Appivanhemmat tulossa katsomaan vauvaa, kehtaanko kieltää yöpymästä meillä?
Kotiuduttiin vauvan kanssa perjantaina ja appivanhemmat ovat tulossa alkuviikosta katsomaan. Pitkä matka, joten ovat ainakin yhden yön. Yleensä he ovat yöpyneet meidän vierashuoneessa, nyt en oikein jaksa ajatusta yövieraista. Onko hirveän epäkohteliasta pyytää miestä sanomaan, että yöpyisivät hotellissa?
Kommentit (263)
Omat vanhemmat kyllä voi tulla katsomaan monet kerrat ,mutta toiset isovanhemmat ei . Nyt järki käteen. Tuntuu ettei tässä ole kysymys yöpymisestä.
Onneksi kehtaan olla appivanhempien seurassa oma itseni. Sanon reilusti olevani väsynyt. Annan heille lakanat ja petaavat vuoteensa, pitelevät myös vauvaa. Minun ei tarvi esittää heille täydellistä. Saavat nähdä minut väsyynenä ja uupuneena. Voivat yöksi jaada
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kehtaan olla appivanhempien seurassa oma itseni. Sanon reilusti olevani väsynyt. Annan heille lakanat ja petaavat vuoteensa, pitelevät myös vauvaa. Minun ei tarvi esittää heille täydellistä. Saavat nähdä minut väsyynenä ja uupuneena. Voivat yöksi jaada
Minunkaan ei tarvi esittää omille tai mieheni vanhemmille mitään. Voin ihan rauhassa sanoa, että en halua meille yövieraita, sillä olen väsynyt ja haluan itse tutustua rauhassa vauvaan, ja haluan ennen kaikkea itse pidellä vauvaani ja pitää rinnallani mahdollisimman paljon. Onneksi on niin ihanat välit, että tämän ymmärsivät, ja vastasyntynyttä kävivätkin katsomassa kohtuullisten päiväreissujen aikana. Eivät tulleet metrin päähän pällistelemään imetystä, eivätkä repineet vauvaa syliinsä vaan odottivat että minä tai mies sen heille syliin antoi. Ei tarvinnut esittää täydellistä, kilttiä, lasta ja miniää, kun saattoi sanoa suoraan mitä itse haluaa. Olen kyllä tajuttoman kiitollinen omista vanhemmistani ja appivanhemmistani.
Maalaisjärki käteen. Sitten kun hoitoapua tarvitaan toinen ääni kellossa. Kyllä majottaisin appivanhemmat sekä omat vanhemmat yöksi. Prinsessa ja haliwood maailma erikseen sielä hotelleissa ollaan. Vaikutat itsekeskeiseltä etteivät vain omi vauvaa liikaa jos jäisivät yöksi. Etköhän ehdi vauvan kanssa olemaan. Nauroin tota hotelliin majoittamista:) olet katsellut elokuvia liikaa. Joskus kun itse olet anoppi toivottavasti miniäsi ei olee liian ylikiltti ja majoita sinua;-)
Ei minunkaan tarvitse esittää. Olen kohtelias ja avoin. Mutta hotelli kuulostaa naurettavalta. Ehkä teillä on niin etäiset välit.
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat kyllä voi tulla katsomaan monet kerrat ,mutta toiset isovanhemmat ei . Nyt järki käteen. Tuntuu ettei tässä ole kysymys yöpymisestä.
Kaikki isovanhemmat olivat tervetulleita sairaalaan ja ovat tervetulleita meille katsomaan vauvaa. Vai olisiko minun pitänyt kieltää omia vanhempiani tulemasta, kun miehen vanhemmat eivät päässeet aikaisemmin? Pitäisikö ihan ottaa aikaa, ettei kukaan mummo tai vaari saa minuuttiakaan enemmän aikaa lapsenlapsen kanssa kuin muut?
ap
Voisivat pitää vaikka vauvaa sylissä sen ajan kun ap kirjottelee tänne
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja... Kirjoitinkohan eilen yhden kommentin, tämä on toinen tänään. Ja sunnuntaina kai pari kommenttia aloituksen lisäksi. Ja olen tietysti käyttänyt hetken aikaa lukiessani kaikki muiden kirjoittamat kommentit. Onko se muka liikaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoitukset tähän 17 sivun mittaiseen ketjuun taitavat olla yhden käden sormilla laskettavissa. Että tuskin tarvitsee apuja vauvan sylissä pitelemiseen. Ylipäätään se vastasyntynyt kuuluu ennen kaikkea äitinsä rinnalle ja isänsä syliin; ei isovanhempien nukkeleikkeihin, jotta äiti ja isä voisivat keitellä kahvia vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkin (todellakin, ihan konkreettisesti itkin) äsken miehelle, etten vaan millään jaksaisi yövieraita. Mies ymmärsi ja lupasi soittaa vanhemmilleen, että he olisivat tällä kertaa hotellissa yötä. Ymmärrän hyvin että he haluavat tulla katsomaan vauvaa, ettei pelkät kuvat riitä. Omat vanhempani asuvat lähempänä ja kävivät jo sairaalassa ja nyt vielä tänään meillä kotona.
ap
Voi sua raasua! Ymmärrän sua hyvin. Ja ihanaa että miehesikin näyttää ymmärtävän. Toivottavasti appivanhemmat saadaan johonkin hotelliin.
Sulla on keho täynnä hormoneja ja ja sulla on upouusi vauva. Sun ja vauvan pitäisi saada niin paljon omaa aikaa kun vain itse haluat. Ole huoletta itsekäs ja elä nyt elämääsi juuri niin kun itse haluat. Aseta rajat. Kun ystävät ja sukulaiset soittelevat niin kerro heille että otat yhteyttä sitten kun jaksat vieraita. Ehtii sen vauvan nähdä vähän myöhemminkin. Ei se mihinkään katoa.
Onnea uudesta vauvasta ja tsemppiä. Järkätkää vierailut miehen kanssa kuten itsellenne parhaaksi sopii.
Ensinnäkin haluan toivottavaa onnea uuden vauvan johdosta. Vauvat ovat ihania. Ymmärrykseni ap:ta kohtaan loppui siinä vaiheessa, kun ap:n omat vanhemmat ovat käyneet jo kahdesti katsomassa vauvaa .. Ja nyt appivanhemmat eivät saisi tulla katsomaan vauvaa ja vedotaan vauva-aikaan. Nyt ap voisi miettiä tasa-arvoista kohtelua kummankin vanhemman osalta. Nyt suositaan selkeästi toisua vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkin (todellakin, ihan konkreettisesti itkin) äsken miehelle, etten vaan millään jaksaisi yövieraita. Mies ymmärsi ja lupasi soittaa vanhemmilleen, että he olisivat tällä kertaa hotellissa yötä. Ymmärrän hyvin että he haluavat tulla katsomaan vauvaa, ettei pelkät kuvat riitä. Omat vanhempani asuvat lähempänä ja kävivät jo sairaalassa ja nyt vielä tänään meillä kotona.
ap
Voi sua raasua! Ymmärrän sua hyvin. Ja ihanaa että miehesikin näyttää ymmärtävän. Toivottavasti appivanhemmat saadaan johonkin hotelliin.
Sulla on keho täynnä hormoneja ja ja sulla on upouusi vauva. Sun ja vauvan pitäisi saada niin paljon omaa aikaa kun vain itse haluat. Ole huoletta itsekäs ja elä nyt elämääsi juuri niin kun itse haluat. Aseta rajat. Kun ystävät ja sukulaiset soittelevat niin kerro heille että otat yhteyttä sitten kun jaksat vieraita. Ehtii sen vauvan nähdä vähän myöhemminkin. Ei se mihinkään katoa.
Onnea uudesta vauvasta ja tsemppiä. Järkätkää vierailut miehen kanssa kuten itsellenne parhaaksi sopii.
Ensinnäkin haluan toivottavaa onnea uuden vauvan johdosta. Vauvat ovat ihania. Ymmärrykseni ap:ta kohtaan loppui siinä vaiheessa, kun ap:n omat vanhemmat ovat käyneet jo kahdesti katsomassa vauvaa .. Ja nyt appivanhemmat eivät saisi tulla katsomaan vauvaa ja vedotaan vauva-aikaan. Nyt ap voisi miettiä tasa-arvoista kohtelua kummankin vanhemman osalta. Nyt suositaan selkeästi toisua vanhempia.
Otan osaa. On varmasti vaikeaa, kun ei ymmärrä lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mieshän voi ottaa vauvelin kainaloon ja maitoa pullon ja lähteä näyttämään vauvaansa vanhemmilleen. Ei tarvii miniän huolia revennestä perseestä eikä maitosuihkuista. Silleen ihan oma-aloitteisesti vaan. Onhan se miehenkin lapsi kaiketi.
Mä kannatan tätä! Vaimo saa parantua rauhassa ja levätä lapsesta sillä aikaa. Aivan unelmatilanne kaikille osapuolille!
Jos iskä haluaa poliisit peräänsä niin mikäs siinä.
Huomaa muuten näistä teidän kommenteista, että teille lapset ovat pelkkiä pelinappuloita. Kukaan lapsen etua ajatteleva ei edes ehdottaisi, että iskä vie vauvan äidiltään.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitkä vitun poliisit? Missä kohtaa laissa on, ettei isä saa vierailla lapsensa kanssa isovanhempien luona?
Samaa mieltä. Miehen kaverin vaimo menehtyi synnytyksen jälkeen, siinä oli pakko hoitaa vauvaa pulloruokinnalla, sekä isä että isovanhemmat porukassa. Toki pakkotilanne ja pysyvä sellainen, mutta en tosiaankaan ymmärrä sitä että jos vauvan isä lähtisi vauvan kanssa tissien luota hetkeksi pois et se on maailman loppu ja poliisiasia. Asioita voi hoitaa monella tavalla ja silti vauvan parasta ajatellen. Maailma ei pyöri pelkästään äitien navan mukaan, tai ei ainakaan pitäisi.
Mua ei haitannut anoppi meillä kun lapset syntyivät. Vietti alussa enemmän aikaa meillä kuin omat vanhempani jotka asuivat lyhyen matkan päässä. Anoppi juurikin pitkänmatkalainen. Ei olla kaikista asioista samaa mieltä ja joskus nykyisin ärsyttää (silloin ei yhtään :)) mutta se johtuu siitä että vuosien varrella molemmat on muututtu ja elämäntilanteet muuttuneet. Hyvin tullaan juttuun edelleen ja yökyläilee aika ajoin. Yksi yö sinne tänne, ei kannata tehdä isoa numeroa.
Vastasyntynyt kuuluu ensisijaisesti äitinsä tai isänsä syliin. Vieraat voivatkin sitten tehdä kaikkea muuta. Että kyllä yöksi saisivat tulla mutta tosiaan appivanhempien ois sitten tehtävä kaikenlaista niin että saisin itse keskittyä vauvaani. Tämä on ihmeellinen asia kun ihmiset kuvittelee että niiden pitää saada pidellä vastasyntynyttä. Se pieni uusi kuuluu ennen kaikkea äidin lähelle, ei pyöriteltäväksi sylistä syliin. Piste. Kun lapsi kasvaa, on aivan eri tavalla hyväksi että lapsi tutustuu sukulaisiin ja perhetuttuihin, mutta vastasyntynyt pitäisi jättää rauhaan edes pariksi viikoksi ellei jopa kuukaudeksi.
Itse konttasin ensimmäiset 2 viikkoa, koska haava ei mennyt kiinni ja tuuletin päivittäin alakertaa+vuoto, miehen sukulaiset olis halunnut tulla kylään katsomaan vauvaa , mutta hän kertoi , etten pystynyt istumaan saatikkaan seisomaan .
wonderful052 kirjoitti:
Itse konttasin ensimmäiset 2 viikkoa, koska haava ei mennyt kiinni ja tuuletin päivittäin alakertaa+vuoto, miehen sukulaiset olis halunnut tulla kylään katsomaan vauvaa , mutta hän kertoi , etten pystynyt istumaan saatikkaan seisomaan .
Sairaalaan kyllä tuli anoppi ja vanhempani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mieshän voi ottaa vauvelin kainaloon ja maitoa pullon ja lähteä näyttämään vauvaansa vanhemmilleen. Ei tarvii miniän huolia revennestä perseestä eikä maitosuihkuista. Silleen ihan oma-aloitteisesti vaan. Onhan se miehenkin lapsi kaiketi.
Mä kannatan tätä! Vaimo saa parantua rauhassa ja levätä lapsesta sillä aikaa. Aivan unelmatilanne kaikille osapuolille!
Huomaa muuten näistä teidän kommenteista, että teille lapset ovat pelkkiä pelinappuloita. Kukaan lapsen etua ajatteleva ei edes ehdottaisi, että iskä vie vauvan äidiltään.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitkä vitun poliisit? Missä kohtaa laissa on, ettei isä saa vierailla lapsensa kanssa isovanhempien luona?
Samaa mieltä. Miehen kaverin vaimo menehtyi synnytyksen jälkeen, siinä oli pakko hoitaa vauvaa pulloruokinnalla, sekä isä että isovanhemmat porukassa. Toki pakkotilanne ja pysyvä sellainen, mutta en tosiaankaan ymmärrä sitä että jos vauvan isä lähtisi vauvan kanssa tissien luota hetkeksi pois et se on maailman loppu ja poliisiasia. Asioita voi hoitaa monella tavalla ja silti vauvan parasta ajatellen. Maailma ei pyöri pelkästään äitien navan mukaan, tai ei ainakaan pitäisi.
Mua ei haitannut anoppi meillä kun lapset syntyivät. Vietti alussa enemmän aikaa meillä kuin omat vanhempani jotka asuivat lyhyen matkan päässä. Anoppi juurikin pitkänmatkalainen. Ei olla kaikista asioista samaa mieltä ja joskus nykyisin ärsyttää (silloin ei yhtään :)) mutta se johtuu siitä että vuosien varrella molemmat on muututtu ja elämäntilanteet muuttuneet. Hyvin tullaan juttuun edelleen ja yökyläilee aika ajoin. Yksi yö sinne tänne, ei kannata tehdä isoa numeroa.
Puhutaan munasta ja sinä puhut kanasta. Koita keskittyä jos meinaat keskustella.
Tuossa selkeästi vihjattiin, että isä ilman mitään mielipiteenkyselyjä äidiltä vie vauvan vanhemmilleen (joka tässä tapauksessa niin kaukana, että jäätävä yöksikin) ja todellakin itse soitan poliisit hakemaan lapsen takaisin jos minulta sillä tavalla väkisin viedään, sen jälkeen ero noin urposta miehestä.
Kaikki vauvat eivät huoli pulloa ja vaikka huolisikin, on imetyksen hyödyt tärkeämmät kuin visiitti isovanhemmille.
Minä en kyllä miniän kotiin haluisikaan jäädä yöksi. Oman tytön luona voisin yöpyäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan munasta ja sinä puhut kanasta. Koita keskittyä jos meinaat keskustella.
Tuossa selkeästi vihjattiin, että isä ilman mitään mielipiteenkyselyjä äidiltä vie vauvan vanhemmilleen (joka tässä tapauksessa niin kaukana, että jäätävä yöksikin) ja todellakin itse soitan poliisit hakemaan lapsen takaisin jos minulta sillä tavalla väkisin viedään, sen jälkeen ero noin urposta miehestä.
Kaikki vauvat eivät huoli pulloa ja vaikka huolisikin, on imetyksen hyödyt tärkeämmät kuin visiitti isovanhemmille.
Hysteerikko ?
Olis kiva kuulla se puhelu, kun soittaisit hätänumeroon, että poliisit perään, isä meni näyttämään lastaan vanhemmilleen
Minä (ja miehenikin toivottavasti) olen jo henkisesti varautunut siihen, että vanhempani tulevat meille muutaman kerran kyläilemään kesän aikana kun veljeni +40v saa vauvan. Vanhemmat asuvat maakunnassa ja me veljeni kanssa pääkaupunkiseudulla. Todellakin aion olla sen verran veljelleni ja hänen vaimolleen avuksi, että majoitan vanhempani ettei heidän tarvitse kun vasta opettelevat vauva-arkea. Vanhempani ovat lähestulkoon liian touhukkaita, joten täyshoitoa eivät kaipaa, mutta kivempi silti kälylleni, ettei äitini huseeraa heidän keittiössään. Saa kokata "nuorelle" perheelle vietäväksi eväitä meillä vaikka joka päivä.
Vanhempani alkavat olla seitsemänkymppisiä ja sitä on vain pakko kyetä ajattelemaan jo sitä, etteivät he ole täällä kanssamme ikuisesti ja välillä sitten hammastakin purren kestää heidän seuraansa. :)