Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä taksiliikenteen vapauttamisessa on niin hankalaa?

Vierailija
18.04.2016 |

Ministeri Berner aikoo vapauttaa taksiliikenteen.

Nykyään taksilupia on tiukasti rajallinen määrä. Taksikyytien hinnatkin määräytyy hallinnollisin perustein. Eli jossain kabinetissa on määrätty paljonko maksaa lähtömaksu ja kilometrimaksu mihinkin aikaan viikosta/vuorokaudesta. Kaikenlaisia muitakin rajoituksia on.

Jos nyt jatkossa ei näitä rajoituksia ole, niin ketä se haittaa?

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen taksiliikenteen kai tarvitsisi antaa ihan villiksi länneksi päätyä. Vaadittaisiin kuskeilta luvat ja näyttö riittävästä paikallistuntemuksesta ja hinnoittelullekin voisi antaa jotkut rajat jne, mutta niitä lupia ei vaan pantattaisi kuten nyt.

Sitä ihmettelen miksi Suomessa taksiliikenne nähdään edelleen jonain superluksuksena. Mä käytän taksia välillä ihan arkena ja kun olin autoton niin käytin vielä enemmän. Mun mielestä taksin ei tarvitse olla joku uudenkarhea mersu, ihan tyytyisin jonkun skodan kyytiin, jos sen saisi vähän halvemmalla. Kuitenkin arvostan ns. vanhan ajan taksikulttuuria, jossa kuski tervehtii, avaa oven, nostelee matkalaukut kyytiin ja ennen kaikkea tietää mihin ollaan menossa. PK-seudulla olen törmännyt siihen, että kuskit eivät löydä perille (en ole paikallisia, siksi juuri otan taksin että pääsisin sujuvasti perille..) ja yleensäkin kuski vaan möllöttää siinä penkissä, ei välttämättä edes t

Onko olleet Skodat nyt halvempia ja paraniko palvelut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme