Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoa paljon, +3000kcal hiilaridieetti kokemuksia?

Vierailija
09.05.2016 |

Onko kellään kokemusta low fat high carb-dieetistä, jossa syödään n. 3000-5000 tai ylikin kaloria päivässä? Dieetti koostuu jättimäisistä annoksista, jotka ovat suurimmaksi osin hedelmäpohjaisia, mutta taustalla on raw-vegaanisuus. Olen ajatellut lähteä kokeilemaan tätä ja olisi kiva saada kokemuksia. Itsellä ylipainoa n. 50kg.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei ole hedelmänsyöjäeläin vaan sekasyöjä. Se ero meissä on hedelmiä popsiviin apinoihin. 

Mutta silti ihan mielenkiintoista että tälla tavalla pystyy laihduttamaan suuria määriä ja erinomaisilla veriarvoilla. ap

Ehkä, ehkä ei. Netissä nyt voi kertoa ihan mitä vaan, sekä painosta että veriarvoista.

Mielenkiintoinen on ihmisen mieli, kun hinnalla millä tahansa on saatava syödä järkyttäviä määriä...

Niin. Itse yritän autenttisesti vain etsiä sitä toimivaa laihdutuskeinoa. Kun kaloreita rajoitan niin olen väsynyt ja nälkäinen, mikä johtaa automaattiseen epäonnistumiseen. Tämä vaan kuulostaa niin kivalta, kun lupauksena on energisyys, terveellisyys ja kylläisyys. Ehkä tämäkään ei toimi kohdallani, mutta ainakin olen innostuneempi tästä kuin mistään aikaisemmin :) ap

Mutta kun ongelma on selvästi sairas suhde ruokaan, ja sehän ei ahmintakohdetta vaihtamalla parane... 50 kg yli normaalipainon kun ei ole mikään normitilanne.

Mutta jos uusi ahmimiskohde laihduttaa, ja antaa pohjan terveelliselle elämälle, niin eikö se ole potentiaalinen parannukeino ahmismishäiriöiselle eli winwin-situationi. Raw-veganismissa uskotaan että ruoka on nimenomaan lääkettä kehollesi. Moni on parantunut esim diapeteksestä, suolistosairauksista kyseisellä tavalla. Vai mitä suosittelisit minulle vaihtoehtoisena ongelmanratkaisukeinona? Otan toki vastaan ehdotuksia ja neuvoja mielelläni! ap

Terapiaa? Miksi ahmit, mitä tyhjyyttä yrität ruualla paikata? Normaalia syömistä ei opi kuin normaalisti syömällä.

Terapia kuulostaa niin vaikealta ratkaisulta. Tai jotenkin en usko että omalla kohdalla autaisi. Ruokaa syön koska suu niin haluaa. Mahakin voi olla täynnä mutta silti tulee jokin mielihalu. Ei ole mitään henkistä syytä. Huono mieli ei esim. laukaise syöntivimmaa. Loppujen lopuksi en koe ruokaa pahana tai ongelmana esim. en häpeä syömisiäni, mutta terveellisyyden kannalta haluan tehdä muutoksen. ap

No onhan tuossa joku ongelma, miksi toteutat mielihalujasi etkä pitäydy niistä. Jos näet kiinnostavan miehen, hyppäätkö heti hänen mukaansa? Miksi hankit kotiin ruokaa, jolla voit tyydyttää noita mielihaluja? 

Vierailija
62/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet syönyt tähän mennessä?  Kuinka suureen pysyvään muutokseen olet aidosti valmis?

Jotenkin en jaksa uskoa tuohon dieettiin näin pikaisesti ajateltuna. Toisaalta, jos ylipainoa on 50 kg, sitä voisi olla valmis kokeilemaan mitä vaan. Tosin taitaisin pitäytyä tuossa kolmen tuhannen alarajan tuntumassa. 

Olen sellainen sipsirohmu. Todella vähän kasviksia ja hedelmiä. Vegetaristi olen jo nyt ja askel vegaanisuuteen on aina ollut itsella tavoitteena. Niinkuin tuolla sanoin niin laihtumisen jälkeen vegaanisuus olisi se riittävä aste lopulliseksi elämäntavaksi. Todellakin vaikea itsellekin oli uskoa että hiilihydraateilla voi laihtua, kun sitä aina toitotetaan pahana. Toisaalta muutama vuosi kelattuna olisin pitänyt outona ajatusta dieetistä, jossa saa syödä rasvoja niin paljon kuin haluaa, kunhan hiilarit jättää minimiin =atkins, karppaus. ap

Kannattaisiko nyt ihan vaan lähestyä asiaa ihan tylsän perinteisesti ja jättää sipsit juhlaherkuiksi muutamaan kertaan vuodessa ja lisätä niitä hedelmiä ja kasviksia niistä, joista aidosti pitää eikä mene pakkopullaksi. Ja kiinnittää huomioita siihen, paljonko kokonaisuudessaan syö ja pitää määrät kohtuullisina. 

Ja sanoo kuka mitä sanoo, liikunta kyllä ainakin osalla ihmisistä on avain painonhallintaan. Sekä painonpudotuksen kiihdyttämiseen ja kiinteyttämiseen että etenkin pudotetun painon alhaallapitämiseen. Plussana siitä tulee hyvä olo ja hyvä mieli. 

Perinteinen laihduttaminen ei vain ole koskaan toiminut. Laihdutusyrityksiä kymmeniä. En jaksa enää yrittää kun tiedän että epäonnistun sillä tavalla :( ap

Mitä jos et yrittäisikään laihtua vaan alkaisit elää terveellisesti ja kohtuullisesti. Siinä sivussa oletettavasti painokin lähtisi hitaaseen laskuun. 

Tälla tavoin olenkin saanut painoni pysymään samoissa lukemissa pitkiä aikoja. Sitten aina jokin hetkellinen laihdutusvimma saa minut loppujen lopuksi lihoamaan entisestään. Onglemakohtana on, että paino ei näin minulla laske ja olen nyt niin lihavassa tilassa, että olisi oikeasti pakko saada sitä laskemaan reippaasti. Mutta tässä low fat high carbissa voisi olla potentiaalia, sillä se täyttäisi ne ongelmakohdat mitä olen ennen kohdannut laihduttaessa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei ole hedelmänsyöjäeläin vaan sekasyöjä. Se ero meissä on hedelmiä popsiviin apinoihin. 

Mutta silti ihan mielenkiintoista että tälla tavalla pystyy laihduttamaan suuria määriä ja erinomaisilla veriarvoilla. ap

Ehkä, ehkä ei. Netissä nyt voi kertoa ihan mitä vaan, sekä painosta että veriarvoista.

Mielenkiintoinen on ihmisen mieli, kun hinnalla millä tahansa on saatava syödä järkyttäviä määriä...

Niin. Itse yritän autenttisesti vain etsiä sitä toimivaa laihdutuskeinoa. Kun kaloreita rajoitan niin olen väsynyt ja nälkäinen, mikä johtaa automaattiseen epäonnistumiseen. Tämä vaan kuulostaa niin kivalta, kun lupauksena on energisyys, terveellisyys ja kylläisyys. Ehkä tämäkään ei toimi kohdallani, mutta ainakin olen innostuneempi tästä kuin mistään aikaisemmin :) ap

Mutta kun ongelma on selvästi sairas suhde ruokaan, ja sehän ei ahmintakohdetta vaihtamalla parane... 50 kg yli normaalipainon kun ei ole mikään normitilanne.

Mutta jos uusi ahmimiskohde laihduttaa, ja antaa pohjan terveelliselle elämälle, niin eikö se ole potentiaalinen parannukeino ahmismishäiriöiselle eli winwin-situationi. Raw-veganismissa uskotaan että ruoka on nimenomaan lääkettä kehollesi. Moni on parantunut esim diapeteksestä, suolistosairauksista kyseisellä tavalla. Vai mitä suosittelisit minulle vaihtoehtoisena ongelmanratkaisukeinona? Otan toki vastaan ehdotuksia ja neuvoja mielelläni! ap

Terapiaa? Miksi ahmit, mitä tyhjyyttä yrität ruualla paikata? Normaalia syömistä ei opi kuin normaalisti syömällä.

Terapia kuulostaa niin vaikealta ratkaisulta. Tai jotenkin en usko että omalla kohdalla autaisi. Ruokaa syön koska suu niin haluaa. Mahakin voi olla täynnä mutta silti tulee jokin mielihalu. Ei ole mitään henkistä syytä. Huono mieli ei esim. laukaise syöntivimmaa. Loppujen lopuksi en koe ruokaa pahana tai ongelmana esim. en häpeä syömisiäni, mutta terveellisyyden kannalta haluan tehdä muutoksen. ap

No onhan tuossa joku ongelma, miksi toteutat mielihalujasi etkä pitäydy niistä. Jos näet kiinnostavan miehen, hyppäätkö heti hänen mukaansa? Miksi hankit kotiin ruokaa, jolla voit tyydyttää noita mielihaluja? 

Koska muuten olen vihainen ja kärttyinen ja nälkäinen :D Tietyt ruoat eivät tunnu "täyttävän" minua samalailla henkisesti. Kai se on jokin addiktisuus hiilareihin, mikä puoltaisi tätä dieettiä jota ajattelen ryhtyä kokeilemaan. Tätä dieettiä tosiaan perustellaan sillä että ihmisellä on sisäisesti hiilareihin himoa ja kun nämä himot tyydytetään täysin niin näläntunteen tyydytys on totaalinen. Voit esim olla hiilihydraatti rajoitteisella dieetillä kylläinen monipuolisesta ruokavaliosta, mutta silti mielesi tekee sitä suklaapatukkaa. Tosin en tarkasti vielä tiedä näitä asioita, sillä vasta viikon olen selvitellyt tätä juttua. ap 

Vierailija
64/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.youtube.com/user/FullyRawKristina 

Tässä myös yksi inspiraationaallinen youtubettaja, jos tekee mieli tutustua aiheeseen. :) ap

Vierailija
65/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ap kirjoittaa auki ajatuksiaan, sitä enemmän kuulostaa siltä, että jotain terapiantarvetta olisi.

Vierailija
66/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ap kirjoittaa auki ajatuksiaan, sitä enemmän kuulostaa siltä, että jotain terapiantarvetta olisi.

:D ap

Vierailija
67/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että huumoria riittää. Ota asia kuitenkin myös todesta ja mieti. 

Vierailija
68/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se huumori taitaa riittää :P Terapiaan mennään yleensä jos kokee olevansa onneton. ap

Vierailija
69/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se huumori taitaa riittää :P Terapiaan mennään yleensä jos kokee olevansa onneton. ap

Terapiaan voi kyllä mennä hyvin moninaisista syistä ja kyllä epäilen, että sullakin joku asia on mielenperukoilla, jota et ehkä vaan tiedosta (voi olla vuosiakin sitten tapahtunut traumaattinen asia) tai sitten sulla on vaan todella heikko tahdonvoima, ihminen pystyy nimittäin mielensä avulla, vaikka millaisiin suorituksiin, jos vain sitä tahdonvoimaa löytyy. Mutta kyllä tuollainen yölensyönti on aina sairaus, joillakin mielessä ja joillakin ihan fyysinen, mutta ei se keho itseään halua tupata täyteen kaikkea mahdollista, jos asiat on kaikin puolin niin henkisesti kuin ravitsemuksellisestikin kunnossa. Ja kyllähän keho tottuu siihen hiilarin vetämisern ja mitä enemmän sitä saa, sitä enemmän se keho sitä alkaa himoita, ihan samoin kun sokerinkin kanssa käy. Samoin sen kehon voi myös totuttaa pois siitä hiilarikoukusta, vaikka karppaamalla, jolloin kehon sokeriaineenvaihdunta vaihtuu rasva-aineenvaihdunnakai eikä se keho sillon enää sitä hiilaria kaipaakkaan.

Vierailija
70/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joko sulla on todettu metabolinen häiriö? Onko insuliiniresistenssin oireita ja iso maha? Jos kyllä, sinun olisi syytä nimenomaan syödä hyvin maltillisesti hedelmiä, koska niiden glykeeminen kuorma on melkoinen.

Mitä muita ruokavalioita olet kokeillut ennen tätä, mutta todennut ne toimimattomiksi?

Vierailija
71/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun kuulu laihtua, kun taivutat lihoa-verbin päin mäntyä. Lihota-muoto on ylipainoisen wt:n puheenparren kulmakiviä. Ja koska olet ylipainoinen wt niin laihtuminen ei kuulu kuvaan.

Etkö osaa etsiä tietoa? Et näköjään. Silloin ei pitäisi myöskään neuvoa muita vaikkapa sanojen oikein/väärintaivuttamisessa.

Lihoa ja lihota ovat molemmat hyväksyttyjä muotoja. Nyt tiedät sinäkin.

Vierailija
72/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Freelee ja miehensä Durianrider on ainakin ihan psykoja tyyppejä, kun seuraa heidän somekäyttäytymistään ja sekoilujaan. Taustalla huumeidenkäyttöä ja syömishäiriötä. Ei sillä, että ne nyt kenestäkään tekisi jäävejä ravitsemusasioiden suhteen, mutta suhtaudun kyllä heihin ja kaikkeen sanomaansa äärimmäisen suurella varauksella... Terveysväitteiden tueksi ei ole antaa mitään oikeesti validia tutkimustietoa, vaan pelkkää mutuilua. Massia tahkovat tuolla rt4-villityksellään.

Se ei muuten ole mikään todiste mistään, jos yhdellä (tai useammallakin) tiettyä ruokavalioa noudattavalla ihmisellä sattuu olemaan veriarvot kunnossa. Kyseessä on pelkkä anekdoottinen todiste, jolla ei siis ole mitään painoarvoa, ja joka ei kerro mitään asioiden syy-seurausyhteyksistä. Minä ainakin luotan ennemmin kunnolliseen tutkimustietoon.

Olen itsekin vegaani, mutten todellakaan hclf-dieettiläinen. Syön mm. paljon avokadoja, siemeniä ja pähkinöitä. Ja joudun laskemaan kaloreita, jos haluan laihtua, ja katsomaan mitä suuhuni pistän ylläpitääkseni nykyistä normaalipainoani.

Vierailija
73/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti ihmisiä kiehtoo näissä kaikenmaailman ihmedieeteissä? Miten se on niin vaikeaa tehdä ne elämäntapamuutokset ja alkaa syömään NORMAALISTI niin, että muutoksesta tulee pysyvä. Ei mitkään tollaset höpötykset, joissa jätetään suurin osa perusruoka-aineksista pois tee pidemmän päälle hyvää (tulee hivenaine- ja vitamiinipuutoksia) eikä niillä saa mitään pysyvää muutosta aikaan, jos dieetin jälkeen jatkaa taas sitä entistä ruokavaliotaan.

Ns normaali syöminen on mahdotonta tunnesyöjälle ja ruokariippuvaiselle. Jos pitäisi syödä 6 x päivässä, minä söisin koko ajan. Ainoa rajoitus, joka mulla on toiminut, on päivittäinen 16 tunnin paastoaminen eli ruokailu ajoittuu 8 tuntiin.  Tällöin joko aamiainen (se päivän ei todellakaan tärkein ateria) jää pois tai sitten iltapala. Yleensä jätän iltasyömisen pois, koska sitä on vaikeinta hillitä. 

Tällainen ruokailutapa on hyödyllinen muutenkin kuin painonpudotuksen kannalta.  En pystyisikään olemaan osan päivää pienessä nälässä, jos joutuisin tekemään sen ainoastaan kalorien vuoksi.  Samasta syystä liikunta on hyvä laihdutuksen apuväline, koska se tekee hyvää vaikkei edes laihduttaisi. Eli liikuntaan käytetty aika ei ole mennyt hukkaan ajatteli asiaa miten päin hyvänsä.

Vierailija
74/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onnistuisiko sitten joku 1200 kcal hedelmädieetti yhdistettynä joihinkin todella runsaskuituisiin vihanneksiin?

50 kg ylipainoiselle 1200 kcal/vrk, ei kai. 😂😂😂😂

Ai luuletko että tuolla ei laihdu..

Vai mikä se ongelma oli?

Eikun ihan se on ongelma, että tuo on aivan liian vähän tuon kokoiselle ihmiselle, harva normaalipainoinen aikuinenkaan syö noin vähän, saati sitten melkein kahden ihmisen kokoinen. Eli sitä vain ihmettelin, että miten jollekin tulee edes mieleen ehdottaa tuollaista.

No ei tuossa ole kuin 300 kcal:n ero kalorimäärään, jota noudatetaan monissa lihavien (ei siis vain ylipainoisten, vaan _lihavien_) laihdutusohjelmissa. Asiantuntijat pitävät 1500 kcal:n rajaa hyvänä, koska se vastaa hyvin perusaineenvaihdunnan kulutusta ja on siksi turvallisempi kuin esim. 1200 kalsua.

Vierailija
75/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa yhtäkään ihmisryhmää joka pysyisi hengissä ja terveenä 100% hiilariruokavaliolla? En äkkiseltään keksi yhtäkään, hulluuttahan tuo on.

Sensijaan on olemassa runsaasti heimoja (eskimot) jotka syövät 100% eläinperäistä ruokaa ja pysyvät sukupolvesta toiseen täysin terveinä. Ainoa ongelma ruokavaliosta on satunnaiset loistartunnat.

No jos lyhyempi elinikä ei ole ongelma, niin sitten voitaneen sanoa, että loiset ovat ainoa haitta.

"Inuit Greenlanders, who historically have had limited access to fruits and vegetables, have the worst longevity statistics in North America. Research from the past and present shows that they die on the average about 10 years younger and have a higher rate of cancer than the overall Canadian population.1…"

Vierailija
76/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaaminen ja välimeren ruokavalio tutkitusti toimii. Hedelmistä saa tajuttoman määrän myrkkyjä elimistöönsä, fruktoosista alkaen.

Vierailija
77/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska muuten olen vihainen ja kärttyinen ja nälkäinen :D Tietyt ruoat eivät tunnu "täyttävän" minua samalailla henkisesti. Kai se on jokin addiktisuus hiilareihin, mikä puoltaisi tätä dieettiä jota ajattelen ryhtyä kokeilemaan. Tätä dieettiä tosiaan perustellaan sillä että ihmisellä on sisäisesti hiilareihin himoa ja kun nämä himot tyydytetään täysin niin näläntunteen tyydytys on totaalinen. Voit esim olla hiilihydraatti rajoitteisella dieetillä kylläinen monipuolisesta ruokavaliosta, mutta silti mielesi tekee sitä suklaapatukkaa. Tosin en tarkasti vielä tiedä näitä asioita, sillä vasta viikon olen selvitellyt tätä juttua. ap 

Voit joko ruokkia sokerikoukkuasi tai päästä siitä eroon. Eikö jälkimmäinen olisi helpompi ja terveellisempi ratkaisu. Asiasta on saatavilla hyvää kirjallisuutta.

Vierailija
78/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit joko ruokkia sokerikoukkuasi tai päästä siitä eroon. Eikö jälkimmäinen olisi helpompi ja terveellisempi ratkaisu. Asiasta on saatavilla hyvää kirjallisuutta.

Sokerista pois pääsy ei vain ole koskaan toiminut. On kokeiltu karppaukset ja aina ne hiilarit on se johon lankea. Jos tämä dieetti tuo terveellisen elinvoimaisen elämän, niin miksei sitä voisi edes kokeilla. Lääkärikaverin mielipide oli ainakin kannustava, ei nähnyt tässä (niinkuin odotin) mitään ongelmaa. ap

Vierailija
79/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Freelee ja miehensä Durianrider on ainakin ihan psykoja tyyppejä, kun seuraa heidän somekäyttäytymistään ja sekoilujaan. Taustalla huumeidenkäyttöä ja syömishäiriötä. Ei sillä, että ne nyt kenestäkään tekisi jäävejä ravitsemusasioiden suhteen, mutta suhtaudun kyllä heihin ja kaikkeen sanomaansa äärimmäisen suurella varauksella... Terveysväitteiden tueksi ei ole antaa mitään oikeesti validia tutkimustietoa, vaan pelkkää mutuilua. Massia tahkovat tuolla rt4-villityksellään.

Se ei muuten ole mikään todiste mistään, jos yhdellä (tai useammallakin) tiettyä ruokavalioa noudattavalla ihmisellä sattuu olemaan veriarvot kunnossa. Kyseessä on pelkkä anekdoottinen todiste, jolla ei siis ole mitään painoarvoa, ja joka ei kerro mitään asioiden syy-seurausyhteyksistä. Minä ainakin luotan ennemmin kunnolliseen tutkimustietoon.

Olen itsekin vegaani, mutten todellakaan hclf-dieettiläinen. Syön mm. paljon avokadoja, siemeniä ja pähkinöitä. Ja joudun laskemaan kaloreita, jos haluan laihtua, ja katsomaan mitä suuhuni pistän ylläpitääkseni nykyistä normaalipainoani.

Tässä dieetissä illalisen saa syödä kuin kuka tahansa vegaani. Voit mennä ravintolaan ja nauttia illallisen ilman rajoituksia. Tietenkään ei ole suositeltavaa joka päiväisenä, koska rasvat ja suola. Joskus tulokset kuitenkin puhuvat paljon enemmän kuin viivästyneet tutkimustulokset. On kuitenkin paljon vanhojakin ihmisiä jotka ovat noudattaneet yli 50-vuotta raw-veganismia. Se mitä olen netistä löytänyt on niin positiivista ja kannustavaa tietoa, että pakko kokeilla! ap

Vierailija
80/104 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerista pois pääsy ei vain ole koskaan toiminut. On kokeiltu karppaukset ja aina ne hiilarit on se johon lankea. Jos tämä dieetti tuo terveellisen elinvoimaisen elämän, niin miksei sitä voisi edes kokeilla. Lääkärikaverin mielipide oli ainakin kannustava, ei nähnyt tässä (niinkuin odotin) mitään ongelmaa. ap

Onhan se hyvä, että on "lääkärikaveri" ei tarvitse itse ajatella :D:D

Tosin lääkärit eivät edes tiedä hyvästä ravinnosta.