Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua naimisiin, minä haluan - kompromissi?

Vierailija
26.04.2016 |

Yritän selittää lyhyesti. Mies ei periaatteen vuoksi halua naimisiin mennä, itselle se taas on erittäin tärkeä siirtymäriitti perheenmuodostamisessa. Olen miettinyt tätä kaikki ne kahdeksan vuotta kun olemme seurustelleet (mies teki kantansa selväksi jo alussa).

Avauduin kaverilleni asiasta viime viikonloppuna ja sain häneltä vinkin, jonka toteuttamista mietin nyt vakavasti. Kaveri ehdotti että pitäisimme hääjuhlat, mutta emme mene naimisiin. Saisin siis sormuksen, häävalssin ja kauniit muistot, mutta mies ei joutuisi naimisiin vasten tahtoaan.

Jos olisit ystävä tai sukulainen, mitä ajattelisit tästä? Pitäähän homotkin hääjuhlia, vaikkeivät naimisiin voi vielä mennäkään. Tämä olisi vähän samantapainen juttu, eli otetaan ne perinteet mitkä miellyttävät meitä ja järjestetään omannäköiset juhlat.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän selittää lyhyesti. Mies ei periaatteen vuoksi halua naimisiin mennä, itselle se taas on erittäin tärkeä siirtymäriitti perheenmuodostamisessa. Olen miettinyt tätä kaikki ne kahdeksan vuotta kun olemme seurustelleet (mies teki kantansa selväksi jo alussa).

Avauduin kaverilleni asiasta viime viikonloppuna ja sain häneltä vinkin, jonka toteuttamista mietin nyt vakavasti. Kaveri ehdotti että pitäisimme hääjuhlat, mutta emme mene naimisiin. Saisin siis sormuksen, häävalssin ja kauniit muistot, mutta mies ei joutuisi naimisiin vasten tahtoaan.

Jos olisit ystävä tai sukulainen, mitä ajattelisit tästä? Pitäähän homotkin hääjuhlia, vaikkeivät naimisiin voi vielä mennäkään. Tämä olisi vähän samantapainen juttu, eli otetaan ne perinteet mitkä miellyttävät meitä ja järjestetään omannäköiset juhlat.

Minusta tässä mopo keulii vähän omituisesti! Naimisiinmeno ja häät on kyllä vähän eri juttuja! Häät nyt on juhlat siinä missä muutkin juhlat, voihan niitä juhlia pitää vaikka millä syyllä! En oikein ymmärrä, että mikä perheenmuodostusriitti juhlien pitäminen on?! Avioliitto taas, ts. naimisiin meneminen, on mitä suurimassa määrin juridinen asia ja tätä juridiikkaa ei ole syytä unohtaa perhettä perustettaessa! Eikö mies halua solmia juuri tätä juridista suhdetta, vastustaako hän avioliittoa vai häitä? Eräässä tilaisuudessa lakimies sanoi, että jokainen avioliitto päättyy joskus, se päättyy joko eroon tai kuolemaan, samoin käy avoliitollekin. Kannattaa miettiä, mikä on tilanne, jos puoliso kuolee ja ollaan avioliitossa tai avoliitossa. Mikä on tilanne, jos on vaikkapa alaikäisiä lapsia?! Miten käy, jos on yhteistä omaisuutta? Onko testamenttia? Kuka saa eläkettä, kuka perii? Avioliitossa ne monet kysymykset ovat varsin yksinkertaisia, mutta tokihan näitä voi sopia myös kirjallisin sopimuksin ja testamentein myös, kunhan vain muistaa ne ja huolehtii asiasta!

Vierailija
22/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole ollenkaan naurettavaa! Jos tuo sopii sinulle ja miehelle. Ne voi hyvin olla sitten jotkut "rakkausjuhlat", jotka muistuttavat häitä. On paljon pareja, jotka ei halua naimisiin, mutta kuitenkin jotenkin juhlii tai muistaa yhdessä oloaan erilaisilla tavoilla.

Tiedän myös perheen, joka ei halunnut kastaa lastaan, mutta pitivät "ristiäiset". Ei siis nimijuhlia, vaan ristiäiset kaikkine perinteineen.

Että mikäs siinä jos itse tykkää! En kuuntelisi muiden arvosteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä mopo keulii vähän omituisesti! Naimisiinmeno ja häät on kyllä vähän eri juttuja! Häät nyt on juhlat siinä missä muutkin juhlat, voihan niitä juhlia pitää vaikka millä syyllä! En oikein ymmärrä, että mikä perheenmuodostusriitti juhlien pitäminen on?! Avioliitto taas, ts. naimisiin meneminen, on mitä suurimassa määrin juridinen asia ja tätä juridiikkaa ei ole syytä unohtaa perhettä perustettaessa! Eikö mies halua solmia juuri tätä juridista suhdetta, vastustaako hän avioliittoa vai häitä? Eräässä tilaisuudessa lakimies sanoi, että jokainen avioliitto päättyy joskus, se päättyy joko eroon tai kuolemaan, samoin käy avoliitollekin. Kannattaa miettiä, mikä on tilanne, jos puoliso kuolee ja ollaan avioliitossa tai avoliitossa. Mikä on tilanne, jos on vaikkapa alaikäisiä lapsia?! Miten käy, jos on yhteistä omaisuutta? Onko testamenttia? Kuka saa eläkettä, kuka perii? Avioliitossa ne monet kysymykset ovat varsin yksinkertaisia, mutta tokihan näitä voi sopia myös kirjallisin sopimuksin ja testamentein myös, kunhan vain muistaa ne ja huolehtii asiasta!

Vierailija
24/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelisin vieraana, että aikamoinen loukkaus mieheltä sinulle, että ei suo sinulle vaimon asemaa.

Vierailija
25/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä menet naimisiin, mies ei. Simple as that.

Vierailija
26/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa olisi olla tuo mies

"Pidämme häät mutta vaimokseni et kelpaa"

Vierailija
27/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon luettuani olin ajatellut ehdottaa testamentin tekoa, mutta ei teillä tuo juridinen puoli ollutkaan pääasia.

Vierailija
28/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestäkää vaikka 10v yhdessäolojuhlat. Sulle prinsessamekko, mutta ei mitään huntua ja hääleikkejä/lahjoja.

Ja miehes voi ostaa sulle ihan niin monta korua kuin haluaa, mutta sitä en ymmärrä että miksi haluat ei-hää kihlasormuksen?

Minä ymmärrän sormuksen, se on kuitenkin naisilla vähän sellainen status-symboli ja sormus voi olla vasemmassa nimettömästi ihan vain rakkauden merkkinä:)

Statussymboli? Whaat :D Ai että sillä voi näyttää ihmisille, että on naimisissa? Ja joku haluaa siis ikään kuin huijata olevansa naimisissa vaikka ei oikeasti ole?! Voi luoja......

Vierailija
29/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuihin kyllä ihan mielelläni "rakkausjuhliin" tai minkä nimen nyt juhlillenne antaisittekaan, kunhan käy selvästi ilmi että ne eivät ole häät. Morsiuspuvulle, "vihki"sormukselle, häävalssille ja muille vastaaville selkeästi häihin liittyville perinteille vähän kohottelisin kulmiani, mutta en sanoisi mitään. Ja jos tämän jälkeen myöhemmin jostain syystä silti päätyisitte naimisiin, olettaisin ettette järjestä isoja häitä.

Vierailija
30/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika hassu :) Itse haluan naimisiin, mutta ihan vaan sen avioliiton takia, enkä minkään hääjuhlan. Mieluiten karkaisin jonnekin pikavihille ihan vain kahdestaan...

Luin, että pikakahville haluaisit karata :D

Vierailija
31/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole ollenkaan naurettavaa! Jos tuo sopii sinulle ja miehelle. Ne voi hyvin olla sitten jotkut "rakkausjuhlat", jotka muistuttavat häitä. On paljon pareja, jotka ei halua naimisiin, mutta kuitenkin jotenkin juhlii tai muistaa yhdessä oloaan erilaisilla tavoilla.

Tiedän myös perheen, joka ei halunnut kastaa lastaan, mutta pitivät "ristiäiset". Ei siis nimijuhlia, vaan ristiäiset kaikkine perinteineen.

Että mikäs siinä jos itse tykkää! En kuuntelisi muiden arvosteluja.

Totta! Tämä olisi hyvä käytäntö alkaa juhlistamaan avoliittoja ja juhlat on aina iloinen asia:)

Vierailija
32/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Kaikkine perinteineen? No sittenhän se lapsi kuitenkin kastettiin kun kastaminenkin on ristiäisperinne...

Vierailija
33/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestäkää vaikka 10v yhdessäolojuhlat. Sulle prinsessamekko, mutta ei mitään huntua ja hääleikkejä/lahjoja.

Ja miehes voi ostaa sulle ihan niin monta korua kuin haluaa, mutta sitä en ymmärrä että miksi haluat ei-hää kihlasormuksen?

Minä ymmärrän sormuksen, se on kuitenkin naisilla vähän sellainen status-symboli ja sormus voi olla vasemmassa nimettömästi ihan vain rakkauden merkkinä:)

Statussymboli? Whaat :D Ai että sillä voi näyttää ihmisille, että on naimisissa? Ja joku haluaa siis ikään kuin huijata olevansa naimisissa vaikka ei oikeasti ole?! Voi luoja......

Halusin minä sitä tai en, niin monet naiset tuijottelevat toistensa nimettömiä. Ja ei en tarkoita että naimisissa olo on jotenkin hienompaa, mutta ymmärrän hyvin, jos loppuelämän avoliitossa haluaisi sormuksen sormeen parisuhteen merkiksi, mitä pahaa siinä on? Ja itse olen naimisissa jos sillä on jotain merkitystä jollekulle.

Vierailija
34/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Kaikkine perinteineen? No sittenhän se lapsi kuitenkin kastettiin kun kastaminenkin on ristiäisperinne...

Elä viiti ku tiedät varmasti mitä tarkoitin... :D lapsi ei saanut kastetta, mutta juhlissa oli suvun kastemekko ja "kummit" oli paikalla yms.

Vierailija
35/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minun mielestäni ajatus on outo ja hieman "nolo", anteeksi nyt vain. Mutta jos sinä pidät ideasta, ja miehellesi se sopii niin tietenkin toteutat sen.

Vierailija
36/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin minä sitä tai en, niin monet naiset tuijottelevat toistensa nimettömiä. Ja ei en tarkoita että naimisissa olo on jotenkin hienompaa, mutta ymmärrän hyvin, jos loppuelämän avoliitossa haluaisi sormuksen sormeen parisuhteen merkiksi, mitä pahaa siinä on? Ja itse olen naimisissa jos sillä on jotain merkitystä jollekulle.

Ainakin palstalle tälle löytyy nimitys teinikihlat. Eli hankitaan kihlasormukset ilman aikomustakaan mennä naimisiin. Tiedän kyllä yhden 35 vuotta kihloissa olleen parin, jonka oli tarkoitus mennä naimisiin, mutta eivät sitten koskaan menneet.

Vierailija
37/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava idea! Ei riittäisi minulle. Tosin en olisi tuhlannut 8 vuotta elämästäni seurustelemalla miehen kanssa, joka ei halua kanssani naimisiin. Mutta kukin tyylillään!

Vierailija
38/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuollaisilla typerillä huijauksilla sitä juuri ylläpitäisi ajatusta, että naimisissa olo olisi jotenkin hienompaa ja se ainoa normi. Ja itse kutsuit sormusta nimettömässä STATUSSYMBOLIKSI. Kyllä tuntisin itseni typeräksi, jos olisi tarve tuolla tavalla ihmisiä viilata linssiin. Jos joku toljottaa ja kyräilee sormiani, niin omapahan on häpeänsä. Tuollaisen huijauksen ymmärrän vain jos vierailee jossain takapajuisissa muslimivaltioissa eikä halua joutua vaikeuksiin.

Vierailija
39/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin naimisiin ulkomailla ilman mitään juhlia, joten en osaa samaistua. Mutta jos joku tuollaiset juhlat haluaisi järjestää, niin voisin kyllä osallistua. Oudolta kyllä tuntuisi, jos ne kaikkinensa muistuttaisivat häitä, vaikka eivät sitä ole.

Vierailija
40/92 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille se sormus merkitsee enemmän kuin miehelle joka suhteessa. Myös evoluution mukaisesti, varatut miehet ovat eläinmaailmassa alfa uroksia, joille monesti kaikki naaraat ovat avoimia ja haluavat päästä heidän hyväksymäksi.

Mies jolla on sormus sormessa on myös kaikkien muiden naisten mieleen samassa suhteessa. Pohjimmiltaan jokainen nainen haluaa "parempaa", myös kumppania statuksen suhteen. "Varattu" tarkoittaa naiselle "haluttu". Joten he haluavat päästä kokemaan mikä hänessä on niin hyvää.

Tämän on todettu jo monesti että mies jolla on sormus sormessa, on haluttua tavaraa naisille jotka etsii vain yhdenillan juttua, etenkin jos molemmat ovat varattuja. Sekä myös sinkuille, koska toisen omaa halutaan lähes aina statuksen takia. Tähän törmännyt usein seurustelun aikana, esim. näyttävä tyttöystäväni lähtenyt baarissa käymään vessassa, niin monesti vieras nainen tulee kysymään "meille vai teille". He ovat huomanneet että olen haluttu, joten he haluavat tulla myös hyväksytyksi.

Jokaiseen sitä ei voi yleistää koska ihmisillä on kuitenkin yhteiskunnallisia "periaatteita", mutta pohjimmiltaan jos ihmisellä ei näitä estoja olisi, toimisimme kuin eläimet, ja tilaisuus tekisi "varkaan".

Joten kenties miehesi ei halua sitä sormusta sormeen juuri tämän takia, koska se tuo nämä "varkaat" helpommin saataville. Uskollinen mies ai sitä sormusta sormeen tarvitse, se on lähinnä naisen statusta kohottava tekiä.