Käsitinkö nyt oikein hel-nycin perhe-elämän?
Heillä käy
- lastenhoitaja
- siivooja
- miehen assari hoitaa juoksevat asiat?
Mitä vielä? Kokki?
Kommentit (1863)
Vierailija kirjoitti:
Jännästi kaikki muutkin kommentit loppuivat, kun Hel-Nyc lopetti ketjun seuraamisen... Oliko koko lähes 2000 viestin pituinen keskustelu lähinnä tämän yhden nimimerkin itsensä ylläpitämää?
Se mikä ketjua piti hengissä oli päähenkilön ja muiden välinen keskustelu. Nyt kun päähenkilö ei enää vastaa ja tarjoa samalla uutta kaluttavaa, niin miksi ketään kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä rehellisesti edes tiedä, mistä olisin Helnykille kateellinen. Hyvästä mielikuvituksesta ehkä korkeintaan? Tai no, oikeastaan en, koska kateus ei kuulu tunneskaalaani. Minulla on ihan hyvä elämä täällä: olen korkeasti koulutettu, minulla on puolen miljoonan velaton asunto, harrastuksia, ystäviä, matkustelen paljon kotimaassa ja ulkomailla. Olen kolmekymppinen. Mies taitaa vain puuttua. Mutta pettäjänkö takia minä olisin kateellinen? Enpä usko. Olen seurannut ketjua lähinnä sen uskomattomuuden takia, huvittuneena.
Niin ja olen myös neitsyt.
Onhan sulla siinä jo hyvän mielikuvitusjutun ainekset kasassa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi väitit että jos menisit amerikkalaiselle keskustelufoorumille, sinut tunnistettaisiin välittömästi. Kerroit että isoisäsi asuu pikkukylässä, jossa naiset tälläytyvät kauppaan, ja teillä on käytössänne päivystävä anestesiologi. Kerroit myös että olet muuttanut nimesi, eikä Suomessa uutta nimeäsi tiedä kuin läheisin perheesi, koska olet täällä vaarassa, mutta haluat asettua tänne pysyvästi. Mieluitein muuttaa syvälle maaseudulle, ja koska sinulla on aselupa tunnet olevasi turvassa.
Ihanko oikeasti nämä kaikki jutut pitäisi ottaa tosissaan?
Ai hyvä jumala sentään. Näköjään huumorini ei välity kovin hyvin unilääkkeissä.
Ensinnäkin, minulle on ihan sama otatko minut tosissasi vai et. Nikin näet tekstin yläosassa, jotta osaat skipata yli, jos ei tekstini kiinnosta.
Ja toisekseen, en ole nähnyt kenenkään siellä pikkukylässä oikeasti tälläytyvän kauppaan, vaikka hyvännäköinen sinkkulääkäri onkin :) Itse ehkä sinkkuna olisinkin saattanut. Anestesiologi on saatavilla puhelimenpäässä lääkärillemme. Tuskin tulee siis henkilökohtaisesti paikan päälle ihmettelemään.
Olen muuttanut nimeni, en oikeasti tiedä olenko missään vaarassa näin pitkän ajan jälkeen, mutta en ota riskejä. Maaseudulle muuttaisin monestakin syystä. Minulla on aseenkantolupa, mutta en osaa ampua kunnolla, eikä meillä ole aseita kotona. Koen ne vaarallisemmaksi kuin turvalliseksi.
En usko, koska muuttelet sanomaasi taas todella kovalla kädellä. Entinen ketjuhan on siis poistettu. Poistun, jatkakaa.
No sääli kun poistut, koska olisin halunnut tietää mitä muuttelin?
Sanoit esim. että olisit halunnuta geriatrin (saattohoitoon?) mutta saitte tavislääkärin, mutta onneksi kuitenkin saatte anestesiologin tarvittaessa. Tämä on siis melkein suora lainaus. Tämän puhelinjutun keksit vasta, kun sinulle kerrottiin että hoitava lääkäri tekee kipulääkityspäätökset, ja saattaa korkeintaan konsultoida anestesiologia puhelimitse. Puuh. Nyt oikeasti poistun, näitä esimerkkejä olisi valtavasti. En ole tarpeeksi investoitunut tähän asiaan, uskokoon ken tahtoo.
Niin, onneksi saadaan anestesiologi tarvittaessa (tekemään päätöksiä!). Mikä tässä nyt on ongelmana? En halua, että tavislääkäri tekee esim. morfiinipäätökset, vaan haluan ne päätökset anestesiologilta. Se, tuleeko anestesiologi henkilökohtaisesti sängyn vierelle tuijottamaan potilasta, vai saa tiedot puhelimitse tai vaikka sähköpostitse, on minulle yksi hiton hailee. Olet oikeassa, lisäsin tuon puhelinkohdan selvennykseksi sen jälkeen, kun joku oli ilmeisesti kuvitellut, että anestesiologi ajaisi paikan päälle antamaan lääkemääräyksiä.
Olen jo yhden isovanhemman "saattohoitanut", tosin sairaalassa ja nähnyt kuinka hommat pyörivät.
Mutta mihin ihmeeseen tarvittaisiin geriatria, jos potilaalla on parantumaton haimasyöpä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että Minttu Vettenterä on palstaillut täällä.. Kielentutkijat ynnä muut alan ammattilaiset ehkä huomaavat, jos löytyy yhtäläisyyksiä? Tai ehkä kukaan ei trollaakaan mitään, kuka tietää:D!
En ole osallistunut aiemmin tähän keskusteluun, mutta ajattelin AIVAN SAMAA!!!
Samoja ajatuksia tullut itsellenikin mieleen.
- Kirjoitustyyleissä paljon samaa
- Molemmilla loputon selittelypakko olemassaolostaan ja seittien kutominen kun tarina muovautuu pikkuhiljaa eikä enää muista mitä kaikkea on tullut kirjoitettua.
- Kertovat viettävänsä paljon aikaa kotona koneen ääressä, molemmilla pienet lapset ja unilääkettä kuluu.
- HEL-NYC kertoo kovasti haluavansa koiran, mutta mies ei. Ulkoiluttaa naapurin tanskandoggeja. Minttu pitää koirista, hänen tanskandodgginsa kuoli äskettäin
- HEL-NYC melko vapaamielinen seksin suhteen. Minttu polyamorisessa suhteessa.
jne. Tämähän on ollut tyypillistä Mintun harhaisissa nettisivupersoonissa, että poimitaan omasta elämästä perusjuttuja mistä on kokemusta ja viritetään siihen perustalle kuvitteellinen henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Heluna on MV
Niin muuten on. Ihan samanlainen "on tässä pohjalla jotain totta, niin mitä se haittaa jos valehtelen"- asennekin. Se totuus voi rajoittua sukupuoleen ja kertomaansa koulukiusaustaustaan.
Oliko Hellukin koulukiusattu? Tämä alkaa olemaan sitten selvä peli. Vettenterällä on mielenterveysongelmia ja nettikirjoitteluaddiktio. Satavarmasti Vettenterä suoltaa täällä satujaan, jos ei Helluna niin jollain muulla nimimerkillä tai nimettömänä.
Josheluna on Minttu Vettenterän luomus, MV on kehittynyt aivan valtaasti kirjallisessa ilmaisussa sitten Enkeli-Elisan. Nimittäin vaikka nuo tietyt taustat täsmäisivät, niin helunalta puuttuu kokonaan Vettenterälle tyypilliset kielelliset maneerit.
Vierailija kirjoitti:
Josheluna on Minttu Vettenterän luomus, MV on kehittynyt aivan valtaasti kirjallisessa ilmaisussa sitten Enkeli-Elisan. Nimittäin vaikka nuo tietyt taustat täsmäisivät, niin helunalta puuttuu kokonaan Vettenterälle tyypilliset kielelliset maneerit.
Juuri näin. Heluna on huomattavasti parempi kirjoittaja kuin MV.
Miksi Hel-Nyc katosi palstalta? Minulla on ikävä niitä mielikuvituksellisia juttuja.
Ei se mihinkään ole kadonnut, valitettavasti. Kenen luulet nostelevan vanhoja viestejä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Hel-Nyc katosi palstalta? Minulla on ikävä niitä mielikuvituksellisia juttuja.
Sehän kävi täällä satuilemassa viikko-pari sitten. On eronnut miehestään mutta mies silti lentää sieltä Amerikasta joka viikonloppu vähän hieromaan Hel-Nyciä jättimelallaan. Mies anelee että Hel-Nyc huolisi hänet takaisin mutta Hellu ei voi antaa uusinta pettämistä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän kävi täällä satuilemassa viikko-pari sitten. On eronnut miehestään mutta mies silti lentää sieltä Amerikasta joka viikonloppu vähän hieromaan Hel-Nyciä jättimelallaan. Mies anelee että Hel-Nyc huolisi hänet takaisin mutta Hellu ei voi antaa uusinta pettämistä anteeksi.
Voi harmi, missasin tuon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo pettäminen vasta mehukas juttu olikin, se meni suunnilleen näin: Hel-Nycin mies ei ollut ilmaantunut perheensä luokse sovittuna aikana eikä mieheen saatu mitenkään yhteyttä. Hel-Nyc pelkäsi että mies oli kuollut tai vähintäänkin siepattu jonkun rikollisjärjestön toimesta (koska kuten hyvin tiedämme, Hel-Nycin mies on TÄRKEÄ henkilö) ja kadonneeksi julistettua miestä etsittiin kaikkialta (en muista oliko poliisi osallisena tässä). Kolmen päivän huolen ja surun jälkeen mies lopulta löytyi -kävi ilmi, että koko tuon ajan mies oli ollut vetämässä huumeita toisen naisen luona!
Smegmaa sylkevä jättimela, eikä helnykki lämpene...?! Onpa kyl vaativa eukko!
Vaan mä en ole koskaan uskonut tuon New York -satuihin, vaan luulenpa että todellisuudessa helnykki asuu jossain Itä-Helsingin spurgulähiössä ja kirjoittaa lämpimikseen nykki-juttujaan.
Jännästi kaikki muutkin kommentit loppuivat, kun Hel-Nyc lopetti ketjun seuraamisen... Oliko koko lähes 2000 viestin pituinen keskustelu lähinnä tämän yhden nimimerkin itsensä ylläpitämää?