Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy feministiltä

Vierailija
09.04.2016 |

Palsta näyttäisi olevan sen verran mehukkaasti misogynistien, MRA-uskovaisten ja muiden hörhöjen hallinnassa, joten tästä voisi tulla ihan hauskaa. Antakaa palaa.

Kommentit (614)

Vierailija
21/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sukupuolielimesi on uhriutumisvälineesi?

Kieroutunutta ajatella , että elimesi takia olet uhri.

En pidä itseäni uhrina. Mikäli pyrkisin uhriutumaan sukupuoleni takia, tyytyisin osaani.

Vierailija
22/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vielä lopettako.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen mies ei elä feminiinisessä kuplassa vaan on selkeästi perheen johtaja. Vaimolle voidaan antaa kokonaisvastuussa avustavia tehtäviä kuten kodin- ja lastenhoito. Isoimmissa päätöksissä (montako lasta, talo, auto, raha-asiat) vastuun kantaa mies.

Näissä perheissä myös tulonhankinta on miehen vastuulla.

Naista voi ilahduttaa antamalla hänelle yksi ilta-vapaa ja silloin tällöin korotettu viikkoraha.

Vierailija
24/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha ole?

Koska tajusit olevasi feministi?

Kannatatko vasemmistoa vai vihreitä? 

Tiesitkö että feminismi on nykyään ytimestään marxsilainen poliittinen liike?

Toimiiko kommunismi mielestäsi?

Vierailija
25/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen mies ei elä feminiinisessä kuplassa vaan on selkeästi perheen johtaja. Vaimolle voidaan antaa kokonaisvastuussa avustavia tehtäviä kuten kodin- ja lastenhoito. Isoimmissa päätöksissä (montako lasta, talo, auto, raha-asiat) vastuun kantaa mies.

Näissä perheissä myös tulonhankinta on miehen vastuulla.

Naista voi ilahduttaa antamalla hänelle yksi ilta-vapaa ja silloin tällöin korotettu viikkoraha.

Jos tämä on todellisen miehen määritelmä, niin en voisi elää sellaisessa suhteessa. En halua lapsia ja haluan hallita omia, itse ansaitsemia rahojani.

Vierailija
26/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha ole?

Olen 24-vuotias.

Vaikea sanoa tarkkaa aikaa, noin pari kolme vuotta sitten kuitenkin.

Äänestän vasemmistoa.

Mitä tarkoitat ytimestään marxilaisella poliittisella liikkeellä?

Kommunismi ei ole ongelmatonta.

Vierailija
27/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, valkoihoinen, lihansyöjä ja homo. Olen liike-elämän palveluksessa ja ajan S-mallin Mersulla. Olen täysin ulkona kaapista niin työelämässä, suvun ja ystävien suhteen kuin harrastuksissakin (vapaaehtoinen maanpuolustustyö, metsästys) Elän parisuhteessa ja odotan tasa-arvoista avioliittolakia koska konservatiivisenä miehenä haluan kirkkohäät, mikään mikkihiiri-rekisteröinti ei minulle käy. Äänestän kokoomusta tai RKP:tä ja pukeuden traditionaalisesti. Musiikkimakuni on klassinen.

Mitä annettavaa feminismillä on tällaiselle seksuaalivähemmistön edustajalle kuin minä?

Vierailija
28/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet ajanut miesten asioita ja mitä olet tehnyt miesten oikeuksien kannalta tasa-arvon saavuttamiseksi?

Miesten asioiden (oletan, että viittaat miesten asioilla epätasa-arvoiseen asevelvollisuuslakiin, poikien ympärileikkauksiin sekä huoltajuuskiistojen ongelmallisuuteen) ajaminen konkretian tasolla on siinä mielessä hankalaa, etteivät miesasiatahot ole siinä mielessä järjestäytyneitä (saati kunnostautuneet missään muussa kuin misogyniassa), että esimerkiksi kampanjoisivat miesten epätasa-arvoisuutta vastaan siten, että kampanjointiin olisi helppo tulla mukaan.

Vastustan ehdottomasti nykyistä asevelvollisuuslakia ja pidän sitä miehiä syrjivänä, sekä mieluusti keskustelen aiheesta ja olen keskustellutkin (sekä muuttanut mieliä!) sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät aiemmin nähneet nykyisessä asevelvollisuusjärjestelmässä minkäänlaista tasa-arvo-ongelmaa. Samoin poikien ympärileikkauksen epäeettisyydestä olen levittänyt tietoa. Huoltajuuskiistojen kohdalla myönnän, etten ole järin perehtynyt aiheeseen.

Mielelläni tekisin enemmänkin, ja näkisin positiivisena kehityksenä, jos mies- ja naislähtökohdista tasa-arvoa ajavat tahot voisivat lähentyä toisiaan ja tehdä yhteistyötä, koska epätasa-arvo on yhteinen ongelma.

Eli et ole tehnyt yhtään mitään, mutta sanot että asevelvollisuudesta pitäisi luopua, koska tiedät ettei kukaan sille asialle tule mitään kuitenkaan tekemään. Oletko edes perehtynyt miesasiamiesten asioihin, mitkä heistä ovat suurimpia tasa-arvokysymyksiä miesten kannalta? Voisitko luetella vaikka top 5 miesten tasa-arvo-ongelmaa.

No lähtökohtaisesti minusta on aika hassua, että miesasiamiehet tuppaavat loukkaantumaan siitä, että naiset pyrkivät edistämään omaa asemaansa, mutta samaan aikaan tuntuvat vaativan, että naisten pitäisi

i) Siis feminismi pyrkii ajamaan kaikkien tasa-arvoa

ii) Kuitenkin feminismi keskitty vain naisten tasa-arvoon

Taitaa olla naisen logiikkaa taas tämä... :)

Vierailija
29/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, valkoihoinen, lihansyöjä ja homo. Olen liike-elämän palveluksessa ja ajan S-mallin Mersulla. Olen täysin ulkona kaapista niin työelämässä, suvun ja ystävien suhteen kuin harrastuksissakin (vapaaehtoinen maanpuolustustyö, metsästys) Elän parisuhteessa ja odotan tasa-arvoista avioliittolakia koska konservatiivisenä miehenä haluan kirkkohäät, mikään mikkihiiri-rekisteröinti ei minulle käy. Äänestän kokoomusta tai RKP:tä ja pukeuden traditionaalisesti. Musiikkimakuni on klassinen.

Mitä annettavaa feminismillä on tällaiselle seksuaalivähemmistön edustajalle kuin minä?

Intersektionaalinen feminismi huomioi myös muut erot kuin sukupuolen, kuten etnisyyden, seksuaalisuuden ja niin edelleen. Feministithän ovat olleet mukana etulinjassa, kun tasa-arvoista avioliittolakia on runnottu läpi. Feministit ajavat myös samaa sukupuolta olevien parien adoptio-oikeutta.

Vierailija
30/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Mitä oikeuksia naisilta puuttuu nyky-Suomessa?

2) Miksi feministit eivät kykene itsekritiikkiin? Miksi kaikesta syytetään miehiä/myyttistä patriarkaattia, eikä huomata miten jotkut naiset lutkittelevat toisia naisia tai ylläpitävät ulkonäköpaineita jne?

Vierailija
31/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatko siis suomalaisen naisen asemaa?

Vai käytätkö energiasi esimerkiksi Intian naisten aseman parantamiseen?

Ensimmäinen on turhaa mölinää tyhjästä, jälkimmäista taas arvostan.

Jos olet kuitenkin"suomifeministi", kerro missä asiassa suomalainen nainen ei ole vielä saavuttanut tasa-arvoa vuonna 2016?

Vierailija
32/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihastut aina sovinistisiin jännämiehiin, etkä kiltteihin feministimiehiin?

Vierailija
33/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet ajanut miesten asioita ja mitä olet tehnyt miesten oikeuksien kannalta tasa-arvon saavuttamiseksi?

Miesten asioiden (oletan, että viittaat miesten asioilla epätasa-arvoiseen asevelvollisuuslakiin, poikien ympärileikkauksiin sekä huoltajuuskiistojen ongelmallisuuteen) ajaminen konkretian tasolla on siinä mielessä hankalaa, etteivät miesasiatahot ole siinä mielessä järjestäytyneitä (saati kunnostautuneet missään muussa kuin misogyniassa), että esimerkiksi kampanjoisivat miesten epätasa-arvoisuutta vastaan siten, että kampanjointiin olisi helppo tulla mukaan.

Vastustan ehdottomasti nykyistä asevelvollisuuslakia ja pidän sitä miehiä syrjivänä, sekä mieluusti keskustelen aiheesta ja olen keskustellutkin (sekä muuttanut mieliä!) sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät aiemmin nähneet nykyisessä asevelvollisuusjärjestelmässä minkäänlaista tasa-arvo-ongelmaa. Samoin poikien ympärileikkauksen epäeettisyydestä olen levittänyt tietoa. Huoltajuuskiistojen kohdalla myönnän, etten ole järin perehtynyt aiheeseen.

Mielelläni tekisin enemmänkin, ja näkisin positiivisena kehityksenä, jos mies- ja naislähtökohdista tasa-arvoa ajavat tahot voisivat lähentyä toisiaan ja tehdä yhteistyötä, koska epätasa-arvo on yhteinen ongelma.

Eli et ole tehnyt yhtään mitään, mutta sanot että asevelvollisuudesta pitäisi luopua, koska tiedät ettei kukaan sille asialle tule mitään kuitenkaan tekemään. Oletko edes perehtynyt miesasiamiesten asioihin, mitkä heistä ovat suurimpia tasa-arvokysymyksiä miesten kannalta? Voisitko luetella vaikka top 5 miesten tasa-arvo-ongelmaa.

No lähtökohtaisesti minusta on aika hassua, että miesasiamiehet tuppaavat loukkaantumaan siitä, että naiset pyrkivät edistämään omaa asemaansa, mutta samaan aikaan tuntuvat vaativan, että naisten pitäisi

i) Siis feminismi pyrkii ajamaan kaikkien tasa-arvoa

ii) Kuitenkin feminismi keskitty vain naisten tasa-arvoon

Taitaa olla naisen logiikkaa taas tämä... :)

Totesin vain sen tosiasian, että miesasiamiesten olisi suotavaa ajaa omia oikeuksiaan aktiivisemmin. Suo anteeksi, että valkoisella heteromiehellä menee kuitenkin tällä hetkellä sen verran hyvin, että feministeillä on kädet täynnä paitsi naisasioiden myös seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen sekä rodullistettujen kohtaaman epätasa-arvon kanssa. Valkoinen heteromies ei siinä ole ihan ykkösprioriteettina, mutta miehiä koskevat tasa-arvo-ongelmat on feministipiireissä kuitenkin hyvin tiedostettu, kun taas vastavuoroisesti miesasialiike pyrkii kieltämään sen, että naisen asemassa olisi minkäänlaista ongelmaa.

Vierailija
34/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi  halveksit feminiinisiä heteromiehiä? Eikö miehellä ole oikeutta pukeutua hameeseen ja olla silti mies?

Vierailija
35/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla raiskausfantasioita kuten useimmilla naisilla?

Vierailija
36/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2) Miksi feministit eivät kykene itsekritiikkiin? Miksi kaikesta syytetään miehiä/myyttistä patriarkaattia, eikä huomata miten jotkut naiset lutkittelevat toisia naisia tai ylläpitävät ulkonäköpaineita jne?

1) Sinä olet varmaankin se mahdollisuuksien tasa-arvosta länkyttäjä toisesta ketjusta. Lain silmissä oikeudet ovat melko pitkälti samat, koska sitähän sää kysyt. Käytännössä naiset ja miehet ovat epätasa-arvoisessa asemassa suhteessa toisiinsa.

2) Miksi niputat kaikki feministit yhdeksi? Minä kykenen itsekritiikkiin, muiden puolesta en voi sanoa mitään. En syytä kaikesta miehiä, patriarkaattia pidän kylläkin todellisena ongelmana, samoin sitä, miten monet naiset tiedostamattaan tai tiedostaen ovat naisvihamielisiä ja ylläpitävät haitallisia rakenteita.

Vierailija
37/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vastaa enää? Tuliko liian vaikeita kysymyksiä?

Vierailija
38/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hautakivien hinnannousua perustellaan  elinkustannusten kohoamisella?

Vierailija
39/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha ole?

Mitä tarkoitat ytimestään marxilaisella poliittisella liikkeellä?

No eikö koko feminismi perustu nykyään etuoikeuksien poistamiseen ja tasapäistämiseen. Se mitä itse olen feminismiin tutustunut, niin se vahvasti vasemmistolainen liike. Näen sen erittäin haitallisena ja jopa vaarallisena yhteiskunnalle. Teoriassa  maailma, jossa kaikki saa kaiken ja kaikilla on hyvä olla, ei ole sairauksia jne on toki hyvä utopia. Siellä ei olla kuitenkaan vielä tuhansiin vuosiin jos ikinä. Siihen asti tarvitsemme kapitalismia, määrättyä eri-arvoisuutta ja yrittelijäille ihmisille mahdollisuuden saavuttaa jotain enemmän ja suurempaa. 

Olet toki vielä nuori, ehkä jossain vaiheessa tajuat, että vasemmistolainen ajattelu on vain suuri illuusio ja se vie vain siihen, että kukaan ei tee mitään. Miksi tekisi kun saman saa jokatapauksessa. Kommunismissa ei ole voittajia.

Poltatko pilveä? Oletko hippi myös?

Vierailija
40/614 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Sinä olet varmaankin se mahdollisuuksien tasa-arvosta länkyttäjä toisesta ketjusta. Lain silmissä oikeudet ovat melko pitkälti samat, koska sitähän sää kysyt. Käytännössä naiset ja miehet ovat epätasa-arvoisessa asemassa suhteessa toisiinsa.

2) Miksi niputat kaikki feministit yhdeksi? Minä kykenen itsekritiikkiin, muiden puolesta en voi sanoa mitään. En syytä kaikesta miehiä, patriarkaattia pidän kylläkin todellisena ongelmana, samoin sitä, miten monet naiset tiedostamattaan tai tiedostaen ovat naisvihamielisiä ja ylläpitävät haitallisia rakenteita.

1) En ole mutta kiitos ennakkoluulosta. Et vastannut kysymykseen. Millä tavalla miehet ja naiset on epätasa-arvoisia "käytännössä" mutta ei teoriassa?

2) Miksi esiinnyt jonkin aatteen edustajana (feminismi) jos kuitenkin haluat vastata yksilönä ja kierrät kysymyksen feministien yleisestä käyttäytymisestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan