Yle: Naiset, jotka vihaavat feministejä
Voiko nuori nainen vastustaa feminismiä? Voi, mutta se on vaikeaa. KulttuuriCocktail tapasi kaksi kolmekymppistä naista, jotka ovat kyllästyneet feministien puheisiin. Mistä penseys johtuu? Mitä ongelmia feminismin kritisoimisesta seuraa jokapäiväisessä elämässä?
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/04/07/naiset-jotka-vihaavat-feministe…
Kommentit (272)
JOKO KESKUSTELIAT VARSINKIN HEL-NYC YMMÄRSI KOMMUNISMIN TÄRKEYDEN??? VOITAISIINKO MENNÄ LAULAMAAN KANSAIN VÄLISTÄ???
Vierailija kirjoitti:
JOKO KESKUSTELIAT VARSINKIN HEL-NYC YMMÄRSI KOMMUNISMIN TÄRKEYDEN??? VOITAISIINKO MENNÄ LAULAMAAN KANSAIN VÄLISTÄ???
En vielä. Voitko huutaa vielä vähän lujempaa, jos sitten menisi perille?
Feminismi ei ole enää aikoihin tarkoittanut tasa-arvoisen aseman saavuttamista naisten ja miesten keskuudessa, vaan naisten valitusta elämän epäreiluuksista, naiseuden hyväksikäyttämistä oman edun ajamiseen ja miehille kostamista. Minä inhoan feminismiä sellaisenaan kuin se nykyään länsimaissa ilmenee. Ajan tasa-arvoa niin naisille kuin miehille.
T: korkeakoulutettu 23v nainen
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI ET?? KAI SINÄKIN NYT SENTÄÄN REILUJA TYÖ EHTOJA KANNATAT JA MUUTENKIN DUUNARIN INHIMILLISTÄ KOHTELUA??
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI ET?? KAI SINÄKIN NYT SENTÄÄN REILUJA TYÖ EHTOJA KANNATAT JA MUUTENKIN DUUNARIN INHIMILLISTÄ KOHTELUA??
Jumalauta, lopeta se HUUTAMINEN! Ja yritä edes kirjoittaa yhdyssanat oikein, hirveän raskasta yrittää lukea noita sun kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin olevani feministi, mutta nämä islamia palvovat keppihevosfeminismit ovat saaneet minut eroamaan aatteesta.
Mitä tämä "palvominen" mielestäsi tarkoittaa käytännössä mielestäsi tässä yhteydessä?
Palvonko islamia, jos en vaadi esim. "etnistä puhdistusta"? Naisen asema on huono islamin uskossa ja kulttuurissa. Pyrinkin omalta osaltani parantamaan asiaa mm. tekemälläni vapaaehtoistyöllä ja järjestötoiminnalla. Mitä Sinun mielestäsi minun pitäisi tehdä? Sylkeä muslimien päälle?
Feministi
Selkeäsanainen Taharrush Gamaen tuomitseminen olisi esim. hyvä alku. Lisäksi vaatimus seksuaalirikoksiin syyllistyneiden turvapaikanhakijoiden karkoitusten vaatiminen.
Lisäksi maahanmuuttajanaisten pariin voisivat juurikin feministit jalkautua kertomaan heille heidän oikeuksistaan.
Ei minulla ole mitään vaikeuksia tuomita tätä gamaeta, päinvastoin. Sehän on äärimmäisen sovinistista väkivaltaa.
Minähän juuri olenkin jalkautunut maahanmuuttajanaisten pariin.
Kerrotko lisää islamin palvonnastani?
Feministi
Taidat olla siis enemmän noita wanhan liiton feministejä, joille toiseuden palvonta ja viha länsimäisia miehiä kohtaan ei ole se päätavoite?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata miesvihaa ja vihapuhetta siksi en kannata feminismiä.
Minä taas kannattaisin pakollista koulutusta peruskoulun jälkeen. Ihan näköjään lisää historiantunteja ja ylipäänsä yleissivistystä. Monella tuntuu olevan se virheellinen käsitys, että feminismi=miesvihaa. Aivopesu on näköjään toiminut. Mutta mitä voi olettaa, kun nuoret naiset ylpeilevät sillä, että he eivät tarvitse tasa-arvoa, vaan tyytyvät osaansa ja toiset taputtavat kuorossa?
Jotenkin pettynyt fiilis; olin kuvitellut että kansa jolla on niin korkea lukutaitoprosentti, osaisi sitä lukutaitoaan käyttää ja kartuttaisi sillä omaa tietovarastoaan.
Tässä on juurikin sitä äärivasemmistolaista ajattelua. Eli pakollista "rehabilitaatiota" väärin ajatteleville.
Ei, ei äärivasemmistolaista, vaan loogista.
Feminismi = sukupuolisen tasa-arvon kannattaja.
Jos joku siis huutelee, että hän ei tarvitse sukupuolista tasa-arvoa, vaan hän tyytyy siihen, miten häntä kohdellaan, ei hän perää oikeuksiaan, niin pidätkö sitä ihan viisaana?
Humen giljotiinin mukaan nykytilanteesta ei voi päätellä sitä, miten asioiden pitäisi olla. On vasemmistolaista pakottaa feminismiä kaikille siksi, koska feminismin puuttuminen on "tyytymistä" ja "oikeuksien peräämättömyyttä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta, lopeta se HUUTAMINEN! Ja yritä edes kirjoittaa yhdyssanat oikein, hirveän raskasta yrittää lukea noita sun kommentteja.
LOPETAN HUUTAMISEN VASTA KUN PUNA LIPPU LIEHUU EDUS KUNTA TALON SALOSSA JA PROLETARIAATIN DIKTATUURIN PANSSAROITU KÄSI VARSI PISTÄÄ ASIAT JÄRJESTYKSEEN KOSKA OLEN VITTUUNTUNUT DUUNARI. KUN KIRJOITTAA KAIKKI VARMUUDEN VUOKSI ERIKSEEN NIIN EI AINAKAAN MENE VÄÄRÄT SANAT YHTEEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin olevani feministi, mutta nämä islamia palvovat keppihevosfeminismit ovat saaneet minut eroamaan aatteesta.
Mitä tämä "palvominen" mielestäsi tarkoittaa käytännössä mielestäsi tässä yhteydessä?
Palvonko islamia, jos en vaadi esim. "etnistä puhdistusta"? Naisen asema on huono islamin uskossa ja kulttuurissa. Pyrinkin omalta osaltani parantamaan asiaa mm. tekemälläni vapaaehtoistyöllä ja järjestötoiminnalla. Mitä Sinun mielestäsi minun pitäisi tehdä? Sylkeä muslimien päälle?
Feministi
Selkeäsanainen Taharrush Gamaen tuomitseminen olisi esim. hyvä alku. Lisäksi vaatimus seksuaalirikoksiin syyllistyneiden turvapaikanhakijoiden karkoitusten vaatiminen.
Lisäksi maahanmuuttajanaisten pariin voisivat juurikin feministit jalkautua kertomaan heille heidän oikeuksistaan.
Ei minulla ole mitään vaikeuksia tuomita tätä gamaeta, päinvastoin. Sehän on äärimmäisen sovinistista väkivaltaa.
Minähän juuri olenkin jalkautunut maahanmuuttajanaisten pariin.
Kerrotko lisää islamin palvonnastani?
Feministi
Taidat olla siis enemmän noita wanhan liiton feministejä, joille toiseuden palvonta ja viha länsimäisia miehiä kohtaan ei ole se päätavoite?
Koen kyllä olevani ihan tavallinen rivifeministi.
helnykki kirjoitti:
Suomesta puhuinkin. Luuletko, että se äänioikeus tuli ihan itsekseen, ilman feminismiä? Kenen sen luulet hankkineen?
Se oli muinaisen rooman aikaan, meinaatko että se oikeus uhkaa loppua jos ei hoe feminismiä joka väliin?
helnyx kirjoitti:
Palkka on edelleen epätasa-arvoinen asia, työpaikat edelleen palkkaavat ennemmin miehiä kuin naisia taloudellisten syiden vuoksi,
Sanoisin, että naisella on paremmat mahdollisuudet työllistyä kun miehellä. Miesten työttömyysaste tällä hetkellä 10,4% ja naisten 8,4%. Moni firma myös mielummin palkkaa naisen, koska sillä saa imagopisteitä. Eri palkan maksaminen sukupuolen perusteella on laitonta. Jos naisia saisi jostain syystä halvemmalla, varmasti niitä palkattaisiin entistäkin enemmän.
nylhek kirjoitti:
naisia syyllistetään raiskauksista, pukeutumisesta
Koska se on perusteltua. Raiskaaminen on yhtä laitonta kuin ryöstö. Rikolliset rikkoo lakia, se on niiden juttu. Jos poliisi voisi raiskaajille sanoa, että älkääpä viittikö tommosta, siten että se johonkin vaikuttaisi, niin varmasti sanoisivat. Todellisuus on kuitenkin se, että sitä tapahtuu ja tulee tapahtumaan, omaan riskiin joutua uhriksi on mahdollista vaikuttaa.
Pukeutumisesta en tiedä mitään. Muslimit käyttää burkhaa.
heltsu kirjoitti:
ja naiset kantavat sosiaalisen vastuun lapsista
Koska huoltajuutta ei koskaan myönnetä miehelle
hella_ja_nyrcci kirjoitti:
naisia pidetään yleisesti esim. huonompina kuskeina kuin miehiä
Naisilla on jopa puolet alhaisemmat autovakuutusmaksut eli ilmeisesti ei pidetä. Miesten keskimäärin parempi syvyysnäkö ja tilanhahmotuskyky antaa jonkinlaisen edun autoiluun, mutta toisaalta testosteronit ja muu pönttöys sekä turhat luulot omista kyvyistä taas sitten nollaa senkin ilon. Tässä kuitenkin jotain tilastoa asiasta: https://www.shiftins.com/wp-content/uploads/2016/01/women-drivers.jpg
Osan voi tietysti selittää sillä, että naisia jännittää enemmän koska heitä epäillään enemmän.
helmut kirjoitti:
naisilla ja miehillä ei todellakaan ole tasa-arvoisia mahdollisuuksia päästä pörssiyhtiön johtajaksi.
Mikään ei sitä varsinaisesti estäkään. Veikkaan että osittain sukupolvikysymys. Naisten osuus on kuitenkin jo 30% pörssiyhtiöiden hallituksissa. Toimitusjohtajia vasta kaksi.
"Suomessa henkilöstöjohtajista 81 prosenttia on naisia. Toimitusjohtajista puolestaan 99 prosenttia on miehiä.
"Toimitusjohtajat ja hallituksen jäsenet tulevat enimmäkseen tuosta ikäluokasta, joten naisten vähäinen määrä sen ikäluokan liiketoimintajohtajista pitkälti selittää sen, miksi naisia on miehiä vähemmän hallituksissa eikä heitä nouse toimitusjohtajiksi", sanoo lakimies Antti Turunen Keskuskauppakamarista.
TURUSEN MUKAAN tilanne on kuitenkin muuttumassa. Kun 51–60-vuotiaista johtoryhmien naisista 83 prosenttia johtaa tukitoimintoja, alle 50-vuotiaista naisista tuo osuus on pudonnut vajaaseen kahteen kolmasosaan. Tämän vuoden naisten johtoryhmänimityksistä jo 38 prosenttia on mennyt liiketoimintajohtoon.
"Nuoremman sukupolven naiset ovat ottamassa liiketoimintavastuuta aiempaa enemmän. Viimeisen kolmen vuoden aikana naisten määrä liiketoimintajohdossa on kaksinkertaistunut. Jos kehitys jatkuu ja voimistuu, voidaan jatkossa odottaa enemmän naisia hallituksiin ja toimitusjohtajiksi", Turunen sanoo." (hs.fi)
Minusta haastateltujen naisten pitäisi mennä armeijaan eikä piilotella perinteisten roolimallien ja vanhan feminismin takana.
Vierailija kirjoitti:
Minusta haastateltujen naisten pitäisi mennä armeijaan eikä piilotella perinteisten roolimallien ja vanhan feminismin takana.
HAASTATELTUJEN NAISTEN TULISI LIITTYÄ SUOMEN KOMMUNISTISEEN PUOLUEESEEN.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi ei ole enää aikoihin tarkoittanut tasa-arvoisen aseman saavuttamista naisten ja miesten keskuudessa, vaan naisten valitusta elämän epäreiluuksista, naiseuden hyväksikäyttämistä oman edun ajamiseen ja miehille kostamista. Minä inhoan feminismiä sellaisenaan kuin se nykyään länsimaissa ilmenee. Ajan tasa-arvoa niin naisille kuin miehille.
T: korkeakoulutettu 23v nainen
Mitä ihmettä minä juuri luin?
Millä lailla tasa-arvon hakeminen on mielestäsi naisten valitusta elämän epäreiluuksista, naiseuden hyväksikäyttämistä tai miehille kostamista? Minä myös ajan tasa-arvoa sukupuolten välille, ja olen juurikin siksi feministi.
En ole milloinkaan kuullut naisten valittavan elämän epäreiluuksista, ellet tarkoita lasikattoa, miesten palkkaamista naisten ohitse työnotossa, naisten väheksymistä, naisten syyllistämistä ja sosiaalista painetta naisen elämässä.
Miehilläkin on omat ongelmansa länsimaissa, kuten oletus illallisen tarjoamisesta, armeija, huonommat mahdollisuudet lapsen huoltajuuteen oikeudessa. Sama kolikko, samat ratkaisut - feminismi. Jos naiset ja miehet saataisiin vihdoin tasa-arvoisiksi, olisivat he tasa-arvoisia. Nykytilanne sitä ei ole.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: korkeakoulutettu 23v nainenMitä ihmettä minä juuri luin?
Millä lailla tasa-arvon hakeminen on mielestäsi naisten valitusta elämän epäreiluuksista, naiseuden hyväksikäyttämistä tai miehille kostamista? Minä myös ajan tasa-arvoa sukupuolten välille, ja olen juurikin siksi feministi.
En ole milloinkaan kuullut naisten valittavan elämän epäreiluuksista, ellet tarkoita lasikattoa, miesten palkkaamista naisten ohitse työnotossa, naisten väheksymistä, naisten syyllistämistä ja sosiaalista painetta naisen elämässä.
Miehilläkin on omat ongelmansa länsimaissa, kuten oletus illallisen tarjoamisesta, armeija, huonommat mahdollisuudet lapsen huoltajuuteen oikeudessa. Sama kolikko, samat ratkaisut - feminismi. Jos naiset ja miehet saataisiin vihdoin tasa-arvoisiksi, olisivat he tasa-arvoisia. Nykytilanne sitä ei ole.
Olet ilmeisesti aika pihalla siitä mitä nämä ns. "kolmannen (tai neljännen) aallon" feministit nykyään touhuilee? Sulla on joku idealistinen kuva jostain eloveenatytöstä Minna Canthin ajoilta joka taisteli naisille ne nykypäivän hienoudet.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että utopistinen projektisi ei koskaan pääty.
Yleensä feminismiä vastustavat naiset ei oikeasti edes tiedä mitä feminismi on. En ymmärrä sitäkään miksi feminismeja haukutaan, koska he eivät puolusta miehiä. (Tosin puolustaa. Tunnen monia ja puolustan itsekin miestenkin oikeuksia). Montako miestä olette vaatineet pitämään huolta naisten oikeuksista? Miksi naisten pitäisi tuntea huonoa omatuntoa siitä, että haluavat asemansa olevan yhtä hyvä kuin miehillä? Sekin on totta, että monissa maissa naisten asia on huonompi, mutta myös Suomessa on tehtävää. Miksi tähän pitäisi tyytyä vain koska jossain muualla asiat on huonommin? Eikö se ole sama kuin sanoisi, että Ruotsilla on suuremmat ongelmat maahanmuuton kanssa, joten suomalaisten pitäisi lopettaa "mamutuksesta" valitus?
Antaa miinuspeukkuja sataa. Harmittaa vain miksi niin monet naiset edelleen sulkevat silmänsä yhteiskunnan epäkohdista.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti aika pihalla siitä mitä nämä ns. "kolmannen (tai neljännen) aallon" feministit nykyään touhuilee? Sulla on joku idealistinen kuva jostain eloveenatytöstä Minna Canthin ajoilta joka taisteli naisille ne nykypäivän hienoudet.
Valista meitä, oi guru.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että utopistinen projektisi ei koskaan pääty.
Minustakin tuntuu siltä.
Ja neljännen aallon feministeihin liittyen, meitä on muitakin feministejä ja uskoisin, että suurin osa meistä on juurikin niitä minnacanthmaisia tasa-arvon ajajia. Niitä, joihin nimitys feministikin pohjaa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministithän vastustaa tasavertaista vanhemmuutta. Ainakin amerikoissa naisten unioni on ihan virallisesti sitä vastaan. Täällä Suomessakin tästä asiasta pidettiin Ylen keskustelutuokio kerran, joku "ero-ilta" tai semmonen. Ja siinä arvoisat feministit eivät edes ymmärtäneet miksi tämä on puheenaihe. Suurin osa oli vakaasti sitä mieltä että lapsen pitää jäädä äidille eron jälkeen.
Asema, arvo ja oikeus ovat aina herättäneet konservatiiveissa epäilyksiä. Siinä ei ole mitään dramaattista.