Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko yhä aurinkoa vai vältteletkö sitä?

Vierailija
18.04.2026 |

Itse en oo kymmeneen vuoteen ottanut aurinkoa. Olen kasvoista aika nuoren näköinen ikäisekseni.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiven alla maakuopassa asuva vampyyri ja välttelen aurinkoa parhaani mukaan. Liikun ainoastaan öisin pimeimpään aikaan, kun kuu ei kumota tavoin pilvinen sää.

Vierailija
2/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä rannalla on mukava lämmitellä vanhoja luitaan auringossa, mutta pitää olla suojakertoimet 50 paikallaan. Enkä makaa tuntitolkulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiven alla maakuopassa asuva vampyyri ja välttelen aurinkoa parhaani mukaan. Liikun ainoastaan öisin pimeimpään aikaan, kun kuu ei kumota tavoin pilvinen sää.

my kind of guy <3

Vierailija
4/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut aurinkoa 40 vuoteen. Sairastuin melanoomaan alle 30-vuotiaana, joten en uskalla. Iho ei muuten palanut koskaan vaan se on helposti ruskettuvaa tyyppiä. Nuorena en välttänyt aurinkoa mutta en myöskään tarkoituksella ruskettanut ihoani. Olen hyväihoinen edelleen ja lähes rypytön. 

Vierailija
5/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen istuskellut auringossa nämä aurinkoiset päivät. Asun ulkossaaristossa joten kylmähän täällä vielä on kun meri jäähdyttelee ympärillä. Kasvot saa kuitenkin aurinkoa. 
Ilman mitään suojavoiteita, tavallinen tokmannilta ostettu kosteusvoide riittää.

Vierailija
6/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota siten, että makaisin tarkoituksella auringonpaisteessa. Mutta siten otan, mitä tulee normaalien ulkotoimien aikana. Auringosta on kuitenkin hyvä saada D-vitamiinia. Sitä ei pysty purkkivitamiineilla korvaamaan. Tuosta on lukuisia tutkimuksia.

Vierailija
7/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan hyvissä määrin ja jokaisen ihmisen pitäisi niin tehdä koska auringolla on valtavasti positiivisia vaikutuksia ihmiseen. Lopettakaa tämä naurettava kahtiajakautuminen tässäkin asiassa. Toiset ei uskalla edes poistua kotoolta koska on niin harhaanjohdettuja median voimin ja toiset tuijottavat aurinkoa paljain silmin ja menettävät näkönsä. Ettekö te osaa missään löytää sitä terveellistä keskilinjaa?

Vierailija
8/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään auringosta ja rannoista. Laitan reilusti aurinkovoidetta, enkä muutenkaan käristä liikaa itseäni. Ei ole toistaiseksi syöpää tullut. 

9/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työsuhde-etu 😎

Vierailija
10/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai otan hyvissä määrin ja jokaisen ihmisen pitäisi niin tehdä koska auringolla on valtavasti positiivisia vaikutuksia ihmiseen. Lopettakaa tämä naurettava kahtiajakautuminen tässäkin asiassa. Toiset ei uskalla edes poistua kotoolta koska on niin harhaanjohdettuja median voimin ja toiset tuijottavat aurinkoa paljain silmin ja menettävät näkönsä. Ettekö te osaa missään löytää sitä terveellistä keskilinjaa?

Mikä on hyvissä määrin? Sinäkö sen sanelet?

Minä sairastan leukemiaa, ja lääkitykseni altistaa ihosyöville, joten minun on välteltävä suoraa auringonpaistetta. Minulle on aina tullut auringossa paha olo. Ihotautilääkärin suosituksesta käytän kasvoissa ympärivuotisesti aurinkovoidetta jonka suojakerroin on 100. Enkä kysy siihen sinun hyväksyntääsi.

Vierailija
11/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonotto makoillen ei sovi minun mielenlaadulleni, tulee levottomuus ja pakko alkaa tehdä jotain. Toisekseen ihotyyppini on tyypillinen suomalainen eli hitaasti ruskettuva ja helposti palava, niin en näe tuossa järkeä. Ulkoilen ja liikun toki mielelläni ja lenkeille sivelen auringossa olevat alueet 50 suojakertoimisella rasvalla.

Vierailija
12/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt aurinkovoiteita. Aurinkovoidehan blokkaa auringon hyötyjä. Toki jos menen jonnekkin ulkomaille, niin voin laittaa koska siellä oma iho ei välttämättä ole tottunut niin voimakkaaseen auringon saantiin, mutta täällä Suomessa en näe sille ollenkaan tarvetta. Nautin joka kesä auringosta parhaani mukaan ja saan aina hyvän rusketuksen pintaan. 

Vierailija
13/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastan leukemiaa, ja lääkitykseni altistaa ihosyöville, joten minun on välteltävä suoraa auringonpaistetta. Minulle on aina tullut auringossa paha olo. Ihotautilääkärin suosituksesta käytän kasvoissa ympärivuotisesti aurinkovoidetta jonka suojakerroin on 100. Enkä kysy siihen sinun hyväksyntääsi.

Minäminäminä, kaikessa on kyse sinusta. Etkö ollenkaan miettinyt että puhuin yleisesti? en sinusta.

Vierailija
14/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palan helposti ja saan auringonpistoksen alta aikayksikön, joten en oleskele auringossa yhtään enempää kuin on pakko.

Vierailija
15/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä, kaikessa on kyse sinusta. Etkö ollenkaan miettinyt että puhuin yleisesti? en sinusta.

Sinä, sinä, sinä.

Vierailija
16/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kirjottaa, että on auringossa, mutta laittaa voidetta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että on paikkoja, joita vaikea suojata voiteella. Esim päänahka, niska, korvat. 

Vierailija
17/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä tuli muutaman kerran kokeiltua rannalla makoilua, mutta ei se silloinkaan ollut minun juttuni, ja sittemmin olen alkanut välttelemään ulkona oleilua auringon ollessa korkeimmillaan. Aamusta tai illasta ulkoilu sopii minulle paremmin.

Vierailija
18/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä. Kai minä saan vastata kysymykseen omalta osaltani enkä lässyttää yleistä paskaa kuten sinä.

Vierailija
19/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea vältellä täällä etelä-Euroopassa. En ota aurinkoa mutta saan sitä päivittäin

20/25 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kirjottaa, että on auringossa, mutta laittaa voidetta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että on paikkoja, joita vaikea suojata voiteella. Esim päänahka, niska, korvat. 

Päänahka suojataan lippiksellä, korvat ja niskan saa kyllä voideltua 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi