Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nostin op:stä 4000 euroa

Vierailija
28.04.2016 |

Ämmä kysyi: Miksi? Minusta se on minun, ja vain minun asiani

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas nyt, että mihin tarvitaan esimerkiksi 4000€ käteistä?

Itse olen tarvinnut paljon suuremman summan käteistä ja ihan lailliseen käyttötarkoitukseen.

Ja vain käteinen kelpasi?

Ei kyse ole siitä. Vaan siitä että monet pitävät enemmän käteisen käytöstä.

Vierailija
102/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos palataan alkuperäiseen kysymykseen ja täällä mainittuihin esimerkkeihin, niin eihän sen kysymyksen pitäisi tuollaista raivoa nostaa. Eikös? Jos nosta 5k€ käteistä jotain autonromua varten, niin voin sen kyllä mainita. Mutta jos aion maksaa timpurille lapaseen, niin täytyy keksiä joku toinen tarina.

Jos tuollainen kysymys herättää raivon käteisen nostajassa, niin kyllähän se hieman herättää epäilyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo kyseleminen siinä mielessä aivan typerää, että kyse on aloittajan omista rahoista, jotka ovat hänen pankkitilillään ja saman summan saisi ilman mitään kyselyitä nostaa automaatista.

Itse asiassa ei saa. Soittavat tuolloin perään. Sama jos automaatilla tallennat suuren summan.

Olen nostanut automaatista 10 000 euroa päivän aikana, eikä tullut soittoja. Ja jos olisikin tullut, niin soittajalle voi vastata ihan hyvin, että "ei kuulu sinulle pätkääkään" sillä rahat ovat siinä kohtaa jo kourassa.

Näin, enkä itse esim. vastaa numeroihin, joita en tunne.

Se onkin liian raskas ponnistus vastata siihen puhelimeen ja puhua.

Onko se sinulle kovinkin raskasta? Itselleni ei toki.

Se olisi mielyttävä puhelu, jossa kysyttäisiin miksi tililtäni on niin suuri summa nostettu. En ole mikään aktiivinen saldon seuraaja niin voisi mennä tovi ennen kuin huomaisin, jos esim. luottokorttiani oli väärin käytetty.

Itselläni ei ole tuota ongelmaa.

Pidät tunnusluvun ja kortin erillään, sekä kortista huolta ettei se katoa :D

Väärin... vielä parempi varmistus.

Kertoisitko?

Joo ja ulvokaa nyt kaikki naurusta, mutta sen jälkeen kuin lähipankkiautomaatilla kopioitiin kortteja, olen ottanut tavakseni pitää korttia kotona ja käyttää sitä vain erittäin satunnaisesti. Käteistä on aina paljon varalla. Ulkomailla on luottokortti mukana, mutta kotimaassa tosiaan kortti ei kulje mukana,.

Ei tarvitse välittää korttivarkauksista. En pidä korttimaksamista parempana kuin käteistä, päin vastoin.

Tuskin olen ainoa ns vanhanaikainen.

Etkä osta verkosta mitään? esim. sitä matkaa?

Vierailija
104/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tarvinnut paljon suuremman summan käteistä ja ihan lailliseen käyttötarkoitukseen.

Ja vain käteinen kelpasi?

Olisi kelvannut muutkin, mutta tämä oli kätevin maksutapa. Ulkomaiselle tilille ei raha kovin nopeasti liiku.

Vierailija
105/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on asioita jotka maksaa 4000 euroa. Keittiö, sohvakalusto, käytetty auto, vene... Ihmeellinen kysymys.

Käteistä. Vai meinaatko, että joku maksaa uuden keittiön käteisellä. Tai sohvakaluston? Käytetyn auton nyt vielä ymmärrän, mutta onko asian sanominen siinä pankin tiskillä ihan ylivoimaista?

Öö... Miksei keittiötä tai sohvakalustoa muka voisi maksaa käteisellä? O_o

Omat huonekaluni ainakin maksoin.

Ikeasta?

Juu sieltä ja osa Maskusta ja Iskusta.

Vierailija
106/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo kyseleminen siinä mielessä aivan typerää, että kyse on aloittajan omista rahoista, jotka ovat hänen pankkitilillään ja saman summan saisi ilman mitään kyselyitä nostaa automaatista.

Itse asiassa ei saa. Soittavat tuolloin perään. Sama jos automaatilla tallennat suuren summan.

Olen nostanut automaatista 10 000 euroa päivän aikana, eikä tullut soittoja. Ja jos olisikin tullut, niin soittajalle voi vastata ihan hyvin, että "ei kuulu sinulle pätkääkään" sillä rahat ovat siinä kohtaa jo kourassa.

Näin, enkä itse esim. vastaa numeroihin, joita en tunne.

Se onkin liian raskas ponnistus vastata siihen puhelimeen ja puhua.

Onko se sinulle kovinkin raskasta? Itselleni ei toki.

Se olisi mielyttävä puhelu, jossa kysyttäisiin miksi tililtäni on niin suuri summa nostettu. En ole mikään aktiivinen saldon seuraaja niin voisi mennä tovi ennen kuin huomaisin, jos esim. luottokorttiani oli väärin käytetty.

Itselläni ei ole tuota ongelmaa.

Pidät tunnusluvun ja kortin erillään, sekä kortista huolta ettei se katoa :D

Väärin... vielä parempi varmistus.

Kertoisitko?

Joo ja ulvokaa nyt kaikki naurusta, mutta sen jälkeen kuin lähipankkiautomaatilla kopioitiin kortteja, olen ottanut tavakseni pitää korttia kotona ja käyttää sitä vain erittäin satunnaisesti. Käteistä on aina paljon varalla. Ulkomailla on luottokortti mukana, mutta kotimaassa tosiaan kortti ei kulje mukana,.

Ei tarvitse välittää korttivarkauksista. En pidä korttimaksamista parempana kuin käteistä, päin vastoin.

Tuskin olen ainoa ns vanhanaikainen.

Etkä osta verkosta mitään? esim. sitä matkaa?

Ostan, mutten usein. Tässä ketjussa oli kyse siitä, miksi joillakin on tarve isoihin käteissummiin.

Vierailija
107/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on asioita jotka maksaa 4000 euroa. Keittiö, sohvakalusto, käytetty auto, vene... Ihmeellinen kysymys.

Käteistä. Vai meinaatko, että joku maksaa uuden keittiön käteisellä. Tai sohvakaluston? Käytetyn auton nyt vielä ymmärrän, mutta onko asian sanominen siinä pankin tiskillä ihan ylivoimaista?

Öö... Miksei keittiötä tai sohvakalustoa muka voisi maksaa käteisellä? O_o

Omat huonekaluni ainakin maksoin.

Ennen vai jälkeen toimituksen vai oliko heti saatavissa?

Minä en ostanut keittiötä, mutta muita huonekaluja kyllä. Suurimmaksi osaksi olivat heti saatavilla.

Vierailija
108/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isommat ostokset pitäisi joidenkin mielestä maksaa aina kortilla, kun ihan yhtä hyvin voi käyttää käteistäkin?

Vierailija
109/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos palataan alkuperäiseen kysymykseen ja täällä mainittuihin esimerkkeihin, niin eihän sen kysymyksen pitäisi tuollaista raivoa nostaa. Eikös? Jos nosta 5k€ käteistä jotain autonromua varten, niin voin sen kyllä mainita. Mutta jos aion maksaa timpurille lapaseen, niin täytyy keksiä joku toinen tarina.

Jos tuollainen kysymys herättää raivon käteisen nostajassa, niin kyllähän se hieman herättää epäilyksiä.

En ole ap, enkä varsinaisesti raivostu, mutta ärsyynnyn, koska raha-asiat ovat yksityisasioita, eikä jollain yksittäisellä kassahenkilöllä ole mielestäni oikeutta tietää, ostanko uuden taulun vai kulutanko rahat ulkomailla vai champagne-kylpyyn (yeah, right). Ja kun sitä tottui vuosikymmenien aikana siihen, että pankissa asiat hoidettiin yksityisyyttä kunnioittaen, mutta nyt on ääni kellossa muuttunut. Ja koska kyse on aika pienistä summista ja vain harvoin. Ja kun kyselyihin voi tosiaan vastata, että vetää ne rahat vessasta alas. Joten siksi.

Vierailija
110/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on ainoa maksuväline, jota käyttämällä yksityishenkilön ostoksia ei pystytä jäljittämään, ainakaan hirveän helposti. Koska kaikilla on ainakin toistaiseksi vielä oikeus jonkinlaiseen yksityisyyteen, niin kaikilla pitäisi olla myös oikeus ihan vaikka elää pelkän käteisen varassa.

Vierailija
111/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isommat ostokset pitäisi joidenkin mielestä maksaa aina kortilla, kun ihan yhtä hyvin voi käyttää käteistäkin?

Koska kortti on turvallisempi. Käteinen voi kadota, se voidaan varastaa, se voi vaikka palaa.

Tiliotteelle tai luottokortin tietoihin jää tieto maksusta ja on helpompi seurata omia menoja tai löytää tieto milloin jotakin on ostettu. 

Lompakkoon ei jää ärsyttäviä pikkukolikoita pyörimään. 

Ei tarvitse miettiä, onko riittävästi rahaa mukana. 

Vierailija
112/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kortti on turvallisempi. Käteinen voi kadota, se voidaan varastaa, se voi vaikka palaa.

Tiliotteelle tai luottokortin tietoihin jää tieto maksusta ja on helpompi seurata omia menoja tai löytää tieto milloin jotakin on ostettu. 

Lompakkoon ei jää ärsyttäviä pikkukolikoita pyörimään. 

Ei tarvitse miettiä, onko riittävästi rahaa mukana. 

Kortti ei ole turvallisempi!

Vierailija
113/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin kortti ei ole turvallisempi? Raha on mennyttä, jos lompakko viedään. Kortin voi kuolettaa ja siinä se. Mahdolliset väärinkäytökset jäävät luottokunnan selvitettäväksi.

Vierailija
114/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, enkä varsinaisesti raivostu, mutta ärsyynnyn, koska raha-asiat ovat yksityisasioita, eikä jollain yksittäisellä kassahenkilöllä ole mielestäni oikeutta tietää, ostanko uuden taulun vai kulutanko rahat ulkomailla vai champagne-kylpyyn (yeah, right). Ja kun sitä tottui vuosikymmenien aikana siihen, että pankissa asiat hoidettiin yksityisyyttä kunnioittaen, mutta nyt on ääni kellossa muuttunut. Ja koska kyse on aika pienistä summista ja vain harvoin. Ja kun kyselyihin voi tosiaan vastata, että vetää ne rahat vessasta alas. Joten siksi.

Olen pankissa duunissa ja joudun työni puolesta kyselemään tyhmiä. Ei se tarkoita, että olisin henkilökohtaisesti kiinnostunut sinun tai kenenkään muiden asioista, vaan että voisin pahimmassa tapauksessa saada sääntöjen noudattamattomuudesta huomautuksen esimieheltäni ja isommassa mittakaavassa se voisi johtaa pankin sakkoihin - Ruotsissa Nordea on saanut jo aiheeseen liityyen miljoonasakot. Ymmärrän kyllä kiukun, mutta vittuilu asiakaspalvelijalle ei auta ketään vaan kertoo enemmänkin asiakkaan lapsellisuudesta. Se on asia, jolle emme yksinkertaisesti voi mitään riippumatta äkäisestä asiakkaasta. Voitte tehdä valituksen finanssivalvontaan.

Vierailija
115/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut että huumeisiin,,huoriin, lapsiin, aseisiin, murhaan, joukkomurhaan.

Vierailija
116/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidille soitettu, kun nostin 600 sen tililtä ja soitetaanko poliisille. Äiti sanoi ettei nyt sitten soiteta kumminkaan.

Kysyi onko mulla sen rahat. Sanoin ettei ole että annoin ne sinulle ja olet käyttänyt niitä siivoojaan, keittimeen ja kauppaostoksiin. Kaupunki käy kaupassa hänen puolestaan.

Asutaan eri kaupungissa ja nostan äidille kaupparahaa. Taas menossa nostamaan rahaa ja taas varmaan pankki soittaa mun äidille ja äiti ei tajua koko vitun asiaa. Äidilläni on alzheimer.

Vierailija
117/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidille soitettu, kun nostin 600 sen tililtä ja soitetaanko poliisille. Äiti sanoi ettei nyt sitten soiteta kumminkaan.

Kysyi onko mulla sen rahat. Sanoin ettei ole että annoin ne sinulle ja olet käyttänyt niitä siivoojaan, keittimeen ja kauppaostoksiin. Kaupunki käy kaupassa hänen puolestaan.

Asutaan eri kaupungissa ja nostan äidille kaupparahaa. Taas menossa nostamaan rahaa ja taas varmaan pankki soittaa mun äidille ja äiti ei tajua koko vitun asiaa. Äidilläni on alzheimer.

Pitäisikö sinun hakea äitiäsi edunvalvontaan? Tai ainakin ne viralliset tilinkäyttöoikeudet äitisi kanssa pankista.

Vierailija
118/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientä ihmistä simputetaan. Kunnon kelmille pakataan vaikka miljoona takahuoneessa salkkuun ja saat salkun kaupan päälle ;-)

Se on juuri tama, mikä tässä ärsyttää. Lisäksi tosiaan ihan järjetöntä, koska kaikki vastaukset on hyväksyttävä tyyliin: meinaan polttaa ne juhannuskokossa. Kun sitä kerran saa tehdä omilla rahoillaan niinkin.

Itse asiassa ei saa.

Vierailija
119/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun hakea äitiäsi edunvalvontaan? Tai ainakin ne viralliset tilinkäyttöoikeudet äitisi kanssa pankista.

Ei taida edunvalvonta auttaa koska kaupunki käy kerran viikossa kaupassa ja on annettava rahaa, kortti ei käy.

En pysty käymään joka kuukausi nostamassa äidille kaupparahaa, kun matkaa on kolmen tunnin verran.

Kuulemma 200 euroa riittäisi äidille kuukaudeksi mutta kuka sen rahaa automaatista hakee, kun minä asun kaukana ja kukaan muu ei auta.

Vierailija
120/138 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ätiä en siis saa pankkiin, ei suostunulos lähtemään edes avustettuna. Lääkärikin käy kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme