Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat tulossa katsomaan vauvaa, kehtaanko kieltää yöpymästä meillä?

Vierailija
01.05.2016 |

Kotiuduttiin vauvan kanssa perjantaina ja appivanhemmat ovat tulossa alkuviikosta katsomaan. Pitkä matka, joten ovat ainakin yhden yön. Yleensä he ovat yöpyneet meidän vierashuoneessa, nyt en oikein jaksa ajatusta yövieraista. Onko hirveän epäkohteliasta pyytää miestä sanomaan, että yöpyisivät hotellissa?

Kommentit (263)

Vierailija
101/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis tämä miniähän ei pidä miehensä vanhempia perheenä vaan passattavina vieraina. Omat vanhemmat ovat käyneet sairaalassa ja kotona. On siinä henkinen näpäytys kun miehen vanhemmille sanotaan, että käydä saa mutta ei jäädä yöksi. Loukkaantuvathan he kuitenkin, heitä ei kaivata. Ei tuota millään saa luontevaksi, jää kaikille paha mieli.

Kyllä minä miehen äitinä jatkossakin haluaisin nähdä poikaani ja pojan perhettä. Mielellään otan kylään ja saa jäädä yöksi, ei tarvitse mennä hotelliin. Mutta en ottaisi lasta yökylään ilman vanhempiaan ennen kuin lapsi on kouluikäinen. Ei mummu ota vastuuta niin pienestä, äiti ja isä saa hoitaa. Keksikööt keskenään mistä ottavat oman ajan. Näin pysyy tasan tarkkaan selvänä äidin oikeudet ja vastuut. Ei poljeta äidin roolia eikä mummun varpaita.

Vierailija
102/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti kun ap tarvitsee lapselle hoitajaa, voi anoppi aina sanoa, että onhan niitä päiväkoteja. Kun vastasyntyneen luona vierailulla pitää mennä yöksi hotelliin, niin kyllä lapsenlapselle löytyy hoitopaikka muualta kuin mummolasta. Eihän sitä vanha ihminen jaksa, on vaivaa ja kremppaa ja väsymystä. Silloin haluaa olla omissa oloissaan.

Katkera mummo/anoppi? Eikö miniä tottele ja toimi niin kuin sinä haluat? Miksi pitää kostaa? Synnyttänyt äiti saattaa tarvita lepoa ja tilanne on ainutkertainen, jos yhden kerran pyydetään yöpymään hotellissa. On aivan eri asia ilmoittaa kostoksi, että mummo on lapsenlapsen synnyttyä yhtäkkiä koko loppuelämänsä niin vaivainen ja väsynyt, ettei koskaan voi hoitaa lapsenlasta. Lapsihan se kärsii, jos mummo tai ukki alkaa aikuisten välisen asian takia esittämään ehtoja. Mutta kukin tavallaan!

Jos miniä asettaa ehtojaan, saa niitä asettaa muutkin. Ei se ole mikään kosto, jos sanoo, että ei jaksa ja että täytyy toipua ensin työviikosta. Kyllä se pikkulapsen perhe löytää jonkun toisen ottamaan lasta yökylään, koska jos isoäiti ei kelpaa edes vauvaa katsomaan niin miten se sama mummo olisi pätevä yllättäen itselleen tuikituntematonta lasta hoitamaan?

Lapsi ei kärsi siitä, että vanhempansa joutuvat häntä hoitamaan. Päinvastoin, lapselle ja vanhemmille kehittyy kiinteä suhde, joskin parisuhteen voi laittaa vuosiksi sivuun.

Niin? Itse toteasin vain että selvä homma, eihän mummilla ole mikään pakko lapsenlastaan tavata ja thats it.

Ei vaikuta minun elämääni mitenkään ja mummeli voi sitten myöhemmin itse selittää lapsenlapselle, että voi voi kun mummo ei saanut sinua nähdä tuoreeltaan niin mummo ei halunnut nähdä sitten ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti. Onpa taas saavutus, johon torakatkin pystyvät. Äläpä itke enää sitten palstalla, kun isovanhemmat eivät auta lapsenhoidossa. Oman äitisikin tunkisit hotelliin, vai tunkisitko?

Mikä vitun viha naisilla on AINA miehen vanhempia kohtaan? Aivan helvetin sairasta.

Vierailija
104/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti kun ap tarvitsee lapselle hoitajaa, voi anoppi aina sanoa, että onhan niitä päiväkoteja. Kun vastasyntyneen luona vierailulla pitää mennä yöksi hotelliin, niin kyllä lapsenlapselle löytyy hoitopaikka muualta kuin mummolasta. Eihän sitä vanha ihminen jaksa, on vaivaa ja kremppaa ja väsymystä. Silloin haluaa olla omissa oloissaan.

Katkera mummo/anoppi? Eikö miniä tottele ja toimi niin kuin sinä haluat? Miksi pitää kostaa? Synnyttänyt äiti saattaa tarvita lepoa ja tilanne on ainutkertainen, jos yhden kerran pyydetään yöpymään hotellissa. On aivan eri asia ilmoittaa kostoksi, että mummo on lapsenlapsen synnyttyä yhtäkkiä koko loppuelämänsä niin vaivainen ja väsynyt, ettei koskaan voi hoitaa lapsenlasta. Lapsihan se kärsii, jos mummo tai ukki alkaa aikuisten välisen asian takia esittämään ehtoja. Mutta kukin tavallaan!

Jos miniä asettaa ehtojaan, saa niitä asettaa muutkin. Ei se ole mikään kosto, jos sanoo, että ei jaksa ja että täytyy toipua ensin työviikosta. Kyllä se pikkulapsen perhe löytää jonkun toisen ottamaan lasta yökylään, koska jos isoäiti ei kelpaa edes vauvaa katsomaan niin miten se sama mummo olisi pätevä yllättäen itselleen tuikituntematonta lasta hoitamaan?

Lapsi ei kärsi siitä, että vanhempansa joutuvat häntä hoitamaan. Päinvastoin, lapselle ja vanhemmille kehittyy kiinteä suhde, joskin parisuhteen voi laittaa vuosiksi sivuun.

Oikeasti olet todella pikkusieluinen. Kyllä kyseessä on kosto, jos yhden kerran erikoisemmassa tilanteessa pyydetään yöpymään hotellissa ja siitä loukkaannutaan loppuelämän ajaksi. Kukaan ei ole tässä aloituksessa estämässä appivanhempien vierailua. Kukaan ei ole siis kieltämässä mummoa näkemästä lapsenlastaan ja häntä ei olla estämässä luomaan suhdetta pikkuiseen. Opettele hyvä ihminen lukemaan ja ennen kaikkea kehitä luetun ymmärtämistä. Meinaatko vetää työelämässä hautaan saakka, jos kieltäydyt vetoamalla loppuun asti raskaaseen työviikkoon? Ja miksi juuri isovanhemman hoito tarkoittaa yökyläilyä? Meidän lapset eivät ole ikinä yökyläilleet isovanhemmillaan mutta nytkin nuo ihanat eläkeläiset ovat meillä kylässä ja istuvat terassillamme lasten leikkiessä heidän "jaloissaan" ja mieheni leikatessa omenapuita. Rakastan appivanhempiani ja kiitän, että olen saanut tervejärkiset sellaiset.

Vierailija
105/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lastenlapsia vaikka aikuisia lapsia on. He asuvat monen sadan kilometrin päässä, joten heidän luonaan ei käydä päiväseltään. Lapsilla on yksiöt, joten mieluusti menemme hotelliin yöksi. En näe mitään syytä, miksemme jatkaisi samaa tapaa myöhemminkin. Mies kuorsaa kovaa, se ei haittaa minua, mutta vieraisilla joutuisin herättelemään miestä pitkin yötä, että toiset saavat nukkua.

Hotelliaamiaisen jälkeen näemme lapsia ja illaksi palaamme takaisin hotelliin. Vaikka tuossa olisi vastasyntyneitäkin, seurustella ehtii päivälläkin. Yöllä ainakin me nukumme.

Vierailija
106/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu äiti on johdonmukainen, rauhottaa ensimmäiset päivät vauvan kanssa tasapuolisesti molemmilta isovanhemmilta, tässä nyt totutellaan ensin oman perheen kanssa. Jotenkin reilumpaa kertoa vaimon vanhemmille, että ei tarvitse heti paikasta tulla tervehtimään. Ja miehen vanhemmille ettei nyt heti jäädä yöksi. Jos meinaa rajoittaa niin sitten rajoitetaan molempien vanhempia. Muuten toisille tulee ei niin toivottu olo. Ja kiva kuulla mitä vaimon vanhemmat olisivat tykänneet rajoittamisesta, kaipa he olisivat sopeutuneet.

Vierailija
107/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis tämä miniähän ei pidä miehensä vanhempia perheenä vaan passattavina vieraina. Omat vanhemmat ovat käyneet sairaalassa ja kotona. On siinä henkinen näpäytys kun miehen vanhemmille sanotaan, että käydä saa mutta ei jäädä yöksi. Loukkaantuvathan he kuitenkin, heitä ei kaivata. Ei tuota millään saa luontevaksi, jää kaikille paha mieli.

Kyllä minä miehen äitinä jatkossakin haluaisin nähdä poikaani ja pojan perhettä. Mielellään otan kylään ja saa jäädä yöksi, ei tarvitse mennä hotelliin. Mutta en ottaisi lasta yökylään ilman vanhempiaan ennen kuin lapsi on kouluikäinen. Ei mummu ota vastuuta niin pienestä, äiti ja isä saa hoitaa. Keksikööt keskenään mistä ottavat oman ajan. Näin pysyy tasan tarkkaan selvänä äidin oikeudet ja vastuut. Ei poljeta äidin roolia eikä mummun varpaita.

En ihmettele jos sukulaisuussuhteet on vaikeita, jos mielensä pitää pahoittaa joka asiasta. Jos itsellä on tapana näpäytellä muita, niin totta kai silloin kuvittelee, että muutkin toimivat vain näpäytelläkseen, eikä pysty näkemään toiminnalle mitään muuta syytä. 

Jos kummatkin isovanhemmat saavat päivällä käydä katsomassa lapsenlasta, niin mikä nyt on epäreilua? Jos miniä ei halua yksiäkään isovanhempia yökylään, vaan haluaisi rauhoittaa illan ja yön vapaaksi vieraista, niin miksi se pitää tulkita kiusanteoksi appivanhempia kohtaan? Hotelliyö olisi reilu kompromissi kaikki kohtaan.

Mitenkäs ne äidin oikeudet ja vastuut muuttuvat niin radikaalisti lasten tullessa kouluikään, että sitten yökyläily ei yhtäkkiä olekaan kenenkään varpaille polkemista? Ja oliko se yökyläily nyt kiinni varpaiden polkemistesta ja näpäyttelyistä, vai aidosta huolesta että lapsi on liian pieni yökylään?

Luojalle kiitos että mulla on ihana anoppi, jonka kanssa asioista voi sopia ja puhua avoimesti, eikä tarvitse foliohattu päässä miettiä, että mikä näpäytys minkäkin ehdotuksen takana on. Elämä on helppoa, kun näkee toisen ihmisenä jonka kanssa voi puhua, eikä näpäyttelijänä joka tekee kaikki päätökset loukatakseen. Siitäkin huolimatta, että joskus ollaan eri mieltä ja taatusti ärsytetään toisiamme silloin tällöin puolin ja toisin. 

Vierailija
108/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti. Onpa taas saavutus, johon torakatkin pystyvät. Äläpä itke enää sitten palstalla, kun isovanhemmat eivät auta lapsenhoidossa. Oman äitisikin tunkisit hotelliin, vai tunkisitko?

Mikä vitun viha naisilla on AINA miehen vanhempia kohtaan? Aivan helvetin sairasta.

Mietipä tilanne jolloin olet ollut kaikkein kipeimmilläsi, jaksaisitko silloin yövieraita?

Ja jos joku isovanhempi uhkailee ettei lapset ole heille tervetulleita, koska eivät päässeet heti yökylään, niin äitinä en edes päästäisi lasta niin itsekkäälle ja lapselliselle kylään.

Vierailija
109/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttaisia mummoja. Ollaan valmiita kostamaan lapsille jos homma ei mene mummon mielen mukaan ❤

Ehkä ihan hyväkin jos toteuttavat uhkauksensa eivätkä halua olla lapsen kanssa tekemisissä, koska eivät päässeet heti yökylään. Lapsen parhaan ajattelu tuosta on kaukana, oma napa tärkein.

Vierailija
110/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun lomassa kyllä upeita isovanhempia ja miehiä: se että yökyläilijät eivät käy kun taloudessa on vastasynnyttänyt ja vastasyntynyt on ehdottomasti syy kaiken maailman pippeliragelle ja uhkailulle.

Mikä siinä YÖKYLÄILYSSÄ on niin tärkeää?

Miksi äidin toiveiden ja voinnin HUOMIOTTA JÄTTÄMINEN ei ole torakkamaista itsekkyyttä?

Kuinka moni näistäkään miehistä todella huolehtii talon siistiksi ja vastaanoton vieraille sopivaksi jos äiti on sängynpohjalla?

Vierailija
111/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miniät käyttää keppihevosena lapsen hyvinvointia, oikeasti kyse on siitä että meidän perheessä on meidän säännöt. Ja loukkaantuminen on seuraus kun ei isovanhempia pidetä perheen jäseninä. Miniähän itki ettei kestä yövieraita. Siis vieraita...

Vierailija
112/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpahan vaan, että jos miniä estää mua tulemasta katsomaan poikani lasta niin sitten saa pyytämällä pyytää, että tulen.  Minusta pitää olla tasapuolinen. Jos miniän äiti pääsee katsomaan niin kyllä sitten miehenkin äidin pitää päästä. Joko molemmat tai sitten ei ollenkaan.

Vierailija
113/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka

Vierailija kirjoitti:

Ja miniät käyttää keppihevosena lapsen hyvinvointia, oikeasti kyse on siitä että meidän perheessä on meidän säännöt. Ja loukkaantuminen on seuraus kun ei isovanhempia pidetä perheen jäseninä. Miniähän itki ettei kestä yövieraita. Siis vieraita...

Perheeseen kuuluvat isä, äiti ja lapset.

Vierailija
114/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tilanne jolloin olet ollut kaikkein kipeimmilläsi, jaksaisitko silloin yövieraita?

Ja jos joku isovanhempi uhkailee ettei lapset ole heille tervetulleita, koska eivät päässeet heti yökylään, niin äitinä en edes päästäisi lasta niin itsekkäälle ja lapselliselle kylään.

Olen varmasti ollut sairaampi ja kipeämpi kuin yksikään torakan lailla itsekkäästi lisääntynyt äityli palstalla.

Ja olen ollut kiitollinen kaikesta avusta mitä olen läheisiltäni saanut.

Anoppia kuuluu vihata? Tekisitkö saman siis omalle äidillesi? En ole koskaan kuullut, että yksikään mies vihaisi appiukkoaan, mutta omien miehienne äitejä vihaatte. Onko tämä sitä palstalla paljon itkettyä naisvihaa?

Vierailija
115/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonpahan vaan, että jos miniä estää mua tulemasta katsomaan poikani lasta niin sitten saa pyytämällä pyytää, että tulen.  Minusta pitää olla tasapuolinen. Jos miniän äiti pääsee katsomaan niin kyllä sitten miehenkin äidin pitää päästä. Joko molemmat tai sitten ei ollenkaan.

Eli evvvk tuoreen äidin jaksamiseen koska sinulla on oikeus? Ja ihmettelet jos et ole kovin haluttu vieras?

Vierailija
116/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmasti ollut sairaampi ja kipeämpi kuin yksikään torakan lailla itsekkäästi lisääntynyt äityli palstalla.

Anoppia kuuluu vihata? Tekisitkö saman siis omalle äidillesi? En ole koskaan kuullut, että yksikään mies vihaisi appiukkoaan, mutta omien miehienne äitejä vihaatte. Onko tämä sitä palstalla paljon itkettyä naisvihaa?

Saako siis sinunkin kotiin tuppautua koska vaan huvittaa, ihan vaan koska Mulla on oikeus? En tulisi sinua auttamaan, vaan tulen vaan käymään ja odotan tietysti myös kaffea ja pullaa pöytään katettuna.

Ihanko olisi sinulle ok tällainen?

Vierailija
117/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä egoistista taistelua koko homma!

Antakaa uudelle perheelle aikaa alkuun tutustua toisiinsa omaan tahtiinsa! Auttakaa sitten kun tarvitaan. Missä on hienotunteisuus ja toisten huomioonottaminen? Meille oli minun vanhemmat tunkemassa kylään (vatsataudissa kaiken huipuksi) koska olisi pitänyt päästä muille sukulaisille ja tuttaville pätemään ja esittelemään mummoilukuvia. Anna mun kaikki kestää. Oltiin ilmoitettu jo aiemmin että viikon parin päästä voi tulla kylään ja että pitää olla terveenä, mutta ei meinannut mennä jakeluun vaan ratakiskosta piti vääntää. No en päästänyt ja suuttuivat hetkeksi. Miehen äiti ymmärsi ja tuli kun pyydettiin. Ei ole ollenkaan tungetteleva vaan hienotunteinen. Omat vanhempani kyllä muuten todella auttavaisia mutta kohtuullisen itsekkäitä, jos ei vauvan ensinäkemiset, ristiäiset ja joulut mene heidän kaavalla niin ikuinen viha on langetettu ja kosto elää. Voin kertoa että on raskasta kävellä tuollaisilla lasinsiruilla koko elämä oman äitini kanssa..

Hävetkää te jotka ette tajua että kaikki meistä on erilaisia, jokainen tarvii omaa perheaikaa eri tavalla!

Vierailija
118/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sellaisia isovanhempia ketju täynnä, etten antaisi oman lapsen olla noin ilkeiden, itsekkäiden ja katkerien ihmisten lähellä.

Jos meille olisi väkisin ängetty yökylään, niin olisin itse lähtenyt vauvan kanssa hotelliin saadakseni olla rauhassa ja saas imetystä käyntiin.

Vierailija
119/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulin ihan uteliaaksi: mikä sairaus sinulla on ollut? Minä olen varmaan itsekäs ja laiska, kun en 39 asteen kuumeessa ole halunnut vieraita edes päiväsaikaan käymään. En sittenkään, vaikka he keittäisivät itse kahvinsa ja rupattelisivat vuoteen laidalla. Eipä tuo mieskään vieraita halunnut, kun oli isossa leikkauksessa ja pääsi kotiin.

Vierailija
120/263 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sellaisia isovanhempia ketju täynnä, etten antaisi oman lapsen olla noin ilkeiden, itsekkäiden ja katkerien ihmisten lähellä.

Jos meille olisi väkisin ängetty yökylään, niin olisin itse lähtenyt vauvan kanssa hotelliin saadakseni olla rauhassa ja saas imetystä käyntiin.

Mitäs tätäkin nyt alapeukutetaan. Pakkohan se on lähteä karkuun jos koti on muuttunut paikaksi, jossa kaikilla on oikeus ravata ja äiti tarvitsee lepoa. Ja vastasyntynyt kulkee äidin mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi