Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petyin kosintaan

surullinenwaimo
25.04.2016 |

Mies kosi eilen minua, makoilimme illalla sängyllä ja hän pyysi mua kääntymään itseensä päin, kysyi "miksi tykkäät olla mun kanssa?" ja sanottuani kertoi parilla sanalla miks itse tykkää olla minun kanssa..tämän jälkeen hän kysyi haluaisinko olla koko loppuelämän hänen kanssaan, johon vastasin että tietysti haluaisin... siinä se. En siis edes oikeasti tajunnut että hän kosi mua, vaan pari lausetta vaihdettuamme (en nyt muista mitä ne oli) tarkensin vielä jotenkin "niin siis jos toi oli kosinta?..." johon vastasi että kyllä oli tuutsä mun vaimoksi....

Olin niin hämmentynyt tilanteesta..onnellinen tietysti, sillä meille on tulossa vauva ja ollaan puhuttu naimisiinmenosta, mutta jonkin aikaa tuon jälkeen minut valtasi tosi iso pettymys:(
Olin mielessäni ajatellut/toivonut et miten mies ikinä kosiikaan, niin sen ei tarvii olla mitään hienoa, mut et kuitenkin varmaan hän näkis tilanteen eteen edes jotain pientä vaivaa, veisi vaikka kävelylle johonkin meidän tärkeään paikkaan tai ihan mitä vaan, mut tuossa sängyllä makoillessa mä en kunnolla edes nähnyt hänen silmiään koska valot oli pois päältä ja hämärää. Tuntuu että hän ei ajatellut tilanteessa yhtään mua ja että mistä mä olisin tykännyt, vaan et mikä hetki hänestä tuntuu oikealta..
Eilen illalla jo mulla oli kamala olo, pettynyt, mutta samalla syyllinen omasta pettymyksestäni/odotuksistani kun en halua loukata miestä, rakastan häntä yli kaiken..mies huomasi et jotain on vialla ja yritti kysellä tekikö jotain väärin. Ei oikein saatu kunnollista keskustelua aikaan. Tänään sit kerroin tuntemuksistani, mut keskustelu jäi kesken kun miehen oli pakko lähteä töihin, mies ehti kuitenkin sanoa et perutaan kosinta ja hän kosii uudestaan, että ymmärtää kyllä mua ja et tilanne tuntui HÄNESTÄ oikealta eilen. Nyt en tiedä yhtään miten päin olisin..kamala muisto jää tästä mikä piti olla yksi elämän onnellisimmista hetkistä, kosinta on kuitenkin jo kerran vaikka uusi kerta olis kuinka ihana:( Samalla tuntuu että olen ihan kamala ihminen, yritin tosissaan pitää pettymyksen sisälläni mut mä en onnistunut mitenkään, olisin niin toivonut että miten ikinä kosiikaan olisin saanut tuntea itseni edes jotenkin vähän erityiseksi, tai että hän olis jotenkin suunnitellut edes vähän...onko se liikaa vaadittu/odotettu?

Kommentit (309)

Vierailija
181/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoi, ootte te naiset ihmeellisiä. Mies oikein sydämestään kosii, niin tuleva pikkuvaimo on pettynyt koska ei ollut mukana mitään suurudenhulluja kliseitä, tyyliin MM-ottelun väliajalla, telkkarissa, ruususateessa, yms hömppää.... Toivottavasti mies perui tosissaan kosinna, eikä hetkeen kysele enää.

Miten niin te naiset? Tähän mennessä vastaukset mitä olen lukenut, ovat olleet tyyliin: ei kosinnassa mitään vikaa, ole tyytyväinen että kosi. Eli naiset ovat olleet sitä mieltä,että kosinta oli hyvä. Ei "naiset" vaadi ihmeellisiä kosintoja, vaikka AP tässä sellaista odottikin. AP on vain yksi nainen, ei kaikki naiset.

Vierailija
182/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

162 ooksä oikeesti noin simppeli? Lapsettomuushoidot -> kosinta tiskatessa ja simsalabim lapsi, ei ne korreloi. Ja älä syyllistä turhaan ap, kun sillä on lapsi ja toisilla ei, ap ei saa pyytää toivoa elämältään mitään muuta, aha? Ja saattohoito kosinta, olisko vähän merkityksellisempi kosinta sittenkin, sä olet ainoa joka sanoo sitä paskaksi kosinnaksi.

Ainut puolustus noin tyhmälle logiikalle on, että äitis käski sun syödä lautanen tyhjäksi kun Afrikan lapset näkee nälkää. Voi jäädä traumat. Sä mikään vahva ihminen ole kuin tyhymä.

Ooksäää oikeesti noin simppeli itse? Aikuinen ihminen osaa laittaa asioita perspektiiviin, siitä nuo esimerkit oli. Märistä nyt jostain kosinnasta ja pahoittaa miehensäkin mielen. Yllättäen tajuan ettei kosinta tiskatessa ja lapsi "korreloi". Et ilmeisesti itse ymmärrä mitä tarkoittaa sana korrelaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Noin tuota pullamössösukupolvea kasvatetaan. Meidän Kuuno on niin herkkä et kauheeta kun se sai pakit kosiessaan. Ei se tyttö ymmärtänyt kun Kuuno oli kuiskannut katse maahan luotuna et "mennäänkö naimisiin". Tyttö oli vaan tiuskassut et en muuten yhtään kuule mitä sanot ja ainakaan rakastan sanaa en ole kuullut koko seurusteluaikana et antaa kuule olla jos on niin vaikeeta.

Mä tuskastuisin saamattomaan mieheen. Mun äiti olis tuskastunut saamattomaan mieheen. Mun isoäiti olis tuskastunut saamattomaan mieheen. On näitä lapatossukosijoita ollut ennenkin mutta ne jäi poikamiehiksi.

Vierailija
184/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen tajuan ettei kosinta tiskatessa ja lapsi "korreloi". Et ilmeisesti itse ymmärrä mitä tarkoittaa sana korrelaatio.[/quote]

Sä voit keskihajota ihan ite, dorka.

Vierailija
185/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen herkän pojan äitinä mietin samaa. Kun mietin omia poikia, herkkiä, lapsirakkaita, empaattisia ja ujohkojanin. Jos joku päivä kohtaavat naiset, joita rakastavat, niin miten he selviävät näistä odotuksista. Herkälle kaverille on todella kova paikka uskaltaa kysyä, että haluatko elää minun kanssa loppuelämän ja mennä naimisiin. Saati, että uskaltaa sanoa rakastavansa. Jos siihen tuleva lapsen äiti vetää herneet nenään, kun mies ei muka tarpeeksi välittänyt, kun ei oikealla tavalla kosinut, niin mieheen sattuu todella paljon. Hän antaa oman sydämensä ja toinen nyrpistää nokkaa, että kosit väärin.

Sääliksi käy tulevia miniöitä, poikasi vaikuttavat niin kovin täydellisiltä niin vaikeaksi voi muotoutua löytää tarpeeksi täydellistä vaimoehdokasta joka täydellisesti ottaisi huomioon heidän herkkyytensä, lapsirakkautensa, empaattisuutensa ja ujoutensa:D Tai anopin..

Usko tai älä, vaikka te haukutte miehiä jatkuvasti, ne ovat yleensä olleet kaikki pieninä herkkiä ja empaattisia, joilla on tullut kyynel silmään pahasta mielestä. Täydellisiä pikkupoikia äideilleen, kuten tytötkin on täydellisiä tyttöjä äideilleen. Jokainen äiti toivoo tytölleen ja pojalleen parasta puolisoa, joka ei loukkaa, eikä tee pahaa. Ihan samalla tavalla isät toivovat tytöilleen puolisoa, joka ei loukkaa heidän tyttöään. Silti ei ivata, että kylläpä siinä tulee olemaan rasittava appiukko, kenelle pitäisi olla täydellinen vävy.

Ap loukkasi pahasti ehkä tulevaa puolisoaan ja toivottavasti mies ei uudista kosintaansa vaan elävät avoparina ja katselevat rauhassa, tuleeko suhteesta yhtään mitään.

Vierailija
186/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat täällä taas liioittelee minkä ehtii. Ap ei olisi kaivannut mitään dramaattista prinsessakosintaa vaan oli ajatellut että kyllä kosintaan ainakin ne "tuletko vaimokseni" tai "mennäänkö naimisiin" sanat kuuluu ja se että hetki on suunniteltu. Sama kuin parjaisi ihmistä siitä että hän pettyi kun mies ei onnitella syntymäpäivänä ja osti lahjan viikon myöhässä. Jos ihan ne vähimmätkin odotukset alitetaan niin tietysti siitä pettyy.

Vierailija
187/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Noin tuota pullamössösukupolvea kasvatetaan. Meidän Kuuno on niin herkkä et kauheeta kun se sai pakit kosiessaan. Ei se tyttö ymmärtänyt kun Kuuno oli kuiskannut katse maahan luotuna et "mennäänkö naimisiin". Tyttö oli vaan tiuskassut et en muuten yhtään kuule mitä sanot ja ainakaan rakastan sanaa en ole kuullut koko seurusteluaikana et antaa kuule olla jos on niin vaikeeta.

Mä tuskastuisin saamattomaan mieheen. Mun äiti olis tuskastunut saamattomaan mieheen. Mun isoäiti olis tuskastunut saamattomaan mieheen. On näitä lapatossukosijoita ollut ennenkin mutta ne jäi poikamiehiksi.

Totta. Ap on paljon onnellisempi synnyttäessään lapsensa yksin ja kasvattaessa siitä jännäpojan, joka osaa ottaa ja viedä, eikä nainen pääse vikisemään.

Vierailija
188/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen tajuan ettei kosinta tiskatessa ja lapsi "korreloi". Et ilmeisesti itse ymmärrä mitä tarkoittaa sana korrelaatio.

Sä voit keskihajota ihan ite, dorka.

Se on keskihajonta, imbesilli.

Vierailija
189/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei edes varsinaisesti kosittu, puhuttiin vaan että naimisiin voitaisiin mennä kun aikomus on molemmilla viettää loppuelämä yhdessä. Minä en kaipaa mitään enempää. Naimisiin mentiin vain kahden todistajan läsnäollessa. Minulle tärkeintä oli se avioliitto, ei siihen johtava kosinta tai hääjuhla.

Vierailija
190/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat täällä taas liioittelee minkä ehtii. Ap ei olisi kaivannut mitään dramaattista prinsessakosintaa vaan oli ajatellut että kyllä kosintaan ainakin ne "tuletko vaimokseni" tai "mennäänkö naimisiin" sanat kuuluu ja se että hetki on suunniteltu. Sama kuin parjaisi ihmistä siitä että hän pettyi kun mies ei onnitella syntymäpäivänä ja osti lahjan viikon myöhässä. Jos ihan ne vähimmätkin odotukset alitetaan niin tietysti siitä pettyy.

Paska analogia, toimii siinä tapauksessa jos kosinnan päivämäärä oli sovittu viikkoa aiemmaksi kun mies suoritti kosinnan.

Vierailija
191/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava parisuhde tulossa. Tuleva vaimo mököttää ja kaikki on pilalla, kun tuli vääränlainen kosinta :D

Vierailija
192/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miltä niinku SUN mielestä kuulostaa "sä voit keskihajonta ihan ite" :D korjaan, huumorintajuton, tilannetajuton tosikko olet ja ei mulla muuta.

Vierailija
193/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on todella vaikea päästä eteen päin. Mies lupasi ottaa uusiksi. No nyt on kamalat paineet, kun ap odottaa patjakasalla herne allaan, että mitä ihanaa se mies nyt keksisi. Mies miettii päänsä puhki käsikirjoitusta ja näytelmää, miten uusi kosinta suoritetaan, että se kelpaa tulevalle morsmaikulle

Vihdoin joku ilta mies sitten kutsuu naisensa kävelemään merenrantaan ja ap ah hehkuu onnesta, nyt tulee se oikea kosinta. Siellä laukotaan sitten edestakaisin ja mies miettii päänsä puhki ja jännittää, että miten vitussa tämän nyt osaisi hoitaa, että se menee oikein. Vihdoin polvistuu sormuksen kanssa ja ah, kuu menee pilveen. Ap nyrpistää nenää ja sanoo, että olen niin pettynyt taas, ei tunnu romanttiselta.

Onneksi mies voi ottaa uusiksi monta kertaa, niin eiköhän joku kerta sitten tärppää. Tärkeintä ei ole tunne, vaan ne kulissit ja käsikirjoitus, että se menee juuri oikein.

Ehkä se joskus sitten tuntuu ap.takin oikealta, kun on tehty oikeat siirrot ja merenrannat ja sanat ja tunnelmat ja oikeanlainen sormus ja äänensävy yms

Vierailija
194/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, miten kosii. Puolet avioliitoista päätyy kuitenkin eroon.

Vierailija
195/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel, ehkä sun kannattaa erota ihan vaan varmuuden vuoksi. Se on hyvä että kaikesta löytää huonoja puolia niin eipähän ainakaan tule yksitoikkoista. Kannattaa ehdottomasti lähteä uutta ukkoa ja hänen virheitä/puutteita etsimään. Voi vi**u mikä teitä riivaa, mikään ei koskaan suju ja kaikki menee eri tavoin kuin mielikuvitusmaailmassa. Pieni "reality check" elämän suhteen voisi olla paikallaan, ellei myöhemmin halua lunastaa elinkautista psykoterapiaan ja onnellisuuspillerien värittämällä ruokalistalla. Hyvin sä vedät, ei mulla muuta.   

Vierailija
196/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas mikä tän keskustelufoorumin perimmäinen idea on; haukkua, syyllistää ja nostaa itsensä ylempiarvoiseksi ja paremmin tietäväksi. Tosi aikuista. Harvassa on olleet kommentit joissa asiallisesti annettais ap:lle vaikka vinkki kuinka tuosta eteenpäin.. saati tsempattais jotenkin.

AP:lle; kyllä tosirakkaus tuollaisen kolhun kestää, vaikka kosinta ei mennytkään miten sinä olisit halunnut. Mies varmaan pystyy näkemään myös sinun puolesi asiasta kun saatte kunnolla juteltua, samoin kuin sinä hänen.

Vierailija
197/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni "haluatko olla loppuelämän kanssani" on paljon kauniimmin ja romanttisemmin sanottu kuin "tuletko vaimokseni" tai "mennäänkö naimisiin".

Vierailija
198/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen herkän pojan äitinä mietin samaa. Kun mietin omia poikia, herkkiä, lapsirakkaita, empaattisia ja ujohkojanin. Jos joku päivä kohtaavat naiset, joita rakastavat, niin miten he selviävät näistä odotuksista. Herkälle kaverille on todella kova paikka uskaltaa kysyä, että haluatko elää minun kanssa loppuelämän ja mennä naimisiin. Saati, että uskaltaa sanoa rakastavansa. Jos siihen tuleva lapsen äiti vetää herneet nenään, kun mies ei muka tarpeeksi välittänyt, kun ei oikealla tavalla kosinut, niin mieheen sattuu todella paljon. Hän antaa oman sydämensä ja toinen nyrpistää nokkaa, että kosit väärin.

Sääliksi käy tulevia miniöitä, poikasi vaikuttavat niin kovin täydellisiltä niin vaikeaksi voi muotoutua löytää tarpeeksi täydellistä vaimoehdokasta joka täydellisesti ottaisi huomioon heidän herkkyytensä, lapsirakkautensa, empaattisuutensa ja ujoutensa:D Tai anopin..

Usko tai älä, vaikka te haukutte miehiä jatkuvasti, ne ovat yleensä olleet kaikki pieninä herkkiä ja empaattisia, joilla on tullut kyynel silmään pahasta mielestä. Täydellisiä pikkupoikia äideilleen, kuten tytötkin on täydellisiä tyttöjä äideilleen. Jokainen äiti toivoo tytölleen ja pojalleen parasta puolisoa, joka ei loukkaa, eikä tee pahaa. Ihan samalla tavalla isät toivovat tytöilleen puolisoa, joka ei loukkaa heidän tyttöään. Silti ei ivata, että kylläpä siinä tulee olemaan rasittava appiukko, kenelle pitäisi olla täydellinen vävy.

Ap loukkasi pahasti ehkä tulevaa puolisoaan ja toivottavasti mies ei uudista kosintaansa vaan elävät avoparina ja katselevat rauhassa, tuleeko suhteesta yhtään mitään.

Oletko Ap:n mies vai mistä tiedät hänen asiansa noin hyvin?

Vierailija
199/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miltä niinku SUN mielestä kuulostaa "sä voit keskihajonta ihan ite" :D korjaan, huumorintajuton, tilannetajuton tosikko olet ja ei mulla muuta.

Ei hauskalta tietenkään, ei se kuulosta myöskään jos sanaa pitää väännellä väärään muotoon että se istuu lauseeseen. Pun intended -tyyppisissä vitseissä joko lausuminen tai kirjoitusasu ovat kuitenkin oikeat.

T. Tosikko

Vierailija
200/309 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies miettii päänsä puhki ja jännittää, että miten vitussa tämän nyt osaisi hoitaa, että se menee oikein."

Tämä on ikivanha ja oikeaoppinen määritelmä kosinnasta, näin se menee ja näin sen pitääkin mennä, että se jotakin tarkottaisi ja jotakin merkitsisi ja jossain tuntuisi. Kysy vaikka Shakespearelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän