Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen serkku on varannut majoituksen hääpaikalla meidän piikkiin

Vierailija
25.04.2016 |

Meillä on siis kesällä häät ja juhlat vietetään paikassa, jossa on majoitusmahdollisuus miltein samassa pihapiirissä. Mainitsimme tästä mahdollisuudesta kutsuissa, mutta mielestäni tuosta maininnasta ei voi mitenkään päin ymmärtää, että me tarjoutuisimme maksamaan häävieraiden majoituksen (lukuunottamatta kaasoja ja bestmaneja). Nyt kuitenkin soittelin äsken muissa asioissa juhlapaikalle ja sieltä pyydettiin vielä varmistamaan, että osallistuuko tämä perhe x myös seuraavana aamuna kaasoille, bestmaneille, vanhemmille, sisaruksille yms. järjestettävään kiitosbrunssiin. Tämä serkku perheineen oli siis varannut kaksi huonetta kertoen juhlapaikan omistajalle, että nämä on sovittu morsiusparin kanssa menevän morsiusparin laskuun. Mä olen nyt ihan todella pöyristynyt ja viittä vaille soittamassa kiukkuisen puhelun tuolle itselleni tuntemattomalle serkulle. Tiedän varmaksi, ettei myöskään mieheni ole tällaista mennyt heille lupaamaan. Tekisi mieli vetää paksu musta viiva tämän pesueen nimen yli kutsuvieraslistalla, mä en ymmärrä kuinka joku kehtaa tehdä noin?

Kertokaahan muutkin tarinoita kamalista häävieraista, jos nämä alkaisivat niiden rinnalla vaikuttaa ihan täyspäisiltä sittenkin...

Kommentit (149)

121/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sotku serkku nyt automaattosesti on mikään lähisukuinen, että sellaisia edes häihin kutsutsuisin. Itselläni on neljä serkkua mutta lapsillani on toista sataa serkkua, joista jotkut eivät edes puhu Suomea ja tuskin ovat Suomessa käyneetkään. Puolison suku oäi muutenkin outo puolison Kandan serkuksi itseään luuleva Suomessakin asunut ihminen ei oikeasti ollut edes puolison serkku, vaan serkun lapsi.

Oli isoäitinsä saanut sodan aikana äpärän ja sopivasti kuollut. Niin äpärän isoäiti oli kasvattanut äpärän omana lapsenaan ja kun äpärä muutti Kanadaan ja sai lapsia niin valehteli heille että isoäitinsä oli hänen äitinsä ja lapset luulivat olevansa puolisoni serkkuja, vaikka oikeasti heidän äitinsä oli se serkku, mutta suku hävitti aviottoman lapsen tehneen nuoren naisen muistonkin olemattomiin.

Omat neljä serkkua kutsuin häihini yksi tuli puolison puolella serkkuja oli suunnattomasti ja itsekkään ei tuntenut, kuin joitakin.

Eli hänen serkkuja ei kutsuttu. En koskaan oppinut tietämään, kuinka monta serkkua puolisolla oli ja ainoat serkut joihin tutustuin paremmin eivät edes olleet serkkuja, vaan serkun lapsia.

Erosin kyllä jo aikaa sitten.

Vierailija
122/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisessa kutsussa ollut mainintaa majoituksesta. Ainoastaan linkki sivustolle, jossa oli lisäksi infoa paikkakunnasta ja sen tarjoamista palveluista. Tuskin ne bensoja ostaa hääparin laskuun, vaikka varmasti siellä on mainittu huoltoasematkin..

Hyvin perusteellista toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan "tapahtumien" yhteydessä mainitaan paikallisista majoittumis mahdollisuuksista nettisivuilla. Festarit, ravit. urheilutapahtumat, messut jne. En silti oleta että jos Ruisrockin nettisivuille on listattu lähimmät Camping alueet ja hotellit, että niihin pääsee ilmaiseksi asumaan.

Vierailija
124/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olisi ihan outoa, etten tuntisi mieheni lähisukua. Jos en tuntis, niin eipä tulis häihin ollenkaan. Saati majoittumaan. Teltta pihalle on pätevä juttu.

Mä en tunne edes kaikkia omia serkkujani, saati sitten miehen serkkuja joita riittää... Ja yli 20 v oltu yhdessä.

Vierailija
125/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosbrunssi. Huutonaurua.

Vierailija
126/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä siinä kutsussa luki? Jos lukee, että hääpaikalla majoitusmahdollisuus niin hyvin voi tulkita, että te olette valmiiksi sen järjestäneet.

Järjestäneet kyllä=majoitusmahdollisuus , mutta ei järjestäjän piikkiin.

Täytyy olla a) täys pönttö b) täysin tietoisesti toimiva siipeilijä jos tulkitsee jonkun muun maksavan.

Jos kutsussa olisi lukenut "paikalla mahdollisuus telttamajoitukseen " niin kuvittelisivatko vieraat ,että hääpari järjestää ko.teltat ?

Vierailija
127/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tiedäthän, se tilaisuus häiden jälkeen, jossa känninen morsian haukkuu kaasot, bestmanit, vieraat, lahjat ja ohjelman.

Vierailija
128/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin kiitosbrunssi niille ihanille ihmisille, jotka ovat auttaneet meitä suunnattomasti hääjärjestelyissämme. Mielestäni vähintä, mitä voimme tehdä on tarjota näille ihmisille majoitus ja seuraavan päivän ruokailut + muuta viihdykettä ihan erikseen häiden jälkeen. He ovat kuitenkin tuntitolkulla auttaneet meitä suunnitteluissa, juhlapaikan koristeluissa, askarteluissa, kuljetuksissa, järjestäneet meille polttarit ym. Olen kerran ollut itse kaasona entiselle ystävälleni ja muistan, miten paha maku siitä jäi suuhun, kun ensin olit raatanut niska limassa monta kuukautta ja häiden jälkeen en edes kiitosta kuullut. Näin en halua itse toimia vaan todellakin osoittaa, että pidämme saamaamme apua sanoinkuvaamattoman arvokkaana ja meitä auttaneita ihmisiä todella kultaisina. ap

Vierailija
129/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt taas on totista touhua tämä naimisiin meno. Kas kun ei ole järkätetty vielä kiitosjumalanpalvelusta brunssin lisäksi. Ja häiden jälkeen arki alkaa ja ero tulee parin vuoden päästä kun elo ei ollutkaan kuin satua...

Vierailija
130/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneskohan aloitus tämä on tänään, jossa joku suuttuu toiselle, mutta ei vaivaudu keskustelemaan asiasta hänen kanssaan. Onko toi kommunikoiminen naisille jotenkin erityisen vaikeaa?

Sanopa muuta. Normaali ihminen olisi nytkin ottanut luurin käteensä ja soittanut serkulle (tai mies olisi soittanut)....

Tämä palsta olisi paljon tylsempi, jos ihmiset eivät (kenties suoraan selvittämisen lisäksi) kertoisi tapahtumistaan meillekin.

Vierailija
131/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut syö brunssin. Toiset joutuu tyytymään pelkkään nauruun.

Vierailija
132/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt taas on totista touhua tämä naimisiin meno. Kas kun ei ole järkätetty vielä kiitosjumalanpalvelusta brunssin lisäksi. Ja häiden jälkeen arki alkaa ja ero tulee parin vuoden päästä kun elo ei ollutkaan kuin satua...

Harmi, ettei sun elämä oo mennyt niinkuin olisit halunnut. Jaksuhali. 

Vierailija
133/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, ettei serkku edes tunnustanut. Kerrothan meille miten tilanne kehittyy perhepiirissä. 

Vierailija
134/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä moukkamaista meininkiä. Riippumatta sanamuodosta, ellei kyseessä ole todella varakkaan pariskunnan tai suvun häät niin on ihan täysin epärealistista olettaa että kukaan kustantaa (ainakaan Suomessa) hotellimajoituksen oletuksena vierailleen. Ei tässä nyt ole edes tulkinnanvaraa, sen verran sosiaalista äly pitäis serulta löytyä, ja jos ei löydy niin kyseessä ihan suoranaista vittuilua ja testaamista. :D Miten tästä voi olla edes eri mieltä?

Vierailija
135/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan väärinkäsitys? Itse en ole koskaan ollut häissä, joissa majoitus, olisin joutunut kysymään neuvoa, kuinka toimitaan, kuka maksaa..

Siskoni häissä vierailla oli mahdollisuus ilmaiseen majoitukseen ennen ja jälkeen häiden. Eli kyllä on ihan mahdollista.

Vierailija
136/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään mieheni serkkua ja mies kutsui heistä muutaman lapsuudesta läheisimmän. Omistani kutsuin vain ne serkut keneen olen myös aikuisiällä pitänyt yhteyttä. En tajua miksi häihin pitää kutsua tuntemattomia siksi että ovat sukua. Meidän häät täyttyi kavereista ja läheisistä sukulaisista.

Vierailija
137/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kutsuun voi suoraan laittaa että yöpyminen  pitää maksaa itse? Eikö ap kehdannut sanoa suoraan asiaa?

Vähän samanlainen vedätys oli yhdessä yrityksen mainoksessa, jossa luki että 10 ensimmäistä asiakasta saa jonkun yllätyspaketin. Kun kysyin niin ilmeni että pitikin ostaa jotain saadakseen tuon paketin. Olisivat laittaneet esim. että 10 ensimmäistä ostavaa asiakasta saa paketin, asiakkaita kun ovat mielestäni kaikki jotka putikkiin astuvat sisään. Osa asiakkaista sitten ostaa osa ei.  

Juu, nykyään kutsuun pitäisi laittaa, väärinymmärryksen varalta: Jos aiotte lahjoa, se pitää maksaa itse, samoin pitää maksaa matkakulut tai jos linnut paskovat autonne, se pitää maksa itse, jos olette humalahakuisia jatkoilla, se pitää maksa itse, jos pienokaiset kinuavat matkalla pisulle tai nälkä yllättää se pitää maksa itse, jos juhla-asunne tahriintuu hääjuhlassa, se pitää maksaa itse, jos naisväen korkkarit hiertävät jalkanne, jalat pitää hoitaa itse, jos olette herkkiä ja kyyneleet pilaavat meikit, sekin on hoidettava itse jne. Kaikki tämä kutsukorttiin, ettei väärinkäsityksiä syntyisi.

Jos kolhitte autonne matkalla häihin, häissä tai matkalla häistä, se pitää maksaa itse. Jos autonne ikkuna rikotaan yöpyessänne hotellissa häiden jälkeen, omavastuu pitää itse maksaa.

Vierailija
138/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään mieheni serkkua ja mies kutsui heistä muutaman lapsuudesta läheisimmän. Omistani kutsuin vain ne serkut keneen olen myös aikuisiällä pitänyt yhteyttä. En tajua miksi häihin pitää kutsua tuntemattomia siksi että ovat sukua. Meidän häät täyttyi kavereista ja läheisistä sukulaisista.

Eli teillähän oli sitten aivan samanlainen tilanne kuten meillä nyt - mies on kutsunut serkuistaan lapsuudesta läheisimmät ja itse ainoat kaksi serkkuani, joihin olen yhteydessä viikoittain. Se, etten ole itse tätä serkkua koskaan tavannut, ei vaikuta millään tavalla siihen, etteikö mies olisi saanut haluamiaan suurinpiirtein omanikäisiä serkkujaan kutsua mukaan juhlaan. ap

Vierailija
139/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina luullut, että jos kutsussa mainitaan majoitus mahdollisuudesta, niin tämä olisi vieraalle ilmaista. Olen ihmetellyt, miten ihmisillä on tuohon varaa. Emme koskaan ole kehdanneet jäädä yöksi. Olisimme toki voineet itse maksaa jos tuon olisimme tajunneet.

No oletpas tyhmä

Vierailija
140/149 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hittoako sulle kuulee ketä ap/ap:n mies kutsuu häihinsä? Eikä se asia nyt tähän aloitukseen liity. Huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme