Miehen serkku on varannut majoituksen hääpaikalla meidän piikkiin
Meillä on siis kesällä häät ja juhlat vietetään paikassa, jossa on majoitusmahdollisuus miltein samassa pihapiirissä. Mainitsimme tästä mahdollisuudesta kutsuissa, mutta mielestäni tuosta maininnasta ei voi mitenkään päin ymmärtää, että me tarjoutuisimme maksamaan häävieraiden majoituksen (lukuunottamatta kaasoja ja bestmaneja). Nyt kuitenkin soittelin äsken muissa asioissa juhlapaikalle ja sieltä pyydettiin vielä varmistamaan, että osallistuuko tämä perhe x myös seuraavana aamuna kaasoille, bestmaneille, vanhemmille, sisaruksille yms. järjestettävään kiitosbrunssiin. Tämä serkku perheineen oli siis varannut kaksi huonetta kertoen juhlapaikan omistajalle, että nämä on sovittu morsiusparin kanssa menevän morsiusparin laskuun. Mä olen nyt ihan todella pöyristynyt ja viittä vaille soittamassa kiukkuisen puhelun tuolle itselleni tuntemattomalle serkulle. Tiedän varmaksi, ettei myöskään mieheni ole tällaista mennyt heille lupaamaan. Tekisi mieli vetää paksu musta viiva tämän pesueen nimen yli kutsuvieraslistalla, mä en ymmärrä kuinka joku kehtaa tehdä noin?
Kertokaahan muutkin tarinoita kamalista häävieraista, jos nämä alkaisivat niiden rinnalla vaikuttaa ihan täyspäisiltä sittenkin...
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kyse on serkun röyhkeästä käytöksestä vaan puhtaasta väärinkäsityksestä. Ette tainneet laittaa kutsuun, että omakustanteiseen majoitukseen on mahdollisuus paikassa X. Niinpä...
Mitä jos lukisit ketjun. Ap jo pariin keraan sanoi, ettei ollut tuosta kyse.
Sitä paitsi serkku oli hotellia varatessaan vielä väittämällä väittänyt, että ap on luvannut maksaa. Se on valhe, eikä mitenkään päin ymmärrettävissä väärinkäsitykseksi.Katso nyt mitä aloituksessa lukee ja Ap meni muuttamaan tarinaansa kun tajus että oma moka, eli siis paska provo
Kopioipa mulle aloituksesta se kohta, jossa hän sanoo muuta kuin ketjussa.
juhlat vietetään paikassa, jossa on majoitusmahdollisuus miltein samassa pihapiirissä. Mainitsimme tästä mahdollisuudesta kutsuissa
Niin? Nettisivusto ap:n häistä on osa kutsua, muttei paperinen kutsu. Ja siellä oli lista x-määrästä hotelleja, joiden osalta ei ole mitään maksamisia luvattuna. Aika tyhmä pitää olla, jos kuvittelee, että ap:lla on hitto vie piikit puolessa tusinaa eri yrityksiä auki siltä varalta, että joku sattuu mainitsemaan hänen häänsä.
Ps. Ap myös sanoi jo heti alussa, että serkku oli hotellia varatessaan erikseen vielä valehdellut, ettei maksa huoneita, vaan ap on luvannut ne maksaa. Miten sä tänkin nyt väännät erehdykseksi ja ap:n viaksi? En ymmärrä kaltaisiasi av-mammoja, joiden on hinnalla millä hyvänsä ja väärin lukemalla pakko kääntää asia kuin asia aina aloitusten tekijän viaksi...
Jos serkku on tulkinnut majoitusmahdollisuuden olevan osa hääjuhlaa ja kuuluvan kaikille halukkaille, niin se on sama kuin lupaus maksaa yöpyminen. En suorilta käsin väittäisi valehteluksi.
Eiköhän tämä häähömpötys voisi jo lopettaa, ihmiset menee naimisiin ja eroavat saman tien ja kauhea tohina yhdistä hääjuhlista, lahjojen kinuamista ja muuta paskaa yllin kyllin. Miksei siihen korttiin voi laittaa selkeällä suomen kielellä , että omakustanteisesti voi varata plää plää tai maksaa ne yöpymiset- Mitä helekuttia joku kutsuu serkun, joka on tuntematon?
Vierailija kirjoitti:
Jos lähetätte kutsun ja siinä kutsukortissa on listattuna majoitusmahdollisuudet, niin asia on kyllä silloin niin, että te olette kutsuneet vieraanne sekä juhlimaan, että majoittumaan teidän laskuunne.
Onpa outo mielipide. Itse en tosiaan tekisi tällaista tulkintaa, ei tulisi mieleenikään. ei-ap
Miten tulkitsette?
-Juhlapaikalla on baari käytössänne.
-Juhlapaikalla on baari käytössänne omakustanteisesti.
Kannattaa aina pyytää joku lukemaan kutsu ennen niiden lähettämistä.
Virheellisestä tiedosta ei voi syyttää kuin itseään.
Luulisi nyt jokaisen täysipäisen ihmisen ymmärtävän, että ei morsiuspareilla ole varaa majoittaa koko sukua hotelleihin. Jos nyt ei satu olemaan von-alkuista sukunimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää, jos hääparin sivuilla on info, jossa kerrotaan paikkakunnan nähtävyydet, majoituspaikat, kartta jne. kuka maksaa, kyllä jokainen maksaa ihan itse kulunsa vai kuvitteleeko joku todella ap. maksavan sisäänpääsymaksut paikkakunnan nähtävyyksiin, majoituksen lisäksi.
Minä olen ainakin jostain häälehdestä joskus lukenut häistä, joissa oli varattuna vieraita varten iso läjä huoneita Helsingin hotelleista. Näistä oli sitten kuljetukset hääpaikalle ja muistaakseni heille oli varattu vielä jotain muutakin aktiviteettia. Kaikki morsiusparin piikkiin. Joten ei se mitenkään poikkeuksellista ole.
Siinä tapauksessa se mainitaan hääkutsussa ja annetaan millä koodilla tai merkillä on huonevaraus tehtävä ja mihin mennessä.
Ei kait kukaan mamma oleta hääparin varanneen 100-200 huonetta, josta vieraat voivat itse valita minkä tasoisen huoneen kutsuvieras valitsee, kun huoneiden tasot ja hinnat vaihtelevat jopa satoja euroja yö.
Jotain suhteellisuuden tajua keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kyse on serkun röyhkeästä käytöksestä vaan puhtaasta väärinkäsityksestä. Ette tainneet laittaa kutsuun, että omakustanteiseen majoitukseen on mahdollisuus paikassa X. Niinpä...
Mitä jos lukisit ketjun. Ap jo pariin keraan sanoi, ettei ollut tuosta kyse.
Sitä paitsi serkku oli hotellia varatessaan vielä väittämällä väittänyt, että ap on luvannut maksaa. Se on valhe, eikä mitenkään päin ymmärrettävissä väärinkäsitykseksi.Juu siis lähinnä tässä ärsyttää tuon serkun juhlapaikkaan tekemä ilmoitus, sillä hän oli siis sanonut meidän keskustelleen asiasta ja sen vuoksi varaa juuri tästä paikasta huoneet kun morsiuspari on halunnut maksaa. ap
Ja mistä sinä tiedät mitä serkku on sinne sanonut, tuskin ne sulle kaikkea kertoi, alussa sanot että mainitsit kutsussa majoitusmahdollisuudesta ja yhtäkkiä muutitkin että et maininnutkaan, sori musta tuntuu että vika on sinussa ja siinä miten asioita ilmaiset
No kyllä vaan tämä juhlapaikan omistaja kertoi, mitä heille oli kerrottu. Itse paperisessa kutsussa ei ole mainittu muuta kuin tavanomaiset tervetuloa plää plää pläät ja sitten on maininta, että lisää tietoa häistämme saatte sivulta www.apnhäät.fi. Siellä on sitten paljon muuta asiaa, jonka katson kyllä kuuluvan yhtälailla kutsuun. ap
Linkkisi ei toimi.
Hyvinhän toi toimii.
Tosi kivan näköinen hääpaikka AP. Muista kertoa sitten kokemuksista jälkikäteen, niin tietää sitten harkita myös yhtenä vaihtoehtona omia juhli varten 😊
Tästä huomaa taas, että kaikki kannattaa vääntää rautalangasta ihan vaan varmuuden vuoksi. Tulkintoja on yhtä monta kuin ihmisiäkin. Väärinymmärrys kyseessä, joten älä ap suutu. Toivotaan vaan, ettei kukaan muu tulkitse väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää, jos hääparin sivuilla on info, jossa kerrotaan paikkakunnan nähtävyydet, majoituspaikat, kartta jne. kuka maksaa, kyllä jokainen maksaa ihan itse kulunsa vai kuvitteleeko joku todella ap. maksavan sisäänpääsymaksut paikkakunnan nähtävyyksiin, majoituksen lisäksi.
Minä olen ainakin jostain häälehdestä joskus lukenut häistä, joissa oli varattuna vieraita varten iso läjä huoneita Helsingin hotelleista. Näistä oli sitten kuljetukset hääpaikalle ja muistaakseni heille oli varattu vielä jotain muutakin aktiviteettia. Kaikki morsiusparin piikkiin. Joten ei se mitenkään poikkeuksellista ole.
Siinä tapauksessa se mainitaan hääkutsussa ja annetaan millä koodilla tai merkillä on huonevaraus tehtävä ja mihin mennessä.
Ei kait kukaan mamma oleta hääparin varanneen 100-200 huonetta, josta vieraat voivat itse valita minkä tasoisen huoneen kutsuvieras valitsee, kun huoneiden tasot ja hinnat vaihtelevat jopa satoja euroja yö.
Jotain suhteellisuuden tajua keskusteluun.
Tän majapaikka on osa juhlapaikkaa joten hyvinkin voi saada kuvan että ap on varannut paikan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tuikitavallista selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain suhteellisuuden tajua keskusteluun.Tän majapaikka on osa juhlapaikkaa joten hyvinkin voi saada kuvan että ap on varannut paikan
Mistä ihmeestä nyt tuokin repäisit?
Ap.kertoi yhden majapaikan sijaitsevan juhlapaikan läheisyydessä, jonka serkku varasi, ei juhlapaikan yhteydessä. Entä ne muut majapaikat? Hääparin info sivuilla kerrotaan myös paikkakunnan nähtävyydet, oletatko ap. maksavan myös sisäänpääsymaksut nähtävyyksiin. esim. Helsingissä siihen saisi laitettua helposti tuhat lappusen/perhe. Ja entä jos kutsuvieras keksisi majoittua sviittissä, sekin vaatisi tuhat lappusen.
Jos kutsussa on listattuna useampia majoitusvaihtoehtoja, niin en todellakaan (!!) oleta tällöin, että majoitus tapahtuu morsiusparin kustannuksella, vaikka tätä ei siis ole rautalangasta väännetykään. Tämähän tarkoittaisi käytännössä sitä, että morsiusparin olisi pitänyt varata kaikista näistä majoituspaikoista kasa huoneita jo etukäteen, koska muutenhan voisi käydä niin, että vieraiden varaessa huoneet ovat jo menneet. Luultavasti tällöin kutsussa lukisi myös, että varauksen yhteydessä mainitkaa, että maksun hoitaa morsiuspari tai jotakin muuta ja morsiuspari olisi antantu hotellille listan vieraista.
Siis kuka oikeasti olettaa, että morsiuspari olisi summa mutikassa useammasta eri majoituspaikasta varannut huoneita. Tottakai, jos on listattuna useampia majoitusvaihtoehtoja niin se tarkoittaa silloin sitä, että vieras maksaa majoituksen itse. Eiköhän muuten morsiuspari olisi ylipäätään ensin tiedustellut kuinka monella on tarkoitus jäädä yöksi, eikä alkaisi varailemaan useammista hotelleista huoneita.
Mies soittakoon serkulleen ja selvittäköön asian. Ei kai tuossa sen kummempaa.
Ja mitä siihen harhaanjohtavaan kutsuun tulee, niin jos se oikeasti olisi niin epäselvä kuin täällä jotkut (joku?) antavat ymmärtää, niin kai joku muukin olisi varannut samalla tavalla majoituksen?
Itse kun laitettiin kutsun oheen paikkakunnan majoitusvaihtoehtoja, jokaisen perässä luki "hinnat alkaen XX euroa". Näköjään joillekin kannattaa vääntää rautalangasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsussa on listattuna useampia majoitusvaihtoehtoja, niin en todellakaan (!!) oleta tällöin, että majoitus tapahtuu morsiusparin kustannuksella, vaikka tätä ei siis ole rautalangasta väännetykään. Tämähän tarkoittaisi käytännössä sitä, että morsiusparin olisi pitänyt varata kaikista näistä majoituspaikoista kasa huoneita jo etukäteen, koska muutenhan voisi käydä niin, että vieraiden varaessa huoneet ovat jo menneet. Luultavasti tällöin kutsussa lukisi myös, että varauksen yhteydessä mainitkaa, että maksun hoitaa morsiuspari tai jotakin muuta ja morsiuspari olisi antantu hotellille listan vieraista.
Siis kuka oikeasti olettaa, että morsiuspari olisi summa mutikassa useammasta eri majoituspaikasta varannut huoneita. Tottakai, jos on listattuna useampia majoitusvaihtoehtoja niin se tarkoittaa silloin sitä, että vieras maksaa majoituksen itse. Eiköhän muuten morsiuspari olisi ylipäätään ensin tiedustellut kuinka monella on tarkoitus jäädä yöksi, eikä alkaisi varailemaan useammista hotelleista huoneita.
Hyvä kommentti. Jos hotellilla ei ole edes vieraslistoja käytössä, kuka tahansa voisi varata hotellin kalliimman huoneen ja syödä parhaat aamiaiset ap. piikkiin. Ihmettelen, miksi ap. tapauksessa on otettu edes huonevaraus ja mahdollisesti aamiaisvaraus vastaan.
Siis kuka on niin tonttu, että olettaa hääparin maksavan heidän majoituksen.
Ei hyvää päivää...
Miksi ei kutsuun voi suoraan laittaa että yöpyminen pitää maksaa itse? Eikö ap kehdannut sanoa suoraan asiaa?
Vähän samanlainen vedätys oli yhdessä yrityksen mainoksessa, jossa luki että 10 ensimmäistä asiakasta saa jonkun yllätyspaketin. Kun kysyin niin ilmeni että pitikin ostaa jotain saadakseen tuon paketin. Olisivat laittaneet esim. että 10 ensimmäistä ostavaa asiakasta saa paketin, asiakkaita kun ovat mielestäni kaikki jotka putikkiin astuvat sisään. Osa asiakkaista sitten ostaa osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kommentti. Jos hotellilla ei ole edes vieraslistoja käytössä, kuka tahansa voisi varata hotellin kalliimman huoneen ja syödä parhaat aamiaiset ap. piikkiin. Ihmettelen, miksi ap. tapauksessa on otettu edes huonevaraus ja mahdollisesti aamiaisvaraus vastaan.
Kyllä pitäisi olla sillä hotellillakin joku lista niistä vieraista joille se majoitus maksetaan. Muuten voi kuka vaan varata sieltä.
Kuten teki kaveri eräässä isossa hotellissa yökerhossa nimittäin. Ensin baaritiskillä huutaa joku hääseurue tilaamassa sekä ilmoittaa huoneennumeron ja sukunimen jotka tarjoaa. Kaveri seisoskeli siinä takana ja totesi että tämäpä mielenkiintoinen tieto. Veti vaimonsa kanssa pitkän ja kostean illan ja hääpari-se-ja-se tarjosi! Hauskaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet lukenut YKSISTÄ häistä jossakin häälehdessä, niin kyllä tuo aika poikkeuksellista on häiden määrään suhteutettuna.
Ei tulisi mieleenkään olettaa, että hääpari majoittaa vieraansa muuten kuin ehkä kaason ja bestmanin ja mahdollisesti vanhemmat...
Kyllä minä uskon jonkun voivan olla niin tonttu, että kuvittelee hääparin maksavan majoituksen ja varanneen kymmeniä huoneita eri hotelleista. Ei kaikki ajattele näitä asioita kovin pitkälle.
Soittamallahan tämä asia ratkeaa. Ei ehkä selviä, onko serkku kiero vai käsittänyt väärin, mutta ratkeaa.
Ota serkkun yhteyttä ja sano ystävällisesti, että jokainen yöksi jäävä maksaa itse majoituksen. Pahoittele, jos kutsusta sai tousenlaisen mielikuvan. Tuskinpa serkku on röyhkeä, mutta epäselvyyksiä syntyy kun kaikki eivät kirjoitettua asiaa ymmärrä samalla tavalla. Eikä puhuttua.