Ylipainoa paljon, +3000kcal hiilaridieetti kokemuksia?
Onko kellään kokemusta low fat high carb-dieetistä, jossa syödään n. 3000-5000 tai ylikin kaloria päivässä? Dieetti koostuu jättimäisistä annoksista, jotka ovat suurimmaksi osin hedelmäpohjaisia, mutta taustalla on raw-vegaanisuus. Olen ajatellut lähteä kokeilemaan tätä ja olisi kiva saada kokemuksia. Itsellä ylipainoa n. 50kg.
Kommentit (104)
Mä olen HCLF vegaani ja paino kyllä putoaa. En tosin noudata raakaruokavaliota, vaan syön paljon perunaa ja riisiä ja tietenkin vihanneksia/hedelmiä/marjoja. Syön noin 2000kcal päivässä, muutamina päivinä enemmänkin, tärkeintä kuitenkin ettei jää nälkä. Minulle tämä sopii todella hyvin, rasva aiheuttaa minulle ripulia, joten vähärasvainen ruokavalio on vain plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti ihmisiä kiehtoo näissä kaikenmaailman ihmedieeteissä? Miten se on niin vaikeaa tehdä ne elämäntapamuutokset ja alkaa syömään NORMAALISTI niin, että muutoksesta tulee pysyvä. Ei mitkään tollaset höpötykset, joissa jätetään suurin osa perusruoka-aineksista pois tee pidemmän päälle hyvää (tulee hivenaine- ja vitamiinipuutoksia) eikä niillä saa mitään pysyvää muutosta aikaan, jos dieetin jälkeen jatkaa taas sitä entistä ruokavaliotaan.
Veriarvot tätä elämäntapaa noudattavilla ovat erinomaiset. Normaalisti syömistä olen kyllä yrittänyt MONESTI, mutta aina lankean, koska loppujenlopuksi laiduttaminen ja tuloksien saaminen on aina kalorien rajoittamista. Tässä dieetissä maha olisi täynnä ja hiilaripitaisuuden vuoksi ei tulisi craivingsejä herkkuihin :)
Lisäyksenä vielä että tässä nimenomaan on tarkoitus syödä normaalisti. Normaalisti niinkuin luonnossa eläimet ovat aina syöneet hedelmiä ja kasviksia. Siellä ei paljon ylipainoisia lyllertele, vaikka koko ajan suu käypi :D ap
Ne eläimet kyllä myös liikkuu todella paljon enemmän kuin normaali ihminen, ei niillä ole busseja tai autoja joilla mennä paikasta toiseen eivätkä istu töissä ja loppupäivää vielä kotona sohvalla...
Tähän dieettiin voisi lisätä eläimellisen ruuanhaun. Jokainen hedelmä pitäisi hakea erikseen kaupasta. Samalla ruuanhakureissulla voisi käydä monessa eri kaupassa, mutta käydäkseen uudelleen samassa kaupassa, pitää käydä välillä kotona. Tässä on tosin miinuspuolena se, että aikaa rahan hankkimiselle ei sitten löydykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti ihmisiä kiehtoo näissä kaikenmaailman ihmedieeteissä? Miten se on niin vaikeaa tehdä ne elämäntapamuutokset ja alkaa syömään NORMAALISTI niin, että muutoksesta tulee pysyvä. Ei mitkään tollaset höpötykset, joissa jätetään suurin osa perusruoka-aineksista pois tee pidemmän päälle hyvää (tulee hivenaine- ja vitamiinipuutoksia) eikä niillä saa mitään pysyvää muutosta aikaan, jos dieetin jälkeen jatkaa taas sitä entistä ruokavaliotaan.
Veriarvot tätä elämäntapaa noudattavilla ovat erinomaiset. Normaalisti syömistä olen kyllä yrittänyt MONESTI, mutta aina lankean, koska loppujenlopuksi laiduttaminen ja tuloksien saaminen on aina kalorien rajoittamista. Tässä dieetissä maha olisi täynnä ja hiilaripitaisuuden vuoksi ei tulisi craivingsejä herkkuihin :)
Ihan kaikkea ei kannata uskoa kuitenkaan, en vaan millään usko, että pelkkiä hedelmiä pitempään syövä ihminen ei kärsisi mistään puutostiloista, kun jo pelkästään eläinperäisten tuotteiden poisjättäminen vaatii mm. B-12 vitamiinin ja raudan sekä seleenin syöntiä purkista tai ainakin sitten täytyy nähdä vaivaa sen eteen, että varmistaa syövänsä tarpeeksi noita aineita sisältäviä kasviksia ym.
Luulisi että prosessoituja ruokia syödessä enemmän niistä puutostiloista kärsisi. Tai ainakin itsellä se ruoka mikä menee kehoon ei voi olla yhtään kilpailuvertoista monivärisiin kasviksiin ja hedelmiin täynnä kuituja ja vitamiineja. :) B-12 vitamiinia tulen käyttämään, koska sitä suositellaan vegaaneillekin. Muita lisäravinteita ei kuulemma tarvitse käyttää tällä ruokavaliolla. Ne ihmiset jotka noudattavat diettiä ovat niin energisia ja terveen oloisia ja kiitettävät veriarvot tosiaan voi lukea heiltä ihan paperilta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä vielä että tässä nimenomaan on tarkoitus syödä normaalisti. Normaalisti niinkuin luonnossa eläimet ovat aina syöneet hedelmiä ja kasviksia. Siellä ei paljon ylipainoisia lyllertele, vaikka koko ajan suu käypi :D ap
Ne eläimet kyllä myös liikkuu todella paljon enemmän kuin normaali ihminen, ei niillä ole busseja tai autoja joilla mennä paikasta toiseen eivätkä istu töissä ja loppupäivää vielä kotona sohvalla...
Itsellä on liikkuva työ, mutta ainakin freeleellä liikuntasuositus on vain 30minuuttia per päivä. Ei tarvitse olla joka päiväistä, mutta suotavaa, koska liikunta on terveellistä totta kai. Tuossa freelee banana girlistä kuva, vaikka syö 3000-5000kcal päivässä. Hän on laihtunut tällä dieetillä n. 20kg. https://twitter.com/freeleebg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onnistuisiko sitten joku 1200 kcal hedelmädieetti yhdistettynä joihinkin todella runsaskuituisiin vihanneksiin?
50 kg ylipainoiselle 1200 kcal/vrk, ei kai. 😂😂😂😂
Ai luuletko että tuolla ei laihdu..
Vai mikä se ongelma oli?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen HCLF vegaani ja paino kyllä putoaa. En tosin noudata raakaruokavaliota, vaan syön paljon perunaa ja riisiä ja tietenkin vihanneksia/hedelmiä/marjoja. Syön noin 2000kcal päivässä, muutamina päivinä enemmänkin, tärkeintä kuitenkin ettei jää nälkä. Minulle tämä sopii todella hyvin, rasva aiheuttaa minulle ripulia, joten vähärasvainen ruokavalio on vain plussaa.
Mahtavaa jos on toiminut! Itse ajattelin kokeilla tuota raw till 4pm, eli illallisen voi syödä sitten riisiä, perunaa ja päivällä hedelmiä niin paljon kun jaksaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole hedelmänsyöjäeläin vaan sekasyöjä. Se ero meissä on hedelmiä popsiviin apinoihin.
Mutta silti ihan mielenkiintoista että tälla tavalla pystyy laihduttamaan suuria määriä ja erinomaisilla veriarvoilla. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onnistuisiko sitten joku 1200 kcal hedelmädieetti yhdistettynä joihinkin todella runsaskuituisiin vihanneksiin?
Vai mikä se ongelma oli?
Eikun ihan se on ongelma, että tuo on aivan liian vähän tuon kokoiselle ihmiselle, harva normaalipainoinen aikuinenkaan syö noin vähän, saati sitten melkein kahden ihmisen kokoinen. Eli sitä vain ihmettelin, että miten jollekin tulee edes mieleen ehdottaa tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun kuulu laihtua, kun taivutat lihoa-verbin päin mäntyä. Lihota-muoto on ylipainoisen wt:n puheenparren kulmakiviä. Ja koska olet ylipainoinen wt niin laihtuminen ei kuulu kuvaan.
Komppaan tätä. Sitäpaitsi mitä enemmän on massaa, sitä enemmän kroppaan mahtuu tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa jos on toiminut! Itse ajattelin kokeilla tuota raw till 4pm, eli illallisen voi syödä sitten riisiä, perunaa ja päivällä hedelmiä niin paljon kun jaksaa. ap
Hieno homma! Mä kokeilin tuota kanssa, mutta koin aika vaikeaksi syödä niin paljon hedelmiä että olisi jaksanut sinne neljään asti. Tosin kokeilin tuota loppusyksystä, joten nyt on varmaan parempi aika tuota tehdä, sillä pian saa tuoreita marjoja ja hedelmätkin on parempia tähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole hedelmänsyöjäeläin vaan sekasyöjä. Se ero meissä on hedelmiä popsiviin apinoihin.
Mutta silti ihan mielenkiintoista että tälla tavalla pystyy laihduttamaan suuria määriä ja erinomaisilla veriarvoilla. ap
Ehkä, ehkä ei. Netissä nyt voi kertoa ihan mitä vaan, sekä painosta että veriarvoista.
Mielenkiintoinen on ihmisen mieli, kun hinnalla millä tahansa on saatava syödä järkyttäviä määriä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on liikkuva työ, mutta ainakin freeleellä liikuntasuositus on vain 30minuuttia per päivä. Ei tarvitse olla joka päiväistä, mutta suotavaa, koska liikunta on terveellistä totta kai. Tuossa freelee banana girlistä kuva, vaikka syö 3000-5000kcal päivässä. Hän on laihtunut tällä dieetillä n. 20kg. https://twitter.com/freeleebg
Tuo nainen on ollut lähtöpainoltaan 68 kg!!! Hänellä ei ole koskaan ollut lihavuutta saati merkittävää ylipainoa eikä näin ollen metabolisia muutoksia kehon aineenvaihdunnassa. Ja uskotko tuon naisen liikkuvan 30 minuuttia aina joskus, kun huvittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai mikä se ongelma oli?
Eikun ihan se on ongelma, että tuo on aivan liian vähän tuon kokoiselle ihmiselle, harva normaalipainoinen aikuinenkaan syö noin vähän, saati sitten melkein kahden ihmisen kokoinen. Eli sitä vain ihmettelin, että miten jollekin tulee edes mieleen ehdottaa tuollaista.
No oliko tässä sitten tarkoitus laihtua vai mikä? En oikein ymmärrä koko ketjun ideaa.
Voihan sitä ihminen syödä vaikka 5kg sokeria päivässä ,ei ainakaan ole nälkä.
Jos tuo banana girl jossain vaiheessa elämäänsä muuttaa dieettiään, seuraukset tulevat välittömästi. Eli tuo toimiii just niin kauan kuin tuota jaksaa noudattaa tai lääkäri käskee lopettamaan.
Mä syön paketin sokeria päivässä, toimii!
Sulla on ap sairaalloinen ylipaino ja ilmeisesti ahmimishäiriö. Sitä ei banaaneja ahmimalla paranneta. Ennemmin kannattaa hakea apua.
Onko olemassa yhtäkään ihmisryhmää joka pysyisi hengissä ja terveenä 100% hiilariruokavaliolla? En äkkiseltään keksi yhtäkään, hulluuttahan tuo on.
Sensijaan on olemassa runsaasti heimoja (eskimot) jotka syövät 100% eläinperäistä ruokaa ja pysyvät sukupolvesta toiseen täysin terveinä. Ainoa ongelma ruokavaliosta on satunnaiset loistartunnat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet syönyt tähän mennessä? Kuinka suureen pysyvään muutokseen olet aidosti valmis?
Jotenkin en jaksa uskoa tuohon dieettiin näin pikaisesti ajateltuna. Toisaalta, jos ylipainoa on 50 kg, sitä voisi olla valmis kokeilemaan mitä vaan. Tosin taitaisin pitäytyä tuossa kolmen tuhannen alarajan tuntumassa.
Olen sellainen sipsirohmu. Todella vähän kasviksia ja hedelmiä. Vegetaristi olen jo nyt ja askel vegaanisuuteen on aina ollut itsella tavoitteena. Niinkuin tuolla sanoin niin laihtumisen jälkeen vegaanisuus olisi se riittävä aste lopulliseksi elämäntavaksi. Todellakin vaikea itsellekin oli uskoa että hiilihydraateilla voi laihtua, kun sitä aina toitotetaan pahana. Toisaalta muutama vuosi kelattuna olisin pitänyt outona ajatusta dieetistä, jossa saa syödä rasvoja niin paljon kuin haluaa, kunhan hiilarit jättää minimiin =atkins, karppaus. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai mikä se ongelma oli?
No oliko tässä sitten tarkoitus laihtua vai mikä? En oikein ymmärrä koko ketjun ideaa.
Voihan sitä ihminen syödä vaikka 5kg sokeria päivässä ,ei ainakaan ole nälkä.
No ilmeisesti laihtuminen on tarkoitus ketjun aloittajalla, mutta kyllä se kcal-määrä pitäisi suhteuttaa laihduttajan kokoon.