Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Oisko mahdollisuutta kotiinkuljetukseen?" ym. idiootit Huutonetissä ja nettipalstoilla

Vinkuvonku
12.04.2016 |

Mikä helvetti niitä/teitä lukutaidottomia lähiojurpoja vaivaa kun ette tajua, että EI KOTIINKULJETUSTA. Jos sellanen olisi, kai se nyt olisi ilmoituksessa mainittu. Etenkin ilmaisen tavaran perään hinkuavat ja kotiinkuljetusta pyytävät pistävät sapettamaan. Hae se saatanan ilmainen roinasi, en kuskaa sitä sinulle mihinkään enkä varsinkaan toiseen kaupunkiin. Äly hoi.
Viimeksi tänään joku halusi iänikuista ja kulunutta pikkupöytää ostaa 200 km:n päästä. Annoin siis pöytää ilmaiseksi. 20 € olisi maksanut kotiinkuljetuksesta.

Siedän tässä maailmassa aika paljon, mutta voi hallelujaa näitä yksinkertaisia ihmisolioita, joiden ajatuksen juoksua normi-ihmisenä on äärimmäisen vaikeaa ymmärtää.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli myytävänä eläintarvikkeita torissa. Ostajaehdokas vaati laskemaan hintaa, koska joutuisi itse hakemaan tuotteen niin pitkän matkan päästä. Hinta oli vähintäänkin kohtuullinen pakettihinta useille esineille. Ikäänkuin se olisi ollut mun vika, että hän etsi tavaraa toisesta maakunnasta.

Vierailija
42/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta en näe tuota kyselyä kotiinkuljetuksesta suurena ongelmana."

Mikäpä siinä - mutta katsos kun ilmoituksessa voi lukea, että "vain nouto" ja silti tulee kyselyä, että yhyy etkö voi kotiinkuljettaa". Tästä marmatin: mikä on kun ei osata lukea?

No ap:llahan ei nimenomaan lues, koska hän olettaa että ei-kotiinkuljetusta on se oletus. Ostajat ehkä olettavat toisin, joten siksi ap:nkin olisi fiksua lisätä tuo "vain nouto" ilmoituksiinsa, niin ei jää epäselvyyttä.

Onnittelut! Olet tyyppiesimerkki lukutaidottomasta nettiurposta. Ap:han nimenomaan kirjoitti, että kyselyitä tulee vaikka on "vain nouto". Nyt voit poistua jättämästä olkiukkojasi.

Oletko ystävällinen ja osoitat, että missä kohtaa aloitusta ap kirjoitti että ilmoituksissa lukee "vain nouto".

Mikä helvetti niitä/teitä lukutaidottomia lähiojurpoja vaivaa kun ette tajua, että EI KOTIINKULJETUSTA. Jos sellanen olisi, kai se nyt olisi ilmoituksessa mainittu. Etenkin ilmaisen tavaran perään hinkuavat ja kotiinkuljetusta pyytävät pistävät sapettamaan. Hae se saatanan ilmainen roinasi, en kuskaa sitä sinulle mihinkään enkä varsinkaan toiseen kaupunkiin. Äly hoi.

Viimeksi tänään joku halusi iänikuista ja kulunutta pikkupöytää ostaa 200 km:n päästä. Annoin siis pöytää ilmaiseksi. 20 € olisi maksanut kotiinkuljetuksesta.

Siedän tässä maailmassa aika paljon, mutta voi hallelujaa näitä yksinkertaisia ihmisolioita, joiden ajatuksen juoksua normi-ihmisenä on äärimmäisen vaikeaa ymmärtää.

Peruskoulun äidinkielentunneilla opeteltiin ainakin aikoinaan luetun ymmärtämistä.

ap: "kun ette tajua, että EI KOTIINKULJETUSTA. Jos sellanen olisi, kai se nyt olisi ilmoituksessa mainittu."

EI KOTIINKULJETUSTA.

E I  K O T I I N K U L J E T U S T A !

Kirjoitanko vielä viroksi, ruotsiksi, venäjäksi ja englanniksi?

Eli sitä "vai nouto" ei siis lue siinä missää, kuten kirjoitinkin? Kumpikohan meistä on se lukutaidoton idiootti :D

Todellakin lukee.

Siis et oikeasti ole noin yksinkertainen? Oikeasti? Äidinkielestä taisit hädin tuskin päästä läpi kun luetun ymmärtäminen on peräti noinkin vaikeaa? Sinun kommenttiesi valossa en ihmettele myyntipalstojen idioottien määrää, ihmettelen vain kuinka on tässä koulutuksen maassa mahdollista olla noin käsittämättömän yksinkertainen.

No olepa hyvä sitten ja boldaa sieltä aloituksesta se "vain nouto" jos se kerran siellä lukee. Odotan mielenkiinnolla :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, palveluasennetta oli tasan nolla ja minä-minä-minä. Voisiko joskus tehdä jotain toisille ilman että odottaa saavansa mitään vastinetta? Suomessa on paljon autottomia ja köyhiä.

Vierailija
44/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja mitähän tarkoittaa "Vain nouto", sitä ei suuri osa ostajista tunnu käsittävän

Vierailija
45/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä taas en ymmärrä miks ei voida tuoda ostajalle kotiin tavaraa jos siitä oikeesti haluu päästä eroon.

Kysehän on nyt niistä tapauksista, jotka eivät osaa lukea. "vain noutu" tarkoittaa, ettei tavaraa aio kuskata kauemmas. Usein tuollaiset tuotteet heitän sitten roskiin, jos kukaan ei tule hakemaan.

Itse kirjoita usein, että toimitus onnistuu oman kaupungin sisällä. Sen pidemmälle en lähde.

Eri asia on jos puhutaan esimerkiksi yli parin sadan euron tuotteista. Niitä voi jo viedäkin vähän kauemmas, jos hinnasta sovitaan.

Vierailija
46/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaset ilmotukset on kanssa huvittavia, joissa kerjätään ilmaiseksi tavaraa ja sitten vielä vaaditaan, ettei saa olla liian vanhaa ja oltava sitä ja tätä. Kaiken huippuna tietenkin kotiinkuljetuksella.

Ihan nyt viikon sisällä törmäsin lastenvaatekerjuuilmoitukseen ja ajattelin antaakin ilmaiseksi. Sitten kun luin ilmoitusta eteenpäin, alkoikin olla listaa ja vaatimuksia vaatteille. Juurikin esim., ettei saa olla liian vanhoja. Ajattelin, että mieluummin heitän roskiin vaikka kuin ilmaiseksi annan noin vaateliaalle. Kotiinkuljetustoive oli, tottakai. Eipä muuten ole näköjään saanut yhtään tarjousta vaatteiden tuonnista, miksihän?

Älä heitä roskiin! Mulla ollut ilmoituksia, joissa annetaan lastenvaatteita ilmaiseksi ja tahot, jotka vievät vaatteita virolaisiin tai venäläisiin lastenkoteihin, ovat ottaneet ne ilomielin vastaan!

Vierailija
47/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, palveluasennetta oli tasan nolla ja minä-minä-minä. Voisiko joskus tehdä jotain toisille ilman että odottaa saavansa mitään vastinetta? Suomessa on paljon autottomia ja köyhiä.

Niin, että sinun mielestä toisen pitäisi tehdä 200 kilometrin reissu 5€ tuotteen takia? Miksi nämä autottomat ja köyhät kuvittelevat, että toisten pitää palvella heitä ilmaiseksi?

Vierailija
48/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en myöskään tajua, että jotkut kuvittelee, että sen lisäksi että saavat tavaran ilmaiseksi, niin se tulisi vielä heidän kotiovelleen kuljettaa. Mä en tajua, miten jotkut oikeasti kehtaa!! Mäkin olen antanut tavaraa pois ja sitten tyyppi tulee yksin noutamaan ja ihmettelee, että missä se kantoapu on. Ajatteleeko nämä ilmaisen tavaran noutajat tekevänsä suurenkin palveluksen, vai mitä ihmettä?! Pitäisikö heille maksaa, kun noutavat sen tavaran..ei helekkari!

Tavaran listaaja on se joka sen ilmoituksen teki, joten ei hänkään voi ihan täysin passiivinen olla. Vähän täytyy nähdä vaivaa, eikä vaan että tulkaa hakemaan täällä on. Jos on vaikka muutenkin menossa siihen suuntaan, niin miksei voisi viedä vastaanottajalle, esim.

Vierailija
49/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ylipäänsä on jotenkin siinä rajoilla, että onko kiva päästää vieraita ihmisiä omaan kotiin pällistelemään. Viimeksi kävi niin utelias ostaja, että kyseli siinä samalla kaikki muutkin näkösällä olleet tekstiilit, että myytkö nämäkin. Piti nätisti sanoa että tulkaahan rouva pois sieltä  vaatekaapista nyt, se on vaan tää yksi takki joka tästä ois lähdössä. Yksi halusi välttämättä nähdä meidän eteisen oven takan vinkuvan koiran ja vietti varttitunnin sitä koiraa paijaten, oisin myynyt koirankin sille matkaan mut ei se sitten sitä halunnut kuitenkaan. ;)

Mutta asiaan; kukaan ei tarvitse kirppistavaraa jota minä myyn. Se ostetaan omaksi iloksi. Sen voi aivan hyvin korvata jollain lähempää löytyvältä kirppistavaralla. Siksi minäkään en vie mitään minnekään, koska kenelläkään ei ole sille akuuttia tarvetta, vaan sille kuljetukselle on syynä ostajan oma laiskuus ja mukavuudenhalu. Poikkeuksena opiskelijat, joista näkee että eihän näillä ole autoa eikä ketään tuttuakaan joka voisi auttaa, näille olen aina nakannut kotiin huonekalut ja raskaammat tavarat.

Meiltä ei kerran ostaja poistunut ennenkuin lapsi oli saanut sovittaa eteisen hattuhyllyllä ollutta moottoripyöräkypärää joka ei ollut edes myynnissä! Ei helkatti, se äiti ei saanut sanotuksi lapselle että ei, nyt lähdemme. Vehtasivat ja vatvoivat asiaa kymmeniä minuutteja kunnes minä iskin kypärän muksun päähän ja sanoin että nyt on sovitettu ja voi lähteä kotiin. Sen jälkeen olen tehnyt niin että vien tavaran pihalle ja ostaja voi tarkistaa siellä. Kukaan ei tule sisälle taloon.

Vierailija
50/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että sinun mielestä toisen pitäisi tehdä 200 kilometrin reissu 5€ tuotteen takia? Miksi nämä autottomat ja köyhät kuvittelevat, että toisten pitää palvella heitä ilmaiseksi?

Itsekkäät ja ahneet eivät palvelekaan. Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan.

Vierailija
51/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä - mutta katsos kun ilmoituksessa voi lukea, että "vain nouto" ja silti tulee kyselyä, että yhyy etkö voi kotiinkuljettaa". Tästä marmatin: mikä on kun ei osata lukea?

No ap:llahan ei nimenomaan lues, koska hän olettaa että ei-kotiinkuljetusta on se oletus. Ostajat ehkä olettavat toisin, joten siksi ap:nkin olisi fiksua lisätä tuo "vain nouto" ilmoituksiinsa, niin ei jää epäselvyyttä.

Onnittelut! Olet tyyppiesimerkki lukutaidottomasta nettiurposta. Ap:han nimenomaan kirjoitti, että kyselyitä tulee vaikka on "vain nouto". Nyt voit poistua jättämästä olkiukkojasi.

Oletko ystävällinen ja osoitat, että missä kohtaa aloitusta ap kirjoitti että ilmoituksissa lukee "vain nouto".

Peruskoulun äidinkielentunneilla opeteltiin ainakin aikoinaan luetun ymmärtämistä.

ap: "kun ette tajua, että EI KOTIINKULJETUSTA. Jos sellanen olisi, kai se nyt olisi ilmoituksessa mainittu."

EI KOTIINKULJETUSTA.

Eli sitä "vai nouto" ei siis lue siinä missää, kuten kirjoitinkin? Kumpikohan meistä on se lukutaidoton idiootti :D

Vastauksesta nro 6:

"Mikäpä siinä - mutta katsos kun ilmoituksessa voi lukea, että "vain nouto" ja silti tulee kyselyä, että yhyy etkö voi kotiinkuljettaa". Tästä marmatin: mikä on kun ei osata lukea?"

Vierailija
52/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelma ei ole vain ihmiset, jotka eivät osaa lukea vain tuota mainittua juttua (sitten on näitä esim. mittojen kyselijöitä, jotka eivät vaivaudu siitä tuotekuvauksesta lukemaan että kas, siinähän ne mitat on mainittuna).

Siis sinänsä täysin käsittämätöntä jos joku suomalainen peruskoulussa lukemaan ylipäätään oppinut ei käsitä, että MITÄ TARKOITTAA "ei kotiinkuljetusta"/"vain nouto".

Teillä on varmaan muutenkin elämässä vaikeuksia käsittää lukemaanne? Jos tilaatte ravintolassa annoksen, jonka nimi on "pihvi ja ranskalaiset", niin tajuatteko te oikeasti, että sieltä tosiaan tulee pihvi ja ranskalaiset eikä esim. pihvi ja pari ranskalaista heeboa paloiteltuna siinä lautasella? Tai juureksia niiden sijasta? Olisi hauskaa nähdä, miten te tuon ymmärtämättömyytenne kanssa pärjäätte arkielämässä kun näinkin yksinkertaiset asiat ovat noin vaikeita, heh. Hyvän tutkimuksen tai jutunhan tästä saisi, ehkä pitäisi laittaa juttuvinkki lehteen? Kaikenlaisista ihmisistähän ne nykyään kirjoittavat. Täähän ois hyvä "lähiö-Tanjalla on suuria vaikeuksia elämässään kun hän ei ymmärrä sanojen merkityssisältöä. Halusi ostaa Tuttelia, ostikin autonrenkaat ja nyt vakuutus ei korvaa. Auttakaa Tanjaa ja kotiinkuljettakaa hänelle rekkalasteittain järkeä"

Vierailija
53/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitäis varmaan suosista nakata ilmaiset tavarat kaatikselle kun se tuottaa tuollaista kiukkua asioida näiden vänkääjien kanssa :D

Vierailija
54/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itseasiassa usein tarjoan ilmaisen kotiinkuljetuksen kaupan päälle, tosin liikun Hgin alueella firman auto alla. Syy tälle on se, että myyn aina kerralla useita tavaroita; koitan sopia kaikelle noudot/toimituksen samaan aikaan. INHOAN sitä vitkuttelua ja aikataulujen vääntämistä, usein jos tarjoutuu tuomaan kotiin niin aikataulut ovatkin yllättävän vapaat. Hetki sitten vein samalla reissu 6 eri tavaraa eri puolelle Helsinkiä, aikaa meni reilu tunti ja kaikki oli tyytyväisiä. Tosin, en lähtisi mitään 3€ paitoja tai etenkään ilmaista tavaraa kuljettamaan. Jos myyn huonekaluja tms isoa, niin tarjoan lisämaksusta kuljetuksen.

Vierailija
55/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei nyt kuitenkaan ollut kyse siitä, vaan siitä, että ihmiset vain jotenkin olettavat toisten tekevän heidän puolestaan automaattisesti kaiken. Voihan se tavaran ilmaiseksi antajakin muuten olla köyhä ja autoton.

Annan itse mielelläni muille ja autan ihmisiä paljonkin, mutta jotenkin näistä joistakin ilmaistavaroiden hakijoista tulee sellainen olo, että käyttävät vain muita hyväkseen. Ja härskisti!

Vierailija
56/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos noita kyselyjä tulee jatkuvasti, niin ehkä sun ap kannattaisi panostaa niiden myynti-ilmoitustesi selkeyteen. Paljon näkee sellaisiakin ilmoituksia, joissa on pitkä teksti pötkössä ilman välimerkkejä. Ei sellaista kukaan jaksa lukea.

Vierailija
57/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kirjoitan aina että "vain nouto" jo suoraan ilmoitukseen niin säästyy siltäkin.

Ei auta. Kirjoitan aina saman asian, mutta silti pyydetään tuomaan tavara. Ja nämä ovat ne käsittämättömimmät tapaukset.

Vierailija
58/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäät ja ahneet eivät palvelekaan. Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan.

Meneekö sulla nyt sekaisin Anttilan myyjä, jonka työtä on palvella palkkansa eteen, ja tavallinen ihminen, joka omalla vapaa-ajallaan haluaa eroon tavaroistaan? Palvelu kuuluu asiakaspalvelutyöhön, ei kirppismyyntiin.

Ihan mielenkiinnosta; palveletko sinä tuntemattomia ihmisiä vapaa-ajallasi ilman korvausta? Kuskailet sinne tänne, annat rahaa ja tavaraa ja aikaasi? Epäilen, että et.

Vierailija
59/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme idioottia alapeukuttanut. No niin, kommentoikaa jo mikä ongelmanne on. Yhteiskunnan varoilla loisiminen elämäntapana? Elämänhallinnan puute, jota alkkisvanhemmat eivät opettaneet? Kymmenen kakaraa ja jokainen eri miehen kanssa? Rahat ei riitä röökiin? Ahdistaa kun sais jotain ilmaista mutta ei ole autoa ja kaikki on niin vaikeaa? Onko se syy jokin suurikin salaisuus kun sitä ei ikinä voi kertoa?

Voi tyttö-parka. Mahtaa se sinunkin elämäsi olla vaikeaa, kun ympärillä on vain pelkkiä idiootteja. Etköhän olisi saanut viestisi ymmärretyksi vähän vähemmällä raivoamisella. Kasva aikuiseksi!

Vierailija
60/109 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI KOTIINKULJETUSTA.

Todellakin lukee.

Siis et oikeasti ole noin yksinkertainen? Oikeasti? Äidinkielestä taisit hädin tuskin päästä läpi kun luetun ymmärtäminen on peräti noinkin vaikeaa? Sinun kommenttiesi valossa en ihmettele myyntipalstojen idioottien määrää, ihmettelen vain kuinka on tässä koulutuksen maassa mahdollista olla noin käsittämättömän yksinkertainen.

No olepa hyvä sitten ja boldaa sieltä aloituksesta se "vain nouto" jos se kerran siellä lukee. Odotan mielenkiinnolla :).

Aika pitkään kestää tuolla sun mahtavalla äidinkielentaidollasi sen "vain nouto" -kohdan etsiminen aloituksesta. Osaatko arvioida, löydätkö sen vielä tämän päivän puolella vai meneekö huomiseen? ;)