Normaalipainoiset ihmiset jotka syötte herkkuja (lähes) päivittäin, mitä teidän herkut on ja paljonko syötte niitä päivässä?
Täällä ylipainoinen ahmija yrittää miettiä, mikä on se "normaali"...
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D
Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.
Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.
Syöt liikaa
22 lisää että vielä kymmenen vuotta sitten pystyin helposti syömään herkkuja joka päivä ja pysyin hoikassa kunnossa. Ikä hidastaa aineenvaihduntaa, jollain enemmän, jollain vähemmän.
Herkkuja 3 annosta viikossa on mulla nyrkkisääntö. 1 annos esim jäätelö, pulla, kakkupala, 50g suklaata, 80g irtsareita, tms
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että alkaa vituttaa jos luen tätä ketjua, mutta niinpä vain silti luin :D
Itse siis en ole normaalipainoinen, mitat 87 / 166, mutta en todellakaan pysty joka päivä syömään herkkuja. Tai sitten pitäisi olla muuten nälässä. Olen jo puolen vuoden ajan ollut syömättä lainkaan ruokia, joissa lisättyä sokeria. Silti en ole laihtunut kuin 2 kg tänä aikana. Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan syödä ruokana esim. pizzaa, lasagnea, tortilloja tms. Ei koskaan mehuja, limppareita, karkkeja tai leivoksia. Silti en vain laihdu.
Joo sori, tiedän että tätä ei kysytty, mutta tuntuu vain niin epäreilulle kun jotkut vetävät joka päivä suklaata, eivätkä liho.
Kyse onkin siitä että pysymme muilla keinoilla normaalipainoisena. Vaikka syön herkkuja lähes päivittäin kokonaiskalorini jää max 1500/pvä. Silti syön esim 2 lämmintä ateriaa päivässä.
On selvää ettei ylipainoinen voi syödä herkkuja samalla tavalla - ensin pitää laihtua normaalipainoiseksi ja pysyä siinä ja sitten vasta sovittaa herkut ruokavalioon. Muuten ne vain ylläpitää ylipainoa. Nuo sun viikonlopun ruuat estää laihtumisen. Sen minkä tingit viikolla syöt täyteen viikonloppuna. Simppeliä. Toisaalta - noitakin voi syödä kunhan annoskoot on pieniä ja kokonaiskalorimäärä jää alle päivittäisen tarpeen.
Syön herkkuja n. 3 päivänä viikossa. Sipsiä/karkkia/suklaata ja isoja määriä, siis tyyliin kokonaisen sipsipussin tai suklaalevyn tai molempia. Mitat 172/64, en harrasta liikuntaa erikseen, ja kroppa onkin melkosta pullamössöä. Yritän päästä tuosta mässäilystä eroon :)
Minä söin aiemmin joka päivä herkkuja, vähintäänkin sen yhden suklaapatukan, sokerijukurtteja yms. Usein iltapalaksi pitsaa ja joskus saatoin käydä kaksikin kertaa päivässä hampurilaisella. Limsaa join myös joka päivä.
Nyt yritän vähän laihduttaa, olen lihonut neljässä kuukaudessa viisi kiloa, kun olen syönyt joka päivä grilliruokaa ja varmaan litran limsaa. Juon aina sokerilimsaa kun light-limut on pahoja.
Jos nyt teen tämän laihduttamisen kunnolla, niin olen alkupainossani suunnilleen kuukauden päästä. Sen jälkeen en päästä itseäni repsahtamaan, grilliruokaa vain hillitysti, limsaa kerran viikossa ja sitä suklaata ehkä se patukka päivässä. Ja pari kertaa viikossa pullaa.
Esim 1 dA capo patukka, noin kerran viikossa isompi raakasuklaapatukka (olisko tuo 50g?). Jos herkkuja on kyläpaikassa, työpaikassa niin 1 pala vain. Viikonloppuna ehkä jätskitötterö. Käyn salilla ja pumpissa, meillä on koira, työ on kevyttä.
Mä ajattelin, että tässä ketjussa ihmiset oikeasti söisi paljon enemmän herkkuja. Ei kolme kertaa viikossa ole vielä kovin paljon. Tai ne, jotka syövät viisi karkkia päivässä.
Itse olen juonut viimeiset kymmenen vuotta joka päivä noin puoli litraa limua. Olen huuhdellut sillä alas joko naksuja tai puolipussillista karkkeja ja joskus molempia. Sen lisäksi olen syönyt aika isoja määriä rasvaista ruokaa joka päivä.
Herkkuhimoni on tosin huomattavasti vähentynyt viime aikoina ja painoindeksini on pudonnut 21,5 ->20.
Enkä ole edes harrastanut mitään kävelyä vaativampaa liikuntaa.
157cm/49kg. Ennen söin päivittäin helposti kokonaisen suklaalevyn kerralla, mutta kuukausia kestänyt närästys, huono olo, väsymys ja voimattomuus helpotti kertaheitolla kun jätin päivittäisen herkuttelun. Kiloja ei kertynyt herkuttelusta huolimatta, mutta se paha olo oli se pahin.
Vierailija kirjoitti:
Jokapäiväherkuttelijat eivät välttämättä syö muuten paljoakaan ja herkkujakin muiden mielestä vähän kerralla. Jos haluat, niin kerro mitä syöt aamupalaksi ja kunakin ruoka-aikana ja paljonko, niin katsotaan osataanko antaa vinkkiä mikä voisi auttaa sinua:) Ainakin sellainen vinkki, että pakastepizza on vähäkalorisempi vaihtoehto kuin pizzeriapizza. Sinulla ei ole hirveästi ylipainoa niin toivottavasti saat sellaisia tuloksia kuin toivot, tsemppiä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse onkin siitä että pysymme muilla keinoilla normaalipainoisena. Vaikka syön herkkuja lähes päivittäin kokonaiskalorini jää max 1500/pvä. Silti syön esim 2 lämmintä ateriaa päivässä.
On selvää ettei ylipainoinen voi syödä herkkuja samalla tavalla - ensin pitää laihtua normaalipainoiseksi ja pysyä siinä ja sitten vasta sovittaa herkut ruokavalioon. Muuten ne vain ylläpitää ylipainoa. Nuo sun viikonlopun ruuat estää laihtumisen. Sen minkä tingit viikolla syöt täyteen viikonloppuna. Simppeliä. Toisaalta - noitakin voi syödä kunhan annoskoot on pieniä ja kokonaiskalorimäärä jää alle päivittäisen tarpeen.
Minäkin veikkaan että annoskokosi ovat liian suuria. Esim jos syön päivälliseksi lasagnea, on sen lasagnepalan koko n. 10cm*10cm ja tämän lisäksi syön aamupuuron mustikoilla (aamupuuro on n. kahvikupillisen verran) ja päivällä salaattia pienen lautasellisen verran. Tähän päälle syön herkkuja esim puolilevyä suklaata tai kourallinen karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin veikkaan että annoskokosi ovat liian suuria. Esim jos syön päivälliseksi lasagnea, on sen lasagnepalan koko n. 10cm*10cm ja tämän lisäksi syön aamupuuron mustikoilla (aamupuuro on n. kahvikupillisen verran) ja päivällä salaattia pienen lautasellisen verran. Tähän päälle syön herkkuja esim puolilevyä suklaata tai kourallinen karkkeja.
No aika vähiltä nuo sun ruokamäärät kuulostaa. Varmaan aika vaikea saada kaikkia vitamiineja sun muita noilla annoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin, että tässä ketjussa ihmiset oikeasti söisi paljon enemmän herkkuja. Ei kolme kertaa viikossa ole vielä kovin paljon. Tai ne, jotka syövät viisi karkkia päivässä.
Itse olen juonut viimeiset kymmenen vuotta joka päivä noin puoli litraa limua. Olen huuhdellut sillä alas joko naksuja tai puolipussillista karkkeja ja joskus molempia. Sen lisäksi olen syönyt aika isoja määriä rasvaista ruokaa joka päivä.
Herkkuhimoni on tosin huomattavasti vähentynyt viime aikoina ja painoindeksini on pudonnut 21,5 ->20.
Enkä ole edes harrastanut mitään kävelyä vaativampaa liikuntaa.
Tämä ketju onkin siitä hyvä, että siihen on ihan looginen selitys miksi toiset pysyvät hoikkana ja herkuttelevat silti joka päivä. Eli ei ne hoikat ole mitenkään paremmilla geeneillä varustettuja eikä niille kannata olla kateellisia siitä, että voivat muka syödä mitä tahansa. Hoikkien syömät määrät ovat niin pieniä, että niillä ei kukaan liho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika vähiltä nuo sun ruokamäärät kuulostaa. Varmaan aika vaikea saada kaikkia vitamiineja sun muita noilla annoksilla.
Syön myös hedelmiä välillä, mutta ne eivät oikein ole minun makuuni. Ja ikää +30v, en harrasta liikuntaa. Mutta olen yksi näistä jolta kysellään, että miten voit herkutella koko ajan etkä liho. Tässä selitys.
165/53. Nykyään kun minulla on lapsia, syön todella terveellisesti ja herkuttelen 1-2krt viikossa. Ennen lapsia voin mehua tai limsaa päivittäin, herkkuja useamman kerran viikossa. Pikku hiljaa paino kipusi, mutta ei ikinä silti yli painoindeksin normaalirajan.. Nykyään ällöttää ajatella että söisin samalla lailla, ja varmasti oon myötä se ylipaino olisi saavutettu. Laihduttajalle annan vinkin, pyri muuttamaan ruokailusi tarpeelliseksi, älä mieti sitä laihduttamisen kautta. Laita lautasellesi puolet kasviksia, herkuttele sokerilla harvoin. Mieti mitä huono ruoka tekee kehollesi, niin pian huomaat että herkkujen houkutus ei ole niin suuri. Lasten myötä olen halunnut tarjota koko perheelleni hyvää ja terveellistä ruokaa, mukaanlukien itseni. Olo on paljon parempi niin henkisesti kuin fyysisesti, ylimääräiset makkarat ovat häipyneet ja olen nyt 25 vuotiaana paremmassa kunnossa kuin ikinä. 😊Juoksen myös säännöllisesti ja pidän myös niin huolen itsestäni. Pitää oppia arvostamaan kehoaan ja pitää siitä huolta. Ei kun pyrkiä johonkin tiettyyn kilolukemaan, se tulee siinä samalla kun pitää huolen itsestään.
Vierailija kirjoitti:
165/53. Nykyään kun minulla on lapsia, syön todella terveellisesti ja herkuttelen 1-2krt viikossa. Ennen lapsia voin mehua tai limsaa päivittäin, herkkuja useamman kerran viikossa. Pikku hiljaa paino kipusi, mutta ei ikinä silti yli painoindeksin normaalirajan.. Nykyään ällöttää ajatella että söisin samalla lailla, ja varmasti oon myötä se ylipaino olisi saavutettu. Laihduttajalle annan vinkin, pyri muuttamaan ruokailusi tarpeelliseksi, älä mieti sitä laihduttamisen kautta. Laita lautasellesi puolet kasviksia, herkuttele sokerilla harvoin. Mieti mitä huono ruoka tekee kehollesi, niin pian huomaat että herkkujen houkutus ei ole niin suuri. Lasten myötä olen halunnut tarjota koko perheelleni hyvää ja terveellistä ruokaa, mukaanlukien itseni. Olo on paljon parempi niin henkisesti kuin fyysisesti, ylimääräiset makkarat ovat häipyneet ja olen nyt 25 vuotiaana paremmassa kunnossa kuin ikinä. 😊Juoksen myös säännöllisesti ja pidän myös niin huolen itsestäni. Pitää oppia arvostamaan kehoaan ja pitää siitä huolta. Ei kun pyrkiä johonkin tiettyyn kilolukemaan, se tulee siinä samalla kun pitää huolen itsestään.
Kivasti tekstinsyöttö muutti sanoja. Siis oon myötä paino olisi noussut, ja kannattaa muuttaa ruokailut terveelliseksi eikä tarpeelliseksi jne 😂
En syö mitään "herkkuja" arkena. Sen sijaan lauantaisin käyn brunssilla ja nautin siellä kaikista ihanista jälkiruuista. Sunnuntaisin käyn Munkkiniemen Maxissa kahvilla ja syön palan juustokakkua.
Mutta tosiaan arkipäivisin ei mitään makeaa vaan kunnon aamiainen, keitto-salaattilounas, monipuolinen päivällinen. Ei välipaloja, eikä mitään iltapaloja. Koskaan en syö sipsejä tai vastaavaa tai irtokarkkeja; suklaata jouluna ja pääsiäisenä sen verran paljon, ettei tee muulloin edes mieli. Limsaa olen juonut viimeksi lapsena.
172/54
Herkuttelen joka päivä karkilla, suklaalla jätskillä tai sipsillä. Juon mehua. Tai ei sitä voi enää herkutteluksi kutsua, en edes huomaa kun mätän noita naamaan. Kaupasta lähtee aina mukaan suklaa- tai lakupatukka tai karkkipussi, jonka syön sitten kotimatkalla siinä sivussa. Todella turhaa ja typerää. Paras tapa välttää tätä olisi käydä kaupassa vain pari kertaa viikossa, ei joka päivä, ja aina kylläisenä.
En harrasta liikuntaa, ja kyllä, olen mielestäni liian laiha. Mutku ei tartu niin ei tartu.
Syön päivittäin croissanttia, kakkua, pullaa, karkkia ym. Työ on fyysisesti rankkaa ja muuten en liiku juuri ollenkaan. 172cm/62,5kg. Pitäisi alkaa syödä terveellisemmin.
Olen normaalipainoinen, alle 160 cm yli 30v, en syö herkkuja joka päivä paitsi menkkojen alla, todennäköisimmin lihoisin jos söisin vaikka liikun melkoisen aktiivisesti. Kaloreita en laske, mutta niin pitkään olen välillä tarkistanut sisällöt, että ne on pyöreesti muistissa, joten välttelen energiapitoisimpia tuotteita puoliluonnostaan (paahtamattomia pähkinöitä syön kyllä pari kertaa viikossa). Jos herkuttelen, yritän ottaa jotain, mikä on kermaista, runsasta koostumukseltaan ja tilavuudeltaan ja maukasta muutenkin kuin pelkän sokerin vuoksi, silloin himo lähtee nopeimmin. Yleensä otan siksi tuhtia suklaajäätelöä mieluummin kuin suklaata, tai vanukasta. Samalla logiikalla kannattaa syödä kakkua tai pullaa mieluummin kuin keksejä, ja popcornia sipsien sijasta. Saa syödä isomman annoksen.