Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hankkia yleiskone?

Vierailija
26.04.2016 |

Leivontaa ja muuta ruoanlaittoa varten mietin, jos hankkisi. Onko ollut hyötyä? Mihin olette käyttäneet ja minkä merkkinen kone on?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Kenwoodin yleiskone. Lähinnä tulee käytettyä taikinanvaivaustoimintoa ja vatkainta, muuten ei tule käytettyä. Syy miksi en käytä esim. kasvisten pilkkomiseen tai tehosekoittimena on, että on aina oma vaivansa laittaa niitä oikeita osia yleiskoneeseen ja sitten pestä ne. Helpommin ja nopsemmin pilkkoo kasvikset käsikäyttöisellä "mandoliinilla" ja soseuttaa ja sekoittaa sauvasekoittimella.

Vierailija
2/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsilta peritty Kenwood Chef Excel. Kyllä mä sillä taikinoita teen. Joskus harvoin käytän sekoitinta. Vähän turhan iso yhden ihmisen talouteen, pienempikin riittäisi. Siihen on jotain palastelu-osiakin mutta vähemmällä vaivalla pääsee leikkuulaudalla ja veitsellä kuin alkaa niillä nysväämään.

.m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vaimo vai? HEHEHE!

Vierailija
4/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenwoodin vanha, äidin peruja oleva yleiskone täälläkin. Ei ole malli muuttunut miksikään 30 vuodessa, mutta hyvin vähäisellä käytöllä on tuo ollut. Enemmän käyttöä on ollut Braunin sauvasekoitin-setillä, jolla voi pilkkoa, raastaa, soseuttaa ja vispata, taikinan vaivaan mielummin käsin. Nuo osat ovat myös helposti pestäviä, minkä vuoksi sitä tulee enemmän käytettyä, eikä vie läheskään niin paljoa tilaa kuin yleiskone.

Vierailija
5/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut Kenwoodin masiinan, mutta en huolinut. Mietin, että jos en ole tähän päivään mennessä tarvinnut, niin miten nyt? Saahan siinä taikinaa vatkattua, mutta eipä se kauan kestä pienemmällä koneellakaan. Muut pilkkomiset ja siivutukset tulee käsin aika kivasti kun ei ihan jättiperheelle tee. Yleiskone on iso ja ruma, eikä usein mahdu minnekään kaappiin, vaan se jää pöydän rumistukseksi. En hankkisi.

Vierailija
6/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mielummin Bosch monitoimikone. Sillä pystyy tekemään raastetta ja smoothia yms. Itse hankin sellaisen vertaahintaa sivustolta ja oln kyllä pitänyt sitä parempana vaihtoehtona kuin yleiskonetta. Enää nykyään tulee niin vähän itse leivottua. 

Vierailija
7/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta mielummin Bosch monitoimikone. Sillä pystyy tekemään raastetta ja smoothia yms. Itse hankin sellaisen vertaahintaa sivustolta ja oln kyllä pitänyt sitä parempana vaihtoehtona kuin yleiskonetta. Enää nykyään tulee niin vähän itse leivottua. 

Tekeehän noita samoja niillä Kenwoodin yleiskoneillakin. Ainoa vaan että useimpien ei tule yleis- tai monitoimikoneita lopulta juurikaan käytettyä, merkistä riippumatta.

Vierailija
8/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Mulla kenwoodin kone. Raasteita teen valmiiksi pakkaseen kerralla isompia satseja. Tai esim valmiit keittoainekset tiettyyn keittoon. Päivittäin en kuitenkaan viitti sitä käyttää. Vatkain meni rikki, mut sillä sai kätevästi tehtyä majoneesia (parempaa kuin kaupan). Mehustinta ja tehosekoitinta en juuri käytä. Mulla on myös semmonen joka tekee smoothiet suoraan pulloon ja se on kätevämpi.

Vierailija
9/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään. Mulla kenwoodin kone. Raasteita teen valmiiksi pakkaseen kerralla isompia satseja. Tai esim valmiit keittoainekset tiettyyn keittoon. Päivittäin en kuitenkaan viitti sitä käyttää. Vatkain meni rikki, mut sillä sai kätevästi tehtyä majoneesia (parempaa kuin kaupan). Mehustinta ja tehosekoitinta en juuri käytä. Mulla on myös semmonen joka tekee smoothiet suoraan pulloon ja se on kätevämpi.

Mikä kenwoodin malli sulla on? Sillä voi siis raastaakin?

Vierailija
10/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tai ei kannata. Tunnetaan myös nimellä nainen.

Vierailija
11/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon kenwood multipro. On jo yli viis vuotta vanha ja edelleen pelittää. Vatkain osakin hajos siks ku vatkasin jotain tyhmää. Tyyliin taikinaa. Tää makso 139€ ja tällasen ostan taas, jos tää hajoo. Voi olla, et annan pojalle mukaan, kun muuttaa kotoota.. (ei nimittäin näytä merkkejä hajoamisesta).

T.Se joka raastaa pakkaseen

Vierailija
12/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Se olikin monitoimikone. Lähin googlettelee saako niitä enää mistään.

T. Se raastaja taas

Vierailija
13/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on reilusti tilaa säilyttää, pitää esillä ja tiskata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä