uudessa Toyotasta sähköinen ohjaus eikä ratti käänny edes täyttä ympyrää...
Kuinka on, lähtisitkö kuskaamaan rakkaimpiasi autolla jonka ohjauksessa ei ole mekaanista yhteyttä ratin ja renkaiden välissä?
Aidosti, tekniikka voi kyllä olla erinomainen kun mutta vaatii varmasti paljon kilometrejä että selkärangassa oleva ratin pyörittely ei iske yllättävästä tilanteessa reaktioksi.
Ja sekin on hassu että autopeleissä päin vastoin pyritään mahdollisimman autenttisen ohjaustuntumaan värinöineen ja tärinöineen ja ratit maksavatkin jopa tuhansia euroja. Niin tosielämässä sitten autoon lyödään ratti jollaisen ajotuntuman saisi autopeleissä marketin halvimmalla muovirähjällä.
Mitä mieltä? Tuleeko yleistymään?
https://www.is.fi/autot/art-2000009209429.html
Kommentit (13)
Toyotoissa on muutenkin surkeat ohjaukset, sa kai vaikka laittaisi tollasen pleikkariohjaimen.
Keinotuntohan tuossa on suoraan renkaisiin. Lentokoneissa ollut jo kymmeniä vuosia fly by wire. Lentääkö läheisesi niillä? T. Lekomekaniikko
Vierailija kirjoitti:
Nönnönnöö.
Kuulostat ylipainoiselta. Kerropa BMI:si.
Vierailija kirjoitti:
Keinotuntohan tuossa on suoraan renkaisiin. Lentokoneissa ollut jo kymmeniä vuosia fly by wire. Lentääkö läheisesi niillä? T. Lekomekaniikko
Yksi pilotti löytyy suvusta, hän kaipa lentää. Muut ovat matkustajina silloin kun lentokoneessa ovat.
Helpompi sitä on kuulemma ohjata mitä perinteistä autoa. Täytyy olla tietysti varsin luotettavaa tekniikkaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Keinotuntohan tuossa on suoraan renkaisiin. Lentokoneissa ollut jo kymmeniä vuosia fly by wire. Lentääkö läheisesi niillä? T. Lekomekaniikko
Pitääköhän asentaa logitechin g-hub että saa force feedbäkin säätää mieleisekseen. Ratin ympyrän asteet voisi olla myös itse säädettävissä kuten peleissä.
Jos aina kuunneltaisiin uuden tekniikan vastustajia, ajaisimme edelleen hevosvankkureilla ja höyrykoneilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos aina kuunneltaisiin uuden tekniikan vastustajia, ajaisimme edelleen hevosvankkureilla ja höyrykoneilla.
Kaikki uudet keksinnöt eivät tarkoita kehitystä.
Ratitkin jo pienevät kokoajan joka jo hiukan antaa vaikutelman niistä luopumiseen kun haittaavat kuitenkin mittarinäkymiä.
Vierailija kirjoitti:
Keinotuntohan tuossa on suoraan renkaisiin. Lentokoneissa ollut jo kymmeniä vuosia fly by wire. Lentääkö läheisesi niillä? T. Lekomekaniikko
Minä en ainakaan lentäisi lentokoneella, joka katsastetaan vähän sinnepäin kerran vuodessa ja korjataan halvimmilla mahdollisilla osilla vasta sitten kun on pakko, kuten minä teen autolleni.
En ostaisi tuollaista, yritetään ratkaista ongelma mitä ei ole edes olemassa. OHC-koneetkin on vähän siinä ja siinä, työntötangot hoitaa homman riittävän hyvin ja v-moottorien tapauksessa jopa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos aina kuunneltaisiin uuden tekniikan vastustajia, ajaisimme edelleen hevosvankkureilla ja höyrykoneilla.
Joo autoihin tungetut kosketusnäytöt on yksi hyvä esimerkki "uudesta" tekniikasta, mistä onneksi ollaan jo luopumassa.
Näitä onnettomuuksia sähköisesti ohjatuilla matkustajalentokoneilla ainakin on tapahtunut. Yhteydet poikki peräsimeen kun sulake paloi ja hups, kone syöksykiidossa kohti maata. Mekaaniseen ohjaukseen voi luottaa, vaikka koneesta menisi sähköt kokonaan.
Lisää sekoilevia ja hajoavia osia ja komponentteja