Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootko miettinyt,haluatko tulla haudatuksi vai poltetuksi?

Vierailija
28.07.2024 |

Itse edelleen ...en oo varma,,,

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kannalta ihan sama, mutta ehkä polttaminen kuitenkin modernimpi tapa. Vie vähemmän tilaa hautausmaalla. 

2/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ja poltetuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltetuksi.

Vierailija
4/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lahota rauhassa kiitos.

Vierailija
5/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset päättäkööt. Minulle asia kuolleena on yhdentekevä.

Vierailija
6/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että lahottajat saavat päivällisensä ruumiistani. Ettei mene hyvä energia hukkaan.

Vierailija
7/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suurempaa väliä, jos kuitenkin saan kuolla ennen kumpaakaan temppua.

Vierailija
8/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta polttohautaus on jotenkin vastenmielinen asia. Minua loukkaa esim se että oma rakkaani poltettiin, tuntui pahalta. Itse valitsen arkkuhautauksen.

Vierailija
9/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistuin polttohautaukseen sen jälkeen kun olin kesätöissä hautausmaalla.

Tuhkat sirotellaan muistolehtoon ja nimilaatta korkeintaan muiden nimien jonon jatkoksi johonkin.

En halua että kukaan käy haudallani. Aivan turhaa. Parasta elää toivottavasti kivana muistona edes jonkun sisimmässä.

Vierailija
10/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkussa maan alla matojen ruokana , ei kiitos. Sitten muut stressaa onko hautaa hoidettu.

11/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkat sirotellaan muistolehtoon ja nimilaatta korkeintaan muiden nimien jonon jatkoksi johonkin.

En halua että kukaan käy haudallani. Aivan turhaa. Parasta elää toivottavasti kivana muistona edes jonkun sisimmässä.

Mä haluan, että loppusijoituspaikkani on eräs metsä Keski-Suomessa ja ainakaan toistaiseksi ei Suomessa saa nakata ruumiita metsiin. Ei edes maanomistajan luvalla. Tuhkat saa. Siksi mulle polttohautaus. 

Vierailija
12/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Jälkeenjääneet päättäkööt, minkä kanssa pystyvät parhaiten elämään.

Vierailija
13/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkussa maan alla matojen ruokana , ei kiitos. Sitten muut stressaa onko hautaa hoidettu.

Tätä eivät kaikki eivät  tule ajatelleeksi. Sitten, kun ketään ei ole enää  käymässä ja  hoitamassa /maksamassa hautaa....

Vierailija
14/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Toivon, että tuhkani sirotellaan Mekhong -jokeen. Läheiseni tietävät tämän jo.

Vierailija
15/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko muistolaattasi tiettyyn paikkaan

Vierailija
16/17 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haluan tulla poltetuksi! Antaa paljon enemmän vaihtoehtoja hautapaikalle - tai olla ilman hautapaikkaa. Haluan tuhkat omalle maalle, joko kodin lähelle tai sitten mökin perämetsään.

Vierailija
17/17 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tulla tuhkatuksi. Suomessa on kyllä tilaa haudata, ei tarvitse polttaa niin kuin leskiä Intiassa. Matojen ruuaksi ihminen kuuluu, maasta sinä olet tullut jne.

Tuhkauksessa on sekin ongelma, että omaisilla on kiusaus ostaa pienempi uurnapaikka ja halpa pieni kyltti vaan jonnekin kunnollinen hautakiven sijaan. Minusta jokainen ihminen on normaalikokoisen hautapaikan ja hautakiven arvoinen. Joku voi haluta vainajaa muistella ja viedä haudalle kukkia. Eri asia, jos henkilö itse on eläessään ilmaissut ettei mitään halua. Sitten ei. Mutta on ikävää, jos omaiset halpuuttaan eivät järjestä vainajalle samaa mitä muillekin. Ajattelevat, ettei vainaja ollut niin tärkeä, että ansaitsisi kunnon hautapaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi