Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat tulossa katsomaan vauvaa, kehtaanko kieltää yöpymästä meillä?

Vierailija
01.05.2016 |

Kotiuduttiin vauvan kanssa perjantaina ja appivanhemmat ovat tulossa alkuviikosta katsomaan. Pitkä matka, joten ovat ainakin yhden yön. Yleensä he ovat yöpyneet meidän vierashuoneessa, nyt en oikein jaksa ajatusta yövieraista. Onko hirveän epäkohteliasta pyytää miestä sanomaan, että yöpyisivät hotellissa?

Kommentit (263)

Vierailija
121/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonpahan vaan, että jos miniä estää mua tulemasta katsomaan poikani lasta niin sitten saa pyytämällä pyytää, että tulen.  Minusta pitää olla tasapuolinen. Jos miniän äiti pääsee katsomaan niin kyllä sitten miehenkin äidin pitää päästä. Joko molemmat tai sitten ei ollenkaan.

Eli evvvk tuoreen äidin jaksamiseen koska sinulla on oikeus? Ja ihmettelet jos et ole kovin haluttu vieras?

Jos oma äiti niin kyllä sitten miehenkin äiti. Jos ei omakaan äiti niin sitten ei miehenkään äiti. Mikä siinä on liian vaikeaa?

Vierailija
122/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen valkoihoinen nainen sietäisi kuolla sukupuuttoon jo tämän ketjun perusteella.

Olette kuvottavia, itsekkäitä paskoja. Minäminäminäminäminä. Puristin kakaran torakan lailla, olen maapallon keskipiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonpahan vaan, että jos miniä estää mua tulemasta katsomaan poikani lasta niin sitten saa pyytämällä pyytää, että tulen.  Minusta pitää olla tasapuolinen. Jos miniän äiti pääsee katsomaan niin kyllä sitten miehenkin äidin pitää päästä. Joko molemmat tai sitten ei ollenkaan.

Eli evvvk tuoreen äidin jaksamiseen koska sinulla on oikeus? Ja ihmettelet jos et ole kovin haluttu vieras?

Jos oma äiti niin kyllä sitten miehenkin äiti. Jos ei omakaan äiti niin sitten ei miehenkään äiti. Mikä siinä on liian vaikeaa?

Ja sinä kuvittelet voivasi sanella perheen vierailut koska...?

Äläkä jaksa sitä väsynyttä hoitokiristystä, minulle jos noin uhkaa niin ei näe tarvitse nähdä lasta enää ollenkaan.

Vierailija
124/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen valkoihoinen nainen sietäisi kuolla sukupuuttoon jo tämän ketjun perusteella.

Olette kuvottavia, itsekkäitä paskoja. Minäminäminäminäminä. Puristin kakaran torakan lailla, olen maapallon keskipiste.

Kyllä, omassa kodissani olen sen verta keskipiste että voin päättää ketä sinne tulee ja milloin. Jos väkisin ängetään enkä jaksa vieraita, niin sitten lähden itse pois siksi aikaa ja tuoreen äidin mukana kulkee tietysti myös vauvakin.

Vierailija
125/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaa naista sinä nyt haukut, vastasyntyneen äitiä vai hänen anoppiaan?

Mikähän siinä on, kun miehen vanhemmat tai miehen appivanhemmat tulevat kylään, niin miestä ei yhtään huoleta, pitäisikö siivota tai käydä kaupassa. Mies ei mieti, moittiiko anoppi, kun ikkunoita ei ole pesty sitten toissa vuoden tai käsipyyhkeitä vaihdettu viikkoon. Sitäkään mies ei pohdi, onko vierastäkit kovinkin tunkkaiset tai löytyykö talosta puhtaita petivaatteita. Helppo se on naisia moittia, kun tekemättömät työt menevät naisen piikkiin.

Vierailija
126/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläkä jaksa sitä väsynyttä hoitokiristystä, minulle jos noin uhkaa niin ei näe tarvitse nähdä lasta enää ollenkaan.

Saat sitä mitä tilaat. Ei mulla muuta tähän.

Vierailija
127/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas kylmää nykyaikaa!

Ennenmuinoin tuli puolisukua auttamaan huushollauksessa tuoretta äitiä ja nyt ei saa mummo tulla edes yhdeksi yöksi.

Turha sitten itkeä jatkossa, kuinka yhteisöllisyys on kuollut!

Ennenvanhaan elämä olikin erilaista ja sitä apua tarvittiin. Äidin piti lypsää ja ruokkia lehmät, ruoka keitettiin puuhellalla ja pyykkikoneita ei ollut. Vieraat toivat varpajaisia eli ruokaa taloon ja suku auttoi talon töissä. Harva äiti nykyisin tällaista apua tarvitsee.

Kyllä ne vieraat voivat vähän odottaa ja tulla sitten kun se uudelle äidille parhaiten sopii.

Inhottaa tämä ihmisten asenne että uusi äiti on kaikkien omaisuutta eikä hänellä pitäisi olla mitään sananvaltaa omaan elämäänsä.

Tänä päivänä äiti käy synnyttämässä kipulääkkeiden avulla - sairaalassa jo laitetaan vauvaa hoitamaan ja kotiutuminen mahdollisimman nopeasti. Että kyllähän se on niin raskasta, niin raskasta - ottaa siihen isovanhemmat käymään yhden yön ajaksi. Kun tasan ei kukaan tänään oleta, että juuri synnyttänyt 'passaa' vieraat. Mutta voivoi, kun on niin raskasta maata sängyssä sen vauvan kanssa ja imettää - helvatta, vessassakin tarvii ehkä käydä! Ja mies yhdessä vanhempiensa kanssa laittaa ruoat - mutta eihän se tämän päivän pinsessasynnyttäjälle kelpaa - siinä kun on ollut anoppi mukana. Ja taatusti pahalla silmällä katsellut, että siellä se miniä vaan makaa... Eropaperit vetämään, ei ole tuollaisesta miehestä mihinkään, joka ei osaa vanhempiaan kieltää kyläilemästä. Kyllä näin on.

Sinä voit haistaa vitun, tai vaikka kaksi.

Vierailija
128/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat sitä mitä tilaat. Ei mulla muuta tähän.

Kyllä, sen että siivoan perheen elämästä pois epämiellyttävät ihmiset, jotka ajattelevat vain omaa persaustaan.

Vierailija
129/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se oma äiti ei tule yökylään. Mikä tämän tajuamisessa on niin vaikeaa?

Vierailija
130/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat oksettavalta kusipäältä. Toivon sinulle kaikkea mahdollisimman kauheaa.

Vierailija
131/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpaa naista sinä nyt haukut, vastasyntyneen äitiä vai hänen anoppiaan?

Mikähän siinä on, kun miehen vanhemmat tai miehen appivanhemmat tulevat kylään, niin miestä ei yhtään huoleta, pitäisikö siivota tai käydä kaupassa. Mies ei mieti, moittiiko anoppi, kun ikkunoita ei ole pesty sitten toissa vuoden tai käsipyyhkeitä vaihdettu viikkoon. Sitäkään mies ei pohdi, onko vierastäkit kovinkin tunkkaiset tai löytyykö talosta puhtaita petivaatteita. Helppo se on naisia moittia, kun tekemättömät työt menevät naisen piikkiin.

Uhirudu, uhriudu ja uhriudu. On omaa saamattomuuttasi jos talossa ei ole puhtaita lakanoita tai käsipyyhkeitä. Montako vuotta meinaat vedota synnyttämiseen kaikessa? Loppuikäsi?

Vierailija
132/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinun mielestäsi sitten olisi sopivaa, että miehesi saisi näyttää lastaan vanhemmilleen?

Aika kylmää sulta, että miehen vanhemmat ajavat satoja kilometrejä lasta katsomaan ja sä vaan passittaisit ne hotelliin.

Vierailija
133/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sinun mielestäsi sitten olisi sopivaa, että miehesi saisi näyttää lastaan vanhemmilleen?

Aika kylmää sulta, että miehen vanhemmat ajavat satoja kilometrejä lasta katsomaan ja sä vaan passittaisit ne hotelliin.

Eli mieluummin ajat äidin sinne hotelliin?

Vierailija
134/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mieluummin ajat äidin sinne hotelliin?

Eikö se asunutkaan naapurissa?

Vierailija
135/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavathan he tulla lasta katsomaan, sitä ap ei ole missään vaiheessa kieltänyt. Miehen vanhemmat ovat ihan yhtälailla tervetulleita vierailulle, mutta ap ei halua ketään yökylään. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Heti synnytyksen jälkeen äiti ei välttämättä pysty istumaan tai pidättelemään virtsaa tai pieruja, vessassa käynnit voivat olla yhtä helvettiä, alapää vuotaa verta, tisseistä suihkuaa maitoa ja niihin saattaa myös sattua kovin, lapsi on tissillä käytännössä tauotta, ja nukkumisesta ei voi kuin haaveilla. Kuka muka haluaa tuollaisessa tilassa yhtään ketään kotiinsa vuorokauden ympäri? Haluaisitko itse yövieraita, kun olet toipumassa suuresta peräsuolileikkauksesta, ja koko alapää on hellänä ja paskalla käymisestä pääsee itku?

Vierailija
136/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas kylmää nykyaikaa!

Ennenmuinoin tuli puolisukua auttamaan huushollauksessa tuoretta äitiä ja nyt ei saa mummo tulla edes yhdeksi yöksi.

Turha sitten itkeä jatkossa, kuinka yhteisöllisyys on kuollut!

Ennenvanhaan elämä olikin erilaista ja sitä apua tarvittiin. Äidin piti lypsää ja ruokkia lehmät, ruoka keitettiin puuhellalla ja pyykkikoneita ei ollut. Vieraat toivat varpajaisia eli ruokaa taloon ja suku auttoi talon töissä. Harva äiti nykyisin tällaista apua tarvitsee.

Kyllä ne vieraat voivat vähän odottaa ja tulla sitten kun se uudelle äidille parhaiten sopii.

Inhottaa tämä ihmisten asenne että uusi äiti on kaikkien omaisuutta eikä hänellä pitäisi olla mitään sananvaltaa omaan elämäänsä.

Tänä päivänä äiti käy synnyttämässä kipulääkkeiden avulla - sairaalassa jo laitetaan vauvaa hoitamaan ja kotiutuminen mahdollisimman nopeasti. Että kyllähän se on niin raskasta, niin raskasta - ottaa siihen isovanhemmat käymään yhden yön ajaksi. Kun tasan ei kukaan tänään oleta, että juuri synnyttänyt 'passaa' vieraat. Mutta voivoi, kun on niin raskasta maata sängyssä sen vauvan kanssa ja imettää - helvatta, vessassakin tarvii ehkä käydä! Ja mies yhdessä vanhempiensa kanssa laittaa ruoat - mutta eihän se tämän päivän pinsessasynnyttäjälle kelpaa - siinä kun on ollut anoppi mukana. Ja taatusti pahalla silmällä katsellut, että siellä se miniä vaan makaa... Eropaperit vetämään, ei ole tuollaisesta miehestä mihinkään, joka ei osaa vanhempiaan kieltää kyläilemästä. Kyllä näin on.

Sinä voit haistaa vitun, tai vaikka kaksi.

Todentotta.

Kokeilin neljä vuotta sitten epiduraalipuudutussynnytyksen, ja tossa viime viikolla meni luomuna kun ehdittiin kolme varttia olla sairaalassa ennen kuin lapsi oli jo syntynyt.

Ja voin kertoa että sillä epiduraalilla ei tee hevon humppaa jos sattuu olemaan 9 senttiä kun sitä aletaan laittamaan.

Onhan siinä tietty se ero että tekevät ainakin toimenpiteitä, mutta ei se puudutus mikään kateuden aihe ole. Omalla kohdalla pitkitti synnytystä ja johti imukuppiulostuloon ja episiotomiaan.

20 prosenttia synnytyksistä tehdään edelleen ilman puudutuksia.

Jos on itse aikanaan synnyttänyt navetan pahnoille niin ei se ole mikään syy mennä miniän elämää pilaamaan.

Vierailija
137/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavathan he tulla lasta katsomaan, sitä ap ei ole missään vaiheessa kieltänyt. Miehen vanhemmat ovat ihan yhtälailla tervetulleita vierailulle, mutta ap ei halua ketään yökylään. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Heti synnytyksen jälkeen äiti ei välttämättä pysty istumaan tai pidättelemään virtsaa tai pieruja, vessassa käynnit voivat olla yhtä helvettiä, alapää vuotaa verta, tisseistä suihkuaa maitoa ja niihin saattaa myös sattua kovin, lapsi on tissillä käytännössä tauotta, ja nukkumisesta ei voi kuin haaveilla. Kuka muka haluaa tuollaisessa tilassa yhtään ketään kotiinsa vuorokauden ympäri? Haluaisitko itse yövieraita, kun olet toipumassa suuresta peräsuolileikkauksesta, ja koko alapää on hellänä ja paskalla käymisestä pääsee itku?

Mä olen synnyttänyt 2 kertaa, joten tiedän asiasta jotakin. Mun pointti on silti se, että molempia isovanhempia pitää kohdella tasapuolisesti. Jos se edellyttää toisten yökyläilyä niin se täytyy vaan järjestää. Kyse on vain yhdestä yöstä. Näin ainakin käsitin ap tekstistä.

Vierailija
138/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttaisia mummoja. Ollaan valmiita kostamaan lapsille jos homma ei mene mummon mielen mukaan ❤

Ehkä ihan hyväkin jos toteuttavat uhkauksensa eivätkä halua olla lapsen kanssa tekemisissä, koska eivät päässeet heti yökylään. Lapsen parhaan ajattelu tuosta on kaukana, oma napa tärkein.

Mummo muistaa vielä seuraavanakin vuonna, että yökyläily on pahasta. Siinä se miniä ihmettelee, että mistä aikaa parisuhteelle, kun on itse yökyläilystä mennyt ikävästi puhumaan. Miksi vauvan yökyläily on jotenkin suvaittavampaa kuin aikuisten?

Vierailija
139/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tulee noihin "jos ei pääse kylään niin mummikaan ei sitten sattuvasti koskaan jaksa lasta hoitaa :)" -uhkauksiin.

Jos joku lapseni sukulainen uhkaisi, että jos ei heti saa lasta nähdä niin ei koskaan halua lasta kylään, niin toteaisin että sovittu ja siitä pidettäisiin sitten kiinni, vaikka kuinka myöhemmin rukoilisi saada nähdälasta.

En halua lapseni lähipiiriin niin itsekkäitä pikkusieluja, jotka ovat valmiita hylkäämään tämän jos eivät nytjustheti saa nähdä vastasyntyneenä.

Miksi ne rukoilisi, että haluavat nähdä lapsen? Sehän on sinun lapsesi, ei miehesi lainkaan. Kuka nyt vierasta kakaraa kaipaisi? Kaltaisesi äiti ei saa aikaan kovinkaan mukavaa lasta, joten tuskin itkevät perään, päinvastoin. Jouluna toteavat tyytyväisinä, että taas säästyi monta euroa, kun ei tarvinnut ostaa lelukirjasta sivukaupalla tavaraa miniän laatiman listan mukaan.

Vierailija
140/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä ihmisiä täällä! Eikö synnyttäneellä naisella ole mitään yksityisyyttä! Se on kyllä tuoreen vauvan äiti, joka sanelee kenen, milloin ja kuinka kauan sopii tulla paikalle pällistelemään. En voi ymmärtää näitä sukulaisia, jotka paukkuu huoneeseen kun äiti yrittää imettää! Ei se äiti ole mitään vapaata riistaa, siksi ettei kykene vastasynnyttäneenä ajamaan teitä nyrkit pystyssä ulos kodistaan tunkeilemasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi