Mitä tekisit jos sinulla olisi 5 kanaa ja kukko?
Kommentit (19)
Tekisin cog au vin ja monta kanaruokaa.
Ilahduttaisin sukua ja ystäviä ylimääräisillä munilla ja jos linnut lisääntyvät, niin välillä paistaisin jonkun sunnuntairuuaksi.
Parittaisin kukkoa jokaisen kanan kanssa ja maksimoisin lintujen määrän.
Ruokin niitä,ja välillä kerään munat pesästä.
Rakentaisin nyt ekaksi suojan. Kyllä tänne kanojakin mahtuisi ja kukko on hauska lisä jos ei ole kovin pahansisuinen.
Kyllä noita kanoja on välillä ollut, hauskoja otuksia. Olispahan sitä sitten omavarainen kananmunien suhteen.
Näyttäisin mistä kana k u see kaikille.
Kuulostaa kivalle! Ehdottomasti hengailisin! Minulla on mökillä kanaverkkoa, rakentaisin niille ison kanahäkin ja sinne muutaman pesälaatikon. Ja orsi tietysti pitäisi olla tai kaksi.
Mitä kanat syö, se huolettaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kivalle! Ehdottomasti hengailisin! Minulla on mökillä kanaverkkoa, rakentaisin niille ison kanahäkin ja sinne muutaman pesälaatikon. Ja orsi tietysti pitäisi olla tai kaksi.
Kanat on aika kaikkiruokaisia, löytyy ihan valmiita täysrehuja, mutta kotivarakanoille voi antaa vapaammin sapuskaa kunhan katsoo, ettei anna mitään myrkyllistä (tietyt raa'at kasvikset ja muistaakseni raaka peruna ainakin). Kalkkia, niin munien kuoret muodostuu kovemmaksi. Pihalta katosi mukavasti kaikki lehtokotilot ainakin :D
Minulla on 5 kanaa ja kukko. Ruokin ne aamuisin, annan puhdasta vettä, päästän ne ulkotarhaukseen kuopimaan ja kerään vihreää heille syötäväksi. Ja tietenkin kerään kananmunat itselleni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanat on aika kaikkiruokaisia, löytyy ihan valmiita täysrehuja, mutta kotivarakanoille voi antaa vapaammin sapuskaa kunhan katsoo, ettei anna mitään myrkyllistä (tietyt raa'at kasvikset ja muistaakseni raaka peruna ainakin). Kalkkia, niin munien kuoret muodostuu kovemmaksi. Pihalta katosi mukavasti kaikki lehtokotilot ainakin :D
Mummolassa aikoinaan kanoille syötettiin jauhettuja munankuoria ruoantähteiden seassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 5 kanaa ja kukko. Ruokin ne aamuisin, annan puhdasta vettä, päästän ne ulkotarhaukseen kuopimaan ja kerään vihreää heille syötäväksi. Ja tietenkin kerään kananmunat itselleni :)
Kesyyntyylkö ne? Tulevatko morjestamaan tai kerjäämään rapsutuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummolassa aikoinaan kanoille syötettiin jauhettuja munankuoria ruoantähteiden seassa.
Joo, tätä tehtiin meilläkin mummolassa vielä kun siellä kanoja oli, mutta siinä tapauksessa kuoret piti jauhaa todella hienojakoiseksi, koska alkoivat muutoin nokkimaan rikki niitä ehjiä muniakin..
Kukko panee niitä kaikkia