Mies päästi minulle tuntemattoman kaverinsa kotiini.
Ihan hullu juttu mutta yritän selvittää..
Ennen en ole eroa harkinnut, mutta nyt näyttää jo todennäköiseltä.
Mies oli ollut kaverilaumansa kanssa viihteellä keskustassa. Itse asun ihan ydinkeskustassa, mies kauempana. Olemme seurustelleet 2,5 vuotta ja luonnollisesti nukumme toistemme luona hyvin usein.
Miehellä on tietty mun avain ja lupa mennä asuntooni vapaasti nukkumaan jos on just vaikka baarissa eikä jaksa/kerkeä yöliikenteeseen jolla pääsisi kotiin.
Olin vanhempieni luona viime viikonlopun ja tarkoitus oli olla koko tämä viikko. Eilen mieheni kaveri laittoi iloisen fb-viestin missä kiitti kun sai "punkata" mun luona ja miten avain on nyt taas miehellä, et no worries.
... Niin. Mies ei siis ensinnäkään soittanut ja pyytänyt lupaa eikä vaivautunut edes kertomaan koko asiasta.
Tällä mulle lähes täysin tuntemattomalla (muistan etäisesti illanvietosta) on ollut mun avain kolme päivää.
Olin tässä vaiheessa jo täysin raivoissani. Miestä en saanu kiinni koko junamatkan aikana.
Oli tosi kiva tulla kotiin, missä oli paskaset lakanat ja petaamaton sänky, ruoat syöty jääkaapista ja vessassa vieläkin oksennuksen haju.
Kaikkein pahimmalta musta tuntuu, että tää täysin tuntematon jannu on ollut mun kaikkein henk. koht alueella, paikassa joka oikeasti näyttääkin siltä, etten odota kenenkään (paitsi poikaystäväni johon luulin luottavani täysin) käyvän.
Mulla oli koulupaperit levällään, rahaa pöydällä, pikkareita ja alkkareita kuivumassa, oli aika paskasta jne.
Kaikkein pahimmalta tuntui se, että mun vibraattori oli jäänyt yöpöydälle (oli muuten eri asennossa mihin jätin sen).
Itkettää, et tää vitun joku random äijä on nähny mun kaikkein intiimimpiä tavaroita.
Mä sit laitoin sinne miehen kaverille viestiä, joka tarkensi miten heitä oli ollut ihan kaksi siellä (hän ja joku nainen) ja olivat viettäneet sunnuntaitakin vielä mun luona. Oli yllättynyt siitä, että miten vihainen olin, syytti miestäni miten tämä oli antanut ymmärtää asian olevan 100% ok vielä sunnuntainkin suhteen ja oli kuulemma kehottanut syömään kaapistakin.
Mulla on ihan sairaan häväisty ja vihainen olo. En voi uskoa, että mies näkee täysin oksi antaa panokämpäksi mun asunnon. Mua ei todellakaan kiinnosta jakaa muk kotia (läppäri esim oli siellä, olivat kuunnelleet musiikkia. Läppärillä on kaikki mun henkilökohtainen asia, olin mm.googlannut hiivatulehduksesta, mun kaikki kuvat) ja kaikkea siihen liittyvää. Nyt tää äijä tietää et mulla on sukkia ja likasia vaatteita lattialla, käytän irtoripsiä (vessassa oli esillä) ja hiuslisäkkeitä (mulla lähti lääkityksen takia järkyttävän paljon tukkaa yhessä vaiheessa), että syön masennuslääkettä.. Jos viitsi avata kaapit niin siellä on liukuvoidetta, roacuttania, kaikkea kivaa.
Pahinta on se, että mies suuttui minulle kun sain vihdoin kiinni. Myönnän huutaneeni siinä vaiheessa täysiä, koska olin niin raivoissani. Suuttui mulle, koska ei nähnyt asian voivan olla ongelma, kaveria pitää auttaa "se asuu niin kaukana ja oli hirveessä kännissä ja ei oo saanu naista blaa blaa".. Ei suostunut pyytämään anteeksi, haukkui mun reaktion ja olin nipo ja mitä väliä ja miks haen draamaa.
Ihan hirvee olo. :( Mulla on niik vaikee olla. Esim. mun pikkarilaatikko oli vähän auki. Mulla on mielessä miljoona asiaa mitä on voinut tehä. Ihan vaikka laittaa kuvan tosta mun vibraattorista johonkin whatsappiin tms. Kamalinta on se, että oli eri asennossa mihin jätin.
Sitä on voitu vaikka käyttää. Tää tyyppi on voinu vaikka teettä mun avaimen jos haluaa.
Ihan hirveä olo.
Kommentit (315)
Millaisia ihmissuhteita on näillä, jotka ensimmäiseksi ovat huutamassa jättämistä?
Olihan tuo omituisesti tehty, en sitä sano. Mutta eikö tuosta nyt keskustelemalla selviä? Käsitys yksityisyydestä on selvästi täysin erilainen tällä parilla.
Mies vaikuttaa boheemilta luonnonlapselta, joka ei varmasti pahuuttaan tätä tehnyt. Halusi vain jeesata ystäväänsä. Miksi ihmeessä jättämisen pitäisi tässä olla se ensimmäinen vaihtoehto, jos jo kolmatta vuotta ollaan yhdessä oltu? Kukaan nyt ei kuollut tai loukkaantunut ja ilmeisesti esinevahinkojakaan ei sattunut.
Mä kyllä jättäisin tuollaisen tyypin. Tuo teko kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, tyyppi ei arvosta eikä kunnioita sinua ollenkaan. Millainen ihminen päästää rakkaansa asuntoon toisen tietämättä tälle rakkaalle tuntemattomia ihmisiä panemaan ja oksentamaan yksityisten tavaroiden keskelle ja antaa vielä avaimen mukaan? Tuo mies ei ihan oikeasti arvosta sinua pätkääkään, teko kertoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No avain pois poikaystävältä. Toistaiseksi tai lopullisesti. Hän ei kunnioita toisen omaisuutta, se on pyhää.
Pyhää? :D
Ei kai nyt sentää materia ole "pyhää"?
Yksityisyys on pyhää. Näin ainakin itse tuon ymmärrän. Ei se dildo pyhä ole, mutta sen käyttämisen tietäminen ei kuulu muille.
Just näin.
Ei mua kiinnosta esitellä edes läheisille kavereilleni millä välineillä tyydytän itseäni.
Jos kutsuisin jonkun kotiin ja joku kaverini kerkeäisi nähdä vilauksen ennen kun kerkeän tunkemaan piiloon, niin ei se maailmanloppu olisi mutta ei kivaakaan. Jonkun kiusallisen läpän heittäisin ja jatkaisin elämää, mutta jos valita saa niin en todellakaan näyttäisi.
Musta tuntuu kauhealta ajatella jos ne on vaikka vitsaillu keskenään siitä. Koska käytän viraattorista oikeastaan ainoastaan sitä tärisevää osaa, niin on aika kookas.
Yksityisyys on todellakin pyhää.Ei ihmiset huvikseen kotiaan siivoa kun tulee vieraita.
Tai toki varmaan on niitäkin, joita ei haittaa käytetyt alkkarit tuolin reunalla, laskut, rahat, avainlukulista pöydällä tai vibraattori yöpöydällä.
Mua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ihmissuhteita on näillä, jotka ensimmäiseksi ovat huutamassa jättämistä?
Olihan tuo omituisesti tehty, en sitä sano. Mutta eikö tuosta nyt keskustelemalla selviä? Käsitys yksityisyydestä on selvästi täysin erilainen tällä parilla.
Mies vaikuttaa boheemilta luonnonlapselta, joka ei varmasti pahuuttaan tätä tehnyt. Halusi vain jeesata ystäväänsä. Miksi ihmeessä jättämisen pitäisi tässä olla se ensimmäinen vaihtoehto, jos jo kolmatta vuotta ollaan yhdessä oltu? Kukaan nyt ei kuollut tai loukkaantunut ja ilmeisesti esinevahinkojakaan ei sattunut.
Olen naimisissa ihmisen kanssa, joka on samaa mieltä siitä, että tuollainen teko on todella törkeä. Jos olisin tehnyt miehelle noin ennen naimisiin menoa, mies ei olisi antanut tuosta noin vaan anteeksi, koska hän on tarkka yksityisyydestään. Miten helvetin huonosti pitää kumppani tuntea, tai miten itsekäs pitää olla, ettei muka tiedä, että tuollainen ei ole ok, tai ettei muka tiedä, että kumppani ei ole yhtä "boheemi" kuin minä?
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä jättäisin tuollaisen tyypin. Tuo teko kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, tyyppi ei arvosta eikä kunnioita sinua ollenkaan. Millainen ihminen päästää rakkaansa asuntoon toisen tietämättä tälle rakkaalle tuntemattomia ihmisiä panemaan ja oksentamaan yksityisten tavaroiden keskelle ja antaa vielä avaimen mukaan? Tuo mies ei ihan oikeasti arvosta sinua pätkääkään, teko kertoo kaiken.
No kun pahinta on se, että mies ei vaivautunut EDES saattamaan. Vaan siis antoi räkäkännissä olevalle kaverilleen avaimen, neuvoi mun osoitteen ja antoi mennä. Asun kävelymatkan päässä tästä baarista. Ihan mitä tahansa ois voinu sattua. Vaikka avain kadota. Siinä ois kiva ollu soittaa vuokranantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun pahinta on se, että mies ei vaivautunut EDES saattamaan. Vaan siis antoi räkäkännissä olevalle kaverilleen avaimen, neuvoi mun osoitteen ja antoi mennä. Asun kävelymatkan päässä tästä baarista. Ihan mitä tahansa ois voinu sattua. Vaikka avain kadota. Siinä ois kiva ollu soittaa vuokranantajalle.
Eli jättäisin sen. Mulle on muutenkin oma koti niin pyhä ja tärkeä paikka, että en voisi antaa anteeksi tuollaista sikailua millään. Tuiki tuntemattomalle räkäkänniläiselle avaimet käteen (toki miehen kaveri mutta sinä et häntä tunne) ja sinne vaan sinne yksityisten tavaroidesi keskelle tonkimaan ja ihmettelemään :/.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken muun kestäisin, mutta en sitä, että joku näkee mun guuglanneen hiivatulehduksesta.
Oliko sulla jokin kysymys, ap, mielessäsi, vai mikä tämän purkauksen tarkoitus oli? Onko ystäviä, kelle avautua? Oikeesti, läheiselle ihmiselle puhuminen auttaa paljon enemmän kuin netissä tarinointi.
No en tiedä. Mulla on ihan tolkuttoman paha olla. Pari kaveriani kenelle olen kertonut ovat päivitelleet ja olleet pahoillaan, mutta pahimmalta tuntui kun läheinen kavero kysyi olenkp ehkä liiankin poissa tolaltani. Olin "hysteerisen" kuulloinen kuulemma.
Jotenkin haluan vain avata tätä asiaa. Ehkä tietyllä tavalla miehen reaktio sai myös kyseenalaistamaan, ylireagoinko sittenkin oikeasti.
Sua ehkä naurattaa toi hiivatulehdus, mua ei. Ei ollut edes pahin googlaus, mua ei vaan kiinnosta kirjottaa muita.
Taitavat olla miehes ja tämän kaveri aika kakaroita. Sekä iältään(?)ja mieltään. Törkeetä! En tiedä erosta mutta avaimen ottaisin vähintään pois.
Vierailija kirjoitti:
1. Luonnon lapsi osaisi varmaan olla hyvin pahoillaan jos olisi tehnyt tällaisen mokan eikä syyllistää apua nipoksi jne
2. On todella törkeää antaa toisen kämppä vieraalle ihmiselle käyttöön
3. Ap voisi kysyä että onhan poikakaveri valmis maksamaan lukkosepän laskun avaimen päivityksestä koska nyt ei varmuutta etteikö olisi tehty kopioita
4. Identiteettivarkaus mahdollisuus. Kuinkahan hyvin poikakaveri tuntee kaverinsa ja ennenkaikkea kaverin naisen tai jos näillä on käynyt vielä lisää vieraita asunnossa niin nämä. Ilmeisesti asunnossa on ollut tarjolla helposti apn henkilötunnus, pankkitilit ym jos haluaa tietoja. Mitä jos...
5. Yksityisyyden menetys. Eli ap ei saanut itse päättää omaan kotiinsa liittyvistä asioista.
Ymmärtäisin tavallaan jossain solukämpän tai työkämpän lainaamisen jossa vain käydään muutama yö nukkumassa välillä. Siellä tuskin on niin paljon henkilökohtaisia asioita esillä kuin kotona.
Minulla menis kyllä mies vaihtoon tästä tempusta. Varsinkin ton asenteen takia. Siis kyllä kaverin piti päästä paneen kun puutteessa jne. Kuulostaa sellaiselta jonka mielestä saa pettääkkin kun on puutteessa kun se puutteessa olo oikeuttaa kaikkeen.
Ap jos teidän arvomaailmat on noin erilaiset niin vaikea kuvitella että tulevaisuudessa teillä olisi hyvä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Taitavat olla miehes ja tämän kaveri aika kakaroita. Sekä iältään(?)ja mieltään. Törkeetä! En tiedä erosta mutta avaimen ottaisin vähintään pois.
*mieleltään*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken muun kestäisin, mutta en sitä, että joku näkee mun guuglanneen hiivatulehduksesta.
Oliko sulla jokin kysymys, ap, mielessäsi, vai mikä tämän purkauksen tarkoitus oli? Onko ystäviä, kelle avautua? Oikeesti, läheiselle ihmiselle puhuminen auttaa paljon enemmän kuin netissä tarinointi.
No en tiedä. Mulla on ihan tolkuttoman paha olla. Pari kaveriani kenelle olen kertonut ovat päivitelleet ja olleet pahoillaan, mutta pahimmalta tuntui kun läheinen kavero kysyi olenkp ehkä liiankin poissa tolaltani. Olin "hysteerisen" kuulloinen kuulemma.
Jotenkin haluan vain avata tätä asiaa. Ehkä tietyllä tavalla miehen reaktio sai myös kyseenalaistamaan, ylireagoinko sittenkin oikeasti.
Sua ehkä naurattaa toi hiivatulehdus, mua ei. Ei ollut edes pahin googlaus, mua ei vaan kiinnosta kirjottaa muita.
Et ole ap hysteerikko tai väärässä. Kaikille ihmisille kiti ja yksityisyys eivät vain ole kovin tärkeitä. Siksi he eivät ymmärrä sinua, koska heidän kotiinsa voisi heidän puolestaan tulla kuka vaan koska vaan ihmettelemään heidän yksityisasioitaan, vaikka he eivät ole paikalla. Mutta sinun ei tarvitse olla sellainen, sinulla on oikeus omaan yksityisyyteen ja omaan kotiin.
Jotenkin vainoharhaista luulla lähtökohtaisesti ihmisiä varkaiksi ja hermostua jostain hiivatulehdusgooglauksista. Ei nyt ensimmäiseksi tarvitse ihmisistä epäillä jotain avainten kopiointeja, mikä idea siinä nyt olisi? Joitain tavallisia suomalaisiahan nämä nyt olivat? Vain rikolliset tekevät tuollaista.
Ihan ylilyöntejä tässä ketjussa.
Teko oli mieheltä toki väärin. Siitä lienemme kaikki samaa mieltä. Mutta ylireagointiakin on ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jättäisin sen. Mulle on muutenkin oma koti niin pyhä ja tärkeä paikka, että en voisi antaa anteeksi tuollaista sikailua millään. Tuiki tuntemattomalle räkäkänniläiselle avaimet käteen (toki miehen kaveri mutta sinä et häntä tunne) ja sinne vaan sinne yksityisten tavaroidesi keskelle tonkimaan ja ihmettelemään :/.
Just tolta musta tuntuu.
En oo varma antaisinko edes ystävilleni avaintani. Korkeintaan kahdelle antaisin, koska ovat kuin siskoja ja luotan ja tunnen heidän arvostelukykynsä täysin. Muutenkin tietävät musta kaiken tietämisen arvoisen.
Mutta ihan vaan kaverille? En. Eikä tää kaveri miehelle niiiiin läheinen ole.
Mua jäi vaivaamaan toi, että miten se kaveri oli osannut meille vaikka oli niin tuiskeessa, koska se ei välttämättä oo ihan helpoin asia. Mies sanoi vaan antaneensa avaimet baarissa.
Laitoin viestiä et miten osas meille. Voinkohan kysyä et voisko tää tyyppi maksaa mulle sen ~20 edestä safkoja mitä ovat napaansa vetäneet?
Mies on tulossa illalla käymään ja tietty otan avaimen pois sillon. Ja puhutaan kunnolla.
Mulla on jotenkin outo tunne, että mies ei oo puhunut musta kovin kauniisti tälle kaverilleen. Saatan olla vainoharhanen kyllä. Mut jotenkin epäkunnioittava oli.
Jos olisin itse nainen joka lähtisi tuntenattoman mukaan baarista, niin ihmettelisin kyllä kämppää kun selkeästi asuu nainen. Tää tyttö oli viel jättäny pinnejään ja huulikiiltonsa meille. Ehkä oli mukana kun avaimia anneettiin tai sitten luuli jätkän seurustelevan ja jätti tahalleen"viestin".
Mikä on toisaalta ihan ystävällisesti tehty. Musta olis mukava jos yhdenillanjuttu kertoisi itsestään jos mieheni pettäisi.
Nyt on vähän sekavaa mut on sekava olokin.
Vaihda lukot. Sitten ei tarvitse pyytää avainta mieheltä takaisin eikä tarvitse huolehtia kopioiduista avaimista.
Ja et ole mun mielestä tippaakaan ylireagoinut. Mua puistattaa ajatuskin että mun kotona vierailisi tuntemattomia ihmisiä ilman että mä edes tietäisin siitä. Musta toi ei kuitenkaan ole vielä suoraan syy miesystävän jättämiselle, se voi oikeasti olla siltä ihan puhdasta ajattelemattomuutta ja virhe, jota se ei välttämättä tee enää uudestaan. Miehen vähätelevä ja sua syyllistävä reaktio on kuitenkin toinen asia. Se on loukannut sua ja sun yksityisyyttä todella syvästi ja jos se todella kehtaa vielä suuttua sulle, niin sitten voi jo miettiä uudestaan kuinka paljon mies sua arvostaakaan.
Siis jo pelkästään toisen tietokonetta käyttäminen luvatta on rikos jos pääsee käsiksi mihinkään henk.koht. dokumentteihin -> vrt. kirjesalaisuus.
Täytyy sanoa et sun kundikaverilla ei oikeesti ole kunnioitusta yksityisyyttäs kohtaan eikä liiemin vastuuntuntoa. Mä oon hyvinkin avoin ja materian jakamiseen tottunu ihminen ja vetäisin silti ihan hirveet kilarit itsekin vastaavassa tilanteessa. Pakko sanoa että sellanen teinitason ylilyönti et ei yliopistossa olevan jäbän pitäis enää olla noin vatipää.
Lisäks toi piirre ettei suostu myöntämään olevansa väärässä huolestuttaa. Sit ku pitäis oikeesti jakaa vastuuta ja arkea tai jopa vanhemmuutta ei pitkälle pötki moisella asenteella.
Äänestän siis eroa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vainoharhaista luulla lähtökohtaisesti ihmisiä varkaiksi ja hermostua jostain hiivatulehdusgooglauksista. Ei nyt ensimmäiseksi tarvitse ihmisistä epäillä jotain avainten kopiointeja, mikä idea siinä nyt olisi? Joitain tavallisia suomalaisiahan nämä nyt olivat? Vain rikolliset tekevät tuollaista.
Teko oli mieheltä toki väärin. Siitä lienemme kaikki samaa mieltä. Mutta ylireagointiakin on ilmassa.
Anteeksi mitä? En ole väittänyt ketään varkaaksi. Mitään ei ole viety.
Miten hemmetissä näiden ihmisten kansallisuus liittyy mihinkään? Joo, kaveri on suomalainen mutta nainen vois olla vaikka yliopistokaverini tai vaikka se varas, aivan totaalisen tuntematon ihminen kyseessä. Miehen mukaan ei muista ulkonäköä eikä oliko paikalla kun avaimet annettiin (?) mutta kuulemma oli "normaali".
Mutta mukavaa, että luotat tuntemattomiin suomalaisiin kuin kirveen silmään. Sua ei varmaan haittaa jos tuun sun kotiin kun oot poissa ja käyn googlaukset läpi? Mä nimittäin oon tavallinen suomalainen, luotat vaan muhun kun sanon näin.
Pidä kotisi vastedes paremmassa kuosissa.
Ei varmaan ollut vieralle miellyttävää tulla likaisten pyykkien sekaan. Vielä dildo yöpöydällä, ei ihme että oksennus lensi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hemmetissä näiden ihmisten kansallisuus liittyy mihinkään? Joo, kaveri on suomalainen mutta nainen vois olla vaikka yliopistokaverini tai vaikka se varas, aivan totaalisen tuntematon ihminen kyseessä. Miehen mukaan ei muista ulkonäköä eikä oliko paikalla kun avaimet annettiin (?) mutta kuulemma oli "normaali".
Mutta mukavaa, että luotat tuntemattomiin suomalaisiin kuin kirveen silmään. Sua ei varmaan haittaa jos tuun sun kotiin kun oot poissa ja käyn googlaukset läpi? Mä nimittäin oon tavallinen suomalainen, luotat vaan muhun kun sanon näin.
Kerroit syynänneesi kämpän läpi hysteerisenä etsiessäsi kadonneita esineitä. Eli lähtökohtasi oli epäillä heitä varkaiksi.
Vaihdata lukot sitten vain paranoiasi vallassa. Ei muuten kovin halpaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisivat käyneet sun selaushistorian läpi? Mitä se heitä olisi kiinnostanut?
Ja kysy, kuka se nainen oli.. mitä sitä pähkäilet täällä? Sillähän se selviää.
En tiedä mikä on jännämies eikä oikeastaan edes kiinnosta, mutta yliopistolta löytyi.