"Oisko mahdollisuutta kotiinkuljetukseen?" ym. idiootit Huutonetissä ja nettipalstoilla
Mikä helvetti niitä/teitä lukutaidottomia lähiojurpoja vaivaa kun ette tajua, että EI KOTIINKULJETUSTA. Jos sellanen olisi, kai se nyt olisi ilmoituksessa mainittu. Etenkin ilmaisen tavaran perään hinkuavat ja kotiinkuljetusta pyytävät pistävät sapettamaan. Hae se saatanan ilmainen roinasi, en kuskaa sitä sinulle mihinkään enkä varsinkaan toiseen kaupunkiin. Äly hoi.
Viimeksi tänään joku halusi iänikuista ja kulunutta pikkupöytää ostaa 200 km:n päästä. Annoin siis pöytää ilmaiseksi. 20 € olisi maksanut kotiinkuljetuksesta.
Siedän tässä maailmassa aika paljon, mutta voi hallelujaa näitä yksinkertaisia ihmisolioita, joiden ajatuksen juoksua normi-ihmisenä on äärimmäisen vaikeaa ymmärtää.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Hahah mikä keskustelu :DD kiva kun kotiinkuljetus kerjääjät on tullu rutisemaan eikä lue viestejä kunnolla.
Siis eikö ilmoituksessa riitä "vain nouto" tai "ei kotiinkuljetusta"? Kuinka hätäisesti teksti luetaan läpi? Pitääkö sihen kirjoitaa "EI KOTIINKUJETUSTA!!!", "VAIN NOUTO!!!" et ihmiset ymmärtää :D Ja sit martyyrit kommentoi kuinka "voi ei pilasinkohan jonkun päivän kun ilmotuksessa ei lukenut vain nouto ja kysyin kuljetusta :(:(: )".
Pointti kai näissä keskusteluissa on se että jotkut eivät ymmärrä lukemaansa JOS on kirjoitettu ettei kuskata niin kysellään silti.
No sanoisin, että ei taida elämässä kyllä paljon tapahtua jos tuollaisesta kyselemisestä vedetään soppatykillinen herneitä nenään. Huvittavaa tosiaan näiden asiasta suivaantuneiden raivoaminen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteenveto:
Suomalainen peruskoulu ei ole pyrkimyksessään onnistunut. Lukutaidottomia on iso osa kansasta.
Jos jossakin lukee "vain nouto/ei kotiinkuljetusta", lukutaidoton white trash -kansanosa ei tätä tajua ja kehtaa vielä päälle vängätä asiasta nettipalstalla. Oman tyhmyyden tunnistaminen ja myöntäminen on kova pala. Nämä typerykset häiritsevät kunnon myyjien elämää typerillä kyselyillään ja oletuksillaan, turhanpäiväisellä vaivaamisellaan. Tätäkään ei voi myöntää, vika on aina muissa. Vaikka ilmoitus olisi laadittu kaikkien kielioppisääntöjen mukaisesti, ei kelpaa.
Jos myyjä kirjoittaa "myynnissä työpöytä, hinta 5 €, osta heti, vain nouto, mitat 55x85x150, kunto hyvä, käytetty kaksi vuotta, sijainti Mikkeli" niin ei kelpaa. White trash -moskaväki lukee että jaa, ILMAINEN PÖYTÄ JA VIELÄ KOTIINKULJETUS AI ETTÄ, MITKÄS NE MITAT OLIKAAN JA VOITKO TUODA ROVANIEMELLE?Vakionollaus palstalla jottei tarvitse käsitellä itse ongelmaa: voi kylläpä sinua harmittaa, mitä siinä raivoat, kannattaisiko sitä ja tätä, yhy yhy, hukun omaan nokkeluuteeni jonka opin Kummelista.
Jos ei ole sanottavaa aiheeseen, voi olla hiljaa tai mennä toisiin ketjuihin trollaamaan.
Tai hankkikaa itsellenne edes alkeellisen tason sivistys.
Sorry nyt , mutta kenelleköhän se on täällä vaikea paikka myöntää että on itse väärässä. Tosiaan, jos ap saa jatkuvasti noita kyselyjä kotiinkuljetuksesta, niin se tosiaan kielii siitä että sitä "ei kotiinkuljetusta/ vain nouto" ei ole ilmaistu siinä ilmoituksessa tarpeeksi selkeästi.
Ja siinä ties kuinka mones yksinkertainen olkiukko. ILMOITUS ON KIRJOITETTU SELVÄSTI. sEEEEEELVÄÄÄÄÄÄSTTTIIII, kaikki oleelliset speksit mainittuina! Onko jotenkin vaikea uskoa siis, että siitä huolimatta tulee lukutaidottomia urpoja säätämään? Et vissiin ole myyntipalstojen suurkuluttaja. Minä olen, useiden vuosien kokemus. Ja tällä kokemuksella voin siis todellakin todeta, että huolimatta huipputason tuotekuvauksista, idioottikyselijöitä riittää aina. Sehän tässä ihmetyttääkin ja siksi täällä ihmettelenkin!
Niin, ap:n mielestä selvästi, mutta entäs muiden? Muiden tulkintahan siinä ratkaisee eikä ap:n. Noita huonosti kirjoitettuja myynti-ilmoituksia näkee nimittäin niin paljon. Turha on syytellä muita lukutaidottomiksi, jos itse ei osaa kirjoittaa.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Vihaan päin honkia kirjoitettuja ilmoituksia, joista joutuu tärkeän tiedon suurennuslasin kanssa etsimään. Ja kun kysyy jotain puuttuvista tiedoista, myyjä vastaa elämäm koululaisem kirjoitus taidolla!
En tiedä oletko sama kuin joku edellinen joka jankkasi tuota "jos myynti-ilmoitus on huonosti kirjoitettu.." En tiedä pitäisikö teille oikein ängetä kalloon väkisin se asia, että ei ole huonosti kirjoitettu? Tuo on tyypillistä olkiukkoilua tällä palstalla. Vähän niinkuin työttömyydestä ahdistuneiden ketjuissa käy jotkut järjen jättiläiset aivan jatkuvasti kirjoittelemassa, että ootko laittanu hei avoimia hakemuksia, ootko miettiny sitä ja tätä... EIHÄN SE TYÖTÖN MITÄÄN MUUTA MIETIKÄÄN kun hänellä kerran on aikaa.
Samalla tavalla en olisi täällä äimistelemässä idiootteja jos itse olisin samanlainen idiootti ja myisin raidallista kauluspaitaa tämän tyyppisellä ilmoituksella:
" raitoja oleva paita, jossa kaulukset UUSI viehkeä KATSO"
"klik" -> kaulukset ja paidassa... osta tästä.... kiva paita.....
Tällaisia ilmoituksia oikeasti näkee.
Kerran kysyin kengistä lestin leveyttä ja pohjallisen mittaa, ne vaihtelevat maasta ja valmistajasta toiseen niin tolkuttoman paljon. Myyjä alkoi hermostua kysymyksiini (kyseessä kalliit kengät, en tietenkään halunnut tehdä hutiostosta) niin vastaus oli luokkaa "sitä o vähä vaikea mitata! Kohta en myy näitä olleskaa ku on nii hyvät!"
Olen sanaton.
Arvostaisin normaalien kirjoitus- luetunymmärtämis- ja kommunikointikykyisten Huutonettiä yms. erikseen ja elämäm koululaisten temmellys kenttiä erikseen, vängätköön siellä keskenään päivänselvistä asioista.
Vinkuvonku kirjoitti:
Mikä helvetti niitä/teitä lukutaidottomia lähiojurpoja vaivaa kun ette tajua, että EI KOTIINKULJETUSTA. Jos sellanen olisi, kai se nyt olisi ilmoituksessa mainittu.
Eli pitää osata lukea asia, jota ei ole ilmoituksessa mainittu? Kova vaatimus.
Itse olen jonkin verran tavaraa myynyt, enkä ole maininnut kuljetuksesta yhtään mitään. Ei se silti sitä ole tarkoittanut, että en voisi tavaraa kotiin kuljettaa. Ihan tapauskohtaistahan se on, miten toimitus järjestyy. Joskus ostaja on esim. asunut työmatkani varrella, jolloin on ollut helpompi toimittaa tavara perille itse kuin sopia ajankohta, jolloin olen kotona odottelemassa ostajaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, palveluasennetta oli tasan nolla ja minä-minä-minä. Voisiko joskus tehdä jotain toisille ilman että odottaa saavansa mitään vastinetta? Suomessa on paljon autottomia ja köyhiä.
Eikö se juuri ole vastikkeetonta hyväntekeväisyyttä antaa tavara ilmaiseksi pois tarvitsevalle? Miten saat väännettyä sellaisen teon itsekkääksi? Voi se tavaran lahjoittajakin olla autoton.
Vierailija kirjoitti:
Vinkuvonku kirjoitti:
Mikä helvetti niitä/teitä lukutaidottomia lähiojurpoja vaivaa kun ette tajua, että EI KOTIINKULJETUSTA. Jos sellanen olisi, kai se nyt olisi ilmoituksessa mainittu.
Eli pitää osata lukea asia, jota ei ole ilmoituksessa mainittu? Kova vaatimus.
Itse olen jonkin verran tavaraa myynyt, enkä ole maininnut kuljetuksesta yhtään mitään. Ei se silti sitä ole tarkoittanut, että en voisi tavaraa kotiin kuljettaa. Ihan tapauskohtaistahan se on, miten toimitus järjestyy. Joskus ostaja on esim. asunut työmatkani varrella, jolloin on ollut helpompi toimittaa tavara perille itse kuin sopia ajankohta, jolloin olen kotona odottelemassa ostajaa.
Mitäpä jos sinäkin urpo lukisit tämän ketjun ja toteaisit sen selvän tosiasian, että ilmoituksessa mainittu "vain nouto" tai "ei kotiinkuljetusta" todellakin tarkoittaa nimenomaan sitä, että vain nouto ja ei kotiinkuljetusta. Onko liian haastava tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Laitan aina ilmoitukseen "vain nouto". Jos joku kyselee silti kuljetusta, en vain vastaa. Simple as that ;)
Teen nykyään samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ylipäänsä on jotenkin siinä rajoilla, että onko kiva päästää vieraita ihmisiä omaan kotiin pällistelemään. Viimeksi kävi niin utelias ostaja, että kyseli siinä samalla kaikki muutkin näkösällä olleet tekstiilit, että myytkö nämäkin. Piti nätisti sanoa että tulkaahan rouva pois sieltä vaatekaapista nyt, se on vaan tää yksi takki joka tästä ois lähdössä. Yksi halusi välttämättä nähdä meidän eteisen oven takan vinkuvan koiran ja vietti varttitunnin sitä koiraa paijaten, oisin myynyt koirankin sille matkaan mut ei se sitten sitä halunnut kuitenkaan. ;)
Mutta asiaan; kukaan ei tarvitse kirppistavaraa jota minä myyn. Se ostetaan omaksi iloksi. Sen voi aivan hyvin korvata jollain lähempää löytyvältä kirppistavaralla. Siksi minäkään en vie mitään minnekään, koska kenelläkään ei ole sille akuuttia tarvetta, vaan sille kuljetukselle on syynä ostajan oma laiskuus ja mukavuudenhalu. Poikkeuksena opiskelijat, joista näkee että eihän näillä ole autoa eikä ketään tuttuakaan joka voisi auttaa, näille olen aina nakannut kotiin huonekalut ja raskaammat tavarat.
Meiltä ei kerran ostaja poistunut ennenkuin lapsi oli saanut sovittaa eteisen hattuhyllyllä ollutta moottoripyöräkypärää joka ei ollut edes myynnissä! Ei helkatti, se äiti ei saanut sanotuksi lapselle että ei, nyt lähdemme. Vehtasivat ja vatvoivat asiaa kymmeniä minuutteja kunnes minä iskin kypärän muksun päähän ja sanoin että nyt on sovitettu ja voi lähteä kotiin. Sen jälkeen olen tehnyt niin että vien tavaran pihalle ja ostaja voi tarkistaa siellä. Kukaan ei tule sisälle taloon.
Minäkin teen noin!
Asun vähän Huvikummun tapaisessa vanhassa pitsihuvilassa ja kerran erehdyin päästämään tavaraa hakevan rouvan kuistille asti. Hän änkesi väkisin eteishalliin ja luetteli siltä seisomalta kotini tavaroiden hintoja, olisi halunnut sieltä yhtä ja toista (ja täydelliseen pilkkahintaan, koska kuvitteli kaiketi, että olen niin tyhmä, etten ymmärrä vanhojen esineiden arvoa). Kun sain rouvan tungettua takaisin kuistille sanoi hän miehelleen, että tämä ajaisi auton ja peräkärryn siihen kuistin luokse, niin voisivat siitä paremmin lastata tavaraa autoon. Minä ilmoitin, että ainoa mukaan lähtevä tavara on se jo maksettu esine, pihaan ei autolla ajeta. Syntyi melkoinen sanallinen tappelu siitä, mitä olin luvannut myydä ja mitä en.
Rouva soitteli minulle 6 kk tuon jälkeenkin ja yritte tehdä kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah mikä keskustelu :DD kiva kun kotiinkuljetus kerjääjät on tullu rutisemaan eikä lue viestejä kunnolla.
Siis eikö ilmoituksessa riitä "vain nouto" tai "ei kotiinkuljetusta"? Kuinka hätäisesti teksti luetaan läpi? Pitääkö sihen kirjoitaa "EI KOTIINKUJETUSTA!!!", "VAIN NOUTO!!!" et ihmiset ymmärtää :D Ja sit martyyrit kommentoi kuinka "voi ei pilasinkohan jonkun päivän kun ilmotuksessa ei lukenut vain nouto ja kysyin kuljetusta :(:(: )".
Pointti kai näissä keskusteluissa on se että jotkut eivät ymmärrä lukemaansa JOS on kirjoitettu ettei kuskata niin kysellään silti.
No sanoisin, että ei taida elämässä kyllä paljon tapahtua jos tuollaisesta kyselemisestä vedetään soppatykillinen herneitä nenään. Huvittavaa tosiaan näiden asiasta suivaantuneiden raivoaminen :)
Niin tai mitäpä jos jonkun elämässä nimenomaan tapahtuukin niin paljon ettei jouda kuskaamisia tekemään? :) ilmeisesti kuskaamista kerjäävienkin elämässä tapahtuu niin paljon ettei jouda tavaraa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu samoja kokemuksia on!! Mua ärsyttää myös ne tyypit, jotka on tulossa hakemaan tavaraa, mutta sitten heistä ei kuulukaan enää mitään ja saa turhaan odotella. Paljon on myös näitä kyselijöitä, jotka tinkaa hinnasta, tai muuten vaan kyselevät onko vielä vapaana tms. ja sitten kun heille vastaa, niin heistä ei kuulukaan enää mitään.
Joiltain ihmisiltä puuttuu ihan perus käytöstavat!!! ja nämä ihmiset päivystävät tori.fi.llä!! aargh!
Jep, juuri tämän takia en koskaan sovi jotain noutotreffejä johonkin kadun kulmaan, tms. vaan noutaa saa meiltä kotoa. Jos ei ilmesty, niin ei haittaa koska olisin muutenkin ollut kotona. Mutta ei mennyt turhaa aikaa johonkin jonnin joutavaan odotteluun jossain kadunkulmalla.
Mä tarjosin juuri ilmaiseksi lasten vaatteita paikkakunnan facebook-kirppiksellä. Joukossa oli paljon merkkivaatteita ja kaikki vaatteet oli muutenkin todella priimakuntoisia - sellaisia, että niistä olisi saanut ihan kivan potin myydessä, mutta ajattelin, että joku taatusti ilahtuu niistä paljon enemmän kuin minä ilahtuisin siitä rahasta. Tällä kertaa noutokin onnistui ja hakija saapui suloisen pikkutyttönsä kanssa hakemaan vaatteita. Siinä jotain testailtiin, että onhan koot sopivia, kun tän tytön äidin silmät nauliutui pesulapussiin, joka oli jäänyt meillä olkkariin odottamaan vaatehuoneeseen vientiä. Pussissa oli siis päällimmäisenä mun jotain juhlavaatteita ja tää äiti kysyi ihan pokkana, että voisinko saada noikin kun hänellä ei ole oikein viime aikoina ollut rahaa shoppailla uusia vaatteita. Teki mieli heittää koko konkkaronkka pihalle tyhjin käsin, mutta se tyttö oli niin haltioitunut uusista vaatteistaan, etten viitsinyt. Ihan oikeasti, olin antanut jo monen sadan euron edestä vaatteita, mutta siltikin kiinnosti vielä mun cocktailmekkoni...
Ne on niitä samoja kyytien pummaajia jotka eivät tajua, ettei se auto kulje pyhällä hengellä.
Erästäkin pitäis lähteä käyttämään tietyssä kaupassa ja kun kysytään, että mikset käy tuossa lähikaupassa, niin vastaus on, että "kun siellä on halvempaa", niin minäkö sitten maksan bensakuluissa ne eurot jotka hän säästää siinä
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö teidän raivoajien lopettaa se tavaran myynti noilla kirppiksillä, jos se kerran aiheuttaa teissä tuollaisia aggressioita?
Tuollainen neuvottelu ja tinkiminen on kuulunut kaupankäyntiin aina.
Toki kuuluu, mutta esimerkiksi autojen myyntipalstalla näkee usein, kun myyjä kirjoittaa "ei vaihtoa, vain raha käy maksuksi", niin kuitenkin tulee iso kasa kyselyjä, että "vaihdatko tähän ja tähän"... Miksi se myynti-ilmoituksen lukeminen on niin vaikeaa?
Netin myyntipalstoilla sekoilu on erityisesti naisten hommaa. Siinä mielessä naiset on "huonompi" sukupuoli. Miesten kanssa on ilo tehdä kauppaa, koska kaikki menee perille ja sujuu jouhevasti ja nopeasti. Kai minä sitten naisena teen kauppaa miesmäisesti, mene ja tiedä. Olen reilun, rehdin, nopean ja asiallisen kaupankäynnin kannalla. Olisi upeaa voida suodattaa käytöskyvyttömät elämäm koululaiset kokonaan pois ostajista/tavaran vastaanottajista. Ilmaiseksikin olen palstoilla antanut ja se ahneus on jotain ihan käsittämätöntä. Ollaan muka työttömiä ja köyhiä, sitten silmät kiiluvat kun saa jotain romua itselleen. Oksettaa.
Miksi tästä keskustelusta on poistettu kommentteja? Tuskin kukaan mitään rikollista on kirjoittanut. Menee jo aivan yli hilseen tämä vauvavöyvä-palstan moderaattoreiden sananvapauden rajoittaminen.
Kai sitä nyt saa kysyä? Meiltä ei esim sattumoisin löydy autoa joten ollaan valmiita maksamaan kuljetuksesta.
Myyjä mainitsee kyllä kuljetusmahdollisuuden jos sellainen on. Joo, ainahan voi kaikkea kysyä. Jos joku myy mekkoa niin samalla kannattaa mankua myös kengät ja laukku!
Oi logiikka, missä olet...
Vierailija kirjoitti:
mä taas en ymmärrä miks ei voida tuoda ostajalle kotiin tavaraa jos siitä oikeesti haluu päästä eroon.
Joo, minä lähden autottomana kuskaamaan esim. kirjahyllyä ja pöytää ostajalle. Not. En myöskään kuskaa mitään pikkutavaroita ostajalle koska minulla menisi noin 3-8 euroa julkisen liikenteen lippuun/suunta riippuen siitä minne asti täytyisi mennä. En todellakaan maksa siitä, että pääsen tavarasta eroon kun löytyy heitäkin jotka ilomielin tulevat sen ilmaisen tavaran minulta hakemaan. Sen verran olen joustanut, että olen joskus lenkkeilessäni nakannut jonkun pikkutavaran noin 2.5 km päähän asemalle josta tavara on haettu.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä mainitsee kyllä kuljetusmahdollisuuden jos sellainen on. Joo, ainahan voi kaikkea kysyä. Jos joku myy mekkoa niin samalla kannattaa mankua myös kengät ja laukku!
Oi logiikka, missä olet...
Totta. Minä myin kerran nettihuutokaupassa kahta käyttämätöntä Le Creusetin teekannua ja yhtä sokerikkoa. Väriltään nämä oli punaisia. Joku pässi laittoi minulle viestiä ja kysyi, että olisiko minulla myydä hänelle yhtä teekannua mustana. Juu, ei ollut...
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä nyt saa kysyä? Meiltä ei esim sattumoisin löydy autoa joten ollaan valmiita maksamaan kuljetuksesta.
Tottakai saa kysyä. Mutta jos myyjä on laittanut ilmoitukseen, että vain nouto tai ei kotiinkuljetusta, on kuljetuksen kysyminen mielestäni hitusen - noh - hölmöä. Jos mitään tietoa kuljetuksista ei ole laitettu, sitten voi toki kysyä, mutta kuvitteletko, että myyjä ihan huvikseen laittaa tuon vain nouto-merkinnän?
Mulla on Tori-ilmoituksissa aina merkintä: "Vain nouto, en kuljeta, en postita" ja tympii nuo kuljetuksen ruinaajat. Alkuun jaksoin vastata nätisti, nykyään jätän kokonaan huomiotta. Sekään ei valitettavasti auta, koska sitten tulee viestejä "mikset ole vastannut kyselyyni", "et ole vielä kertonut, voitko tuoda" ja seuraavaksi sitten tuleekin jo törkeämpää haukkumaviestiä.
Niinpä. Samoin jos joku on myynyt jotain jo pidemmän aikaa saamatta sitä kaupaksi, niin hän voi olla ihan halukaskin tuomaan tavaran jopa toisen kotiin asti jotta viimein pääsee siitä eroon.