Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hullu? Jälleensyntymisestä...

Vierailija
08.04.2016 |

Olen nelikymppinen nainen, korkeasti koulutettu, testatusti keskitasoa älykkäämpi. Olen kaikkien hihhulijuttujen ulkopuolella, en usko jumaliin ja vielä vähemmän uskontoihin.

Nyt kysyn av-raadilta, olenko kaikesta huolimatta myös hullu. Minulla on todella vahva tunne siitä, että minulla on ollut aikaisempi elämä, joka on vielä todella vahvasti läsnä tässä elämässäni. Jo pienenä minulla oli tunne siitä, että oikeasti olin intiaani ja poika. Olen jotenkin (harhaisesti) tullut siihen käsitykseen, että olen ollut intiaani jossakin Pohjois-Amerikassa ja saanut nuorena miehenä surmani jossakin taistelu- tai kaaostilanteessa.

En osaa millään lailla selittää, mistä tämä johtuu, mutta tunne on ollut minussa aina. Myös näkemykseni ja käsitykseni maailmasta on hyvin samankaltainen kuin hatarilla tiedoillani intiaaneilla kuvittelen olleen.

Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Kommentit (880)

Vierailija
761/880 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"painovoima ja sähkömagnetismi, ovat viime kädessä sama voima. Tämä ajatus on samankaltainen kuin Vedan muinaisessa viisaudessa esiintyvä ei-dualismin käsite"

Mä olen henk. koht. ihmetellyt painovoima-käsitteen agendamaista lobbaamista. Universumi tai perusvoimathan ovat sähkömagneettinen ilmiö.

Toisekseen, vedat itsessään ovat enimmäkseen muinaisten arjalaisten, mm. Achaemenidien reportaaseja ja kirjeitä kuningaskuntiensa elämästä, ihan arkisia juttuja, päivittäisiä töitä jne. Suuri osa niistä on kirjoitettu nykyisen Suomen alueella erityisesti rautakaudella, jolloin täällä asui alkuperäisiä suomenkielisiä (ns. kalmistokulttuuri), eikä nykyisenkaltaisia metsäläisidiootteja rypemässä muinaisten identiteetillä.

Kvanttiteorioilla ja vedoilla ei ole yhteyttä, pois lukien ehkä jotkut yksittäiset, vähemmän tunnetut kokoelmat kuten Agastyä, Agas tyä.

Rig, Sama, Yajur and Atharva Veda.

Veda-tekstit eivät rajoitu vain niihin neljään Vedaan.

Vierailija
762/880 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"painovoima ja sähkömagnetismi, ovat viime kädessä sama voima. Tämä ajatus on samankaltainen kuin Vedan muinaisessa viisaudessa esiintyvä ei-dualismin käsite"

Mä olen henk. koht. ihmetellyt painovoima-käsitteen agendamaista lobbaamista. Universumi tai perusvoimathan ovat sähkömagneettinen ilmiö.

Toisekseen, vedat itsessään ovat enimmäkseen muinaisten arjalaisten, mm. Achaemenidien reportaaseja ja kirjeitä kuningaskuntiensa elämästä, ihan arkisia juttuja, päivittäisiä töitä jne. Suuri osa niistä on kirjoitettu nykyisen Suomen alueella erityisesti rautakaudella, jolloin täällä asui alkuperäisiä suomenkielisiä (ns. kalmistokulttuuri), eikä nykyisenkaltaisia metsäläisidiootteja rypemässä muinaisten identiteetillä.

Kvanttiteorioilla ja vedoilla ei ole yhteyttä, pois lukien ehkä jotkut yksittäiset, vähemmän tunnetut kokoelmat kuten Agastyä, Agas tyä.

Veda-tekstit ovat käsitteenä hyvin laaja-alaisia.

Vedat sisältävät jonkin verran salattua tietoa, ja osa on suljettu kokonaan nykyään. Ja ne on tarkoituksella kirjoitettu niin, että useita tekstejä on vaikea ymmärtää.

Vedat sisältävät jonkin verran salattua tietoa, joka on piilotettu pääosan taakse?

On olemassa alkuperäiset Vedat, Shruti, ja on olemassa niihin liittyvät kirjoitukset, jotka paljastavat merkityksen, Smriti. Shruti on todellakin hyvin vaikea ymmärtää, koska se on tarkoituksella kirjoitettu salatulla kielellä. Tosiasia on, että sama sanskritinkielinen lause, säe tai mantra ilmaisee monia merkityksiä olemassaolon eri tasoilla. Ilman avainta on mahdotonta löytää alkuperäistä merkitystä.

Ymmärtämiseksi tarvittiin avain.

Aikaisemmin tämä avain annettiin samanaikaisesti Vedojen tekstien suullisen siirtämisen kanssa. Loppujen lopuksi ennen Kali Yugaa Vedoja ei kirjoitettu muistiin, vaan ne välitettiin suullisesti. Opettaja antoi oppilaalle tekstien hallinnan lisäksi myös merkityksen - avaimen. Kyse on siitä, että Vedojen avain tekee ihmisestä enemmän tai vähemmän voimakkaan, ja sen vuoksi opettaja ei antanut sitä eteenpäin ihmisille, jotka eivät olleet päteviä.

Vedalaisaikana, joka alkoi hiipua jo 5 000 vuotta sitten, opettaja oli se, joka määritteli ensin oppilaan pätevyyden. Erityisesti moraalinen pätevyys. Kaikille ei edes annettu tietoa. Opettaja tarkkaili oppilasta ja teki johtopäätöksen - antaako hän hänelle tietoa vai ei.

Koska vedalainen tieto tekee ihmisestä jollain tavalla voimakkaan, niin opettajan täytyi tietää, että oppilas ei käyttäisi tietoa väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/880 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa emme tiedä yhtään mitään.

Newtonille sanottiin hänen aikalaisiltaan: "Olet saavuttanut tiedon huipun." Hän teki niin hämmästyttävän löydön, että aikansa ihmiset pitivät häntä sarvagyana, kaikkitietävänä. He luulivat, että hän veti rajan koko tiedon valtakunnan alle. Mutta Newton sanoi: "Tiedän enemmän kuin te, koska ymmärrän: minä vain kerään kiviä tiedon valtameren rannalta. Näen, että olen oppineempi kuin te kaikki, koska te sanotte, että olen vetänyt viivan koko tiedon alle, mutta minä ymmärrän: tiedon rajaton valtameri on ehtymätön. Olen koskettanut siitä vain reunaa enkä mitään muuta. Se on myös eräänlaista itsevakuuttelua: minä tiedän enemmän kuin te, koska ymmärrän: tieto on ehtymätöntä, ja te sanotte, että kaikki tieto on jo ehtynyt.

Vierailija
764/880 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä vaihdamme vaatteet: otamme likaiset vaatteet pois ja puemme puhtaat päälle. Kun vaatteet kuluvat loppuun, emme pue niitä uudelleen. Aineellisessa maailmassa jiva vaihtaa kehoja aivan kuten keho vaihtaa vaatteita. Kun ruumis vanhenee tai tuhoutuu sairauden vuoksi, sielu jättää sen ja hankkii uuden. Yksi kerrallaan se vaihtaa kehoa syntymän ja kuoleman aaltojen myötä. Jiva ei koskaan häviä ruumiin kuoleman myötä. Se on ikuinen, tuhoutumaton, aktiivinen ja tietoisuuden täyttämä.

Vierailija
765/880 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielessä kuolema ilmaistaan merkityksellisellä tavalla: poismeno.

Joten hän vain meni pois.

...

Ja tulee takaisin.

Vierailija
766/880 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin itämaisissa kulttuureissa puhutaan kuolemasta sillä tavalla: hän jätti fyysisen kehonsa.

Se tarkoittaa siis sitä, että hän jätti vain kehonsa, mutta hän on yhä elossa. Eli se, mikä oli kehossa-sielu, elää edelleen muualla.

Vierailija
767/880 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla lapsilla on tällainen muistikuva. MInun lapseni oli varma että oli ollut Afrikassa pienenä mustana poikana,  muisteli pitkään miten he istuivat rannan kivillä ja kävivät välillä uimassa, piirsi kuvan tuosta paikasta. Näytti miten he tanssivat. Mutta sitten asia unohtui. 

Tätä ilmiötä on tutkittu paljon, mitään todisteita ei oikein ole löytynyt. Toisaalta jokaista orjaa tai vähävaraista kohti tuntuu olevan tosi paljon aatelia... 

Vierailija
768/880 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla lapsilla on tällainen muistikuva. MInun lapseni oli varma että oli ollut Afrikassa pienenä mustana poikana,  muisteli pitkään miten he istuivat rannan kivillä ja kävivät välillä uimassa, piirsi kuvan tuosta paikasta. Näytti miten he tanssivat. Mutta sitten asia unohtui. 

Tätä ilmiötä on tutkittu paljon, mitään todisteita ei oikein ole löytynyt. Toisaalta jokaista orjaa tai vähävaraista kohti tuntuu olevan tosi paljon aatelia... 

On todennäköistä, että lapsesi  asui siellä aiemmin.

Näitä aiheita on tutkinut tohtori Ian Stevenson. Lapset muistavat yleensä menneet elämät noin kolmen vuoden ikään asti, joskus kauemminkin. Sen jälkeen muisti menneistä elämistä katoaa.

Vierailija
769/880 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jälleensyntyminen olisi totta, niin silloinhan syntyessään jo osaisi puhua- ja kaikki muutkin edellisissä elämissä opitut asiat.  Enpä oo vielä nähnyr vastasyntynyttä, joka ei käyttäytyisi kuin vastasyntynyt. Se siitä siis. (seuraavaksi tähän tukitaan tietenkin jotain aivojen resetointi-sekoilua)

Ajattele nyt, millainen painajainen elämämme olisi, jos me kaikki muistaisimme menneet elämämme. Jos muistaisit kaikki ne ihmiset, jotka loukkasivat sinua tai satuttivat sinua. Yksikään ihminen ei kestäisi sitä. Kun jopa tässäkin ainoassa elämässä on monia asioita, joita ei edes haluaisi muistaa.

Koko jälleensyntymän idea menee pilalle siinä, jos ihminen muistaisi kaikki edelliset elämät tarkasti.

Ihminenhän syntyy kokemaan ja oppimaan. Jos olet jossain edellisessä elämässä vaikka tehnyt jonkun tietyn pahan teon toiselle, niin sinä et voi ottaa opiksi teostasi, jos et sitä ensin unohda reinkarnaation välillä, ja sitten koe yhtä yllättävänä asiana omallla kohdallasi, kuin sille uhrisikin koki asian ennen.

Jos vaikka petit miestäsi/naistasi, niin et voi tasapainottaa sitä vääryyttä, siten, että tietoisesti annat toisen pettää sinua. Sen täytyy tulla yllätyksenä, niin että aidosti saat kokea miltä se tuntuu, kun matto vedetään jalkojen alta yllättäen.

Ihmisen  on koettava sama vääryys, jonka hän on aiheuttanut jollekin toiselle. Silloin tietää, miltä toisesta ihmisestä tuntui. Miten muuten saat selville.

Karma.

Karmalla on ihan suomalainenkin nimi: Kosto.

Vierailija
770/880 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka murhautti Ilja Janitskinin? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jälleensyntyminen olisi totta, niin silloinhan syntyessään jo osaisi puhua- ja kaikki muutkin edellisissä elämissä opitut asiat.  Enpä oo vielä nähnyr vastasyntynyttä, joka ei käyttäytyisi kuin vastasyntynyt. Se siitä siis. (seuraavaksi tähän tukitaan tietenkin jotain aivojen resetointi-sekoilua)

Ajattele nyt, millainen painajainen elämämme olisi, jos me kaikki muistaisimme menneet elämämme. Jos muistaisit kaikki ne ihmiset, jotka loukkasivat sinua tai satuttivat sinua. Yksikään ihminen ei kestäisi sitä. Kun jopa tässäkin ainoassa elämässä on monia asioita, joita ei edes haluaisi muistaa.

Koko jälleensyntymän idea menee pilalle siinä, jos ihminen muistaisi kaikki edelliset elämät tarkasti.

Ihminenhän syntyy kokemaan ja oppimaan. Jos olet jossain edellisessä elämässä vaikka tehnyt jonkun tietyn pahan teon toiselle, niin sinä et voi ottaa opiksi teostasi, jos et sitä ensin unohda reinkarnaation välillä, ja sitten koe yhtä yllättävänä asiana omallla kohdallasi, kuin sille uhrisikin koki asian ennen.

Jos vaikka petit miestäsi/naistasi, niin et voi tasapainottaa sitä vääryyttä, siten, että tietoisesti annat toisen pettää sinua. Sen täytyy tulla yllätyksenä, niin että aidosti saat kokea miltä se tuntuu, kun matto vedetään jalkojen alta yllättäen.

Ihmisen  on koettava sama vääryys, jonka hän on aiheuttanut jollekin toiselle. Silloin tietää, miltä toisesta ihmisestä tuntui. Miten muuten saat selville.

Karma.

Karmalla on ihan suomalainenkin nimi: Kosto.

Karma EI OLE KOSTO.

Kyse ei ole kostosta, vaan kosmisesta laista.

Fyysisellä tasolla karman laki ilmaistaan Newtonin kolmantena lakina.

Sanskritin kielen perusmääritelmän mukaan karma tarkoittaa yksinkertaisesti "toimintaa". Pohjimmiltaan kaikki tekomme luo vastaavaa energiaa, joka palaa takaisin meille muodossa tai toisessa.

Tiedämme, että fyysinen voima aiheuttaa reaktion, kun sitä käytetään, ja että mikään voima tai energia ei katoa olemattomiin.

Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.

Vierailija
771/880 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintamme menneissä elämissä ja tässä elämässä luovat nykyisen elämän käsikirjoituksen. Jokaisessa elämässä tapahtuu samanaikaisesti kaksi prosessia: ensinnäkin saamme aikaisempien tekojemme seuraukset (työstämme karmaa) ja toiseksi muodostamme (kehitämme) uutta karmaa, suoritamme hyveellisiä tai syntisiä tekoja. Voidaan sanoa, että työstämme karmaa ja luomme kohtalon. Toisin sanoen meidän on otettava vastaan menneiden tekojemme seuraukset ("karmareaktiot"), mutta olemme vapaita valitsemaan, mitä teemme ja miten toimimme nykyhetkessä.

Vierailija
772/880 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on.

Vierailija
773/880 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nykykristillisellä kirkolla ei olekaan yksimielistä mielipidettä tästä ongelmasta, yritämme vastata toiseen kysymykseen: onko varhaiskristillisissä teksteissä suoria tai epäsuoria viittauksia sielun jälleensyntymisoppiin.

Raamattu ei nimenomaisesti tunnusta jälleensyntymistä. On kuitenkin olemassa monia muinaisia juutalaiskristillisiä kirjoituksia, joiden tietoja ei mainita Raamatussa. Esimerkiksi oppi, jonka mukaan riittämättömän puhtaat sielut voivat mennä "keskimmäiseen paikkaan", jota kutsutaan kiirastuleksi, sovittaakseen syntinsä ja päästäkseen lähemmäksi taivasta. Kiirastulen olemassaolon tunnustavat kaikki katolilaiset ja monet anglikaanit, mutta siitä ei ole suoraa mainintaa Raamatussa. Raamatussa ei myöskään puhuta mitään helvetin edeltäjästä, "limbosta".

Pyhä kolminaisuus on klassinen esimerkki laajalle levinneestä kristillisestä dogmasta, jolle ei ole käytännössä mitään raamatullista vahvistusta. Geddes McGregor, kristillinen teologi ja Etelä-Carolinan yliopiston filosofian emeritusprofessori, toteaa seuraavaa:

"Missään muualla paitsi Johanneksen ensimmäisessä kirjeessä (1. Joh. 5:7) - joka on epäilemättä hyvin myöhäinen lisäys - emme löydä suoraa vahvistusta Pyhän Kolminaisuuden opille sellaisena kuin kirkko on sen Raamatussa muotoillut. Suoran todistusaineiston puuttuminen ei kuitenkaan tarkoita, että kolminaisuusopin postulaatti olisi evankelisten opetukselle vieras. Päinvastoin, kolminaisuusoppia pidettiin ja pidetään ortodoksisessa kirkossa edelleen ainoana oikeana oppina Uudessa testamentissa esitetystä suuresta jumalallisesta totuudesta. Mikään ei estä meitä olettamasta, että sama pätee myös jälleensyntymisoppiin... Raamatusta, kirkkoisien kirjoituksista ja myöhemmästä kristillisestä kirjallisuudesta löytyy lukuisia todistuksia tämän opin tueksi.”

Vierailija
774/880 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mainitaan nykyajan kirjoittajia, jotka tunnustavat reinkarnaation kristillisessä perinteessä, voidaan mainita sellaiset henkilöt kuin John J. Hearney, teologian professori Fordhamin yliopistossa, William L. De Arteaga, kristitty pappi, John X. Hick, Danforthin filosofian ja uskonnonhistorian professori; Geddes McGregor, anglikaaninen pappi ja Etelä-Carolinan yliopiston filosofian emeritusprofessori; ja Quincy Howe Jr, Scripps Collegen antiikin filologian apulaisprofessori, joka on valmistunut Harvardin, Columbian ja Princetonin yliopistoista.

Vierailija
775/880 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillinen kirkko oli pitkään kieltänyt antiikin kulttuurin, koska se piti kreikkalaisten filosofiaa uhkana maailmankuvalleen. Piilottamalla kreikkalaisten tekstit luostareihin kirkko ei kuitenkaan voinut pitää niitä salassa munkeilta, jotka kopioivat ja säilyttivät käsikirjoituksia. Näin antiikin ajatus vaikutti kristilliseen maailmankuvaan, sillä jokainen maailmankatsomus tarvitsee vankan perustan.

Vierailija
776/880 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suuret maailmanuskonnot sisältävät tavalla tai toisella opin sielunvaelluksesta.

Vierailija
777/880 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suuret maailmanuskonnot sisältävät tavalla tai toisella opin sielunvaelluksesta.

Poliittinen ympäristö, pyhien kirjoitusten alkuperäisteksteihin tehdyt muutokset ja joissakin tapauksissa turha klaaniylpeys ovat kuitenkin laskeneet tämän opin arkaaisen mystisen uskomuksen tasolle.

Vierailija
778/880 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mainitaan nykyajan kirjoittajia, jotka tunnustavat reinkarnaation kristillisessä perinteessä, voidaan mainita sellaiset henkilöt kuin John J. Hearney, teologian professori Fordhamin yliopistossa, William L. De Arteaga, kristitty pappi, John X. Hick, Danforthin filosofian ja uskonnonhistorian professori; Geddes McGregor, anglikaaninen pappi ja Etelä-Carolinan yliopiston filosofian emeritusprofessori; ja Quincy Howe Jr, Scripps Collegen antiikin filologian apulaisprofessori, joka on valmistunut Harvardin, Columbian ja Princetonin yliopistoista.

Siis, tätä aihetta  ovat tutkineet täysin pätevät ihmiset, joten ei ole mitään syytä valittaa siitä, että sitä kirjoittivat tietämättömät.

Vierailija
779/880 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, tätä aihetta  ovat tutkineet täysin pätevät ihmiset, joten ei ole mitään syytä valittaa siitä, että sitä kirjoittivat tietämättömät.

Juuri niin.

Vierailija
780/880 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus 11 v luokkaretkellä minulle täysin vieraassa kaupungissa, jissa en ollut koskaan käynyt.

Jostain syystä tunsin sen kaupungin ihan hyvin ja pystyin neuvomaan esim reitin moneen paikkaan. En ollut karttojakaan katsellut.

Tiesin myös, minkälaisia monet paikat olivat🤯

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän