Mies päästi minulle tuntemattoman kaverinsa kotiini.
Ihan hullu juttu mutta yritän selvittää..
Ennen en ole eroa harkinnut, mutta nyt näyttää jo todennäköiseltä.
Mies oli ollut kaverilaumansa kanssa viihteellä keskustassa. Itse asun ihan ydinkeskustassa, mies kauempana. Olemme seurustelleet 2,5 vuotta ja luonnollisesti nukumme toistemme luona hyvin usein.
Miehellä on tietty mun avain ja lupa mennä asuntooni vapaasti nukkumaan jos on just vaikka baarissa eikä jaksa/kerkeä yöliikenteeseen jolla pääsisi kotiin.
Olin vanhempieni luona viime viikonlopun ja tarkoitus oli olla koko tämä viikko. Eilen mieheni kaveri laittoi iloisen fb-viestin missä kiitti kun sai "punkata" mun luona ja miten avain on nyt taas miehellä, et no worries.
... Niin. Mies ei siis ensinnäkään soittanut ja pyytänyt lupaa eikä vaivautunut edes kertomaan koko asiasta.
Tällä mulle lähes täysin tuntemattomalla (muistan etäisesti illanvietosta) on ollut mun avain kolme päivää.
Olin tässä vaiheessa jo täysin raivoissani. Miestä en saanu kiinni koko junamatkan aikana.
Oli tosi kiva tulla kotiin, missä oli paskaset lakanat ja petaamaton sänky, ruoat syöty jääkaapista ja vessassa vieläkin oksennuksen haju.
Kaikkein pahimmalta musta tuntuu, että tää täysin tuntematon jannu on ollut mun kaikkein henk. koht alueella, paikassa joka oikeasti näyttääkin siltä, etten odota kenenkään (paitsi poikaystäväni johon luulin luottavani täysin) käyvän.
Mulla oli koulupaperit levällään, rahaa pöydällä, pikkareita ja alkkareita kuivumassa, oli aika paskasta jne.
Kaikkein pahimmalta tuntui se, että mun vibraattori oli jäänyt yöpöydälle (oli muuten eri asennossa mihin jätin sen).
Itkettää, et tää vitun joku random äijä on nähny mun kaikkein intiimimpiä tavaroita.
Mä sit laitoin sinne miehen kaverille viestiä, joka tarkensi miten heitä oli ollut ihan kaksi siellä (hän ja joku nainen) ja olivat viettäneet sunnuntaitakin vielä mun luona. Oli yllättynyt siitä, että miten vihainen olin, syytti miestäni miten tämä oli antanut ymmärtää asian olevan 100% ok vielä sunnuntainkin suhteen ja oli kuulemma kehottanut syömään kaapistakin.
Mulla on ihan sairaan häväisty ja vihainen olo. En voi uskoa, että mies näkee täysin oksi antaa panokämpäksi mun asunnon. Mua ei todellakaan kiinnosta jakaa muk kotia (läppäri esim oli siellä, olivat kuunnelleet musiikkia. Läppärillä on kaikki mun henkilökohtainen asia, olin mm.googlannut hiivatulehduksesta, mun kaikki kuvat) ja kaikkea siihen liittyvää. Nyt tää äijä tietää et mulla on sukkia ja likasia vaatteita lattialla, käytän irtoripsiä (vessassa oli esillä) ja hiuslisäkkeitä (mulla lähti lääkityksen takia järkyttävän paljon tukkaa yhessä vaiheessa), että syön masennuslääkettä.. Jos viitsi avata kaapit niin siellä on liukuvoidetta, roacuttania, kaikkea kivaa.
Pahinta on se, että mies suuttui minulle kun sain vihdoin kiinni. Myönnän huutaneeni siinä vaiheessa täysiä, koska olin niin raivoissani. Suuttui mulle, koska ei nähnyt asian voivan olla ongelma, kaveria pitää auttaa "se asuu niin kaukana ja oli hirveessä kännissä ja ei oo saanu naista blaa blaa".. Ei suostunut pyytämään anteeksi, haukkui mun reaktion ja olin nipo ja mitä väliä ja miks haen draamaa.
Ihan hirvee olo. :( Mulla on niik vaikee olla. Esim. mun pikkarilaatikko oli vähän auki. Mulla on mielessä miljoona asiaa mitä on voinut tehä. Ihan vaikka laittaa kuvan tosta mun vibraattorista johonkin whatsappiin tms. Kamalinta on se, että oli eri asennossa mihin jätin.
Sitä on voitu vaikka käyttää. Tää tyyppi on voinu vaikka teettä mun avaimen jos haluaa.
Ihan hirveä olo.
Kommentit (315)
Ap, ihan ensimmäiseksi avain pois mieheltä. Sitten pyydät siltä rahat tulevasta lukkojen vaihdosta ja ruoista. Sinun ei kuulu niitä maksaa! Sen jälkeen kenkää.
Aivan uskomattoman törkeää käytöstä häneltä sinua kohtaan ja todella huonoa myös yövierailta - syödä nyt jonkun vieraan ihmisen jääkaappi tyhjäksi? Ja jättää ihan pokkana noin ällöttävät sotkut jälkeensä? Usko pois, olet todella tyytyväinen jälkeenpäin, kun pääset tuosta tyypistä (ja sen kavereista) eroon!
Vaikka olenkin mies niin ihan samat fiilikset tarinasta kuin suurimmalla osalla naisistakin, eli aika törkeä temppu. Jos olisi nainen tehnyt noin minun kämpän kohdallani niin todellakin olisin vihainen.
Sanoisin että sun miesystävälläsi on aika paljon hyvitettävää nyt.
Mä tiedän ton fiiliksen mikä ap:lla nyt on. Oltiin muutamakuukaus asuttu poikaystäväni kanssa yhdessä ja lähdettiin viikonlopuksi kyläilemään äitini luona. Miehen hyvä koulukaveri pyysi lupaa majottautua asuntoomme siksi aikaa, jotta ei tarvitse porukoille ryyppyillan jälkeen mennä (oltiin kaikki ala-ikäisiä ammattikoululaisia). Annettiin kaverille avain sillä ehdolla että EI tuo sinne ketään.
Sunnuntaina tultiin myöhään kotiin ja painuttiin nukkumaan. Aamulla ihmettelin, että ompa nää lakanat jotenkin rytyssä ja peitto miten sattuu pussilakanassa. Sängyn alta löyty käytetty kortsu.. Siinä vaiheessa lähti lakanat aika vauhdilla pesuun.
Olin niiiiiiin raivona tälle kaverille kun vielä varta vasten lupas että ei tuo sinne ketään! Puoleen vuoteen ei oltu missään tekemisissä. Kaiken lisäks saatiin vielä varoitus metelistä ja naapuri kävi ihan ovella kertomassa, kuinka häntä häiritsi meidän pano äänet lauantaiyönä..
Oli ensimmäinen ja viimenen kerta kun annan kenekään majottautua asuntooni ellen ole itse paikalla.
Sinuna katsoisin, että mitä tietokoneesi tiedostoja on tuolloin avattu.
Olen järkyttynyt puolestasi, aloittaja. Olisin tuosta aivan yhtä ahdistunut kuin sinäkin, yksityisyys on osittain niin haurasta että siihen voi helposti kohdistaa uhkaa. Tuollainen haavoittuvainen olotila on ihan kamalaa, kun ei tiedä, mitä se tyyppi muijineen susta nyt tietää ja puhuu ihmisille. Idioottejahan semmoiset toisten asioiden juoruajat ovat, mutta semmoinen on silti todella haavoittavaa.
Ymmärrän täysin pahan mielesi, ja toivon täydestä sydämestäni että mitään inhottavia seuraamuksia ei sinulle tule. Riittää jo se, että joudut kantamaan tätä ahdistusta.
Tsemppiä, koko sydämestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T
Vierailija kirjoitti:
Mihin se sun miehes oli menny sillon ku kaverinsa oli sun luona? Kotiinsa menny ihan vaan siksi, että kaveri pääsee naista saamaan?
Tätä minäkin ihmettelen. Jokin tässä nyt haisee 😞. Etkä ylireagoi, ap, olisin itsekin raivona.
En haluaisi pahentaa yhtään ap:n oloa, mutta olen aika varma että mies on ollut myös siellä kämpässä yötä. Ovat yhdessä panneet tätä naista. Se on syy, miksi tästä ei kerrottu sulle. Siksi mies ei myöskään koe, että olisi väärin päästää tuntemattomia sun kämppään. Koska on itse ollut mukana.
Sen perusteella mitä miehestäsi olet kertonut, voisin hyvin kuvitella että pystyisi myös pettämään. Ainakin kännissä.
Se misukka ehkä tajusi mistä on kyse ja jätti siksi sulle merkin. Joko pahoittaakseen mielesi tai varoittaakseen. Luultavasti on joku tuttunne yliopistosta tms, koska vaikuttaisi että tietää olemassaolostasi ja että seurustelet miehesi kanssa.
On sulla jutut. Eiköhän tilanne ole riittävän paha ilman perusteettomia mielikuvitusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet eivät valitettavasti ymmärrä, että jokaisella ihmisellä on yksityisalue, jonka loukkaaminen on häväistys. Miehet ovat omasta mielestään vain solidaarisia kavereitaan kohtaan tyyliin :Pitäähän miestä auttaa mäessä eli luovuttaa vaikka toisen, paikalla olemattoman ihmisen koti kaverille ja tämän hoidolle. Ei sovi minun pirtaani, ei vaikka mikä olisi.
Minä kyllä ymmärrän AP:ta täysin, vaikka mies olenkin. En missään tapauksessa antaisi minulle uskottua avainta eteenpäin ilman lupaa, en parhaimmalle ystävällenikään. Kotini on minulle(kin) pyhä paikka ja oletan, että muillekin se oma koti on pyhä. Asuntooni murtauduttiin noin kuusi vuotta sitten, ja se oli paha järkytys minulle. Sen jälkeen olen kyllä muuttanut eri asuntoon, mutta joka kerta kun palaan esimerkiksi töistä kotiin, katson ovea jo valmiiksi järkyttyneenä siitä, että se onkin auki. Jos minulle tekisi vastaavan tempun joku naisystävä, niin olisi varmasti entinen naisystävä sen jälkeen. En voisi antaa anteeksi ikinä, ja varsinkaan en voisi unohtaa koskaan tuollaista petosta.
Mistä sen tietää, vaikka se olisi asentanut jonkun minikameran sinne, että näkisi vilaukselta sua vaikka alasti tai masturboimassa tms. En luota suureen osaan miehistä pätkääkään, vasta pitkän tuntemisen jälkeen luotan.
Mullakin tuli jotenkin ensimmäisenä mieleen, että jos miehellesi oli ok että kaveri ja tuntematon tyttö tuodaan sun kotiin (ja siis ajatteli asian olevan vielä sullekin ok) niin miksi hän ei vaivautunut kertomaan asiasta. Mitä jos tämä kaveri ei olisi "kiittänyt" sua ollenkaan, niin olisiko asia selvinnyt vasta, kun löydät käytetyn kortsun ja likaiset lakanat.
Ihmetyttää kyllä tämä "pariskuntakin" voi ehkä jollain lailla ymmärtää, että muutaman promillen kännissä ei nyt niin tiedosta kenen kämpässä ollaan mutta, että vielä sunnuntaipäivä on vietetty tuntemattoman ihmisen kodissa ja syöty vielä jääkaapistakin ruokia. Aika erikoista. Vielä se, että mies on kannustanut tähän toimintaan kuulostaa vähintäänkin oudolta. Kyllä itselläkin olisi todella häpäisty olo, en kestä yhtään, jos joku tulee kysymättä lupaa "reviirille." Mutta ehkä silti yrittäisin ajatella järjellä, että tuo avainten kopiointi on ehkä ylireagointia. Siis miksi kaverilla olisi ollut tarvetta kopioida avain, jos kerran luuli, että hän on luvan kanssa viettänyt viikonloppua kotonasi ja varmasti joku toinen kertakin se onnistuisi. Toisaalta, jollet tunne kaveria niin eihän sitä tiedä minkä päähänpiston hän on saanut. Niin ehkä omaksi mielenrauhaksi se lukkojen sarjoittaminen sitten on hyvä.
Itse ottaisin varmaan hieman etäisyyttä mieheen, tai en tiedä. Kuulostaa vaan jotenkin niin törkeältä toiminnalta, ehkä juuri eniten siitä syystä, että jos kerran ajatteli toiminnan olevan ok niin miksei vaivautunut kertomaan siitä sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se sun avain on? Tämä teksti kopioitu sivulta http://www.lukkokeskus.fi/fi/usein-kysyttya#node-32
"Vieläkö on avaimia joita ei voi kopioida ilman lupaa ?
Kopiosuojattuja avaimia löytyy ja tänä päivänä oikea valinta on Abloy:n Sento avain; mustalla muovipäällä varustettu avain, joita toimitetaan Abloy -valtuutettujen lukkoliikkeiden kautta, Abloy:n tehtaalta, vain tarvittavia dokumenttejä vastaan.
Bodalta on myös tullut uusi Bodaguard varmuuslukko, jossa on samanlainen avainturvataso. Toisin sanoen avaimia ei valmisteta muualla, kuin Bodan tehtaalla, ja niiden tilaus hoidetaan Abloy -valtuutettujen lukkoliikkeiden kautta avainkorttia vastaan."
Eli jos avaintasi ei saa kopioida ilman vuokranantajan lupaa niin sen kopiointia ei yksinkertaisesti ole voinut tapahtua.
Lisään vielä, että näiden kanssa ollaan oikeasti tarkkoja suomessa. Yritin kerran mennä kopioimaan Abloyn mustapäistä avainta, koska vuokranantajani oli niin nihkeä ettei antanut kuin yhden avaimen minulle. Kysyttiin heti onko vuokranantajan hyväksymissopimus tms mukana.
Jos taas avain ei ole ns turva-avain niin se kopioidaan heti ilman mitään kyselyjä. Ainakin abloyn ne pronssinväriset on vapaata riistaa mutta sellaisiahan ei missään talossa enää käytetä kuin korkeintaan jossain kellaritiloissa.
Niistä mustapäisistä abloyn avaimista vapautui patentti toista vuotta sitten. Kyllä niitä voi nykyään kopioida.
Haloo nyt, valoja vähän. Tuo linkki menee Lukkokeskuksen sivuille, luuletko ihan tosissaan ettei yritys ole ajan tasolla näistä asioista? Mustapäisiä avaimiakin on aika monenlaisia, eli tuskin nyt ne kaikki mustapäiset avaimet ovat patenttivapaita. Ajattelu sallittua.
Ap, vaikutat sympaattiselta ihmiseltä ja ymmärrän sinua täysin. Mulle koti on kanssa pyhä, yksityinen tila, jossa ihmisen voi olla juuri se mitä on, henkilökohtaisimmillaan ja haavoittuvaisin. Jos joku tuntematon sinne tietämättäni ja ilman lupaa tulisi, se tuntuisi kyllä aivan uskomattoman pahalta. Menisin varmaan itsekin vähän paniikkiin.
Laita vaikka varmuusketju oveen, ennen kuin lukot saadaan sarjoitettua. Teit fiksusti ja hyvin, kun soitit vuokranantajallesi ja uskon että hän arvostaa suoruuttasi. Parempi että toimit näin, eikä menisi niin, että sitten myöhemmin tulisi jotain valitusta, kun viikonloppuna on mölytty.
Tsemppiä sinulle! Miehen suhteen kannattaa lukea ajatuksella kirjoitus 100. Minustakin tuntuu, että kovasti koitat myös vähän puolustella miestä tässä asiassa ja ymmärtäähän sen, kun pidempi suhde ja varmasti tunteita pelissä. Sinuna ottaisin nyt aikalisän - olet tällä hetkellä varmaan aika paniikissa, etkä ajattele selvästi. Mieti vaikka saaliseläintä , joka on fight or flight-tilassa, eihän sekään kykene koherenttiin, rauhalliseen pohdintaan. Sä tarttet nyt hengähdystauon.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vainoharhaista luulla lähtökohtaisesti ihmisiä varkaiksi ja hermostua jostain hiivatulehdusgooglauksista. Ei nyt ensimmäiseksi tarvitse ihmisistä epäillä jotain avainten kopiointeja, mikä idea siinä nyt olisi? Joitain tavallisia suomalaisiahan nämä nyt olivat? Vain rikolliset tekevät tuollaista.
Ihan ylilyöntejä tässä ketjussa.
Teko oli mieheltä toki väärin. Siitä lienemme kaikki samaa mieltä. Mutta ylireagointiakin on ilmassa.
Tämä saattaa tulla sulle yllätyksenä, mutta ihan suomalaisetkin ihmiset tekevät rikoksia ja heillä harvemmin lukee otsassa, että olen rikollinen. Tuolla on nyt ollut ap:n kämpässä mies, jota ap ei tunne ja joku satunnaispano, jota edes tuo mies ei tunne. Kyllä minua huolestuttaisi myös rikoksen mahdollisuus siinä vaiheessa, kun minun asunnossani on minulle täysin uppo-outoja tyyppejä ilman minua tai miestäni. Ja näillä ihmisillä on minun kotiavaimeni hallussaan.
Meillä on esim. täällä kotona ns. emännänavaimet, siis avainnippu, jossa on kotiavaimen lisäksi saunan, pesutuvan, kellarin ja varaston avaimet. Siitä saisi rikollinen ihan hyvin teetettyä oman kappaleen meidän kotiavainta halutessaan. Emme itse välttämättä käytä kyseisiä avaimia edes viikottain, joten en välttämättä edes tajuaisi muutamaan päivään sen olevan poissa, jollen osaisi epäillä mitään.
Ylipäänsä, vaikka nyt ilmeisesti ja toivottavasti mitään rikollista ei ole tapahtunut, niin ei sen pelkääminen perusteetonta ole. Ei kaikkia rikollisia naamasta rikolliseksi tunnista. Ihan he voivat tavallisilta suomalaisilta näyttää. Mistä edes se ap:n kaveri olisi voinut siitä baaripanostaan tietää, että millainen se on naisiaan, kun sen toisen asuntoon raahasi? Aivan, ei mistään.
Todella ajattelematon temppu mieheltä! Lukko ja tyyppi vaihtoon vain. Enkä tätä panopariskuntaakaan ymmärrä yhtään, kuka jättää käytettyjä kortsuja lojumaan? Huh, kaikenlaista porukkaa sitä onkin liikenteessä.
Ps. Jos mulle kävis samalla tavalla, mua ahdistais, että joku näkisi sivushistoriasta mun viettävän aikaa AV:lla. :D Mites muut?
Kyllä itselläkin väistämättä kävi mielessä, että jos miehellä on aiemmin on ollut sun lupa
tull (yksin) kotiisi baarin jälkeen nukkumaan. Niin onkohan jokunen kerta joku kaverikin ollut mukana. Jos kerta tämäkin tilanne oli miehen mielestä ihan ok niin tuskin mikään muukaan toiminta on ollut hänelle mitenkään mainitsemisen arvoista.
Itsellä ehkä meni tämä hieman tunteisiin, koska voisin kuvitella saman tilanteen käyneen itselleni. Itselläni on asunto keskustassa ja välillä vietän viikonloppuja vanhempieni luona ja poikaystävälläni on paljon kavereita ja käyvät suhteellisen paljon viihteellä. En luota poikaystävän kännikäyttäytymiseen, siksi en ole ikinä antanut toista avainta hänelle, niin kauhealta kuin se kuullostaakin. Mm. eräs viikonloppu poikaystäväni soitti baarin jälkeen, että he olisivat nyt kaverinsa kanssa tulossa mun luo, että hän ei oikein pysty estämään kaveriaan tulemasta. Olin siis silloin itse kotona mutta en antanut kuitenkaan silloinkaan poikaystävän kaverille lupaa tulla nukkumaan känniä mun luo. Siis poikaystävälle se olisi ollut vain ilmoitusluontoinen asia siinä vaiheessa, kun seisoivat jo oven takana. Tarkoitan vain sitä, että ehkä jollekin "ihmistyypille" tollainen käyttäytminen on normaalia, ei kunnioiteta toisen yksityisyyttä. Voisin valitettavasti hyvin kuvitella, että jos poikaystävälläni olisi avain niin hän voisi joskus baarin jälkeen käydä kaverinsa kanssa mun tietämättä nukkumassa kotonani.
Vaikka en ap:n poikaystävää tunnekaan mutta tosta välinpitämättömyydestä ja valehtelusta voisi ehkä ajatella, että näin on tapahtunut myös.
Jätä tuommoinen jätekasa. Ei mitään tajua asioista
Mulla oli eksän kanssa vähän samanlainen tilanne, ei todellakaan niin paha kuin sinulla AP.
Eksä kysyi saisiko hän käydä minun kämpälläni saunassa ennen baaria kun minä olen töissä. Totta kai sanoin miehelle että ongelmaa ei ole kunhan muistaa sammuttaa saunan kun on valmis. :D Tulin myöhemmin illalla kotiin ja mitäs siellä olikaan vastassa... Paikat keittiössä ihan hujan hajan, pitsalaatikoita ja tyhjiä kaljatölkkejä. Kaapista hävinnyt sipsipussi ja valot päällä melkein joka huoneessa. Yritin soittaa miehelle, ei vastausta. Myöhemmin sain hänet kiinni ja ei helvetti... ''Siis et sää sanonut että en sais tuoda Masaa, Penaa, Petriä ja Jormaa tänne alottelemaan!'' Hän ei MISSÄÄN vaiheessa aikaisemmin maininnut haluavansa aloitella minun kämpilläni, puhumattakaan siitä että hän toisi kavereitansa mukaan. Asia olisi ollut OK jos hän olisi kysynyt aikaisemmin ja siivonnut jälkensä. Sauna sentään oli pois päältä.
JSSAP ja vaihdata lukot.
Vierailla ihmisillä ei ole mitään asiaa kotiini eikä varsinkaan sänkyyni. En todellakaan halua toisten sylki- ja spermatahroja kotiini.
Olen pahoillani siitä, että (entinen) miehesi oli täydellinen idiootti, joka ei ymmärtänyt yhtään sitä, että kyse oli SINUN kodistasi.
Ihan mielenkiinnosta, että miten voit muistaa tai tiedostaa missä asennossa vibraattorisi on ollut?
Voi luoja, millaista käytöstä. En voi kuvitella, että edes oma kumppanini, jonka kanssa elämme avoliitossa yhteisesti vuokratussa asunnossa, antaisi asuntomme avaimen jollekulle tuntemattomalle pariskunnalle ilmoittamatta minulle. Siis ilmoittaa ja varmistaa kyllä pitää, vaikka olisi itse sitä mieltä, että asia on ok. Ja ihan supertörkeäksi temppu muuttuu, kun kyse on vain ja ainoastaan sinun asunnostasi.
Ja sivunmennen sanoen minulla ei ole tuttavapiirissä yhtään sellaista aikuista, joka jossain porukassa vetäisi yrjölärvit ja ajattelisi, että on hyvä idis mennä jonkun tuntemattoman kämpille oksentelemaan, nukkumaan ja panemaan toisen lakanoissa ja syömään jonkun toisen ruokaa. Kellekään tutuistani ei tulisi taatusti edes mieleen. Mitkään sikalärvit harvoin kuuluvat muutenkaan asiansa hoitavan aikuisen tapoihin. Pakko kysyä, että minkä ikäisiä olette.
Muuten ois menny läpi mutta toi vibra pöydällä oli liikaa.