Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen serkku on varannut majoituksen hääpaikalla meidän piikkiin

Vierailija
25.04.2016 |

Meillä on siis kesällä häät ja juhlat vietetään paikassa, jossa on majoitusmahdollisuus miltein samassa pihapiirissä. Mainitsimme tästä mahdollisuudesta kutsuissa, mutta mielestäni tuosta maininnasta ei voi mitenkään päin ymmärtää, että me tarjoutuisimme maksamaan häävieraiden majoituksen (lukuunottamatta kaasoja ja bestmaneja). Nyt kuitenkin soittelin äsken muissa asioissa juhlapaikalle ja sieltä pyydettiin vielä varmistamaan, että osallistuuko tämä perhe x myös seuraavana aamuna kaasoille, bestmaneille, vanhemmille, sisaruksille yms. järjestettävään kiitosbrunssiin. Tämä serkku perheineen oli siis varannut kaksi huonetta kertoen juhlapaikan omistajalle, että nämä on sovittu morsiusparin kanssa menevän morsiusparin laskuun. Mä olen nyt ihan todella pöyristynyt ja viittä vaille soittamassa kiukkuisen puhelun tuolle itselleni tuntemattomalle serkulle. Tiedän varmaksi, ettei myöskään mieheni ole tällaista mennyt heille lupaamaan. Tekisi mieli vetää paksu musta viiva tämän pesueen nimen yli kutsuvieraslistalla, mä en ymmärrä kuinka joku kehtaa tehdä noin?

Kertokaahan muutkin tarinoita kamalista häävieraista, jos nämä alkaisivat niiden rinnalla vaikuttaa ihan täyspäisiltä sittenkin...

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä210 kirjoitti:

Onhan sotku serkku nyt automaattosesti on mikään lähisukuinen, että sellaisia edes häihin kutsutsuisin. Itselläni on neljä serkkua mutta lapsillani on toista sataa serkkua, joista jotkut eivät edes puhu Suomea ja tuskin ovat Suomessa käyneetkään. Puolison suku oäi muutenkin outo puolison Kandan serkuksi itseään luuleva Suomessakin asunut ihminen ei oikeasti ollut edes puolison serkku, vaan serkun lapsi.

Oli isoäitinsä saanut sodan aikana äpärän ja sopivasti kuollut. Niin äpärän isoäiti oli kasvattanut äpärän omana lapsenaan ja kun äpärä muutti Kanadaan ja sai lapsia niin valehteli heille että isoäitinsä oli hänen äitinsä ja lapset luulivat olevansa puolisoni serkkuja, vaikka oikeasti heidän äitinsä oli se serkku, mutta suku hävitti aviottoman lapsen tehneen nuoren naisen muistonkin olemattomiin.

Omat neljä serkkua kutsuin häihini yksi tuli puolison puolella serkkuja oli suunnattomasti ja itsekkään ei tuntenut, kuin joitakin.

Eli hänen serkkuja ei kutsuttu. En koskaan oppinut tietämään, kuinka monta serkkua puolisolla oli ja ainoat serkut joihin tutustuin paremmin eivät edes olleet serkkuja, vaan serkun lapsia.

Erosin kyllä jo aikaa sitten.

Aika ilkeä teksti, apäräksi nimittely ei ihan asiallista.

Vierailija
142/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitosbrunssi. Huutonaurua.

No todellakin kiitosbrunssi niille ihanille ihmisille, jotka ovat auttaneet meitä suunnattomasti hääjärjestelyissämme. Mielestäni vähintä, mitä voimme tehdä on tarjota näille ihmisille majoitus ja seuraavan päivän ruokailut + muuta viihdykettä ihan erikseen häiden jälkeen. He ovat kuitenkin tuntitolkulla auttaneet meitä suunnitteluissa, juhlapaikan koristeluissa, askarteluissa, kuljetuksissa, järjestäneet meille polttarit ym. Olen kerran ollut itse kaasona entiselle ystävälleni ja muistan, miten paha maku siitä jäi suuhun, kun ensin olit raatanut niska limassa monta kuukautta ja häiden jälkeen en edes kiitosta kuullut. Näin en halua itse toimia vaan todellakin osoittaa, että pidämme saamaamme apua sanoinkuvaamattoman arvokkaana ja meitä auttaneita ihmisiä todella kultaisina. ap

Kauniisti ajateltu eikä mitään pilkkaamista ja ivaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitosbrunssi. Huutonaurua.

Haluaisimpa tietää mikä juntti-wt on tämänkin kommentin takana. Jonotat punalaputettuja HK:n sinisiä kaupan eineshyllyllä ja saat raivokohtauksen kassalla kun hinta ei ole heti suoraan se - 30%? Meinaan vaan jos kiitos on sulle noin vieras sana...

Vierailija
144/149 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina luullut, että jos kutsussa mainitaan majoitus mahdollisuudesta, niin tämä olisi vieraalle ilmaista. Olen ihmetellyt, miten ihmisillä on tuohon varaa. Emme koskaan ole kehdanneet jäädä yöksi. Olisimme toki voineet itse maksaa jos tuon olisimme tajunneet.

Minkälaisia Kroisoksia sun tuttavapiiri on?

Hiukan omaa järkeä kehiin.

Itselleni ei ole tullut mieleenkään että hääpari maksaisi majoituksen jos kutsussa niistä on maininta.

Esim. 200 vierasta.

Vierailija
145/149 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan väärinkäsitys? Itse en ole koskaan ollut häissä, joissa majoitus, olisin joutunut kysymään neuvoa, kuinka toimitaan, kuka maksaa..

Siskoni häissä vierailla oli mahdollisuus ilmaiseen majoitukseen ennen ja jälkeen häiden. Eli kyllä on ihan mahdollista.

Siskosi tapauksessa majoitus tapahtui oletettavasti yhdessä ja samassa paikassa. Ei kai nyt kukaan oikeasti ole niin kujalla, että olettaa morsiusparin pistäneen piikin auki koko kylän majoitus paikkoihin, kun ne kerran on sivuille listattu.

Vierailija
146/149 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä pitäisi hääparin edes sen verran huolehtia, että majoitusasiat olisivat vieraille kunnossa ja luonnollisesti hääparin kustannuksella, kuten kaikissa kunnollisissa häissä, etenkin jos häät ovat jossain vähänkään kauempana. Ellei kyse ole sitten jostain erittäin WT häistä.

Et sitten ole tullut ajatelleeksi että kaikki hääparit eivät todellakaan halua käyttää kymmeniä tai satoja tuhansia euroja häiden järjestämiseen.

Kohtuutonta odottaa prinsessakohtelua toisten juhlissa.

Vierailija
147/149 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kyse on serkun röyhkeästä käytöksestä vaan puhtaasta väärinkäsityksestä. Ette tainneet laittaa kutsuun, että omakustanteiseen majoitukseen on mahdollisuus paikassa X. Niinpä...

Mitä jos lukisit ketjun. Ap jo pariin keraan sanoi, ettei ollut tuosta kyse.

Sitä paitsi serkku oli hotellia varatessaan vielä väittämällä väittänyt, että ap on luvannut maksaa. Se on valhe, eikä mitenkään päin ymmärrettävissä väärinkäsitykseksi.

Serkku oli hotellia varatessaaan väittämällä väittänyt.... Kolmannen osapuolen eli hotellin mukaan. Tässä tehdään kärpäsestä härkänen. Mitä ihmettä tätä asiaa pitää vauvapalstalla vatvoa. Soita miehesi serkulle ja selvitä väärinkäsitys ystävällisessä hengessä.

Vierailija
148/149 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en soittelis serkulle, se on serkulle liian noloa. Pistäisin majoituspaikan soittamaan: "morsian vahvisti laskunsa, mutta huonemajoituksenne ei kuulu siihen. Jätetäänkö varaus voimaan, jolloin maksatte itse saapuessanne xx euroa, vai perutaanko varaus?"

Tällä tavalla serkku saa pidettyä kasvonsa, jos todellakin luuli majoituksen kuuluvan hintaan. Ja hotellin vastuullahan kaikki varaukset ja asiakaspalvelu heidän osaltaan muutenkin on.

Vierailija
149/149 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tässä nyt kävi?

Serkku vetäisi herneet nenään eikä tulekaan vai häät on peruttu, kun sukulaisille tuli paha mieli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän