Miehen serkku on varannut majoituksen hääpaikalla meidän piikkiin
Meillä on siis kesällä häät ja juhlat vietetään paikassa, jossa on majoitusmahdollisuus miltein samassa pihapiirissä. Mainitsimme tästä mahdollisuudesta kutsuissa, mutta mielestäni tuosta maininnasta ei voi mitenkään päin ymmärtää, että me tarjoutuisimme maksamaan häävieraiden majoituksen (lukuunottamatta kaasoja ja bestmaneja). Nyt kuitenkin soittelin äsken muissa asioissa juhlapaikalle ja sieltä pyydettiin vielä varmistamaan, että osallistuuko tämä perhe x myös seuraavana aamuna kaasoille, bestmaneille, vanhemmille, sisaruksille yms. järjestettävään kiitosbrunssiin. Tämä serkku perheineen oli siis varannut kaksi huonetta kertoen juhlapaikan omistajalle, että nämä on sovittu morsiusparin kanssa menevän morsiusparin laskuun. Mä olen nyt ihan todella pöyristynyt ja viittä vaille soittamassa kiukkuisen puhelun tuolle itselleni tuntemattomalle serkulle. Tiedän varmaksi, ettei myöskään mieheni ole tällaista mennyt heille lupaamaan. Tekisi mieli vetää paksu musta viiva tämän pesueen nimen yli kutsuvieraslistalla, mä en ymmärrä kuinka joku kehtaa tehdä noin?
Kertokaahan muutkin tarinoita kamalista häävieraista, jos nämä alkaisivat niiden rinnalla vaikuttaa ihan täyspäisiltä sittenkin...
Kommentit (149)
No kyllä pitäisi hääparin edes sen verran huolehtia, että majoitusasiat olisivat vieraille kunnossa ja luonnollisesti hääparin kustannuksella, kuten kaikissa kunnollisissa häissä, etenkin jos häät ovat jossain vähänkään kauempana. Ellei kyse ole sitten jostain erittäin WT häistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää, jos hääparin sivuilla on info, jossa kerrotaan paikkakunnan nähtävyydet, majoituspaikat, kartta jne. kuka maksaa, kyllä jokainen maksaa ihan itse kulunsa vai kuvitteleeko joku todella ap. maksavan sisäänpääsymaksut paikkakunnan nähtävyyksiin, majoituksen lisäksi.
Minä olen ainakin jostain häälehdestä joskus lukenut häistä, joissa oli varattuna vieraita varten iso läjä huoneita Helsingin hotelleista. Näistä oli sitten kuljetukset hääpaikalle ja muistaakseni heille oli varattu vielä jotain muutakin aktiviteettia. Kaikki morsiusparin piikkiin. Joten ei se mitenkään poikkeuksellista ole.
Siinä tapauksessa se mainitaan hääkutsussa ja annetaan millä koodilla tai merkillä on huonevaraus tehtävä ja mihin mennessä.
Ei kait kukaan mamma oleta hääparin varanneen 100-200 huonetta, josta vieraat voivat itse valita minkä tasoisen huoneen kutsuvieras valitsee, kun huoneiden tasot ja hinnat vaihtelevat jopa satoja euroja yö.
Jotain suhteellisuuden tajua keskusteluun.
Kyllähän se nyt hyviin käytöstapoihin kuuluisi, jos kuitenkin on vieraita jotka tarvitsevat yösijan.
Olen ollut useissa häissä ja yöpynyt myös hotellissa samalla.
Ei ole tullut mieleen, että hääpari maksaisi majoittumiseni.
Aika urpo on tämä serkku!
Serkku on joko kiero tai sitten täysin pihalla käytännöistä. Tuon kutsun perusteella ei mitenkään saa käsitystä että hääpari maksaisi majoituksen, koska on listattu monia eri vaihtoehtoja.
Mutta. Moka on kyllä majoitusliikkeen, heidän ei olisi missään tapauksessa pitänyt ottaa tuollaista varausta edes vastaan kysymättä ensin hääparilta. Jos olisi toimittu oikein, olisi serkulle jo varausta tehdessään kerrottu, että lasku tulee hänelle, eikä hääpari olisi joutunut näin ikävään välikäteen. Eli periaatteessa olisi majoitusliikkeen vastuulla ilmoittaa asiasta, että ovat sekoilleet eikä hääpari liity asiaan mitenkään.
Sanot majoutuspaikkaan että sinä et ole maksamassa tuota yöpymistä, joten kannattaa olla varaajaan yhteyddessä ehkä jo nyt etukäteen, jos ei halua riidellä heidän kanssa laskusta jälkikäteen.
Aika leväperäistä touhua majoutuspaikasta jos varaillaan majoituksia toisten piikkiin ilman ennakkoilmuitusta asiasta.
Millaista rupusakkia. Tietysti vieraiden majoitukset ja matkat pitää maksaa.
Kyllä tuosta saa ymmärrettyä ihan helpostikin että majoitus järjestyy.
Todennäköisesti ihan silkkaa väärinymmärrystä koko juttu. Suotta olet serkulle vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kyse on serkun röyhkeästä käytöksestä vaan puhtaasta väärinkäsityksestä. Ette tainneet laittaa kutsuun, että omakustanteiseen majoitukseen on mahdollisuus paikassa X. Niinpä...
Mitä jos lukisit ketjun. Ap jo pariin keraan sanoi, ettei ollut tuosta kyse.
Sitä paitsi serkku oli hotellia varatessaan vielä väittämällä väittänyt, että ap on luvannut maksaa. Se on valhe, eikä mitenkään päin ymmärrettävissä väärinkäsitykseksi.Juu siis lähinnä tässä ärsyttää tuon serkun juhlapaikkaan tekemä ilmoitus, sillä hän oli siis sanonut meidän keskustelleen asiasta ja sen vuoksi varaa juuri tästä paikasta huoneet kun morsiuspari on halunnut maksaa. ap
Ja mistä sinä tiedät mitä serkku on sinne sanonut, tuskin ne sulle kaikkea kertoi, alussa sanot että mainitsit kutsussa majoitusmahdollisuudesta ja yhtäkkiä muutitkin että et maininnutkaan, sori musta tuntuu että vika on sinussa ja siinä miten asioita ilmaiset
No kyllä vaan tämä juhlapaikan omistaja kertoi, mitä heille oli kerrottu. Itse paperisessa kutsussa ei ole mainittu muuta kuin tavanomaiset tervetuloa plää plää pläät ja sitten on maininta, että lisää tietoa häistämme saatte sivulta www.apnhäät.fi. Siellä on sitten paljon muuta asiaa, jonka katson kyllä kuuluvan yhtälailla kutsuun. ap
Linkkisi ei toimi.
Hyvinhän toi toimii.
Tosi kivan näköinen hääpaikka AP. Muista kertoa sitten kokemuksista jälkikäteen, niin tietää sitten harkita myös yhtenä vaihtoehtona omia juhli varten 😊
Jees, ihana myös toi vanha navetta missä voi järjestää tanssit ja herkulliselta näyttää myös paikan pitopöydän antimet.
Mä en ymmärrä miten majoitusliike ottaa vastaan varauksen, että 'jonkun muun' piikkiin. Tietysti jos mummut, vanhemmat ja kaasot ja bestmannit ovat tällä tapaa huoneensa samasta ko paikasta varanneet, niin sitten ymmärrän myös hotellin sekaannuksen.
No niin, mies soitti serkulleen ja tämä ei ollut tietääkseenkään asiasta - eivät kuulemma ole mitään majoitusta varanneet, eivät ole välttämättä edes tulossa juhliin. Että semmoinen tarina, kummasti vaan juhlapaikan omistaja tiesi kertoa "majoittujien" nimet, ilmeisesti jotain yliluonnollisia kykyjä hänellä sitten vissiin. ap
Suvi?! Pakko olla, kaikki täsmää... Ja on muuten sekavasti ilmaistu tuo majoitus sivuillanne.
Sellainen tarina sitten tähän iltaan. Hyvin satuiltu.
Ketku serkku ja pahansuopa tuttu, kaikki tossa parissa viimeisessä kommentissa ennen mua. Onnea ja tsemppiä morsmaikulle, vielä kannattaa vetää punakynällä yli pahimmat perseilijät ;)
Milloin kutsuvieraat ovat alkaneet vaatia hotellimajoitusta, aamupaloineen perhejuhlissa? Aika kalliiksi tulee vieraanvaraisuus on perhehuoneet maksavat 300-500€/yö ja yhden hengen huone 150-250€/yö. Siinä saa varata kymmeniätuhansia euroja jo pelkkään majoitukseen. Perhejuhlat kannattaa pitää keskipäivällä, jolloin jokainen voi lentää lentokoneella koteihinsa yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuosta saa ymmärrettyä ihan helpostikin että majoitus järjestyy.
Todennäköisesti ihan silkkaa väärinymmärrystä koko juttu. Suotta olet serkulle vihainen.
Voi hyvää päivää... Ap. on mielestäsi tehnyt ennakkovarauksen kaikkiin infossa mainittuihin hotelleihin, josta peritään varausmaksu, yövyttiinkö huoneessa tai ei.
Kyllä täytyy olla aika ymmärtämätön, jos joku noin olettaa. Ja myös hotellin henkilökunta, jos hyväksyy varauksen, ilman sovittua vieraslistaa.
Vierailija kirjoitti:
No niin, mies soitti serkulleen ja tämä ei ollut tietääkseenkään asiasta - eivät kuulemma ole mitään majoitusta varanneet, eivät ole välttämättä edes tulossa juhliin. Että semmoinen tarina, kummasti vaan juhlapaikan omistaja tiesi kertoa "majoittujien" nimet, ilmeisesti jotain yliluonnollisia kykyjä hänellä sitten vissiin. ap
Mitäs jos miehen serkun vaimo on soittanut ja varannut majoituksen? Hän oli tosi pettynyt, kun et aikonut kutsua häntä polttareihisi. Kaikenlisäksi vielä kaasosi kehtasi iskeä hänen miestään. Voi olla, että kostona varasi majoituksen teidän piikkiin tai sitten ihan oikeasti uskoi, että maksatte heidän yöpymiset? Ei ollut nimittäin terävin kynä..
Vierailija kirjoitti:
Suvi?! Pakko olla, kaikki täsmää... Ja on muuten sekavasti ilmaistu tuo majoitus sivuillanne.
Eipä ole Suvi täällä :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos miehen serkun vaimo on soittanut ja varannut majoituksen? Hän oli tosi pettynyt, kun et aikonut kutsua häntä polttareihisi. Kaikenlisäksi vielä kaasosi kehtasi iskeä hänen miestään. Voi olla, että kostona varasi majoituksen teidän piikkiin tai sitten ihan oikeasti uskoi, että maksatte heidän yöpymiset? Ei ollut nimittäin terävin kynä..
Ihmistä, jota en ole koskaan tavannut en aio kyllä kutsuakaan polttareihin, vaikka ketään ei vielä kutsuttu tietääkseni olekaan. Miehen serkulla ei myöskään satu olemaan vaimoa vaan ihan aviomies :D ap
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä kutsussa mainittiin, että majoitusmahdollisuus on omakustanteisesti halukkaille?
Olen laatinut ihan kurssikutsuja ja kutsunut ulkomaisiakin vieraita, eikä niissäkään erikseen mainita, että majoitus ei kuulu kurssimaksuihin, vaikka majoitusliikkeiden yhteystiedot annetaan.
Jos respasta sanotaan, että soittaja on kertonut asiasta sovitun hääparin kanssa, kutsu ei sellainen ole. Respassa varauksia vastaanottavat osaavat kyllä varmistaa varaustilanteessa maksutavan ja maksajan.
Vaikka tuollainen käsitys syntyy, siinä vaiheessa kun majoitusliike kysyy kuka maksaa, on jokaisella itselläänkin oltava selvä lupaus maksajasta. Kutsussa tuskin voi olla niin pahaa väärinkäsitystä, että sitä voisi pitää selvänä maksusitoumuksena.
Juu, nykyään kutsuun pitäisi laittaa, väärinymmärryksen varalta: Jos aiotte lahjoa, se pitää maksaa itse, samoin pitää maksaa matkakulut tai jos linnut paskovat autonne, se pitää maksa itse, jos olette humalahakuisia jatkoilla, se pitää maksa itse, jos pienokaiset kinuavat matkalla pisulle tai nälkä yllättää se pitää maksa itse, jos juhla-asunne tahriintuu hääjuhlassa, se pitää maksaa itse, jos naisväen korkkarit hiertävät jalkanne, jalat pitää hoitaa itse, jos olette herkkiä ja kyyneleet pilaavat meikit, sekin on hoidettava itse jne. Kaikki tämä kutsukorttiin, ettei väärinkäsityksiä syntyisi.