Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat tulossa katsomaan vauvaa, kehtaanko kieltää yöpymästä meillä?

Vierailija
01.05.2016 |

Kotiuduttiin vauvan kanssa perjantaina ja appivanhemmat ovat tulossa alkuviikosta katsomaan. Pitkä matka, joten ovat ainakin yhden yön. Yleensä he ovat yöpyneet meidän vierashuoneessa, nyt en oikein jaksa ajatusta yövieraista. Onko hirveän epäkohteliasta pyytää miestä sanomaan, että yöpyisivät hotellissa?

Kommentit (263)

Vierailija
1/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pyydä miestä petäämaan heille sänky.

Vierailija
2/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän epäkohteliasta. Jos eivät itse ymmärrä varata hotellia niin antaisin tulla kotiin jos kerran vaan 1 yö. Kyllä sen kestät

Vierailija
4/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
5/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte heille hotelliyöpymisen.

Vierailija
6/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis ite tajuavan.

Vierailija
7/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epäkohteliasta. Mun mielestä oletusarvoisesti tuollaisessa tilanteessa yövieraita ei tule, ellei nimenomaan kutsuta. Mä kutsuin, kun sain toisen lapsen.

Vierailija
8/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti majoittaisitko omat vanhempasi hotelliin... kyllähän ihmiset ymmärtää ettei tuoreelta äidiltä saa viiden tähden palvelua. Mies varmasti voi hakea patjat yms laittaa nukkumapaikkoja sekä kattaa aamupalaa... tarvittaessa osaavat varmasti itsekin etsiä ruokaa kaapista... :) he varmasti haluavat helliä ja hoitaa vauvaa, jollon sulla jää aikaa muuhun. Ovathan hekin varmasti oottaneet vauvan syntymää.

Vierailija
9/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti appivanhemmat ymmärtävät. Onhan heilläkin ollut ainakin yksi vauva. Yleensä totutut järjestelyt jossain määrin muuttuvat kun suvun nuorille alkaa tulla puolisoita tai vauvoja. 

Vierailija
10/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan saatanan epäkohteliasta. Jos kerran vierashuone on ja siellä ovat ennenkin yöpyneet.

Vierailija
11/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin pyytäisin tulemaan joku toinen kerta, kuin passittaisin hotelliin.

Vierailija
12/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miestäsi hoitamaan vierailuun liittyvät asiat, syömiset, petien laitot, aamupala jne. jos jäävät yöksi.

Vierailija
13/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan sun asia ei ole nyt emännöidä mitenkään. Eli jos ovat yötä, niin teepä miehelle selväksi että yövieraiden järjestelyt ovat täysin ja kokonaan hänen vastuullaan. Ja jos sinua muuten vain häiritsee vieraat teillä yötä, kun vauvakin on ihan uusi, niin kyllä siitä voi sanoa, pyytää vaikka miestä ilmaisemaan asian sopivaksi katsomallaan tavalla vanhemmilleen. Eihän se niin kiva ole tissit maitoa suihkuten ja jälkivuotovaivoissaan hoidella omia ilta- yö- ja aamutoimiaan, kun vieraita pyöriin nurkissa.

Vierailija
14/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle, että hän varaa hotellista kaksi huonetta, yhden itselleen ja toisen vanhemmilleen. Käväisevät sitten pikaisesti katsomassa vauvaa. Sinä saat olla rauhassa omassa kodissasi kaikkine vuotoinesi ja pullottavine rintoinesi ja mies saa olla vanhempiensa kanssa. Kaikki voittavat!

Vierailija
15/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen vanhemmat ja sisko kävivät päiväseltään, ajomatkaa yhten suuntaan noin 200 km. Samoin omat vanhempani kävivät päiväkäynnillä, vauva herätteli läpi yön parin tunnin välein ja olin ihan tööt. Vauvan itkuihin olisi herännyt koko talo ihan helposti.

Vierailija
16/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on lähinnä itsestäänselvyys, että ns. lapsivuodeaikana tuore äiti saa olla rauhassa eikä tarvitse katsoa ydinperheeseen kuulumattomia henkilöitä kotonaan lyhyitä vierailuita pidempään. 

Vierailija
17/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ois esikoisen kanssa mistään hinnasta suostunut ottamaan meille ketään yöksi, vaikka olisivat hoitaneet vauvaa kuinka ja vaikka mies olisi järjestänyt ihan kaiken vierailuun liittyvän. Mä olin henkisesti ja ruumiillisesti tosi väsynyt, ei se ongelma ois ollut mikään käytännön järjestäminen vaan ihan se, että halusin todellakin olla rauhassa. 

Tokan kanssa sit ois ollut ihan sama vaikka ois puoli sukua muuttanut meille, koin hoitoavun heti ekasta päivästä tosi positiivisena asiana. Tokalla kertaa ei ollut niin uuvuttavaa mulla se vauvan saaminen, toisaalta ei myöskään niin ihmeellistä. Varmuus äitinä varmaan oli se juttu  mulla tässä pohjalla.

Vierailija
18/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jos sun odotetaan keittävän kahvit, valmistavan iltapalat ja petaavan sängyt niin hotelliin vaan. Jos mies passaa ja appiporukat ovat toimeliaita niin mikäs siinä, sä toimit oman jaksamisen rajoissa. Linnoittaudu makuuhuoneeseen vaikka vauvan kanssa aina kun väsyttää.

Näin tekisin itse, mutta sun on tehtävä miltä susta tuntuu parhaimmalta. Ihmettelen vaan vieraita jotka jää

yökylään, alkuaika on aina rankkaa niin henkisesti ja fyysisesti, monesti vanhemmat haluu levätä mahdollisimman paljon.

Vierailija
19/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin kotiuduin viime viikolla sairaalasta enkä ole hirveästi edes päivävieraita halunnut. Luulisi vanhempien ymmärtävän ettei vauvaa tarvitse heti ängetä katsomaan saati jäädä loisimaan. Minä ainakin haluan rauhassa tutustua vauvaan.

Vierailija
20/263 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elämäsi, sinun kotisi, sinun vauvasi, sinun sääntösi. Sinä päätät kuka tulee kylään ja milloin.