio? Sama onnittelumaljojen ja boolin suhteen.

Vierailija
986/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuvaukset ovat vihkimisen jälkeen, mikseivät vieraat voi mennä juhlapaikalle ruokailemaan / kahvittelemaan / nauttimaan ohjelmasta / seurustelemaan. Mikä pakko odottaa ulkona kunnes hääpari saapuu?

En ole koskaan ymmärtänyt eikä niin toimita monissa muissa maissa. Hääpari käy tervehtimässä vieraita juhlien aikana.

Koska monesti juhlatila on lukossa ja jos siellä on jotain ihmisiä keittiössä ,he valmistavat ateriaa ja kattausta. Kukaan ei ohjaa tilannetta morsiusparin puolesta. Kukaan ei tiedä tuleeko morsiusparin viiden minuutin vai 2,5 tunnin päästä. Tapanahan on, että morsiusparin vastaanottaa onnittelut ja toivottaa vieraat tervetulleiksi ja sen jälkeen siirrytään juhlatilaan. Kukaan ei ole järjestänyt tähän väliin tarjoilua ja ne rohkeat ,jotka käy kurkkimassa juhlatilaan huomaa ettei muita istumapaikkoja ole kuin ahtaasti sullotut katetut ruokapöydät.

Vierailija
987/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät morsiamen kotikaupungissa, me muutamat kaverit eri paikkakunnalta tulimme sinne junalla. Vihkiminen keskustassa, hääpaikka jossain kartanossa jossain hevonkuusessa. Lähdettiin vihkimisen jälkeen kyselemään, miten sinne pääsee. "Miia on kaaso, hän hoitaa nämä jutut". Sitten vaan tätä tuntematonta Miiaa etsimään - "Se tais lähteä jo". Aha. Pummattiin kyytiä ja päästiin lopulta kolmella eri autolla perille.

Perillä kartanossa seisoskellaan pihamaalla ja odotellaan. Lopulta hääpari tulee paikalle ja ihmiset muodostavat pitkän onnittelujonon mahdollisimman epäspontaanisti. Me morsiamen kaverit kieltäydyimme jonottamisesta ja onnittelimme omalla tavallamme myöhemmin. Kartanossa on paljon pieniä huoneita, ei mitään hajua siitä mitä tapahtuu seuraavaksi, ruokaa odotellaan. Ja odotellaan. Syödään keskenämme pienessä sivuhuoneessa. Ruuan jälkeen tekisi mieli kupillista kahvia, mutta ei. Käydään keittiöstä kysäisemässä, olisiko kahvia mutta sieltä heitetään ulos ja napakasti ilmoitetaan, että kahvia saa hääkakun kanssa myöhemmin. SItä sitten odottelemaan.

Kakku, leikit ja bändi isommassa yhteisessä tilassa ja siellä onkin ihan mukavaa, pakollisista leikeistä huolimatta. Bändi on oikein hyvä, mutta soittaa vähän yli puolen tunnin setin ja kieltäytyy encoresta vaikka yleisö sitä innokkaasti pyytääkin. Alkoholi on maksullista eikä baarissa ole kuin osa siitä, mitä listalla lukee.

Kuljetus sisäpiirin jatkoihin jonnekin mökille on järjestetty, mutta kukaan ei ole muistanut meitä jotka haluaisimme ehtiä viimeiseen junaan. Bestmanilla ei ole aavistustakaan, miten kuljetus järjestyisi, eikä asia oikeastaan häntä edes kiinnosta. Lopulta tilasimme taksin, jonka kyyti takaisin kaupunkiin ja asemalle ei ollut aivan halpa. Ihan kiva joo. Ei ikinä enää mitään vastaavaa!

Vierailija
988/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia... vuosia sitten olin edustamassa sukuhaaraa varsin kaukaisten sukulaisten häissä.  Muuten ihan ehdottoman asialliset normihäät ilman mitään rasittavia leikkejä tms ja muita hörhöilyitä.

Kuinkas ollakaan, istumajärjestykseksi oli muodostunut (ainakin epäilen) hiukan vitsillä seuraavanlainen: Pitkä pöytä, joka oli istutettu lapsia ja nuoria täyteen, paitsi aivan pöydän pää. Siellä sitten istuin ventovieraiden pentujen ja vihkipapin kanssa sitten... 

Pitäisikö tästä järkyttyä tai todeta vain kylmästi, että olit ennakkoluuloinen ajatellessasi, ettet voisi papin kanssa jutella? 

Tarina voisi kiinnostaa enemmän, jos olisit joutunut istumaan niiden lasten kanssa, ja sinulla ei olisi ollut mitään jutun juurta. 

- - - - - -

"Pitäisikö tästä järkyttyä tai todeta vain kylmästi, että olit ennakkoluuloinen ajatellessasi, ettet voisi papin kanssa jutella? "

Suosittelen googlettamaan termin "olkiukko" merkityksen.  Ja ehkä tunnet sanonna, että ihminen tulkitsee  näkemäänsä ja kokemaansa aikaisempaa elämänkokemustaan vasten peilaten. Usemman papin tunteneena, joukossa on ollut vain yksi, aika lailla viinaan menevä sotilaspastori, jonka kanssa vapaaehtoisesti olisin iltaa istunut. Ei se ollut ennakkoluuloa, se oli ainoastaan elämänkokemusta nähdyistä ja koetuista kirkonmiehistä. Ja jos satuit huomaamaan, olen himppasen ateismiin taipuvainen.   Järkytytkö tästäkin?

ELi olet ennakkoluuloinen pappeja kohtaan etkä ymmärrä että he ovat vain ihmisiä. Tunnen työni puolesta useampia pappeja kuin sinä olet  elämässäsi nähnyt kirkkoja, eikä yhdenkään kanssa ole tarvinnut jutella jeesusjuttuja. Vai alatko itse aina papin nähdessäsi kärttämään heiltä selityksiä ammatilleen ja uskolleen? Ja sitten paheksut kun eivät ole ateisteja kuten sinä. 

Tuo ei ole mitään muuta kuin ajojahtia ja ennakkoluuloa, jolla ei ole mitään tekemistä  elämänkokemuksen kanssa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

Et sitten jaksanut googlettaa termiä "olkiukko".   Ja sata-selvä oma elämänkokemuus bussillisen verran pastoreita nähneenä on se, että optimietäisyys liperiukkoihin on lipputangon mitta. Vähintään.  

Olkinukkea tässä keskustelussa näyttäisi kirjaimellisesti käyttävän se, joka sen käytöstä muita moittii.

-eri

Vierailija
989/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia... vuosia sitten olin edustamassa sukuhaaraa varsin kaukaisten sukulaisten häissä.  Muuten ihan ehdottoman asialliset normihäät ilman mitään rasittavia leikkejä tms ja muita hörhöilyitä.

Kuinkas ollakaan, istumajärjestykseksi oli muodostunut (ainakin epäilen) hiukan vitsillä seuraavanlainen: Pitkä pöytä, joka oli istutettu lapsia ja nuoria täyteen, paitsi aivan pöydän pää. Siellä sitten istuin ventovieraiden pentujen ja vihkipapin kanssa sitten... 

Pitäisikö tästä järkyttyä tai todeta vain kylmästi, että olit ennakkoluuloinen ajatellessasi, ettet voisi papin kanssa jutella? 

Tarina voisi kiinnostaa enemmän, jos olisit joutunut istumaan niiden lasten kanssa, ja sinulla ei olisi ollut mitään jutun juurta. 

Joo, papit ovat ihan ihmisiä eivätkä mitään avaruusolioita joiden kanssa ei voisi keskustella normaalisti. 

Paitsi jos se on kiiluvasilmäinen Paavalin synodilainen tai muuten tiukkapipoinen jäykkiä.

Keskilapseni kastoi kappalainen joka oli kuin Kummelista. Liperit ja tiukka pitkä takki pallomahan päällä. Oli siinä vierailla naurussapidättelemnen kun hän luki myös ne ohjeet kastekaavasta matalasti supisemalla, että tämä voidaan tehdä näin tai näin . Tilaisuuden jälkeen istui meillä kuin tatti iltamyöhään ,koska isäni supliikkina savolaisena osasi häntä jututtaa.

Vierailija
990/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hääpaikan suhteen toimii sama kuin asunnon kanssa: Sijainti, sijainti ja sijainti!

Jonnekin pikkupaikan kuppilaan järkätyt häät olivat surkeat. Sitten taas parhaat muistot ovat Naantalin rantaravintolasta.

Leikit ovat syvältä. Rahankeruut myös.

Yleensäkin tylsiä pönötysjuhlia.

Eli ohjelma on perseestä mutta pönöttäminen ilman ohjelmaa myös?

Vierailija
991/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon odottelua niin vieraat tylsistyy ja pahimmassa tapauksessa fiilis laskee ja vieraat lähtevät aikaisin kotiin.

Myös alkoholittomat häät on itselle miinus. Alkoholi kuitenkin nostaa tunnelmaa vaikka toki ymmärrän jos hääpari on holtiton niin eivät halua maksaa toisten ryypiskelystä.

Vierailija
992/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva olis häissä käydä  mutta kun niiden jälkeen pelkkiä avioeroja.

Jotenkin epäilyttää edes häihin meno kun lopputuloksen jo tietää.

Vierailija
993/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä, joissa PITOPALVELU oli leikannut palan hääkakusta ennen sen esille tuomista. Tästä on vuosia, enkä edelleenkään ole keksinyt minkäänlaista mahdollista perustelua tuolle.

Tulis mieleen, että hääpari on pyytänyt leikkaamaan palan kakkua itselleen pakkaseen, jonka söivät sitten ensimmäisenä hääpäivänään?

Mutta eihän tätä palaa leikata ennen kuin hääpari on aloittanut kakun.

Herraisä sentään, onko tuollainenkin tapa keksitty? Ikinä kuullutkaan, onneksi. Minkälainen kakku säilyy syömäkelpoisena, saati hyvänmakuisena vuoden pakkasessa?

Vierailija
994/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häärahatili: tuntuu sisäänpääsymaksulta häihin, pahimmassa tapauksessa vertaillaan kuka vieraista antaa eniten rahaa. 

Minä olen huono ostamaan lahjoja. Itse en tavarasta juuri välitä enkä harrasta sisustusta tms. Yleensä pareilla on jo huusholli valmiina niin aika turhaa on jotain kuppeja ja pyyhkeitä ostella. Miksi net ovat myös oikkutarkkoja siitä, mitä kotiinsa haluavat. Minulle on ihan ok laittaa lahjarahat tilille tai ostaa häälahjalistalta jotain. Kunhan lista on sellainen, että löytyy monenhintaisia vaihtoehtoja. Kalliimpiin juttuihin voi koota sitten vaikka kimopan. . Yleensä ihmiset haluaa kumminkin osallistua lahjan kanssa ja nämä vaihtoehdot vähentää turhaa pähkäilyä. Minulle on ok myös toive antaa rahaa häälahjan sijaan johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen.

Vierailija
995/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, tulevien häiden järjestäjät! Harkitkaa vakavasti jotain muuta kuin sokerimassakakkua juhlapöytään. En tiedä ketään, joka tykkäisi siitä kuorrutteesta, jää häävierailta aina lautaselle. Olen useatkin juhlat nähnyt joten puhun kokemuksesta.

Vierailija
996/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä, joissa PITOPALVELU oli leikannut palan hääkakusta ennen sen esille tuomista. Tästä on vuosia, enkä edelleenkään ole keksinyt minkäänlaista mahdollista perustelua tuolle.

Tulis mieleen, että hääpari on pyytänyt leikkaamaan palan kakkua itselleen pakkaseen, jonka söivät sitten ensimmäisenä hääpäivänään?

Ei, hääpari oli järkyttynyt tästä.

"Tulis mieleen, että hääpari on pyytänyt leikkaamaan palan kakkua itselleen pakkaseen, jonka söivät sitten ensimmäisenä hääpäivänään"

Voisikos kyseessä olla katkeroituneen ja hylätyn morsiamen exän viesti sulhaselle, että paras pala kakusta on jo maistettu?

No nyt oli kaukaa haettu ja oksettava teoria. Mikä paras pala kakusta? Hyi.

Vierailija
997/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kauheimmat on ystäväni häät, joissa tunnelma oli kuin hautajaisiin olisi mennyt. Olin ainoa henkilö joka kävi heitä jututtamassa. Väkinäinen häävalssi oli ohjelmanumero, kakkukahvit. Pari kuului uskovaisiin sukuihin. Kas kummaa, erokin tuli myöhemmin.

Vierailija
998/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on paljon odottelua niin vieraat tylsistyy ja pahimmassa tapauksessa fiilis laskee ja vieraat lähtevät aikaisin kotiin.

Myös alkoholittomat häät on itselle miinus. Alkoholi kuitenkin nostaa tunnelmaa vaikka toki ymmärrän jos hääpari on holtiton niin eivät halua maksaa toisten ryypiskelystä.

Yksi kirjain voi muuttaa merkityksen.

Vierailija
999/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, hääpari oli järkyttynyt tästä.

Mulle tuli mieleen oisko pitopalvelussa käynyt jotain siihen osaan kakkua, mistä oli leikattu. Ja hätäratkaisu ollut sitten leikata "pilalle mennyt" osa pois kun ei ole enää ollut aikaa tehdä uutta. 

Vierailija
1000/2309 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa ihmettelin, miksi kiljuvaa lasta ei voinut viedä ulos tms., koska tämän vuoksi ei kuullut sitten papin puhetta ym.

Eikä se ollut mikään yksi kiljahdus...

Ja oli kesä, talvella tietysti eri.

Tämä nyt ei varmaan ollut hääparista johtuvaa, vaan vieraan olisi pitänyt tajuta. Hääparia harmitti varmasti itseään ihan yhtä paljon jos ei enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi