Mies päästi minulle tuntemattoman kaverinsa kotiini.
Ihan hullu juttu mutta yritän selvittää..
Ennen en ole eroa harkinnut, mutta nyt näyttää jo todennäköiseltä.
Mies oli ollut kaverilaumansa kanssa viihteellä keskustassa. Itse asun ihan ydinkeskustassa, mies kauempana. Olemme seurustelleet 2,5 vuotta ja luonnollisesti nukumme toistemme luona hyvin usein.
Miehellä on tietty mun avain ja lupa mennä asuntooni vapaasti nukkumaan jos on just vaikka baarissa eikä jaksa/kerkeä yöliikenteeseen jolla pääsisi kotiin.
Olin vanhempieni luona viime viikonlopun ja tarkoitus oli olla koko tämä viikko. Eilen mieheni kaveri laittoi iloisen fb-viestin missä kiitti kun sai "punkata" mun luona ja miten avain on nyt taas miehellä, et no worries.
... Niin. Mies ei siis ensinnäkään soittanut ja pyytänyt lupaa eikä vaivautunut edes kertomaan koko asiasta.
Tällä mulle lähes täysin tuntemattomalla (muistan etäisesti illanvietosta) on ollut mun avain kolme päivää.
Olin tässä vaiheessa jo täysin raivoissani. Miestä en saanu kiinni koko junamatkan aikana.
Oli tosi kiva tulla kotiin, missä oli paskaset lakanat ja petaamaton sänky, ruoat syöty jääkaapista ja vessassa vieläkin oksennuksen haju.
Kaikkein pahimmalta musta tuntuu, että tää täysin tuntematon jannu on ollut mun kaikkein henk. koht alueella, paikassa joka oikeasti näyttääkin siltä, etten odota kenenkään (paitsi poikaystäväni johon luulin luottavani täysin) käyvän.
Mulla oli koulupaperit levällään, rahaa pöydällä, pikkareita ja alkkareita kuivumassa, oli aika paskasta jne.
Kaikkein pahimmalta tuntui se, että mun vibraattori oli jäänyt yöpöydälle (oli muuten eri asennossa mihin jätin sen).
Itkettää, et tää vitun joku random äijä on nähny mun kaikkein intiimimpiä tavaroita.
Mä sit laitoin sinne miehen kaverille viestiä, joka tarkensi miten heitä oli ollut ihan kaksi siellä (hän ja joku nainen) ja olivat viettäneet sunnuntaitakin vielä mun luona. Oli yllättynyt siitä, että miten vihainen olin, syytti miestäni miten tämä oli antanut ymmärtää asian olevan 100% ok vielä sunnuntainkin suhteen ja oli kuulemma kehottanut syömään kaapistakin.
Mulla on ihan sairaan häväisty ja vihainen olo. En voi uskoa, että mies näkee täysin oksi antaa panokämpäksi mun asunnon. Mua ei todellakaan kiinnosta jakaa muk kotia (läppäri esim oli siellä, olivat kuunnelleet musiikkia. Läppärillä on kaikki mun henkilökohtainen asia, olin mm.googlannut hiivatulehduksesta, mun kaikki kuvat) ja kaikkea siihen liittyvää. Nyt tää äijä tietää et mulla on sukkia ja likasia vaatteita lattialla, käytän irtoripsiä (vessassa oli esillä) ja hiuslisäkkeitä (mulla lähti lääkityksen takia järkyttävän paljon tukkaa yhessä vaiheessa), että syön masennuslääkettä.. Jos viitsi avata kaapit niin siellä on liukuvoidetta, roacuttania, kaikkea kivaa.
Pahinta on se, että mies suuttui minulle kun sain vihdoin kiinni. Myönnän huutaneeni siinä vaiheessa täysiä, koska olin niin raivoissani. Suuttui mulle, koska ei nähnyt asian voivan olla ongelma, kaveria pitää auttaa "se asuu niin kaukana ja oli hirveessä kännissä ja ei oo saanu naista blaa blaa".. Ei suostunut pyytämään anteeksi, haukkui mun reaktion ja olin nipo ja mitä väliä ja miks haen draamaa.
Ihan hirvee olo. :( Mulla on niik vaikee olla. Esim. mun pikkarilaatikko oli vähän auki. Mulla on mielessä miljoona asiaa mitä on voinut tehä. Ihan vaikka laittaa kuvan tosta mun vibraattorista johonkin whatsappiin tms. Kamalinta on se, että oli eri asennossa mihin jätin.
Sitä on voitu vaikka käyttää. Tää tyyppi on voinu vaikka teettä mun avaimen jos haluaa.
Ihan hirveä olo.
Kommentit (315)
Känniörvelöiden jutut ei nappaa. Mee pois, jooko?
vittu mitä kommentteja... miten edes voitte puolustella miestä tässä tilanteessa?!?! täysi sika
Vierailija kirjoitti:
Oliko asunnossa tai läppärissä salasanoja, verkkopankkitunnareita, luottokorttien tietoja tai sosturvatunnusta joita vieras olisi voinut saada käsiinsä? Kannattaa vaihtaa kaikki mahd. tunnukset ja salasanat, soturvatunnusta ei voi ikäväkyllä vaihtaa, joten se on ihan herran haltuun käytetäänkö sitä väärin.
Lukot vaihtoon kanssa, asutko kerrostaloyhtiössä? Sinun pitää ilmoittaa ulkoavaimen kopiointimahdollisuudesta asuntoyhtiölle sillä nyt kaikkien asuntojen turvallisuus on uhattuna.
Vitsi mua tärisyttää kun miettii kaikkia näitä vaihtoehtoja.. :( Asunnossa oli avainlukulista, mutta ei tunnareita (muistan ne ja en halua kirjoittaa mihinkään ylös, liian riskialtista), jos vaivautuivat kaivamaan mun papereita niin on mun sosturvatunnus todella useassa paperissa, samoin mun todella henkilökohtaisia tietoja ihan lääkäristä pankkiasioihin. Mun vanhempien avaimet/mökinavainnippu olivat jumalan kiitos mun mukana, yleensä säilytän tietyssä kohdassa (heidän kämppänsä olisikin sitten jo vähän isompi jackpot kun mun opiskelijasunto), mutta näin tiivistettynä, kyllä täältä ihan kaikkea löytyy jos on viitisinyt tutkia.
Niin, jopa mun sähköpostiin ovat päässeet jos ovat halunneet (salasana ja tunnus valmiina), mutta historiassa oli pelkkää youtubea. Kuvakansioiden selailusta en voit tietää mitenkään, mutta kyllä sielläkin oli sellaisia kuvia mitä en ikinä haluaisi näyttää vieraille silmille.
Yritän vastailla kännykällä niin nopeasti ja moneen kuin voin, ja jo tuota ensimmäistä lukkojen vaihtamisen ehdottajaa haluaisin kiittää. Jostain syystä en ole edes tajunnut sitä mahdollisuutta.
Ei helvetti mikä soppa, itkettää. Ihan järjettömän noloa alkaa ilmottamaan isännöitsijälle kopiointimahdollisuudesta, mutta on pakko. Mulla on yksityinen vuokrantaja joka on aivan ihana ja tuntuu kamalalta vaivata häntäkin näin. Tuntuu hirveän typerältä kertoa tota tarinaa hänelle, koska kuullostaa selittelyltä. Mietin, että sanoisin vaan hukanneeni avaimen, mutta sekin tuntuu todella typerältä. En ole eläissäni hukannut avaimiani, ja kyllä se viestii tietynlaisesta holtittomuudesta jos ei nyt olla vaikka varastettu laukkua tms. minkä takia avaimet meni. Myöskin jos sanon isännöitsijälle kopiointimahdollisuudesta ja vuokrantajalle toista, olen valehtelija ja siitä kiinni jääminen olisi hirveän noloa ja antaisi huonon kuvan. Itse antaisin kenkää jos tuollaista tulisi ilmi.
Mä en myöskään tiedä, miten ovat möykänneet täällä. Itse olen oikeasti aika hyvä vuokralainen (vaikka typerältä kuullostaa sanoa) koska haluan tulevaisuudessakin hyvät suositukset ja on mukava kun vuokranataja voi luottaa minuun. Valituksia ei ole tullut.
Osaako joku fiksumpi kertoa, miten tuon lukonvaihdon kanssa voi toimia? Pitääkö vuokrantajalle edes ilmoittaa? Onko minulla vapaus tehdä niin? Tai kyllä ilmottaisin kuitenkin.
Voi itku, ihan sairas koulustressi ja muutenkin vaikeaa, ja nyt tälläistä turhaa paskaa joka kaatuu minun kontolleni.
Oon aivan käsittämättömän vihainen miehelle. Ymmärrän sen, että jos joku huutaa haloosta lähtien, suuttuu itsekin. Mutta oikeasti... Tekstasin äsken lukkojen vaihdosta ja kaikesta muustakin ja toivon kyllä, että tulis edes viestillä anteeksipyyntöä ennen kuin tulee illalla tapaamaan.
Mä en kestä :(
Mieshän on saanu käyttää sitä panokämppänä tähänki asti joten luuli että kaverikin sais...
Vierailija kirjoitti:
Minusta aivan kamalaa. Et tod. ole nipo. Onneksi minulla ei ole koskaan ollut kaltaista miesystävää. Ei tulisi mieleenkään edes kysyä voiko kaveri käyttää oman ystävän kämppää panokämppänä, varsinkaan kun et ole varautunut moiseen!
Onko sun poikaystävä kavereineen jotenkin tyhmiä? Tuollaiset yhden viikonlopun panot hoidetaan hotellissa ellei asianomaisten kotona.
Nämä ovat periaatteellisia- sekä TURVALLISUUSASIOITA. Mitä jos jotain ois sattunut? Tupakasta asuntopalo? Naapureille meluhaittaa kovalla soitetusta musiikista? Sun avain hävinnyt tai kopioitu?
Kaiken tämän lisäksi olet kärsinyt haittaa: jääkaapin ruoat syöty, ei siivottu jälkiä yms. sun yksityisiin ja henk. kohtaisiin tavaroihin esim. läppäriin kajottu, yms. Identiteetinkin voi varastaa kun pääsee toisen asuntoon kaikkien henk. koht. tavaroiden keskelle asumaan viikonlopuksi.
Mitä odotettavissa seuraavaksi?
Mä en pystyis sitoutumaan ko. poikaystävään enää tai suunnittelemaan tukevaisuutta. Teillä vaikuttaa olevan erilaiset näkemykset esim. luottamus- ja turvallisuusasioista. Ajan mittaan pahenee jos ko. miehen/ pojan kanssa yhteen jäät.
Minä olen täysin sun puolella ja tukena.
Vaikka olet pelkkä anonyymi netissä, niin tuntuu oikeasti hyvältä lukea viestisi. Kiitos paljon.
Noi on just kaikkea mitä oon miettinyt. Itse en ikinä meuhkaa klo 22 jälkeen, nää tulivat vasta yöllä ilmeisesti (mies ei tietenkään muista tarkkaa aikaa, millon antoi avaimet. Ei sitäkään.). Ihan mitä tahansa olisi voinut sattua. Ja onkin voinut sattua, mistä mä tiedän mitä siellä on tehty? Ehkä meillä oli vaikka 20 ihmistä jotka huusivat aamukuuteen, mutta kukaan ei kerro mitä oikeasti kävi. Ainakaan vielä ei ole tullu valitusta mulle.
Olisivat voineet polttaa sisällä, varastaa kaiken mitä irti lähtee, ovat ihan hyvin voineet kopioida avaimen (tuntuu kivalta hei nukkua ennen kun saan vaihdettua). Ihan kaikki.
Toi lihavoitu kohta on ehkä se mitä oon miettinyt eniten. Mies ei ole mikään teini enää (tarkkaa ikää en sano, mutta alle 25 ja yli 20). Hänessä on miljoona hyvää puolta, mutta jotenkin koko päivän oon vaan miettinyt sitä mitä kaikkea tämä oikeasi kertoo hänestä.
Hänen vastuuntunnostaan, kunnioituksesta mua kohtaan. Luottamus on tärkeintä mitä suhteessa on. Mun on PAKKO saada luottaa aviomieheeni ja lasteni isään enemmän kuin kehenkään maailmassa. Mies on kyllä täydellisen tunnollinen työn, koulun ja esim. aikataulujen suhteen. Jos lupaa jotain, niin yleensä pitää sen. Esim. tiedän hänen hakevan mut vaikka juna-asemalta jos niin sanoo (btw, sanoi muuten puhelimessakin, että en oo koskaan sanonut, ettei ketään muuta saa tulla asunnolle. Se on luultavasti totta. Ehkä oon pitänyt sitä niin täydellisenä itsestäänselvyytenä, ettei ole tullut mieleen. Enkä nyt erityisesti ole rohkaissut hengaamaan mulla kun oon poissa, mutta just pitkän välimatkan takia hänen omalle asunnolleen oon sanonut, että voi tulla nukkumaan eikä tarvi esim. maksaa taksia)
Kuitenkin ei se voi mennä niin, että mun pitää kirjoittaa ohjeet joka elämäntilanteeseen. Joitakin asioita pitäisi vaan ymmärtää itse. Varsinkin jos saataisiin lapsia.
Mua niin häiritsee myös toi miehen tapa syyttää mua, jos on joku ei "selkeästi" hänen mokansa, vaan mun "vaikeutta."
Oon vaan ihan sekasin.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän on saanu käyttää sitä panokämppänä tähänki asti joten luuli että kaverikin sais...
Älä viitti :( Mulla on tarpeeksi paha mieli jo valmiiksi. Ei, en epäile pettämistä.
Rikosilmoitus miehen kaverista tai miehestä?
Vierailija kirjoitti:
Vinkiks vaan ettei avainta todellakaan kannata jättää kellekään kehen ei luota. Ystäväni sai häätövaroituksen siitä hyvästä, että täysi-ikäinen lapsensa joka ei asu luonaan, oli järjestänyt bileet kämpässä isänsä oltua muualla yötä.
Eli tää sunkin juttus olis voinut päättyä vielä pahemmin. Vastuu on aina asunnon omistajalla/vuokraajalla.
Palsta-sherlock taas liikkeellä! Eiköhän ap luottanut siis poikaystäväänsä tähän keissiin asti. Miten voi olla niin vaikeaa ajatella järkevästi?
Kaveri oli tuttu, mutta entäs tämä pano? Identiteettivarkaus on vakava juttu. pankkitunnuksien varastaminen, avainten kopiointi? Turha mussuttaa, että "ei mitään tapahtunut..." Yksinkin noista on sen verran harmillinen juttu aloittajalle, että minä olisin aivan raivona. Ja se vielä, että toinen VÄHÄTTELEE asiaa ja toisen huolta!?
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus miehen kaverista tai miehestä?
Mä kysyisin poliisilta, mitä tehdä, kun henkilötietoja on todennäköisesti nyysitty. Ja nimenomaan näin. Kun et voi tietää, sinuna epäilisin pahinta. Sulle voi koitua isoja ongelmia, jos tietojasi käytetään.
Tuskin tulevat myöntämään tätä, jos kysyt. Mielestäni tuo käytöstä sellaista, että epäilisin kaikkea mahdollista.
Tsemppiä,ap!
Sano ap isännöitsijälle ja asunnon omistajalle suoraan, että avaimiasi on lainattu luvatta ja haluat varmuuden vuoksi sarjoittaa lukot uudestaan. Nimenomaan SARJOITTAA, se on huomattavasti halvempaa kuin lukkojen vaihto, huom. Ja toki maksat sen itse, niin kenelläkään ei ole asiaan mitään sanomista. Asiasta pitää ilmoittaa sekä omistajalle että isännöitsijälle, koska he voivat tarvita uuden avaimen esim. huoltokäyntejä varten.
Ja sinuna en tosiaan tapaisi koko miestä enää. Hyvällä tuurilla voit saada sarjoituskäynnin jo täksi päivää, kun nyt heti otat puhelimen käteen :).
Millainen se sun avain on? Tämä teksti kopioitu sivulta http://www.lukkokeskus.fi/fi/usein-kysyttya#node-32
"Vieläkö on avaimia joita ei voi kopioida ilman lupaa ?
Kopiosuojattuja avaimia löytyy ja tänä päivänä oikea valinta on Abloy:n Sento avain; mustalla muovipäällä varustettu avain, joita toimitetaan Abloy -valtuutettujen lukkoliikkeiden kautta, Abloy:n tehtaalta, vain tarvittavia dokumenttejä vastaan.
Bodalta on myös tullut uusi Bodaguard varmuuslukko, jossa on samanlainen avainturvataso. Toisin sanoen avaimia ei valmisteta muualla, kuin Bodan tehtaalla, ja niiden tilaus hoidetaan Abloy -valtuutettujen lukkoliikkeiden kautta avainkorttia vastaan."
Eli jos avaintasi ei saa kopioida ilman vuokranantajan lupaa niin sen kopiointia ei yksinkertaisesti ole voinut tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Hänen vastuuntunnostaan, kunnioituksesta mua kohtaan. Luottamus on tärkeintä mitä suhteessa on. Mun on PAKKO saada luottaa aviomieheeni ja lasteni isään enemmän kuin kehenkään maailmassa. Mies on kyllä täydellisen tunnollinen työn, koulun ja esim. aikataulujen suhteen. Jos lupaa jotain, niin yleensä pitää sen. Esim. tiedän hänen hakevan mut vaikka juna-asemalta jos niin sanoo (btw, sanoi muuten puhelimessakin, että en oo koskaan sanonut, ettei ketään muuta saa tulla asunnolle. Se on luultavasti totta. Ehkä oon pitänyt sitä niin täydellisenä itsestäänselvyytenä, ettei ole tullut mieleen. Enkä nyt erityisesti ole rohkaissut hengaamaan mulla kun oon poissa, mutta just pitkän välimatkan takia hänen omalle asunnolleen oon sanonut, että voi tulla nukkumaan eikä tarvi esim. maksaa taksia)
Kuitenkin ei se voi mennä niin, että mun pitää kirjoittaa ohjeet joka elämäntilanteeseen. Joitakin asioita pitäisi vaan ymmärtää itse. Varsinkin jos saataisiin lapsia.
Mua niin häiritsee myös toi miehen tapa syyttää mua, jos on joku ei "selkeästi" hänen mokansa, vaan mun "vaikeutta."
Oon vaan ihan sekasin.
Ap oot aiheesta suuttunut. Voithan sä sanoa että pidät itsestään selvänä ettei miesystävä tuo lupaakysymättä muita sinun kotiisi. Mutta tuo miesystäväsi perustelu ettet ole kieltänyt tuomasta muita on vielä kaukana siitä että ANTAA avaimen toiselle moneksi vuorokaudeksi ja kannustaa syömään sun ruuat jne.
Kysy mieheltä miksi tämä ei edes kysynyt lupaa tai ilmoittanut seuraavana päivänä että avain on jollain muulla jne. Veikkaan että syynä se että ei aikonutkaan kertoa koska tiesi ettei ole hyväksyttävää. Ajattele jos vaikka vuokranantaja/naapuri olis soittanu sinulle että asunnossasi on hirveä meteli ja et olisi edes tiennyt kenellä avain on.
Toinen asia on miksi miesystäväsi ei edes käynyt siivoamassa? Pessyt lakanat jne? Vai eikö hän osaa siivota ja pyykätä? Miksi toisen panobileet maksatetaan sulla ruokinta ja työnä? Ehkä mies ymmärtää paremmin tällaiset konkreettiset asiat mitä netin sivuhistorian ym joka voi olla miehelle täysin yhdentekevää.
Ja kysy myös kuka olisi maksanut känniläisten kohelluksen jos olis tullut vesivahinkoja, tulipaloa tai muuta vastaavaa.
Tsemppiä ap. Pidä puolesi. Ja jos mies ei osaa kantaa vastuuta tekemästään ISOSTA mokasta niin pidä huoli että et joudu tällaiseen tilanteeseen enää toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen se sun avain on? Tämä teksti kopioitu sivulta http://www.lukkokeskus.fi/fi/usein-kysyttya#node-32
"Vieläkö on avaimia joita ei voi kopioida ilman lupaa ?
Kopiosuojattuja avaimia löytyy ja tänä päivänä oikea valinta on Abloy:n Sento avain; mustalla muovipäällä varustettu avain, joita toimitetaan Abloy -valtuutettujen lukkoliikkeiden kautta, Abloy:n tehtaalta, vain tarvittavia dokumenttejä vastaan.
Bodalta on myös tullut uusi Bodaguard varmuuslukko, jossa on samanlainen avainturvataso. Toisin sanoen avaimia ei valmisteta muualla, kuin Bodan tehtaalla, ja niiden tilaus hoidetaan Abloy -valtuutettujen lukkoliikkeiden kautta avainkorttia vastaan."
Eli jos avaintasi ei saa kopioida ilman vuokranantajan lupaa niin sen kopiointia ei yksinkertaisesti ole voinut tapahtua.
Lisään vielä, että näiden kanssa ollaan oikeasti tarkkoja suomessa. Yritin kerran mennä kopioimaan Abloyn mustapäistä avainta, koska vuokranantajani oli niin nihkeä ettei antanut kuin yhden avaimen minulle. Kysyttiin heti onko vuokranantajan hyväksymissopimus tms mukana.
Jos taas avain ei ole ns turva-avain niin se kopioidaan heti ilman mitään kyselyjä. Ainakin abloyn ne pronssinväriset on vapaata riistaa mutta sellaisiahan ei missään talossa enää käytetä kuin korkeintaan jossain kellaritiloissa.
Tuskin tuollainen känninen pukki muistaa edes omaa orkkuaan. Lukko vain vaihtoon (eikä avaimia muille), ja poikaystävän suhteen teet päätöksesi itse, en puutu.
Vierailija kirjoitti:
sanoi muuten puhelimessakin, että en oo koskaan sanonut, ettei ketään muuta saa tulla asunnolle. Se on luultavasti totta. Ehkä oon pitänyt sitä niin täydellisenä itsestäänselvyytenä, ettei ole tullut mieleen.
Pöh, tuo nyt on selvä manipulointiyritys jossa syytä yritetään vierittää sun niskoille. Kaikille normaaleille ihmisille on selvää, että toisen asuntoa ei lainata eteenpäin. Ihan samalla lailla kuin se että toista ei lyödä, muiden kanssa ei panna, jne. Ei tällaisia perusasioita tarvitse erikseen sopia.
Ja JOS miehellä olisi niin erilainen käsitys yksityisyydestä että se oikeasti hänen mielestään olisi asia joka pitäisi erikseen kieltää, niin SILTI hänen pitäisi olla pahoillaan siitä että on loukannut sinua. Jos normaali ihminen tekee vahingossa jotain mikä loukkaa toista, hän pyytää anteeksi, ei suutu takaisin ja vieritä syytä toisen niskoille.
Mihin se sun miehes oli menny sillon ku kaverinsa oli sun luona? Kotiinsa menny ihan vaan siksi, että kaveri pääsee naista saamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko asunnossa tai läppärissä salasanoja, verkkopankkitunnareita, luottokorttien tietoja tai sosturvatunnusta joita vieras olisi voinut saada käsiinsä? Kannattaa vaihtaa kaikki mahd. tunnukset ja salasanat, soturvatunnusta ei voi ikäväkyllä vaihtaa, joten se on ihan herran haltuun käytetäänkö sitä väärin.
Lukot vaihtoon kanssa, asutko kerrostaloyhtiössä? Sinun pitää ilmoittaa ulkoavaimen kopiointimahdollisuudesta asuntoyhtiölle sillä nyt kaikkien asuntojen turvallisuus on uhattuna.
Vitsi mua tärisyttää kun miettii kaikkia näitä vaihtoehtoja.. :( Asunnossa oli avainlukulista, mutta ei tunnareita (muistan ne ja en halua kirjoittaa mihinkään ylös, liian riskialtista), jos vaivautuivat kaivamaan mun papereita niin on mun sosturvatunnus todella useassa paperissa, samoin mun todella henkilökohtaisia tietoja ihan lääkäristä pankkiasioihin. Mun vanhempien avaimet/mökinavainnippu olivat jumalan kiitos mun mukana, yleensä säilytän tietyssä kohdassa (heidän kämppänsä olisikin sitten jo vähän isompi jackpot kun mun opiskelijasunto), mutta näin tiivistettynä, kyllä täältä ihan kaikkea löytyy jos on viitisinyt tutkia.
Niin, jopa mun sähköpostiin ovat päässeet jos ovat halunneet (salasana ja tunnus valmiina), mutta historiassa oli pelkkää youtubea. Kuvakansioiden selailusta en voit tietää mitenkään, mutta kyllä sielläkin oli sellaisia kuvia mitä en ikinä haluaisi näyttää vieraille silmille.
Yritän vastailla kännykällä niin nopeasti ja moneen kuin voin, ja jo tuota ensimmäistä lukkojen vaihtamisen ehdottajaa haluaisin kiittää. Jostain syystä en ole edes tajunnut sitä mahdollisuutta.
Ei helvetti mikä soppa, itkettää. Ihan järjettömän noloa alkaa ilmottamaan isännöitsijälle kopiointimahdollisuudesta, mutta on pakko. Mulla on yksityinen vuokrantaja joka on aivan ihana ja tuntuu kamalalta vaivata häntäkin näin. Tuntuu hirveän typerältä kertoa tota tarinaa hänelle, koska kuullostaa selittelyltä. Mietin, että sanoisin vaan hukanneeni avaimen, mutta sekin tuntuu todella typerältä. En ole eläissäni hukannut avaimiani, ja kyllä se viestii tietynlaisesta holtittomuudesta jos ei nyt olla vaikka varastettu laukkua tms. minkä takia avaimet meni. Myöskin jos sanon isännöitsijälle kopiointimahdollisuudesta ja vuokrantajalle toista, olen valehtelija ja siitä kiinni jääminen olisi hirveän noloa ja antaisi huonon kuvan. Itse antaisin kenkää jos tuollaista tulisi ilmi.Mä en myöskään tiedä, miten ovat möykänneet täällä. Itse olen oikeasti aika hyvä vuokralainen (vaikka typerältä kuullostaa sanoa) koska haluan tulevaisuudessakin hyvät suositukset ja on mukava kun vuokranataja voi luottaa minuun. Valituksia ei ole tullut.
Osaako joku fiksumpi kertoa, miten tuon lukonvaihdon kanssa voi toimia? Pitääkö vuokrantajalle edes ilmoittaa? Onko minulla vapaus tehdä niin? Tai kyllä ilmottaisin kuitenkin.
Voi itku, ihan sairas koulustressi ja muutenkin vaikeaa, ja nyt tälläistä turhaa paskaa joka kaatuu minun kontolleni.
Oon aivan käsittämättömän vihainen miehelle. Ymmärrän sen, että jos joku huutaa haloosta lähtien, suuttuu itsekin. Mutta oikeasti... Tekstasin äsken lukkojen vaihdosta ja kaikesta muustakin ja toivon kyllä, että tulis edes viestillä anteeksipyyntöä ennen kuin tulee illalla tapaamaan.
Mä en kestä :(
Ei varmaankaan ole tarpeen nyt kuvitella kaikkia mahdollisia salaliittoja tähän.
Miehen kaveri on käynyt kämpässä kännipanolla ja ovat syöneet jääkaapista jotain, kun miestollosi oli siihenkin antanut luvan. Siinä se.
Tuskin he ovat läheteneet yösydännä avaimia kopioimaan koko talon asuntomurtoja varten taikka sen paremmin keränneet materiaalia identiteettivarkautta ja pankkitilisi tyhjentämistä varten. Kunhan kävivät vain seksihalunsa ja nälkänsä tyydyttämässä.
Ei ole siis tarvetta lukkojen vaihtoon muista suureellisemmista toimenpiteistä puhumattamakaan.
Otat vain avaimet tyypiltä pois ja mietit haluatko suhdetta enää ylipäätään jatkaa.
T
Vierailija kirjoitti:
Mihin se sun miehes oli menny sillon ku kaverinsa oli sun luona? Kotiinsa menny ihan vaan siksi, että kaveri pääsee naista saamaan?
Tätä minäkin ihmettelen. Jokin tässä nyt haisee 😞. Etkä ylireagoi, ap, olisin itsekin raivona.
Tiedätkö mitä tarkoittaa sanonta "levittää öljyä laineille"?