"Oisko mahdollisuutta kotiinkuljetukseen?" ym. idiootit Huutonetissä ja nettipalstoilla
Mikä helvetti niitä/teitä lukutaidottomia lähiojurpoja vaivaa kun ette tajua, että EI KOTIINKULJETUSTA. Jos sellanen olisi, kai se nyt olisi ilmoituksessa mainittu. Etenkin ilmaisen tavaran perään hinkuavat ja kotiinkuljetusta pyytävät pistävät sapettamaan. Hae se saatanan ilmainen roinasi, en kuskaa sitä sinulle mihinkään enkä varsinkaan toiseen kaupunkiin. Äly hoi.
Viimeksi tänään joku halusi iänikuista ja kulunutta pikkupöytää ostaa 200 km:n päästä. Annoin siis pöytää ilmaiseksi. 20 € olisi maksanut kotiinkuljetuksesta.
Siedän tässä maailmassa aika paljon, mutta voi hallelujaa näitä yksinkertaisia ihmisolioita, joiden ajatuksen juoksua normi-ihmisenä on äärimmäisen vaikeaa ymmärtää.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
"Mutta en näe tuota kyselyä kotiinkuljetuksesta suurena ongelmana."
Mikäpä siinä - mutta katsos kun ilmoituksessa voi lukea, että "vain nouto" ja silti tulee kyselyä, että yhyy etkö voi kotiinkuljettaa". Tästä marmatin: mikä on kun ei osata lukea?
Kirjoitat sähköpostiin Ei ja painat lähetä. Onpa iso vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta en näe tuota kyselyä kotiinkuljetuksesta suurena ongelmana."
Mikäpä siinä - mutta katsos kun ilmoituksessa voi lukea, että "vain nouto" ja silti tulee kyselyä, että yhyy etkö voi kotiinkuljettaa". Tästä marmatin: mikä on kun ei osata lukea?
Kirjoitat sähköpostiin Ei ja painat lähetä. Onpa iso vaiva.
Kyllä on, lukutaidttomille urpoille vastaaminen on aina iso vaiva. En minäkään sellaisille vastaa kun ilmoituksessa lukee jo isoilla kirjaimilla, että "VAIN NOUTO".
-ohis
Vierailija kirjoitti:
minulla oli myytävänä eläintarvikkeita torissa. Ostajaehdokas vaati laskemaan hintaa, koska joutuisi itse hakemaan tuotteen niin pitkän matkan päästä. Hinta oli vähintäänkin kohtuullinen pakettihinta useille esineille. Ikäänkuin se olisi ollut mun vika, että hän etsi tavaraa toisesta maakunnasta.
Joo, näitä on nähty. Pitää saada alennusta sen takia, että joutuu vuokraamaan pakettiauton, kun en suostu viemään sohvaa kotiin arvon ostajalle.
Itse myyn vaatteet yms netissä, niin että postitan ne. Siinä ei oo itelle mtn ongelmaa. Kirjeet vaan punnittee keittiövaa'alla ja länttää tarvittavan merkkimäärän kiinni. Sit vaan kirjeluukusta alas. Eikä tarttenu edes postiin mennä jonottamaan. Isompia tavaroita tarttee onneksi harvoin myydä ja toistaiseksi neki kaupat menny hyvin. Ku hinta kohillaan, niin äkkiähä ne huonekalut pois haetaan. Eli nopein saa :)
Vierailija kirjoitti:
Netin myyntipalstoilla sekoilu on erityisesti naisten hommaa. Siinä mielessä naiset on "huonompi" sukupuoli. Miesten kanssa on ilo tehdä kauppaa, koska kaikki menee perille ja sujuu jouhevasti ja nopeasti. Kai minä sitten naisena teen kauppaa miesmäisesti, mene ja tiedä. Olen reilun, rehdin, nopean ja asiallisen kaupankäynnin kannalla. Olisi upeaa voida suodattaa käytöskyvyttömät elämäm koululaiset kokonaan pois ostajista/tavaran vastaanottajista. Ilmaiseksikin olen palstoilla antanut ja se ahneus on jotain ihan käsittämätöntä. Ollaan muka työttömiä ja köyhiä, sitten silmät kiiluvat kun saa jotain romua itselleen. Oksettaa.
Tää on niin totta! Ero kaupankäynnissä on kuin yöllä ja päivällä, kun vertaa omia ja mieheni tori/huutis- ym. kauppoja. Mies myy kalliita harrastusvälineitä, ostaja ilmoittaa tulevansa hakemaan heti tai huomenna, lyö nipun satasia kouraan ja poistuu tuotteen kanssa tyytyväisenä. Itse myyn jotain muutaman euron sisustustavaraa, ja aina pitäisi olla kuskaamassa niitä johonkin ja sopimassa treffejä paikkaan x toiselle puolelle kaupunkia, tietenkin sen jälkeen kun ensin on väännetty hinnasta tinkivän ja kiukuttelevan naispuolisen ostajan kanssa. Jooo...
Ja se toinen naisiin liittyvä piirre. Mulle soitetaan tuotteesta tai laitetaan viestiä. Kohta ilmoitetaan että pitää puhua miehen kanssa/näyttää ilmoitus miehelle että sitten vasta voi päättää ostaako. Kertaakaan en ole saanut mieheltä vastaavaa viestiä tai puhelua että pitää vaimolta kysyä :D
"Miksi et voi lähettää postissa?" -vänkääjät. No kun minä käyn töissä ja haen sitten lapset hoidosta, enkä halua mennä työpäivän jälkeen lasten kanssa jonottamaan postiin, joka muuten on meiltä 10 km päässä. Eikä minulla loju kotona pahvilaatikoita ja pakkausmateriaalia aina valmiina enkä halua kytätä tiliä milloin ostaja on maksanut että voin lähettää tavaran jne...
Jos siinä ilmoituksessa lukee VAIN NOUTO, niin silloin vain nouto käy! Voisiko nyt joku näistä "saahan sitä kuljetusta kysyä" inttäjistä kertoa että mitä te ette noista kahdesta sanasta ymmärrä??
Saahan sitä kysyä, mutta sitten pitää hyväksyä että tavaran ehtii ostaa joku muu, tulee vastaus Ei tai ei tule vastausta lainkaan.
samaa ihmettelen minäkin. Jos kirjoitan ilmoitukseen, että ei varauksia (ilmainen tuote kyseessä), niin mikisi pitää laittaa viestiä ja kysyä, että varaatko siihen ja siihen asti.
Ilmaistavarat saa kyllä se, joka ekaksi hakee pois. Tavarasta eroon pääseminien on se pointti, ei se varastoiminen.