Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lomapalkka ja lomaraha. mitä eroa??

Vierailija
30.06.2008 |

vai onko noissa eroa? saanko lomanpalkan lisäksi vielä normaalisti sen oman kk-palkan tilipäivänä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomapalkka on korvaus ja ns liksaa lomastasi, et saa siihen vielä kk.palkkaasikin :) mutta lomarahat saat, ja se on yht 50% lomapalkasta

Vierailija
2/8 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomapalkka.. lomasi aikana maksettava normaali palkka¨

Lomara.. se ylimääräinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten maksetaan. Mulle maksettiin lomapalkka kesäkuun palkan yhteydessä eli heinäkuussa ei tule palkkaa.

Vierailija
4/8 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toisin sanoen. jos olen kesäkuussa yhden viikon lomalla ja toisen lomaviikon heinäkuussa niin minulle maksetaan tilipäivänä heinäkuussa ainoastaan se lomapalkka? eli jos palkkani on 1800e kuussa niin heinäkuussa minulle maksetaan vain se 1000e mitä on laskettu lomapalkaksi minulle? vai saanko sen normaalipalkan sekä sen lomapalkan (1000e) ja niistä kahdesta miinus verot?

Vierailija
5/8 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk-palkka * lomapäivien lkm / 25

ja siitä puolet on lomaraha, joka tulee tuon loma-ajan palkan päälle.

Vierailija
6/8 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkkaisella lomapalkka on suurinpiirtein sama kuin kk-palkkakin. Meidän alalla prikulleen sama kuin kk-palkka. Ja tästä lomaPALKAN summasta puolet on lomaRAHAA, joka siis maksetaan lomapalkan lisäksi. Meillä esim. on sovittu, että lomarahat maksetaan heinäkuussa kaikille, pitää lomansa sitten milloin pitää.

Sinä, joka tienaat 1800 €/ kk: Riippuu siitä, milla alalla olet ja miten teillä on lomarahan maksusta sovittu. Meneppä kysymään palkanlaskijaltasi... ;)

T.Palkanlaskija

Vierailija
7/8 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on täydet lomat, mutta nyt näyttää siltä, että ei saisi yhtään ylimääräistä rahaa, vain lomapalkan loman ajalta.

Vierailija
8/8 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilomalaissa ei ole määräyksiä lomarahan maksamisesta, vaan se perustuu työehtosopimuksiin. Järjestäytymättömän työnantajan ei tarvitse noudattaa työehtosopimuksia, jotka eivät ole yleissitovia.

Lomarahaa koskevien määräysten sisältö vaihtelee työehtosopimuksittain, eikä yleistä ohjetta sen käsittelemiseksi voida antaa.

Yleensä kyllä Suomessa työnantajat ovat järjestäytyneet ( eli ovat työnantajajärjestöjen jäseninä) eli miehesi kannattaa tarkistaa, onko hänen työnantajansa järjestäytynyt.

Ja hänen omassa työsopimuksessaan, jonka pitäisi löytyä häneltä kirjallisena, pitää lukea työehtosopimuksen nimi, jos työnantaja sitä noudattaa.

Nykyään uuden vuosilomalain mukaan ei enää käytetä automaattisesti jakana 25 päivää vaan päiväpalkka lasketaan siten, että jakajana käytetään jaksoon

sisältyviä työpäiviä. Saatu päiväpalkka kerrotaan lomajakson

työpäivillä.

Vanhoja jakajia, 6 ja 25, voi edelleen käyttää, palkka on kuitenkin

tällöin tasattava seuraavan palkanmaksukauden yhteydessä.

T.Palkanlaskija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä